• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dłuższe przystanki? A może część z nich warto zlikwidować?

Krzysztof
5 marca 2024, godz. 07:00 
Opinie (454)
Część przystanków tramwajowych we Wrzeszczu i na al. Zwycięstwa można zlikwidować, co poprawi szybkość tramwajów - uważa nasz czytelnik. Część przystanków tramwajowych we Wrzeszczu i na al. Zwycięstwa można zlikwidować, co poprawi szybkość tramwajów - uważa nasz czytelnik.

Przystanki we Wrzeszczu będą dłuższe, by poprawić przepustowość i szybkość linii tramwajowych - zapowiedzieli gdańscy urzędnicy. A może część przystanków jest zbędna i tramwaje będą kursować efektywniej po likwidacji części z nich? - zastanawia się nasz czytelnik pan Krzysztof, były kierowca i motorniczy.



Czy przystanków tramwajowych we Wrzeszczu jest za dużo?

Oto jego list:

W odniesieniu do przedstawionego na Trojmiasto.pl artykułu może warto byłoby przed rozpisaniem przetargu na modernizację przystanków przemyśleć kwestię, czy rzeczywiście w obliczu poprawy przepustowości, a w szczególności przyspieszenia komunikacji tramwajowej, jest sens wydłużać perony, które znajdują się w bardzo bliskiej odległości.

Rozkłady jazdy w twoim telefonie


Moim skromnym zdaniem jest to bardzo dobry pomysł z ważnym uwzględnieniem, a mianowicie:

  1. Po wydłużeniu peronów Galeria Bałtycka i Jaśkowa Dolina (tutaj można zastosować również dojście na peron z nowego przejścia dla pieszych na dobudowanym fragmencie) należałoby zlikwidować przystanek Klonowa (przejście dla pieszych zostaje), który jest w bardzo bliskim sąsiedztwie. Taka zmiana na pewno upłynniłaby ruch na tym odcinku. Ponadto nowe dodatkowe przejście i wejście na peron Jaśkowa Dolina skróciłoby drogę dojścia do dworca PKP lub poczty.
  2. Przystanek Politechnika powinien zostać zlikwidowany na rzecz głównego węzła przesiadkowego, czyli Opery Bałtyckiej, od której również jest bardzo dobre dojście do Politechniki, konsulatu czy sądu.
  3. Wszystkie przystanki przy Operze Bałtyckiej powinny zostać wydłużone tak, aby dwa składy 45 m mogły jednocześnie obsłużyć peron.
  4. Przystanki Traugutta (jadąc w kierunku Dworca Głównego PKP) powinny zostać przeniesione za skrzyżowanie z zaprojektowaniem przejść dla pieszych na obu krańcach peronów, co pozwoliłby na swobodne dojście zarówno do UCK oraz ul. Traugutta. Optymalnie przystanek ten mógłby nazywać się UCK.
  5. Po przeniesieniu peronów Traugutta można wówczas zlikwidować obecny przystanek Akademia Medyczna z przejściem naziemnym.
  6. Przystanek Chodowieckiego przenieść w okolice przejazdu z ul. Orzeszkowej i oczywiście wydłużyć.

Tym sposobem pozbywamy się zbędnych trzech przystanków, a odległości między poszczególnymi peronami pozwalają na skuteczne osiągnięcie zamierzonego celu, o którym Państwo piszecie.

Pan Krzysztof wskazuje, że można zlikwidować m.in. przystanek Klonowa, Politechnika i Uniwersytet Medyczny. Pan Krzysztof wskazuje, że można zlikwidować m.in. przystanek Klonowa, Politechnika i Uniwersytet Medyczny.

W Gdańsku jest kilka miejsc, w których można byłoby swobodnie zlikwidować "naklepanych" przystanków na rzecz wydłużenia i przyspieszenia komunikacji tramwajowej. Takim kolejnym przykładem mogłaby być ul. Hallera. Perony Wyspiańskiego zrobić podwójne również z dojściem do nich od przejazdu ul. Okrzei, likwidacja przystanku Reja i wydłużenie peronów Mickiewicza, również z możliwością dojścia od dwóch krańców peronów.

Powyższe piszę z perspektywy nie tylko jako pasażera, ale i jako byłego kierowcy autobusu oraz motorniczego tramwaju.

Warto tutaj podkreślić, że obecnie samo umieszczenie na słupach atrakcyjnych, a zarazem absurdalnych znaków ograniczenia prędkości dla tramwajów do 60 km/h czy 70 km/h jest zabiegiem czysto marketingowym. Jeżeli odległości między przystankami są na wyciągnięcie ręki, to o jakich prędkościach można tutaj mówić? Należy skutecznie dokonywać zmian w infrastrukturze na rzecz poprawy przepustowości.

Szkoda, że przy planowanych dużych remontach torowisk nie ma osoby, która w projekcie przede wszystkim pomyślałaby, co można zrobić, zmienić, poprawić na remontowanym odcinku, aby rzeczywiście tramwaje jeździły a nie przemieszczały się ślimaczym tempem.

Krzysztof

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (454) 8 zablokowanych

  • Należy zlikwidować wezystkie przystanki

    oprócz dwóch: tego przy domu i tego przy pracy.

    • 8 0

  • Całkowicie to popieram trzeba zlikwidować wszyskie przystanki z których ja nie korzystam taka mam koncepcje :)

    wchodze do tramwaju i wybieram na ekranie na których przystankach tramwaj ma sie zatrzymać :) a reszta najwyzej niech sie przejdzie pieszo albo wypożyczy rower mevo :)
    hahaha dobre co dziwne ze tacy ludzie pisza do redakcji szkoda ze nie maja odwagi pochwalic sie swoim imieniem i nazwiskiem niech sąsiedzi wiedza obok jakich inteligentów mieszkaja :)
    Ale mam jeszce jedna koncepcje zlikwidowac tramwaj i wprowadzic rowery elektryczne Mewo z bocznymi kółkami dla emerytów by mogli bezpiecznie nimi jechac a torowiska zamienic na drogi dla tych rowerów bo wtedy beda korki rowerowe :)
    Czy dorównałem rozumowaniem autorowi :)

    • 8 0

  • Kiedy Gdynia

    Udostępni lokalizację autobusów GPS
    w gdańsku jedt i fajnie się z tego korzysta a gdynia kiedy

    • 2 1

  • przystanek przy GUM

    Najlepszy jest ten pomysł dot. zlikwidowania przystanku przy GUM - dawniej Akademii Medycznej. Przecież tam wysiada i
    wsiada mnóstwo ludzi .

    • 14 0

  • Proponuję skasować wszystkie przystanki, wszak pasażerowie dla ZTM to tylko zło konieczne.

    Wsiądą sobie lordowie do tramwajów i autobusów rano, pojeżdżą przez całą zmianę bezstresowo, na pusto, miasto zapłaci i gitara!

    • 10 0

  • pan krzystof (1)

    To przypadkiem nie ma ksywki"student",bo podobno najlepiej zna się na niczym.
    Jak Ci gościu przystanki nie pasują to zmień pracę,a z drugiej strony to dziwię się redakcji,że promuje wizję jakiegoś błazna.

    • 11 1

    • Ale dlaczego jestes za mozna sie przynajmniej pośmiać przy okazji pojawia sie dyskusja o komunikacji przez mieszkańców

      • 0 0

  • Więcej przystanków

    A nie likwidować co to za pomysl

    • 8 0

  • Zlikwidować to należy obecną władzę w Gdańsku .

    Ostatnia kadencja to dramat dla Gdańska.
    Wstyd dla Gdańska, a nie Wszystko dla Gdańska. Wszystko to dla dewaloperów a nic dla mieszkańców . Nigdy więcej takiej władzy w Gdańsku.

    • 14 1

  • Miasto na tyle rozszerzylo sie zarowno na obrzezach jak i w centrum, ze stary poczciwy tramwaj powinien byc brany pod uwage jak srodmiejski a zmienic filozofie i zaczac myslec o budowie szybkiego tramwaju, niezaleznego od obecnego, puszczanego rownie po estakadach i wykopach i tunelach, skm (tu jedyna sluszna decyzja, tylko ze zbudowac to raz a do sprawnego funkcjonowania daleka droga), nawet pokusic sie o premetro jak krakow, ale tanszy i wystarczajacy powinien byc szybki tramwaj niezalezny od obecnych linii!
    W lodzi tunel srednicowy, w Poznaniu PST, w krakowie tramwaj w tunelu a bedzie metro. W Gdansku caly czas rozbudowywany jest stary system tramwajowy, ktorego pojemnosc jest nieadekwatna do ilosci nowych osiedli i calych dzielnic. Punkt za skm, ale teraz po ma swoje 5 minut i nie moga zrzucic na PIS dramatu funkcjonowania tej instytucji. Co wiecej, pan Struk rowniez zleca SKM obsluge linii. Ocena dzialan SKM bedzie wiec od teraz identyczna jak ocena dzialalnosci tramwajow czy autobusow w miescie.

    • 4 0

  • Trakt konny jezdnią dwukierunkową, przystanki autobusowe (1)

    Na alei Zwycięstwa przystanki tramwajowe Uniwersytet Medyczny i Opera, reszta do likwidacji.
    Podziemne przejście dla pieszych Uniwersytet Medyczny z windami dla osób niepełnosprawnych i z wózkami.
    Wszystkie przejścia dla pieszych naziemne z przyciskiem, by pieszy otrzymał zielone. Rzadko kierowcy zatrzymywaliby się na czerwonym.

    • 2 5

    • ten pomysł mogłaby zrealizować tylko jakaś nowa władza

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane