• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dodatkowy lewoskręt odkorkuje Armii Krajowej? Początek testów od piątku, 10 maja

Maciej Korolczuk
7 maja 2024, godz. 07:00 
Opinie (223)
Dodatkowy lewoskręt pojawi się na środkowym pasie, dotychczas służącym tylko do jazdy na wprost. Dodatkowy lewoskręt pojawi się na środkowym pasie, dotychczas służącym tylko do jazdy na wprost.

W piątek, 10 maja, w godzinach wieczornych zmieni się organizacja ruchu na skrzyżowaniu al. Armii Krajowej i al. Havla.Mapka Usprawni ona dojazd z centrum w kierunku Ujeściska i Łostowic oraz w kierunku Obwodnicy Trójmiasta. GZDiZ, na razie testowo, umożliwi skręt z al. Armii Krajowej w lewo w al. Havla z dwóch pasów, a nie jak dotąd tylko z jednego. Jeżeli rozwiązanie skutecznie poprawi płynność ruchu, obowiązywać będzie na stałe.



Dwa lewoskręty z Armii Krajowej w al. Havla to:

Poszukiwania rozwiązań, które miałyby ograniczyć korki na skrzyżowaniu Trasy W-Z z al. Havla, trwają od kilku lat. W 2022 r. drogowcy chcieli tam wprowadzić tzw. sztuczne pasy ruchu i umożliwić kierowcom ominięcie korka prawoskrętem w ul. Łostowicką.

I choć rozwiązanie było praktycznie bezkosztowe i możliwe do wdrożenia w ciągu kilku dni, to na przeszkodzie stanęła negatywna opinia policji. Według funkcjonariuszy ruchu drogowego przeploty pasów na trasie, gdzie można jechać nieco szybciej, mogłyby powodować zagubienie kierowców i niebezpieczne sytuacje na drodze.

Z pasa do skrętu w lewo będzie można zająć dwa wewnętrzne pasy od strony wyspy centralnej, natomiast ze wspólnego pasa do jazdy w lewo i na wprost należy ustawić się na zewnętrznym pasie wyspy. Z pasa do skrętu w lewo będzie można zająć dwa wewnętrzne pasy od strony wyspy centralnej, natomiast ze wspólnego pasa do jazdy w lewo i na wprost należy ustawić się na zewnętrznym pasie wyspy.
Policjantów nie przekonały argumenty, że analogiczne rozwiązanie od kilku lat z powodzeniem sprawdza się na zjeździe z ul. Kołobrzeskiej w al. Grunwaldzką.Mapka

I temat upadł.

Drugą koncepcją, która powróciła podczas niedawnej kampanii wyborczej, jest budowa estakad na istniejących nasypach w ciągu Armii Krajowej. Pomysł - choć popierany przez kierowców - ma niewielu zwolenników w magistracie.

Zdaniem urzędników estakady umożliwiające przejazd nad skrzyżowaniem nie zlikwidują korków, a przeniosą je albo na węzeł wjazdowy na obwodnicę, albo dociążą i tak korkujące się skrzyżowanie z 3 Maja i Okopową.

Aby ostatecznie rozstrzygnąć wątpliwości, w ubiegłym roku zlecono analizy ruchu w tej okolicy. Badania są jeszcze w toku, więc na razie jest za wcześnie, by mówić o ich efektach.

Przeszedł za to - ale na razie tylko testowo - trzeci wariant.


Zmiany zaczną obowiązywać od piątkowego wieczoru, 10 maja. Zmiany zaczną obowiązywać od piątkowego wieczoru, 10 maja.

W lewo pojedziemy z dwóch pasów, a nie tylko z jednego



- Gdański Zarząd Dróg i Zieleni umożliwi skręt z al. Armii Krajowej w lewo w al. Havla z dwóch pasów, a nie jak dotąd tylko z jednego. Jeżeli rozwiązanie skutecznie poprawi płynność ruchu, obowiązywać będzie na stałe - mówi Konrad Marciński z biura prasowego GZDiZ.
Z pasa do skrętu w lewo będzie można zająć dwa wewnętrzne pasy od strony wyspy centralnej, natomiast ze wspólnego pasa do jazdy w lewo i na wprost należy ustawić się na zewnętrznym pasie wyspy.

Dzięki temu w al. Havla będzie mogło zjechać podczas jednego cyklu zmiany świateł więcej pojazdów, a także zmniejszy się kolejka kierowców jadących w stronę trójmiejskiej obwodnicy. Do wprowadzonych zmian dostosowany bowiem zostanie także program sygnalizacji świetlnej.


Jeśli rozwiązanie się sprawdzi, zostanie wprowadzone na stałe. Jeśli rozwiązanie się sprawdzi, zostanie wprowadzone na stałe.

Zmiany zaczną obowiązywać przed weekendem



Zmiany zaczną obowiązywać od piątku, 10 maja, od godzin wieczornych, tak aby przez weekend kierowcy mieli czas przyzwyczaić się do nowej organizacji ruchu.

Pomysły czytelników na odkorkowanie Trasy W-Z Pomysły czytelników na odkorkowanie Trasy W-Z

Z racji tego, że zaproponowane rozwiązanie będzie miało charakter tymczasowy, nowe oznakowanie poziomowe wymalowane zostanie kolorem żółtym. Inżynierowie ruchu GZDiZ na bieżąco mają analizować, czy faktycznie przełoży się to na zmniejszenie zatorów drogowych i jak wpłynie na bezpieczeństwo oraz płynność ruchu na sąsiednich ulicach.

Warto przypomnieć, że podobny pomysł na odkorkowanie skrzyżowania zastosowano jesienią 2022 r. na skrzyżowaniu ul. Rakoczego z ul. Bulońską.Mapka Tam również dopuszczono możliwość skrętu z dwóch pasów ruchu, zamiast z jednego. Pozwoliło to upłynnić ruch nie tylko na ul. Rakoczego, ale także na ul. Potokowej czy ul. Piecewskiej.

Havla - zmiana organizacji ruchu (7 opinii)

Wiecie co się będzie dziać 10.05 na Havla? Jak się jedzie Armii to znak, że zmiana organizacji ruchu dnia 10.05 i wszystkie pasy zamknięte
Wiecie co się będzie dziać 10.05 na Havla? Jak się jedzie Armii to znak, że zmiana organizacji ruchu dnia 10.05 i wszystkie pasy zamknięte

Miejsca

Opinie (223) 2 zablokowane

  • Nadal brak logicznego myślenia w Gdańsku.

    Estakada potrzebna a nie dobudowywanie lewoskrętów.

    • 4 0

  • Myślę, że największą przysługą dla kierowców

    byłoby pozyskanie środków i dokończenie Armii Krajowej, a zatem wykorzystanie już wybudowanych przyczółków i ominięcie skrzyżowania z Łostowicką, wiaduktem. Teraz są przysypane ziemią, pod którą beton kruszeje i wybudowanie wiaduktu stanie się zaś droższe, a zatem nieopłacalne.

    • 2 0

  • majstr

    Fiu, fiu, modernizacja godna XXI w.

    • 2 0

  • Super

    • 2 1

  • A ja proponuję aby inteligentni inaczej urzędnicy GZDiZ, zwężyli Armii Krajowej do jednego pasa ruchu.

    I do tego jeszcze ścieżka rowerowa w kontrpasie ruchu, hopki co 30m, przejścia dla pieszych co 50m i jeszcze jakieś ronda po drodze. To tak tylko - "dla uspokojenia ruchu". Przecież taką sieczką wam łeb naładowali!

    • 2 0

  • Farbą się wiaduktu nie zbuduje

    • 2 0

  • Jw

    Dokładnie dociągnąć ten lewy pas do havla bo tak to będzie się działo..Już to widzę jak ten z lewego będzie mógł zająć dwa pasy to ten że środkowego nigdy nie wjedzie

    • 2 0

  • Prowizorka, która nic nie zmieni.

    Szkoda kasy!!!! Ktoś kto myśli, że to coś zmieni jest ... (nie ma w słowniku ludzi kulturalnych słowa, które dostatecznie obelżywie mogłyby określić takie postępowanie).

    • 2 0

  • zamiast festyny trzeba w końcu wiadukt tam wybudować

    • 3 0

  • Badanie ruchu ulicznego i kiedyś idziś

    Kiedyś żeby badać ruch uliczny trzeba było być w danym miejscu, siąść gdzieś i obserwować ,robić notatki zrobić projekt ! Realizacja z możliwością rozszeżenia opcji wraz ze zwiększającym się ruchem, obecnie siedzą 2 lata przed komputerem i robią symulacje komputerowe ,taka zabawa jak gierki, potem następuje przetarg i budowanie kolejne 2lub 3 lata po zakończeniu budowy okazuje się że potrzebne są zmiany bo system nie ogarnoł że na polu obok wybudują osiedle na 5 tyś mieszkańców i tak jest że wszystkim obecnie nie myślą ludzie tylko komputer, kiedyś myślało się inaczej przez to mamy ulicę kiedyś projektowane z możliwościami rozbudowy stosownie co możliwości i potrzeb , miejsca na przystanki chodniki i inne nie to co jest obecnie projektowane na połódniu Gdańska wąskie chodniki brak zatok , skrę ty y tak profilowane że nie mieszczą się autobusy, przystanki na środku ulicy z wymalowanymi zygzakami, to efekty projektów komputerowych nie głowy człowieka, tam gdzie myśleli ludzie to widać słóży to mieszkańcą 40,50 lat zaprojektowane przez komputer przykład Bażyńskiego nie nadaje się do użytku, jak w Gdańsku nie zmieni się podejście do komunikacji to nic się nie zmieni , priorytety miasta to wyprowadzenie komunikacji z miasta w tym przypadku wystarczyą dwa wiadukty , wydlużenie zjazdów , budowa zjazdów z Przywidzkiej , dokończenie Jabłoniowej ,świętokrzyskiej i trawaju na AK,Jabłoniowej,Świętokrzyskiej i Maciek jeśli będą sprawne wyjazdy i sprawną komunikacja na obrzeża ludzie będą korzystać z komunikacji, kiedyś wiedzieli że Trójmiasto jest specyficzne i jak może się rozwijać obecnie w świecie wobraźni komputerów nie mogą dać sobie rady, wystarczy żeby założyli kamerę na skrzyżowaniu i zobaczyli w przyśpieszonym tępie jak to wygląda tu nie ma co myśleć ktoś mądry wymyślił 40 lat temu tylko tego nie skończyli bo tam były pola a jak wygląda połódnie bez wizji widzimy sami na Niepołomickiej no tak XIX wiek i ulice na Furmanki i kartofle i przegonienie bydła i drób na ulicy !

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane