• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dodatkowy lewoskręt odkorkuje Armii Krajowej? Początek testów od piątku, 10 maja

Maciej Korolczuk
7 maja 2024, godz. 07:00 
Opinie (223)
Dodatkowy lewoskręt pojawi się na środkowym pasie, dotychczas służącym tylko do jazdy na wprost. Dodatkowy lewoskręt pojawi się na środkowym pasie, dotychczas służącym tylko do jazdy na wprost.

W piątek, 10 maja, w godzinach wieczornych zmieni się organizacja ruchu na skrzyżowaniu al. Armii Krajowej i al. Havla.Mapka Usprawni ona dojazd z centrum w kierunku Ujeściska i Łostowic oraz w kierunku Obwodnicy Trójmiasta. GZDiZ, na razie testowo, umożliwi skręt z al. Armii Krajowej w lewo w al. Havla z dwóch pasów, a nie jak dotąd tylko z jednego. Jeżeli rozwiązanie skutecznie poprawi płynność ruchu, obowiązywać będzie na stałe.



Dwa lewoskręty z Armii Krajowej w al. Havla to:

Poszukiwania rozwiązań, które miałyby ograniczyć korki na skrzyżowaniu Trasy W-Z z al. Havla, trwają od kilku lat. W 2022 r. drogowcy chcieli tam wprowadzić tzw. sztuczne pasy ruchu i umożliwić kierowcom ominięcie korka prawoskrętem w ul. Łostowicką.

I choć rozwiązanie było praktycznie bezkosztowe i możliwe do wdrożenia w ciągu kilku dni, to na przeszkodzie stanęła negatywna opinia policji. Według funkcjonariuszy ruchu drogowego przeploty pasów na trasie, gdzie można jechać nieco szybciej, mogłyby powodować zagubienie kierowców i niebezpieczne sytuacje na drodze.

Z pasa do skrętu w lewo będzie można zająć dwa wewnętrzne pasy od strony wyspy centralnej, natomiast ze wspólnego pasa do jazdy w lewo i na wprost należy ustawić się na zewnętrznym pasie wyspy. Z pasa do skrętu w lewo będzie można zająć dwa wewnętrzne pasy od strony wyspy centralnej, natomiast ze wspólnego pasa do jazdy w lewo i na wprost należy ustawić się na zewnętrznym pasie wyspy.
Policjantów nie przekonały argumenty, że analogiczne rozwiązanie od kilku lat z powodzeniem sprawdza się na zjeździe z ul. Kołobrzeskiej w al. Grunwaldzką.Mapka

I temat upadł.

Drugą koncepcją, która powróciła podczas niedawnej kampanii wyborczej, jest budowa estakad na istniejących nasypach w ciągu Armii Krajowej. Pomysł - choć popierany przez kierowców - ma niewielu zwolenników w magistracie.

Zdaniem urzędników estakady umożliwiające przejazd nad skrzyżowaniem nie zlikwidują korków, a przeniosą je albo na węzeł wjazdowy na obwodnicę, albo dociążą i tak korkujące się skrzyżowanie z 3 Maja i Okopową.

Aby ostatecznie rozstrzygnąć wątpliwości, w ubiegłym roku zlecono analizy ruchu w tej okolicy. Badania są jeszcze w toku, więc na razie jest za wcześnie, by mówić o ich efektach.

Przeszedł za to - ale na razie tylko testowo - trzeci wariant.


Zmiany zaczną obowiązywać od piątkowego wieczoru, 10 maja. Zmiany zaczną obowiązywać od piątkowego wieczoru, 10 maja.

W lewo pojedziemy z dwóch pasów, a nie tylko z jednego



- Gdański Zarząd Dróg i Zieleni umożliwi skręt z al. Armii Krajowej w lewo w al. Havla z dwóch pasów, a nie jak dotąd tylko z jednego. Jeżeli rozwiązanie skutecznie poprawi płynność ruchu, obowiązywać będzie na stałe - mówi Konrad Marciński z biura prasowego GZDiZ.
Z pasa do skrętu w lewo będzie można zająć dwa wewnętrzne pasy od strony wyspy centralnej, natomiast ze wspólnego pasa do jazdy w lewo i na wprost należy ustawić się na zewnętrznym pasie wyspy.

Dzięki temu w al. Havla będzie mogło zjechać podczas jednego cyklu zmiany świateł więcej pojazdów, a także zmniejszy się kolejka kierowców jadących w stronę trójmiejskiej obwodnicy. Do wprowadzonych zmian dostosowany bowiem zostanie także program sygnalizacji świetlnej.


Jeśli rozwiązanie się sprawdzi, zostanie wprowadzone na stałe. Jeśli rozwiązanie się sprawdzi, zostanie wprowadzone na stałe.

Zmiany zaczną obowiązywać przed weekendem



Zmiany zaczną obowiązywać od piątku, 10 maja, od godzin wieczornych, tak aby przez weekend kierowcy mieli czas przyzwyczaić się do nowej organizacji ruchu.

Pomysły czytelników na odkorkowanie Trasy W-Z Pomysły czytelników na odkorkowanie Trasy W-Z

Z racji tego, że zaproponowane rozwiązanie będzie miało charakter tymczasowy, nowe oznakowanie poziomowe wymalowane zostanie kolorem żółtym. Inżynierowie ruchu GZDiZ na bieżąco mają analizować, czy faktycznie przełoży się to na zmniejszenie zatorów drogowych i jak wpłynie na bezpieczeństwo oraz płynność ruchu na sąsiednich ulicach.

Warto przypomnieć, że podobny pomysł na odkorkowanie skrzyżowania zastosowano jesienią 2022 r. na skrzyżowaniu ul. Rakoczego z ul. Bulońską.Mapka Tam również dopuszczono możliwość skrętu z dwóch pasów ruchu, zamiast z jednego. Pozwoliło to upłynnić ruch nie tylko na ul. Rakoczego, ale także na ul. Potokowej czy ul. Piecewskiej.

Havla - zmiana organizacji ruchu (7 opinii)

Wiecie co się będzie dziać 10.05 na Havla? Jak się jedzie Armii to znak, że zmiana organizacji ruchu dnia 10.05 i wszystkie pasy zamknięte
Wiecie co się będzie dziać 10.05 na Havla? Jak się jedzie Armii to znak, że zmiana organizacji ruchu dnia 10.05 i wszystkie pasy zamknięte

Miejsca

Opinie (223) 2 zablokowane

  • Zróbcie w końcu ten wiadukt do jazdy na wprost! Najbardziej zakorkowane miejsce w tym mieście, a rozwiązanie takie proste (14)

    • 252 17

    • (2)

      Nie bardziej zakropkowaną ulicą jest Czarny Dwór.

      • 3 7

      • No tak też droga zielona jak najszybciej!

        Tyle planów i nic nie robią :(

        • 10 3

      • po co ją kropkowali?

        • 5 1

    • Tak, chcemy ten cały korek z Kaszub w Śródmieściu! (3)

      • 10 31

      • (2)

        Tutaj nie chodzi o korek z Kaszub tylko o pieniądze.

        • 9 3

        • (1)

          Pieniądze należy wydawać na komunikację, nie na samochodziki.

          • 4 12

          • a co z samochodzikami?

            • 2 1

    • tak jest

      to miejsce az sie prosi o wiadukt zeby plynnie bez stania na swiatlach jechac dalej, codziennie korki w obydwu kierunkach, a nie marnujecie czas na dodatkowe smieszne pasy ruchu ktore nic nie dadzą

      • 18 2

    • Tylko 100 milionów zl zbierzem i robim! (2)

      • 3 9

      • wystarczy nie kupować rydwanów, fal, tristarów, nie lansować się po kraju,

        i po Europie, nie sponsorować kunsztownych eceesów elżbietańskich i kasa się znajdzie

        • 10 0

      • Do Wałęsy idź

        • 0 0

    • Wystarczyłby na początek choć 1-en pas..

      w każdą stronę.. już by to wiele dało.
      A jak ktoś mówi, że dalej by się korkowało, to nie ma pojęcia co mówi.
      Po 1sze skoro, by przejechał płynnie obecny odcinek, który się korkuje, to dalej już nie ma co się korkować, bo nie ma świateł do obwodnicy. A skoro wcześniej (szybciej) przejechałby odcinek, który go teraz spowalnia, to tego korka po prostu by nie było.
      Więc dochodzimy do drugiego punktu. Nie ma korka, więc inni kierowcy nie stoją w obecnym korku, a zatem mogą np. później wyjechać na AK, by spokojnie zdążyć do miejsca docelowego. Dzięki temu w danym czasie mniej aut jest na danym odcinku drogi (tu AK), więc droga przyjemniejsza i spokojniejsza.
      Pomijam już aspekt mniejszych zanieczyszczeń.
      Więc moi drodzy, budować nie debatować!!!
      Bo na to to już przynajmniej o 20 lat za późno.

      • 11 1

    • dokładnie

      podobnie chociażby, jak na Słowackiego przy Galerii Bałtyckiej.

      • 3 0

    • proste dla zwykłych ludzi urzędnik musi mataczyć tak by było widać jego wysiłek ... więc nic nie jest łatwe tylko założenia jest trudne , nie da sie a potem gloria i chwała bo jednak sie udało ...po wielu latach

      • 0 0

  • Ile razy wróci ten temat??? (1)

    Miasto nic nie robi bo ma to w .....!

    • 7 0

    • No właśnie robi . Wprawdzie to proteza ale to ma być test który pokaże jak w praktyce sprawdzi się to rozwiązanie. Mam nadzieje że jeżeli to rozwiązanie się nie sprawdzi a znajdą się dużo większe środki to "miasto znajdzie inne rozwiązania . Od czegoś trzeba zacząć ,

      • 0 1

  • Rzeczywistym rozwiązaniem byłoby

    wprowadzenie narastających opłat dla aut z okolicznych powiatów, które rozjeżdżają miasto (nie płacąc podatków w Gdańsku) przynajmniej 3 razy w tygodniu.

    Docelowo władze tamtych powiatów budują parkingi na obrzeżach miasta za własną kasę dla "swoich" i przesiadają się do komunikacji zbiorowej.

    I po korkach...

    • 4 8

  • Kolejne mrzonki

    Za wszelką cenę powinno się usprawnić transport zbiorowy, a na samochodowy (se facto indywidualny, gdzie najczęściej jeżdżą jedna może dwie osoby Max) pieniądze wykładać jedynie na utrzymanie. Już nawet jakby dzieci jeździły same do szkoły to Sami wiecie o ile mniejsze byłyby korki.

    • 3 2

  • Zmiany, zmiany (1)

    Drodzy drogowcy, herbata od samego mieszania słodsza się nie zrobi. Z kolei jeśli chce się robić remont w domu to, z całym szacunkiem Pani Prezydent, ale w tym celu trzeba trochę zainwestować - wymiana breloka w kluczach to nie remont. Jaki jest sens robić drugi lewoskręt skoro tam nie ma tłumu chętnych do skrętu w lewo? Głupotą jest zwężenie, które dodatkowo blokuje ruchu, a realnym problemem jest brak estakady. A tłumaczenie, że to tylko przesunie korek... wobec tego najlepiej nic nie róbmy i w zasadzie tak też się dzieje, bo nie wiem czy jest inne (może poza Łodzią) duże miasto w Polsce, które nie dość, że ma drogi w fatalnym stanie to jest posiada totalnie beznadziejny układ drogowy, gdzie nie ma połączeń międzyosiedlowych, gdzie teoretycznie istotne drogi nie mają przebiegu 2x2, lecz są zwykłymi jednopasmówkami. Gdańsk (a w zasadzie jego włodarze) nawet na Jasieniu i Jabłoniowej oraz Przywidzkiej pokazał jak bardzo w poważaniu ma kierowców.

    • 5 0

    • Marzenie o międzyosiedlowych dwu pasmówkach .

      Jak budowano ul. Słowackiego jakie były afery kręcone , że autostradę budują przez przez dzielnicę i że dzielą ją na dwie części !!! Uważam że dwu pasmówki o których piszesz są obecnie niezbędnymi inwestycjami bo umożliwią wytyczanie buspasów . Jeżeli komunikacja miejska będzie sprawnie działała to chętniej z niej ludzie będą korzystali . Utworzone w ten sposób buspasy usprawnią działanie komunikacji miejskiej i takie rozwiązanie może spowoduje częściowe odkorkowanie miasta . Są to niestety olbrzymie pieniądze na to potrzebne to w miastach polskich wymyślono na to jedno antidotum - obrzydzić kierowcom na maksa chęć do jazdy samochodem pod pretekstem zapewnienia bezpieczeństwa lobby rowerowo - pieszego . Skłócili społeczeństwo i teraz mogą nic nie robić bo gawiedź ma zapewnione igrzyska .

      • 0 0

  • Więcej by dały tablice ze szkoleniem dla kierowców jak ustawiać się na światłach i jak ruszać z nich

    Coś, co jest standardem w zachodnich miastach, u nas dopiero raczkuje. Np. w takim Berlinie jak zapomnisz się 2s na światłach od razu dostaniesz klaksonem. U nas kierowcy jak zapali się zielone to odkładają telefon, szukają wajchy zmiany biegów i zastanawiają się co zrobić... A czas leci!

    Dojeżdżając do świateł to zastosuj te kroki:
    1. Zatrzymaj swoje auto tak, żeby widzieć tylne opony poprzedzającego pojazdu. (Dystans - nie zatrzymuj się na zderzaku!)
    2. Obserwuj sygnalizację i przed zapaleniem się zielonego światła przygotuj się do ruszenia (przygotuj bieg).
    3. Rusz jednocześnie z zapaleniem zielonego światła, dystans (patrz pkt 1) pozwoli płynnie ruszyć i uniknąć kolizji.
    4. Przyspiesz dynamicznie do dozwolonej prędkości, utrzymaj dystans odpowiedni do poprzedzającego pojazdu.

    W ten sposób na jednej zmianie świateł może przejechać o kilka samochodów więcej. W ciągu godziny to są setki samochodów.

    • 5 3

  • W tym miejscu jest zaplanowany wiadukt. Prosze o pilną realizację a nie rzeźbienie w ...

    • 5 0

  • ciekawa opinia policji

    "Według funkcjonariuszy ruchu drogowego przeploty pasów na trasie, gdzie można jechać nieco szybciej, mogłyby powodować zagubienie kierowców i niebezpieczne sytuacje na drodze" - kompletny nonsens, co znaczy nieco szybciej? To jest skrzyżowanie, na nim obowiązuję organicznie do 50km/h

    • 0 1

  • Do tego wydłużenie cyklu świateł do jazdy

    Prosto w kierunku obwodnicy, sam lewoskręt nie da wiele

    • 0 0

  • Miał być dobudowany lewoskręt to szukają oszczędności

    Wniosek jest w BO2025 https://gdansk.ardvote.pl/projekty/f589c314-6d8b-431d-b155-6cad47347354?backTo=list

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane