- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (451 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (37 opinii)
- 3 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (162 opinie)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (191 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (278 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (63 opinie)
Do Bydgoszczy i Elbląga pojedziemy zmodernizowanymi składami
Za 110 dni na pomorskie tory kolejowe trafi pierwszy spośród czterech zmodernizowanych elektrycznych zespołów trakcyjnych typu EN57. Władze samorządu województwa zawarły z firmą Newag kontrakt na ich modernizację. Wydamy na to 30,4 mln zł.
Pod koniec listopada do Trójmiasta dotrą zmodernizowane cztery pociągu typu EN57.
- Zmodernizowany tabor wyjedzie na tory w barwach Przewozów Regionalnych i będzie obsługiwał trasy Gdynia - Elbląg - Olsztyn oraz Gdynia - Bydgoszcz - zapowiada marszałek województwa, Mieczysław Struk.
Pojazdy zostaną przystosowane do obsługi osób niepełnosprawnych, w przedziałach pasażerskich i służbowych zamontowane zostaną nowe, wygodne siedzenia z podłokietnikami. W każdym z pojazdów zamontowane zostaną nowe kabiny WC z obiegiem zamkniętym, przystosowane dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się.
Zmodernizowane składy EN57 wyposażone będą w nowoczesny system informacji pasażerskiej (tablice kierunkowe LED zewnętrzne i tablice wewnętrzne LCD z bieżącą informacją o trasie i lokalizacji pociągu) oraz monitoring.
- Kompleksowa przebudowa tych zespołów trakcyjnych sprawi, że w niczym nie będą one przypominały swoich pierwowzorów. Znacząco zmieni się ich wygląd, komfort podróżowania oraz komfort pracy maszynisty - zapewnia Zbigniew Konieczek, prezes spółki Newag. - Standardem modernizowanych przez nas EN57 jest nowa funkcjonalna kabina maszynisty z nowoczesnym, ergonomicznym pulpitem wyposażonym w elektroniczny system diagnostyki i elektroniczny rozkład jazdy - dodaje.
Stare składy EN57 zostaną w całości rozebrane. Pozostanie po nich jedynie tzw. rama, na której zostanie odbudowany skład. Nowe pociągi będą o pięć ton lżejsze i będą posiadały nowy układ napędowy. Co ważne: będą wyposażone w urządzenie umożliwiające oddawanie energii elektrycznej do sieci trakcyjnej.
Wartość podpisanej umowy to 30,4 mln zł brutto. Zmodernizowane pojazdy zostaną przekazane przewoźnikowi w ciągu 110 dni od daty podpisania umowy. Inwestycja jest o połowę tańsza, niż zakup czterech nowych składów.
Modernizacja czterech elektrycznych zespołów trakcyjnych realizowana jest w ramach projektu "Zakup i modernizacja kolejowego taboru pasażerskiego o napędzie elektrycznym, do obsługi połączeń międzyregionalnych na obszarze co najmniej dwóch województw", dofinansowanego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013. Projekt obejmuje zakup i modernizację ośmiu elektrycznych zespołów trakcyjnych.
Wartość całkowita projektu to 70,16 mln zł, kwota dofinansowania to 40,44 mln zł. Nowe składy kupowano w latach 2010-2012, kolejne modernizowano w latach 2011-2012. Umowa z Newagiem dotyczy modernizacji czterech ostatnich pojazdów z projektu.
Miejsca
Opinie (99) 4 zablokowane
-
2014-08-12 14:21
znowu rzeźba w g.w.nie
oj podziękujemy wam przy wyborach. Już niedługo
- 6 0
-
2014-08-12 14:24
A skad wiadomo ze Przewozy Regionalne? Czyzby przetarg sie juz odbyl??
- 2 0
-
2014-08-12 14:30
hmmm ciekawe: (2)
"Stare składy EN57 zostaną w całości rozebrane. Pozostanie po nich jedynie tzw. rama",
"Inwestycja jest o połowę tańsza, niż zakup czterech nowych składów."
nowe kible, nowe siedzenia, nowe silniki, nowe sterowanie, klima, generalnie wszystko niby nowe, to z czego ta rama, że stanowi 50% ceny??? z tytanu ???- 19 0
-
2014-08-12 18:15
ze stali i papieru
ten magiczny drogi papier to homologacja
- 3 0
-
2014-08-12 20:18
Z tą ramą to taki dziennikarsko-marketingowy bełkot...
...żeby papka informacyjna była strawna dla prostego ludu :)
Zostaje rama (ostoja) i całe pudło, które jest piaskowane i malowane. Odcinane jest tylko czoło by zamontować nowocześnie wyglądające - z laminatów. Malowanie od zewnątrz i wymiana całego wykończenia wnętrza ma robić i robi wrażenie totalnej przemiany.
Oprócz tego zostają wózki z ich beznadziejnym odsprężynowaniem - oczywiście wózki też można wymienić, ale wtedy biznes przestaje być opłacalny. Tym samym kultura jazdy jakiegokolwiek EN57 nigdy nie będzie taka jak nowego pociągu - czuć szczególnie przy ok. 100km/h.
Z wózkami zostają hamulce klockowe, gdy w nowych jednostkach stosuje się już tylko tarczowe - bardzo efektywne i czyste - nie ma ścierającego się żeliwa, którym uwalone są tory, perony i cała okolica. Zmodernizowany EN57 nadal brudzi, ale fakt faktem, że mniej - dzięki zastosowaniu hamowania elektrodynamicznego (rychło w czas - technologia znana od dziesięcioleci :) )- 8 0
-
2014-08-12 14:58
siedzenia
niestety zaprezentowane siedzenia są bardzo niewygodne na dłuższą podróż
w zmodernizowanych skm dla gdańska można sobie je potestować
dziwny jest ten świat, najwygodniejsze to wbrew pozorom były te kanapy zrobione z skai , tak samo jak dortmundu (tram) miały porządne , wygodne siedzenia - po modernizacji dostaliśmy plastikowe deski bez części miękiej pod tyłkiem
czemu projektanci wymyślają koło na nowo , napradę tak ciężko posiedzić na starych wzorach skopiowac co w nich najlepsze
zabawne że nawet drwniane siedzenia w starych tramch (można sprawdzić w muzeum komunikacji w Krakowie) SĄ wygodniejsze od tych plastikowych wynalazków (desek) w autobusach i tramwajach Gdańsk- 6 0
-
2014-08-12 15:02
(1)
A co ze stopniami do wsiadania.Problem nie do rozwiązania w XXI wieku.
- 4 0
-
2014-08-12 18:16
to są pociągi regionalne, które będą się zatrzymywać głównie na niskich peronach
z niskiego peronu łatwo się wsiada po stopniach. Problem "dziury" pojawia się tylko w SKM.
- 0 1
-
2014-08-12 15:07
jak długa podróż
ile czasu bedzie trwała podróż tym pociągiem do Bydgoszczy? bo jeżeli powyżej 2 godzin to nie ma co sobie głowy zawrać
Obecnie najszybszy pociąg z GDA do Bydgoszyczy pokonuje tą trasę w 96 minut (skład jadący po godz 7 do Berlina)- 4 0
-
2014-08-12 15:26
Jak to było?? Aaaa.... Już wiem!
Kupa zawinięta w papierek, albo sreberko, nadal kupą będzie.
- 2 0
-
2014-08-12 15:26
Dobre i to (2)
Szkoda ze nie kupuja nowych skłądów Newagu lub Pesy jak np. Koleje Mazowieckie. Szkoda, że nie będzie klimy....za to bede miał TV LCD na którym będzie info o kolejnje stacji... super
- 4 8
-
2014-08-12 16:31
Klimatyzacja będzie, czytaj ze zrozumieniem.
- 4 0
-
2014-08-12 17:42
Daj sobie dalej wciskać szmelc
biedaku mentalny
- 1 0
-
2014-08-12 16:14
czyli da isę zamontować klimę w starych kiblach En/EZT.... Powiedzcie to głośno głuszczowi z SKM i jego kurewskim koleżkom (1)
żeby tak pojeździli sobie latem trochę skm-ką do roboty...
- 7 0
-
2014-08-12 20:19
w cywilizowanych krajach pociągi się modernizuje i to czasem kilkukrotnie
przemyślana modernizacja jest tańsza i wiąże się z mniejszą ilością procedur niż zakup nowego składu. Zmodernizowane "kible" jeżdżą na kilku trasach i pozytywnie zaskakują swoimi parametrami użytkowymi - mają dobre przyspieszenie (1m/s^2), są ciche (tradycyjna sprężarka "stukotka" zamieniona na kompresor elektryczny), oszczędne (rozruch na tyrystorach zamiast oporowego), wygodne (fotele z regulacją zamiast przyspawanych plastikowych koryt).
- 1 4
-
2014-08-12 16:16
Pasażer Stanisław Paluch (1)
Stare graty po kapitalce, ja chcę nowoczesne Elfy, LInki, albo Linki z rekordem 211,6 km/h. Pozdrawiam i pędzę do tego zabytkowego EN57 rok budowy 1961?
- 7 0
-
2014-08-12 20:19
chcesz jeździc czy ponarzekać
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.