• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dodatkowy lewoskręt odkorkuje Armii Krajowej? Początek testów od piątku, 10 maja

Maciej Korolczuk
7 maja 2024, godz. 07:00 
Opinie (223)
Dodatkowy lewoskręt pojawi się na środkowym pasie, dotychczas służącym tylko do jazdy na wprost. Dodatkowy lewoskręt pojawi się na środkowym pasie, dotychczas służącym tylko do jazdy na wprost.

W piątek, 10 maja, w godzinach wieczornych zmieni się organizacja ruchu na skrzyżowaniu al. Armii Krajowej i al. Havla.Mapka Usprawni ona dojazd z centrum w kierunku Ujeściska i Łostowic oraz w kierunku Obwodnicy Trójmiasta. GZDiZ, na razie testowo, umożliwi skręt z al. Armii Krajowej w lewo w al. Havla z dwóch pasów, a nie jak dotąd tylko z jednego. Jeżeli rozwiązanie skutecznie poprawi płynność ruchu, obowiązywać będzie na stałe.



Dwa lewoskręty z Armii Krajowej w al. Havla to:

Poszukiwania rozwiązań, które miałyby ograniczyć korki na skrzyżowaniu Trasy W-Z z al. Havla, trwają od kilku lat. W 2022 r. drogowcy chcieli tam wprowadzić tzw. sztuczne pasy ruchu i umożliwić kierowcom ominięcie korka prawoskrętem w ul. Łostowicką.

I choć rozwiązanie było praktycznie bezkosztowe i możliwe do wdrożenia w ciągu kilku dni, to na przeszkodzie stanęła negatywna opinia policji. Według funkcjonariuszy ruchu drogowego przeploty pasów na trasie, gdzie można jechać nieco szybciej, mogłyby powodować zagubienie kierowców i niebezpieczne sytuacje na drodze.

Z pasa do skrętu w lewo będzie można zająć dwa wewnętrzne pasy od strony wyspy centralnej, natomiast ze wspólnego pasa do jazdy w lewo i na wprost należy ustawić się na zewnętrznym pasie wyspy. Z pasa do skrętu w lewo będzie można zająć dwa wewnętrzne pasy od strony wyspy centralnej, natomiast ze wspólnego pasa do jazdy w lewo i na wprost należy ustawić się na zewnętrznym pasie wyspy.
Policjantów nie przekonały argumenty, że analogiczne rozwiązanie od kilku lat z powodzeniem sprawdza się na zjeździe z ul. Kołobrzeskiej w al. Grunwaldzką.Mapka

I temat upadł.

Drugą koncepcją, która powróciła podczas niedawnej kampanii wyborczej, jest budowa estakad na istniejących nasypach w ciągu Armii Krajowej. Pomysł - choć popierany przez kierowców - ma niewielu zwolenników w magistracie.

Zdaniem urzędników estakady umożliwiające przejazd nad skrzyżowaniem nie zlikwidują korków, a przeniosą je albo na węzeł wjazdowy na obwodnicę, albo dociążą i tak korkujące się skrzyżowanie z 3 Maja i Okopową.

Aby ostatecznie rozstrzygnąć wątpliwości, w ubiegłym roku zlecono analizy ruchu w tej okolicy. Badania są jeszcze w toku, więc na razie jest za wcześnie, by mówić o ich efektach.

Przeszedł za to - ale na razie tylko testowo - trzeci wariant.


Zmiany zaczną obowiązywać od piątkowego wieczoru, 10 maja. Zmiany zaczną obowiązywać od piątkowego wieczoru, 10 maja.

W lewo pojedziemy z dwóch pasów, a nie tylko z jednego



- Gdański Zarząd Dróg i Zieleni umożliwi skręt z al. Armii Krajowej w lewo w al. Havla z dwóch pasów, a nie jak dotąd tylko z jednego. Jeżeli rozwiązanie skutecznie poprawi płynność ruchu, obowiązywać będzie na stałe - mówi Konrad Marciński z biura prasowego GZDiZ.
Z pasa do skrętu w lewo będzie można zająć dwa wewnętrzne pasy od strony wyspy centralnej, natomiast ze wspólnego pasa do jazdy w lewo i na wprost należy ustawić się na zewnętrznym pasie wyspy.

Dzięki temu w al. Havla będzie mogło zjechać podczas jednego cyklu zmiany świateł więcej pojazdów, a także zmniejszy się kolejka kierowców jadących w stronę trójmiejskiej obwodnicy. Do wprowadzonych zmian dostosowany bowiem zostanie także program sygnalizacji świetlnej.


Jeśli rozwiązanie się sprawdzi, zostanie wprowadzone na stałe. Jeśli rozwiązanie się sprawdzi, zostanie wprowadzone na stałe.

Zmiany zaczną obowiązywać przed weekendem



Zmiany zaczną obowiązywać od piątku, 10 maja, od godzin wieczornych, tak aby przez weekend kierowcy mieli czas przyzwyczaić się do nowej organizacji ruchu.

Pomysły czytelników na odkorkowanie Trasy W-Z Pomysły czytelników na odkorkowanie Trasy W-Z

Z racji tego, że zaproponowane rozwiązanie będzie miało charakter tymczasowy, nowe oznakowanie poziomowe wymalowane zostanie kolorem żółtym. Inżynierowie ruchu GZDiZ na bieżąco mają analizować, czy faktycznie przełoży się to na zmniejszenie zatorów drogowych i jak wpłynie na bezpieczeństwo oraz płynność ruchu na sąsiednich ulicach.

Warto przypomnieć, że podobny pomysł na odkorkowanie skrzyżowania zastosowano jesienią 2022 r. na skrzyżowaniu ul. Rakoczego z ul. Bulońską.Mapka Tam również dopuszczono możliwość skrętu z dwóch pasów ruchu, zamiast z jednego. Pozwoliło to upłynnić ruch nie tylko na ul. Rakoczego, ale także na ul. Potokowej czy ul. Piecewskiej.

Havla - zmiana organizacji ruchu (7 opinii)

Wiecie co się będzie dziać 10.05 na Havla? Jak się jedzie Armii to znak, że zmiana organizacji ruchu dnia 10.05 i wszystkie pasy zamknięte
Wiecie co się będzie dziać 10.05 na Havla? Jak się jedzie Armii to znak, że zmiana organizacji ruchu dnia 10.05 i wszystkie pasy zamknięte

Miejsca

Opinie (223) 2 zablokowane

  • Nie młoty, nie odkorkuje. Odkorkuje wiadukt nad.

    • 0 0

  • "... na trasie, gdzie można jechać nieco szybciej ..."

    Co mają na myśli funkcjonariusze ruchu drogowego, skoro w obrębie skrzyżowania obowiązuje ograniczenie "50" ? Jak jest korek to i tak jedzie się tam spooooro wolniej, a jak korka nie ma to pasy wirtualne nie byłyby używane ... a auta i tak powinny przejeżdżać tamtędy maks 50 km/h ... WIem wiem - większość na to leje bo oni się spieszą i potem czasem ... buuuum :(

    • 0 0

  • Nic nie odblokuje

    Bo w niczyim interesie to jest!
    Dlaczego nie zajmiecie się tymi światłami co zostały zrobione na Armii/wylot na żukowo?
    Tam się nie da przejechać na zielonym - jedno się zapala zielone, rusza się, zaraz jest czerwone na kolejjnym plus policja łapie tam na przyśpieszanie spod świateł ludzi którzy chcą zdażyć! To jest patologia jak montuje się światła.
    Druga sprawa - wszystko cyfrowe, elektroniczne - dalej nie ma migającego światła zielonego które pozwoliło by dostosować prędkość/przyśpieszanie, jakby migało 10 sekund przed każdym przejściem na żólte byłoby wszystko jasne na drodze i człowiek mógłbym sobie jechac spokojnie a nie każde skrzyżowanie zastanawiać sie czy zdąży na 3 sekudnowym żóltym , czy ktoś go zaraz nagra, albo w ogóle zwalniać przed zielonym bo może zaraz się wyłącczy.
    NIe wymaga to żadnych nakłądów finansowych, ządne dodatkowe tablice, tylko przepgroamować.
    Ci ludzie i tak są zatrudnieni.
    Ale lepiej problemów szukać gdzie indziej.
    Zielone migajace swiatlo rozweiazalby mase problemow a jest skandalicznie tanie i proste we wdrozeniu.
    - nie byloby niepotrzebnego przyspieszania i hamowania - mniejsze zuzycie/zaniesczyszczenie
    - nie byloby ryzykowynch przejazdow na zolytym (dla tych ktorzy realnie sie zlapia na tym - nie piraci drogowi)
    - narracja ze niekotrzy by sie rozpedzali by zdazyc? Serio? W takim ruchu? Bylby to przypadki jednostkowe, tak jak sa teraz

    • 0 0

  • Segrada Familia w Gdańsku

    Dwa wiadukty przez 40 lat nie wybudowali , może postawić tam tablice i wycieczki organizować jako atrakcję .

    • 0 0

  • Gdyby nie wielomiliardowe zbędne wsparcie nas Ukraińców, to w Gdańsku już byłyby zrobione wszystkie drogi i koleje. A tak muszę stać w korkach.

    • 0 0

  • Weście się do roboty

    G.. prawda tylko wiadukty

    • 0 0

  • Urzędnicy...

    Zakwaterować urzędników 10 km za obwodnicą i nich codziennie dojeżdżają, zobaczymy kiedy zmienią zdanie. A poza tym teraz będzie dociążony zjazd z Havla w Świętokrzyską i tam będzie jeszcze większy korek (jakby teraz był mały).Ale to jest już poza ich zasięgiem myślenia.

    • 0 0

  • Żenada

    Wydłużenie lewoskrętu i prawoskrętu i to diametralnie, miejsca jest tam na prawdę dosyć na to, czemu pasy do skrętu są takie krótkie?

    • 0 0

  • Widocznie nie jestem na tak wysokim poziomie intelektualnym co pracownicy GZDiZ, więc proszę niech ktoś wytłumaczy mi w jaki sposób ma to upłynnić ruch? Przecież nadmiar samochodów do skrętu w lewo i tak stoi przed lewoskrętem. Ja widzę tutaj tylko potencjalne spowolnienie ruchu, ponieważ samochód skręcający w lewo z drugiego pasa będzie musiał zwolnić i spowolnić jadących na wprost.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane