• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dłuższe przystanki? A może część z nich warto zlikwidować?

Krzysztof
5 marca 2024, godz. 07:00 
Opinie (454)
Część przystanków tramwajowych we Wrzeszczu i na al. Zwycięstwa można zlikwidować, co poprawi szybkość tramwajów - uważa nasz czytelnik. Część przystanków tramwajowych we Wrzeszczu i na al. Zwycięstwa można zlikwidować, co poprawi szybkość tramwajów - uważa nasz czytelnik.

Przystanki we Wrzeszczu będą dłuższe, by poprawić przepustowość i szybkość linii tramwajowych - zapowiedzieli gdańscy urzędnicy. A może część przystanków jest zbędna i tramwaje będą kursować efektywniej po likwidacji części z nich? - zastanawia się nasz czytelnik pan Krzysztof, były kierowca i motorniczy.



Czy przystanków tramwajowych we Wrzeszczu jest za dużo?

Oto jego list:

W odniesieniu do przedstawionego na Trojmiasto.pl artykułu może warto byłoby przed rozpisaniem przetargu na modernizację przystanków przemyśleć kwestię, czy rzeczywiście w obliczu poprawy przepustowości, a w szczególności przyspieszenia komunikacji tramwajowej, jest sens wydłużać perony, które znajdują się w bardzo bliskiej odległości.

Rozkłady jazdy w twoim telefonie


Moim skromnym zdaniem jest to bardzo dobry pomysł z ważnym uwzględnieniem, a mianowicie:

  1. Po wydłużeniu peronów Galeria Bałtycka i Jaśkowa Dolina (tutaj można zastosować również dojście na peron z nowego przejścia dla pieszych na dobudowanym fragmencie) należałoby zlikwidować przystanek Klonowa (przejście dla pieszych zostaje), który jest w bardzo bliskim sąsiedztwie. Taka zmiana na pewno upłynniłaby ruch na tym odcinku. Ponadto nowe dodatkowe przejście i wejście na peron Jaśkowa Dolina skróciłoby drogę dojścia do dworca PKP lub poczty.
  2. Przystanek Politechnika powinien zostać zlikwidowany na rzecz głównego węzła przesiadkowego, czyli Opery Bałtyckiej, od której również jest bardzo dobre dojście do Politechniki, konsulatu czy sądu.
  3. Wszystkie przystanki przy Operze Bałtyckiej powinny zostać wydłużone tak, aby dwa składy 45 m mogły jednocześnie obsłużyć peron.
  4. Przystanki Traugutta (jadąc w kierunku Dworca Głównego PKP) powinny zostać przeniesione za skrzyżowanie z zaprojektowaniem przejść dla pieszych na obu krańcach peronów, co pozwoliłby na swobodne dojście zarówno do UCK oraz ul. Traugutta. Optymalnie przystanek ten mógłby nazywać się UCK.
  5. Po przeniesieniu peronów Traugutta można wówczas zlikwidować obecny przystanek Akademia Medyczna z przejściem naziemnym.
  6. Przystanek Chodowieckiego przenieść w okolice przejazdu z ul. Orzeszkowej i oczywiście wydłużyć.

Tym sposobem pozbywamy się zbędnych trzech przystanków, a odległości między poszczególnymi peronami pozwalają na skuteczne osiągnięcie zamierzonego celu, o którym Państwo piszecie.

Pan Krzysztof wskazuje, że można zlikwidować m.in. przystanek Klonowa, Politechnika i Uniwersytet Medyczny. Pan Krzysztof wskazuje, że można zlikwidować m.in. przystanek Klonowa, Politechnika i Uniwersytet Medyczny.

W Gdańsku jest kilka miejsc, w których można byłoby swobodnie zlikwidować "naklepanych" przystanków na rzecz wydłużenia i przyspieszenia komunikacji tramwajowej. Takim kolejnym przykładem mogłaby być ul. Hallera. Perony Wyspiańskiego zrobić podwójne również z dojściem do nich od przejazdu ul. Okrzei, likwidacja przystanku Reja i wydłużenie peronów Mickiewicza, również z możliwością dojścia od dwóch krańców peronów.

Powyższe piszę z perspektywy nie tylko jako pasażera, ale i jako byłego kierowcy autobusu oraz motorniczego tramwaju.

Warto tutaj podkreślić, że obecnie samo umieszczenie na słupach atrakcyjnych, a zarazem absurdalnych znaków ograniczenia prędkości dla tramwajów do 60 km/h czy 70 km/h jest zabiegiem czysto marketingowym. Jeżeli odległości między przystankami są na wyciągnięcie ręki, to o jakich prędkościach można tutaj mówić? Należy skutecznie dokonywać zmian w infrastrukturze na rzecz poprawy przepustowości.

Szkoda, że przy planowanych dużych remontach torowisk nie ma osoby, która w projekcie przede wszystkim pomyślałaby, co można zrobić, zmienić, poprawić na remontowanym odcinku, aby rzeczywiście tramwaje jeździły a nie przemieszczały się ślimaczym tempem.

Krzysztof

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (454) 8 zablokowanych

  • (3)

    Wiele pomysłów czytelnika jest oderwanych od rzeczywistości. Np. Politechnika. Gdzie mieliby wysiadać studenci jadący tramwajem nr 5?

    • 20 0

    • Na Miszewskiego, jak studenci OiO czy ETI.

      • 1 3

    • (1)

      Linia numer 5 jest jedną z najbardziej okrężnych i bezsensownych linii w mieście. Powinna zostać zlikwidowana na rzecz linii 3 wydłużonej do Nowego Portu i dobrych przesiadek na linie 6, 9 i 12 pod Operą (linia 11 też powinna w pierwszej kolejności trafić pod młotek).

      • 0 3

      • a jak z Wrzeszcza dojadę na plażę w Brzeźnie bez 5?

        albo choćby do Dolnego Wrzeszcza w okolice hallera?

        • 4 0

  • Ech UCK do likwidacji, to akademia zostanie w ogóle bez transportu.

    • 7 0

  • Czytelnik chyba nie zauważył, że na wielu odcinkach nie ma innej komunikacji niż tramwaj A jeżeli nawet jeździ autobus to rzadko lub bardzo rzadko. Nie zauważył chyba też, że z komunikacji korzystają osoby, które mają trudności z poruszaniem się mu starsze. A nawet, jeżeli nie to ja jako osoba póki co sprawna nie widzę powodu, dla którego mam biegać kilometry do przystanku. Nie to jest idea komunikacji publicznej. Problem jest i to od lat w tym, że w większości przypadków tramwaje nie mają priorytetu na światłach i skrzyżowaniach. Przykład: Plac Komorowskiego - tramwaje stoją tam często po 5 minut.

    • 17 0

  • Tramwaje jeżdżą, wiadukt na Chełmie wybudować, bo

    się Armii Krajowej blokuje przy Cmentarzu Łostowickim. Urzędnicy, kiedy weźmiecie się do roboty?

    • 6 2

  • Marzenia kierowców

    Zlikwidować wszystkie przystanki i przejścia dla pieszych. Niech wszyscy jeżdżą samochodami.

    A potem będą się dziwić, że korki jeszcze większe.

    • 17 1

  • Oceńmy np.Przeróbkę

    W kierunku miasto: mamy przystanek przy skrzyżowaniu Budzysza i Sucharskiego,potem po przejechaniu około 150 metrów mamy przystanek na Lenartowicza,potem po przejechaniu około 150 metrów mamy przystanek na rogu Lenartowicza I Siennickiej.W stronę Stogi podobnie,na długości około 500 metrów mamy 3 przystanki. :))

    • 3 5

  • Niestety nie ma budżetu. Miasto jeszcze spłaca zakupiony rydwan (3)

    Można się rozejść

    • 12 3

    • i miasto wzięło na to nową pożyczke

      by spłacić pożyczkę na rydwan

      • 2 1

    • Nie ma budżetu bo pismeni ukradli nam Lotos. (1)

      Nie przynudzaj więc z tym rydwanem.

      • 0 1

      • A powcy przepili gpec

        60 baniek rocznie dla lipska

        • 1 0

  • Najlepiej zostawić 2 przystanki : początkowy i końcowy

    • 11 1

  • Dzieki takim publikacjom mozna sie swietnie uśmiać ,jednoczesnie potwierdzaja głupote tych własnie co tam pracuja

    albo innym wrecz szkodnikom w miescie

    • 10 1

  • SKM (2)

    Jak ktoś chce szybciej pokonać odcinek równoległy do Grunwaldzkiej to wybierze SKM
    Tutaj zostawiłbym przystanki tak jak są.
    Ale przydałby się Szybki Tramwaj tam gdzie nie ma SKM/PKM. np,. wzdłuż Armii Krajowej aż do Auchan - max 4-5 przystanków. Wówczas byłaby to super alternatywa dla powolnego kluczącego po wzgórzach morenowych tramwaju.
    Węzeł przesiadkowy przy Adamowicza i SKM Gdańsk Śródmieście. Sporo ludzi wybrałoby taką opcję. Łącznie z tymi co jadą gdzieś z za obwodnicy: Zostawiasz auto na dużym bezpłatnym parkingu P+R (obok Auchan) i dalej w 5-8 min jesteś w centrum, bez stania w korkach na AK.

    • 4 2

    • Gdybys pomyslał bo to nie boli to jest taki wynalazek jak Autobus nie potrzebuje kosztownego torowiska (1)

      I gdy ma awarie to nie blokuje wszystkich innych na trasie .

      • 0 3

      • Chcesz zbadać po jednym pasie z AK pod buspasy?
        Torowisko szybkiego tramwaju w pasie rezerwy będzie zdecydowanie tańsze.
        Wahadłowy szybki bezkolizyjny tramwaj ronina bajka

        • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane