- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (47 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (171 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Dodatkowy lewoskręt odkorkuje Armii Krajowej? Początek testów od piątku, 10 maja
W piątek, 10 maja, w godzinach wieczornych zmieni się organizacja ruchu na skrzyżowaniu al. Armii Krajowej i al. Havla. Usprawni ona dojazd z centrum w kierunku Ujeściska i Łostowic oraz w kierunku Obwodnicy Trójmiasta. GZDiZ, na razie testowo, umożliwi skręt z al. Armii Krajowej w lewo w al. Havla z dwóch pasów, a nie jak dotąd tylko z jednego. Jeżeli rozwiązanie skutecznie poprawi płynność ruchu, obowiązywać będzie na stałe.
I choć rozwiązanie było praktycznie bezkosztowe i możliwe do wdrożenia w ciągu kilku dni, to na przeszkodzie stanęła negatywna opinia policji. Według funkcjonariuszy ruchu drogowego przeploty pasów na trasie, gdzie można jechać nieco szybciej, mogłyby powodować zagubienie kierowców i niebezpieczne sytuacje na drodze.
Policjantów nie przekonały argumenty, że analogiczne rozwiązanie od kilku lat z powodzeniem sprawdza się na zjeździe z ul. Kołobrzeskiej w al. Grunwaldzką.
I temat upadł.
Drugą koncepcją, która powróciła podczas niedawnej kampanii wyborczej, jest budowa estakad na istniejących nasypach w ciągu Armii Krajowej. Pomysł - choć popierany przez kierowców - ma niewielu zwolenników w magistracie.
Zdaniem urzędników estakady umożliwiające przejazd nad skrzyżowaniem nie zlikwidują korków, a przeniosą je albo na węzeł wjazdowy na obwodnicę, albo dociążą i tak korkujące się skrzyżowanie z 3 Maja i Okopową.
Aby ostatecznie rozstrzygnąć wątpliwości, w ubiegłym roku zlecono analizy ruchu w tej okolicy. Badania są jeszcze w toku, więc na razie jest za wcześnie, by mówić o ich efektach.
Przeszedł za to - ale na razie tylko testowo - trzeci wariant.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Skuter lub motocykl - najlepszy sposób na korki?
W lewo pojedziemy z dwóch pasów, a nie tylko z jednego
- Gdański Zarząd Dróg i Zieleni umożliwi skręt z al. Armii Krajowej w lewo w al. Havla z dwóch pasów, a nie jak dotąd tylko z jednego. Jeżeli rozwiązanie skutecznie poprawi płynność ruchu, obowiązywać będzie na stałe - mówi Konrad Marciński z biura prasowego GZDiZ.
Z pasa do skrętu w lewo będzie można zająć dwa wewnętrzne pasy od strony wyspy centralnej, natomiast ze wspólnego pasa do jazdy w lewo i na wprost należy ustawić się na zewnętrznym pasie wyspy.
Dzięki temu w al. Havla będzie mogło zjechać podczas jednego cyklu zmiany świateł więcej pojazdów, a także zmniejszy się kolejka kierowców jadących w stronę trójmiejskiej obwodnicy. Do wprowadzonych zmian dostosowany bowiem zostanie także program sygnalizacji świetlnej.
Zmiany zaczną obowiązywać przed weekendem
Zmiany zaczną obowiązywać od piątku, 10 maja, od godzin wieczornych, tak aby przez weekend kierowcy mieli czas przyzwyczaić się do nowej organizacji ruchu.
Pomysły czytelników na odkorkowanie Trasy W-Z
Z racji tego, że zaproponowane rozwiązanie będzie miało charakter tymczasowy, nowe oznakowanie poziomowe wymalowane zostanie kolorem żółtym. Inżynierowie ruchu GZDiZ na bieżąco mają analizować, czy faktycznie przełoży się to na zmniejszenie zatorów drogowych i jak wpłynie na bezpieczeństwo oraz płynność ruchu na sąsiednich ulicach.
Warto przypomnieć, że podobny pomysł na odkorkowanie skrzyżowania zastosowano jesienią 2022 r. na skrzyżowaniu ul. Rakoczego z ul. Bulońską. Tam również dopuszczono możliwość skrętu z dwóch pasów ruchu, zamiast z jednego. Pozwoliło to upłynnić ruch nie tylko na ul. Rakoczego, ale także na ul. Potokowej czy ul. Piecewskiej.
Tak wygląda codzienność na Armii Krajowej
Havla - zmiana organizacji ruchu (7 opinii)
Miejsca
Opinie (223) 2 zablokowane
-
2024-05-07 09:30
Miasto przeciez zamowilo analize wiaduktow. Co z wynikami tej analizy ? Kiedy bedzie cos wiadomo ?
- 1 0
-
2024-05-07 09:30
Śmieszne gdańskie ludziki
Pani Dulkiewicz ze swoją ekipą nic nie zrobiła. Każda inwestycja opóźnia się latami. Nowa jabłoniowa już 12 lat. A półgłówki i tak poszły na nią zagłosować. Ona dobrze wie co robić. Wam wystarczy głupiutki uśmiech ,drożdżówkę dać na przystanku i tyle. To minus demokracji . 90% społeczeństwa analfabeci polityczni
- 4 2
-
2024-05-07 09:32
Z nikim się nie liczą. (1)
Drugą koncepcją, która powróciła podczas niedawnej kampanii wyborczej, jest budowa estakad na istniejących nasypach w ciągu Armii Krajowej. Pomysł - choć popierany przez kierowców - ma niewielu zwolenników w magistracie.
- 5 0
-
2024-05-07 13:43
zgoda ale tylko jedna estakada na wyjazd sloikow z GD w kierunku korkownicy
- 0 0
-
2024-05-07 09:41
W Gdyni przydało by się takie rozwiązanie (1)
przy wjeździe na estakadę z ulicy Morskiej kierunek Chylonia.
- 0 0
-
2024-05-07 13:42
gryzonia co sie poplakal wczoraj juz nie ma moze sie uda.
- 0 0
-
2024-05-07 09:43
Korki są i będą. Jak wszyscy jadą do pracy, szkoły
w jednakowym czasie. Tak jest wszędzie.
- 0 0
-
2024-05-07 09:44
Absurd
No, bo lepiej zabierać kolejne pasy na lewoskręty lub buspasy, budować wysokie barierki i likwidować pas do skrętu w lewo i tłumaczyć, że inaczej się niedawna... I dalej pierdzieć w stołek przez kolejne lata kadencji.
- 2 0
-
2024-05-07 09:47
Typowe dla Dulkiewicz zamiatanie problemu pod dywan.
Cała trasa Armii Krajowej jest 3 pasmowa, zawęża się przed skrzyżowaniem i tam się tworzą korki. Lewoskręt nie jest tu problemem a to cholerne zwężenie. Aby rozwiązać ten problem należałoby podciąć skarpę i wydłużyć 3 skrajny lewy pas.
- 2 2
-
2024-05-07 09:58
Więcej samochodów korki będą mniejsze!
- 0 0
-
2024-05-07 10:37
A może wreszcie wiadukt? Tak jak było zaplanowane. Ile jeszcze tymczasowych rozwiązań ma nic nie dać?
- 2 0
-
2024-05-07 10:40
Ten obecny lewoskręt powinien być zdecydowanie dłuższy
Ta obecna długość to jakiś żart jest
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.