• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dłuższe przystanki? A może część z nich warto zlikwidować?

Krzysztof
5 marca 2024, godz. 07:00 
Opinie (454)
Część przystanków tramwajowych we Wrzeszczu i na al. Zwycięstwa można zlikwidować, co poprawi szybkość tramwajów - uważa nasz czytelnik. Część przystanków tramwajowych we Wrzeszczu i na al. Zwycięstwa można zlikwidować, co poprawi szybkość tramwajów - uważa nasz czytelnik.

Przystanki we Wrzeszczu będą dłuższe, by poprawić przepustowość i szybkość linii tramwajowych - zapowiedzieli gdańscy urzędnicy. A może część przystanków jest zbędna i tramwaje będą kursować efektywniej po likwidacji części z nich? - zastanawia się nasz czytelnik pan Krzysztof, były kierowca i motorniczy.



Czy przystanków tramwajowych we Wrzeszczu jest za dużo?

Oto jego list:

W odniesieniu do przedstawionego na Trojmiasto.pl artykułu może warto byłoby przed rozpisaniem przetargu na modernizację przystanków przemyśleć kwestię, czy rzeczywiście w obliczu poprawy przepustowości, a w szczególności przyspieszenia komunikacji tramwajowej, jest sens wydłużać perony, które znajdują się w bardzo bliskiej odległości.

Rozkłady jazdy w twoim telefonie


Moim skromnym zdaniem jest to bardzo dobry pomysł z ważnym uwzględnieniem, a mianowicie:

  1. Po wydłużeniu peronów Galeria Bałtycka i Jaśkowa Dolina (tutaj można zastosować również dojście na peron z nowego przejścia dla pieszych na dobudowanym fragmencie) należałoby zlikwidować przystanek Klonowa (przejście dla pieszych zostaje), który jest w bardzo bliskim sąsiedztwie. Taka zmiana na pewno upłynniłaby ruch na tym odcinku. Ponadto nowe dodatkowe przejście i wejście na peron Jaśkowa Dolina skróciłoby drogę dojścia do dworca PKP lub poczty.
  2. Przystanek Politechnika powinien zostać zlikwidowany na rzecz głównego węzła przesiadkowego, czyli Opery Bałtyckiej, od której również jest bardzo dobre dojście do Politechniki, konsulatu czy sądu.
  3. Wszystkie przystanki przy Operze Bałtyckiej powinny zostać wydłużone tak, aby dwa składy 45 m mogły jednocześnie obsłużyć peron.
  4. Przystanki Traugutta (jadąc w kierunku Dworca Głównego PKP) powinny zostać przeniesione za skrzyżowanie z zaprojektowaniem przejść dla pieszych na obu krańcach peronów, co pozwoliłby na swobodne dojście zarówno do UCK oraz ul. Traugutta. Optymalnie przystanek ten mógłby nazywać się UCK.
  5. Po przeniesieniu peronów Traugutta można wówczas zlikwidować obecny przystanek Akademia Medyczna z przejściem naziemnym.
  6. Przystanek Chodowieckiego przenieść w okolice przejazdu z ul. Orzeszkowej i oczywiście wydłużyć.

Tym sposobem pozbywamy się zbędnych trzech przystanków, a odległości między poszczególnymi peronami pozwalają na skuteczne osiągnięcie zamierzonego celu, o którym Państwo piszecie.

Pan Krzysztof wskazuje, że można zlikwidować m.in. przystanek Klonowa, Politechnika i Uniwersytet Medyczny. Pan Krzysztof wskazuje, że można zlikwidować m.in. przystanek Klonowa, Politechnika i Uniwersytet Medyczny.

W Gdańsku jest kilka miejsc, w których można byłoby swobodnie zlikwidować "naklepanych" przystanków na rzecz wydłużenia i przyspieszenia komunikacji tramwajowej. Takim kolejnym przykładem mogłaby być ul. Hallera. Perony Wyspiańskiego zrobić podwójne również z dojściem do nich od przejazdu ul. Okrzei, likwidacja przystanku Reja i wydłużenie peronów Mickiewicza, również z możliwością dojścia od dwóch krańców peronów.

Powyższe piszę z perspektywy nie tylko jako pasażera, ale i jako byłego kierowcy autobusu oraz motorniczego tramwaju.

Warto tutaj podkreślić, że obecnie samo umieszczenie na słupach atrakcyjnych, a zarazem absurdalnych znaków ograniczenia prędkości dla tramwajów do 60 km/h czy 70 km/h jest zabiegiem czysto marketingowym. Jeżeli odległości między przystankami są na wyciągnięcie ręki, to o jakich prędkościach można tutaj mówić? Należy skutecznie dokonywać zmian w infrastrukturze na rzecz poprawy przepustowości.

Szkoda, że przy planowanych dużych remontach torowisk nie ma osoby, która w projekcie przede wszystkim pomyślałaby, co można zrobić, zmienić, poprawić na remontowanym odcinku, aby rzeczywiście tramwaje jeździły a nie przemieszczały się ślimaczym tempem.

Krzysztof

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (454) 8 zablokowanych

  • Całkiem nowa linia tramwajowa (2)

    A kiedy tramwaj wzdłóż najdłuższego falowca na Przymorzu? Falowiec podobno ma być biały i przejścia na galeriach mają być otwarte.

    • 4 3

    • Wtedy jak głupota zacznie latac :)

      • 1 0

    • Wtedy jak skończysz podstawówkę.

      • 0 0

  • Amen

    I to jest w końcu tekst z sensem. Komunikacja miejska powinna być stopniowana w ruchu. Zwłaszcza przy wprowadzaniu "wspaniałej fali". Szybkie przemieszczanie się koleją na duże dystanse (między dzielnicowy), tramwaje rozprowadzające ruch na dzielnice i ewentualnie autobusy jako door-to-door. Ograniczenia prędkości tramwajów do 60km/h są śmieszne zwłaszcza jak się przeliczy czas przejazdu który jest zbliżony do przejazdu rowerem. Nie ważne czy mówimy o tramwaju, pociągu czy autobusie. Każdy przystanek to wydłużenie czasu przejazdu potrzebne na wyhamowanie, postój i ponowne rozpędzenie. Jeżeli przystanki są co kilkaset metrów to nigdy się nie rozpędzi.

    • 0 9

  • Można też dodac

    Np na skrzyżowaniu Nowolipie i Kartuska zrobić tam węzeł przesiadkowy. Autobus 168 nie musiałby robić pętelki na Siedlce

    • 6 1

  • Znalazłem rozwiazanie

    Przystanki na żądanie

    • 1 4

  • A ja sadze ze cala komunikacja powinna byc dostosowana pode mnie tak zebymsie nie musial zatrzymywac. Bo jak ja jade to jestem dla siebie najwazniejszy. Taki zabieg rozwiaze moj problem i bede mogl spokojnie napisac artykul jak Gdansk poprawil moja podroz po miescie.

    • 10 0

  • Zlikwidować przy AMG...

    Wszystko co można zablokowano słupkami, drogi porobione jedno kierunkowe i trzeba jeździć dookoła teraz jeszcze zabierzcie przystanek tramwajowy... Plac na Parking vis a vis bramy głównej Dębinki 7 który od wielu lat miał być parkingiem sprzedany czy wydzierżawiony komuś , ciekawe czemu czekał w zamrażarce od lat 70...

    • 5 1

  • A co się dzieje z TriStar, który kosztował nas chyba z (1)

    330 milionów i dostał budynek przy Wyspiańskiego???

    • 7 0

    • Placimy raty

      Za Tristar . Jeszcze ze 20 lat kredytu.

      • 0 0

  • Jest OK

    Starszych ludzi coraz więcej. Także ilość przystanków jest OK. Tylko trzeba nadać pierwszeństwo przejazdu tramwajom !!!

    • 14 1

  • Przy likwidacji wszystkich przystanków (poza końcowymi ) przejazd pojazdów byłby w czasie o wiele krótszym.

    • 10 1

  • Anonimowy mądrala mający na wszystko receptę.

    • 10 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane