• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dłuższe przystanki? A może część z nich warto zlikwidować?

Krzysztof
5 marca 2024, godz. 07:00 
Opinie (454)
Część przystanków tramwajowych we Wrzeszczu i na al. Zwycięstwa można zlikwidować, co poprawi szybkość tramwajów - uważa nasz czytelnik. Część przystanków tramwajowych we Wrzeszczu i na al. Zwycięstwa można zlikwidować, co poprawi szybkość tramwajów - uważa nasz czytelnik.

Przystanki we Wrzeszczu będą dłuższe, by poprawić przepustowość i szybkość linii tramwajowych - zapowiedzieli gdańscy urzędnicy. A może część przystanków jest zbędna i tramwaje będą kursować efektywniej po likwidacji części z nich? - zastanawia się nasz czytelnik pan Krzysztof, były kierowca i motorniczy.



Czy przystanków tramwajowych we Wrzeszczu jest za dużo?

Oto jego list:

W odniesieniu do przedstawionego na Trojmiasto.pl artykułu może warto byłoby przed rozpisaniem przetargu na modernizację przystanków przemyśleć kwestię, czy rzeczywiście w obliczu poprawy przepustowości, a w szczególności przyspieszenia komunikacji tramwajowej, jest sens wydłużać perony, które znajdują się w bardzo bliskiej odległości.

Rozkłady jazdy w twoim telefonie


Moim skromnym zdaniem jest to bardzo dobry pomysł z ważnym uwzględnieniem, a mianowicie:

  1. Po wydłużeniu peronów Galeria Bałtycka i Jaśkowa Dolina (tutaj można zastosować również dojście na peron z nowego przejścia dla pieszych na dobudowanym fragmencie) należałoby zlikwidować przystanek Klonowa (przejście dla pieszych zostaje), który jest w bardzo bliskim sąsiedztwie. Taka zmiana na pewno upłynniłaby ruch na tym odcinku. Ponadto nowe dodatkowe przejście i wejście na peron Jaśkowa Dolina skróciłoby drogę dojścia do dworca PKP lub poczty.
  2. Przystanek Politechnika powinien zostać zlikwidowany na rzecz głównego węzła przesiadkowego, czyli Opery Bałtyckiej, od której również jest bardzo dobre dojście do Politechniki, konsulatu czy sądu.
  3. Wszystkie przystanki przy Operze Bałtyckiej powinny zostać wydłużone tak, aby dwa składy 45 m mogły jednocześnie obsłużyć peron.
  4. Przystanki Traugutta (jadąc w kierunku Dworca Głównego PKP) powinny zostać przeniesione za skrzyżowanie z zaprojektowaniem przejść dla pieszych na obu krańcach peronów, co pozwoliłby na swobodne dojście zarówno do UCK oraz ul. Traugutta. Optymalnie przystanek ten mógłby nazywać się UCK.
  5. Po przeniesieniu peronów Traugutta można wówczas zlikwidować obecny przystanek Akademia Medyczna z przejściem naziemnym.
  6. Przystanek Chodowieckiego przenieść w okolice przejazdu z ul. Orzeszkowej i oczywiście wydłużyć.

Tym sposobem pozbywamy się zbędnych trzech przystanków, a odległości między poszczególnymi peronami pozwalają na skuteczne osiągnięcie zamierzonego celu, o którym Państwo piszecie.

Pan Krzysztof wskazuje, że można zlikwidować m.in. przystanek Klonowa, Politechnika i Uniwersytet Medyczny. Pan Krzysztof wskazuje, że można zlikwidować m.in. przystanek Klonowa, Politechnika i Uniwersytet Medyczny.

W Gdańsku jest kilka miejsc, w których można byłoby swobodnie zlikwidować "naklepanych" przystanków na rzecz wydłużenia i przyspieszenia komunikacji tramwajowej. Takim kolejnym przykładem mogłaby być ul. Hallera. Perony Wyspiańskiego zrobić podwójne również z dojściem do nich od przejazdu ul. Okrzei, likwidacja przystanku Reja i wydłużenie peronów Mickiewicza, również z możliwością dojścia od dwóch krańców peronów.

Powyższe piszę z perspektywy nie tylko jako pasażera, ale i jako byłego kierowcy autobusu oraz motorniczego tramwaju.

Warto tutaj podkreślić, że obecnie samo umieszczenie na słupach atrakcyjnych, a zarazem absurdalnych znaków ograniczenia prędkości dla tramwajów do 60 km/h czy 70 km/h jest zabiegiem czysto marketingowym. Jeżeli odległości między przystankami są na wyciągnięcie ręki, to o jakich prędkościach można tutaj mówić? Należy skutecznie dokonywać zmian w infrastrukturze na rzecz poprawy przepustowości.

Szkoda, że przy planowanych dużych remontach torowisk nie ma osoby, która w projekcie przede wszystkim pomyślałaby, co można zrobić, zmienić, poprawić na remontowanym odcinku, aby rzeczywiście tramwaje jeździły a nie przemieszczały się ślimaczym tempem.

Krzysztof

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (454) 8 zablokowanych

  • problemem są mieszkańcy i osoby pracujące w Gdańsku, które nie zniżą się do korzystania z komunikacji miejskiej. Nadmiar samochodów powoduje regularne blokowanie al. Grunwaldzkiej w poprzek zarówno przy Galerii Bałtyckiej jak i przy skrzyżowaniu z Jaśkową Doliną. Mniej osobówek na drogach = płynniejszy ruch komunikacji miejskiej, a za zwiększoną liczbą pasażerów pójdzie zwiększenie częstotliwości komunikacji miejskiej.

    A jeżeli autorowi przeszkadzają zbyt częste przystanki, to niech się przesiądzie na SKM. wzdłuż Grunwaldzkiej podróżuje dużo osób starszy (jeżdżę codziennie, więc info z pierwszej ręki), dla których likwidacja przystanków i konieczność dojścia 200-300m do kolejnego to duże wyzwanie i może ich pozbawić samodzielności w poruszaniu się.

    • 6 4

  • Co za bzdura!

    Nie likwidować przystanków, bo są dla ludzi poruszających się po mieście komunikacją miejską.
    Oczywiście jak ktoś lubi, może wędrować do tramwaju, pomijając np. dwa najbliższe przystanki. Jak ktoś lubi :)
    Poprawić działanie komunikacji - częstotliwość itd., tam gdzie to konieczne.

    • 13 1

  • Np przystanek Chodowieckiego (2)

    Ktoś tam w ogóle w(y)siada?

    • 2 6

    • TAK (1)

      wysiada

      • 1 1

      • Chyba serce komuś na widok tego przystanku

        • 0 1

  • Ten (1)

    pomysł powstał chyba w głowie pewnego bezmózgowego motorniczego,co to onegdaj starym tramwajem z uszkodzonym odbietakuem władował się na Morenę.
    Napisz facet,co by się stało z ludźmi /bo ciebie to nie szkoda/gdyby nastąpił zanik zasilania.
    Poszedłby ten trójwagonowy zestaw jak pocisk niszcząc wszystko na swojej drodze dopóki by się nie wkoleił,bo zatrzymać byś go nie był w stanie.Niestety w GAiT zatrudnia również niezrównoważonych kochasiu tramwajów przy cichej aprobacie prezesunia lisickiego.

    • 9 2

    • Czujcie mój oddech łysy z sopotu

      Kochasie confideńciki i miłośnicy komuchokacji jak zobaczy solara to ma gacie pełne musztardy

      • 0 0

  • zlikwidować komunikacje miejską

    pół miliarda oszczędności.

    • 6 1

  • jadę hulajnogą razem z tramwajem 4

    nigdy mnie nie wyprzedził na odcinku Urząd Miejski - Traugutta.

    • 1 5

  • Nie popieram

    Absolutnie nie popieram. Przystanki powinny być łatwo dostępne dla pasażerów. Tak jak przejście dodatkowych 100 metrów dla człowieka w pełni sprawnego nie ma większego znaczenia, to już dla np osoby starszej ma.

    • 15 0

  • Jakby to napisac aby mnie nie usuneli, moze autor powinien zapoznac sie z przepisami o eutanazji w NL? A nie przystanki

    chce likwidowac. Warto zaczac wszelkie reformy od siebie.

    • 8 1

  • W drugą stronę: wnioskuję o nowy przystanek

    na przedłużeniu Dąbrówki do Havla. Z tego miejsca do każdego przystanku jest co najmniej 500 metrów. To zdecydowanie za dużo jak na gdańskie standardy.

    • 5 0

  • Przystanków jest za mało

    Ja mam tezę że cześciej jeździłabym komunikacją publiczną gdyby przystanków było więcej i autobusy/tramwaje zatrzymywały by sie bliżej mojego celu, a tak jadę autem.

    • 9 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane