• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dodatkowy lewoskręt odkorkuje Armii Krajowej? Początek testów od piątku, 10 maja

Maciej Korolczuk
7 maja 2024, godz. 07:00 
Opinie (223)
Dodatkowy lewoskręt pojawi się na środkowym pasie, dotychczas służącym tylko do jazdy na wprost. Dodatkowy lewoskręt pojawi się na środkowym pasie, dotychczas służącym tylko do jazdy na wprost.

W piątek, 10 maja, w godzinach wieczornych zmieni się organizacja ruchu na skrzyżowaniu al. Armii Krajowej i al. Havla.Mapka Usprawni ona dojazd z centrum w kierunku Ujeściska i Łostowic oraz w kierunku Obwodnicy Trójmiasta. GZDiZ, na razie testowo, umożliwi skręt z al. Armii Krajowej w lewo w al. Havla z dwóch pasów, a nie jak dotąd tylko z jednego. Jeżeli rozwiązanie skutecznie poprawi płynność ruchu, obowiązywać będzie na stałe.



Dwa lewoskręty z Armii Krajowej w al. Havla to:

Poszukiwania rozwiązań, które miałyby ograniczyć korki na skrzyżowaniu Trasy W-Z z al. Havla, trwają od kilku lat. W 2022 r. drogowcy chcieli tam wprowadzić tzw. sztuczne pasy ruchu i umożliwić kierowcom ominięcie korka prawoskrętem w ul. Łostowicką.

I choć rozwiązanie było praktycznie bezkosztowe i możliwe do wdrożenia w ciągu kilku dni, to na przeszkodzie stanęła negatywna opinia policji. Według funkcjonariuszy ruchu drogowego przeploty pasów na trasie, gdzie można jechać nieco szybciej, mogłyby powodować zagubienie kierowców i niebezpieczne sytuacje na drodze.

Z pasa do skrętu w lewo będzie można zająć dwa wewnętrzne pasy od strony wyspy centralnej, natomiast ze wspólnego pasa do jazdy w lewo i na wprost należy ustawić się na zewnętrznym pasie wyspy. Z pasa do skrętu w lewo będzie można zająć dwa wewnętrzne pasy od strony wyspy centralnej, natomiast ze wspólnego pasa do jazdy w lewo i na wprost należy ustawić się na zewnętrznym pasie wyspy.
Policjantów nie przekonały argumenty, że analogiczne rozwiązanie od kilku lat z powodzeniem sprawdza się na zjeździe z ul. Kołobrzeskiej w al. Grunwaldzką.Mapka

I temat upadł.

Drugą koncepcją, która powróciła podczas niedawnej kampanii wyborczej, jest budowa estakad na istniejących nasypach w ciągu Armii Krajowej. Pomysł - choć popierany przez kierowców - ma niewielu zwolenników w magistracie.

Zdaniem urzędników estakady umożliwiające przejazd nad skrzyżowaniem nie zlikwidują korków, a przeniosą je albo na węzeł wjazdowy na obwodnicę, albo dociążą i tak korkujące się skrzyżowanie z 3 Maja i Okopową.

Aby ostatecznie rozstrzygnąć wątpliwości, w ubiegłym roku zlecono analizy ruchu w tej okolicy. Badania są jeszcze w toku, więc na razie jest za wcześnie, by mówić o ich efektach.

Przeszedł za to - ale na razie tylko testowo - trzeci wariant.


Zmiany zaczną obowiązywać od piątkowego wieczoru, 10 maja. Zmiany zaczną obowiązywać od piątkowego wieczoru, 10 maja.

W lewo pojedziemy z dwóch pasów, a nie tylko z jednego



- Gdański Zarząd Dróg i Zieleni umożliwi skręt z al. Armii Krajowej w lewo w al. Havla z dwóch pasów, a nie jak dotąd tylko z jednego. Jeżeli rozwiązanie skutecznie poprawi płynność ruchu, obowiązywać będzie na stałe - mówi Konrad Marciński z biura prasowego GZDiZ.
Z pasa do skrętu w lewo będzie można zająć dwa wewnętrzne pasy od strony wyspy centralnej, natomiast ze wspólnego pasa do jazdy w lewo i na wprost należy ustawić się na zewnętrznym pasie wyspy.

Dzięki temu w al. Havla będzie mogło zjechać podczas jednego cyklu zmiany świateł więcej pojazdów, a także zmniejszy się kolejka kierowców jadących w stronę trójmiejskiej obwodnicy. Do wprowadzonych zmian dostosowany bowiem zostanie także program sygnalizacji świetlnej.


Jeśli rozwiązanie się sprawdzi, zostanie wprowadzone na stałe. Jeśli rozwiązanie się sprawdzi, zostanie wprowadzone na stałe.

Zmiany zaczną obowiązywać przed weekendem



Zmiany zaczną obowiązywać od piątku, 10 maja, od godzin wieczornych, tak aby przez weekend kierowcy mieli czas przyzwyczaić się do nowej organizacji ruchu.

Pomysły czytelników na odkorkowanie Trasy W-Z Pomysły czytelników na odkorkowanie Trasy W-Z

Z racji tego, że zaproponowane rozwiązanie będzie miało charakter tymczasowy, nowe oznakowanie poziomowe wymalowane zostanie kolorem żółtym. Inżynierowie ruchu GZDiZ na bieżąco mają analizować, czy faktycznie przełoży się to na zmniejszenie zatorów drogowych i jak wpłynie na bezpieczeństwo oraz płynność ruchu na sąsiednich ulicach.

Warto przypomnieć, że podobny pomysł na odkorkowanie skrzyżowania zastosowano jesienią 2022 r. na skrzyżowaniu ul. Rakoczego z ul. Bulońską.Mapka Tam również dopuszczono możliwość skrętu z dwóch pasów ruchu, zamiast z jednego. Pozwoliło to upłynnić ruch nie tylko na ul. Rakoczego, ale także na ul. Potokowej czy ul. Piecewskiej.

Havla - zmiana organizacji ruchu (7 opinii)

Wiecie co się będzie dziać 10.05 na Havla? Jak się jedzie Armii to znak, że zmiana organizacji ruchu dnia 10.05 i wszystkie pasy zamknięte
Wiecie co się będzie dziać 10.05 na Havla? Jak się jedzie Armii to znak, że zmiana organizacji ruchu dnia 10.05 i wszystkie pasy zamknięte

Miejsca

Opinie (223) 2 zablokowane

  • Wiadukt w kierunku obwodnicy to jest wręcz konieczność

    A argument w postaci tego że zatka się rozjazd na obwodnicy przemilczę, jest za wcześnie aby rzucać mięsem z rana

    • 6 0

  • A nie można od razu wybudować dwóch pasów do lewoskrętu?

    Przecież miejsce jest.
    I do tego wyregulować zmiany świateł na Łostowickiej w dół do Kartuskiej, żeby nie trzeba było co chwilę stawać, tak jak obecnie.
    A jak się teraz ludzie nauczą jeździć "na pamięć", to potem może być niebezpiecznie.

    • 0 1

  • Dobrze, ze p. Tomasz Rakowski mial to w swoim programie wyborczym

    Gdyz Pani Aleksandra nigdy nie zauwazylaby problemu, jak Armii Krajowej stoi codzinnie w gigantycznym korku od lat

    • 3 1

  • Udroznienie tego skrzyzowania to punkt programu pana Tomasza Rakowskiego

    Btw dlaczego trojmiasto blokuje ten komentarz?

    • 0 0

  • Jeżdżę po tym mieście 25lat (1)

    Spędzam na ulicach Gdańska sporo godzin dziennie i naprawdę nie trzeba być uczonym, żeby poprawić przepustowość niektórych dróg. Po pierwsze primo, główne trasy wyjazdowe z Gdańska powinny szybko umożliwiac wyjazd , trasa WZ (estakady), dwa pasy na Sopockiej, Świętokrzyska itp. dodatkowe pasy do skrętów, buspasy w ciągu torowisk tramwajowych. Niestety przez te ćwierć wieku niewiele się zmieniło,a często na gorsze. Np z trzech pasów ruchu robi się dwa, w miejscu gdzie są przejścia podziemne robi się przejścia dla pieszych,albo stawia się sygnalizację świetlną i nikt nie pomyśli żeby ją sensownie ustawić. Przykład,wyjazd z Łąkowej na Podwale. Wystarczy dołożyć strzałkę do warunkowego skrętu w prawo ,ale takie proste rzeczy dla ludzi , którzy o tym decydują to wiele lat analiz. Wystarczy zapytać kierowców, którzy każdego dnia tracą godziny na stanie w korkach, a nie urzędników, którzy pierdzą w stołek i do pracy jeżdżą rowerem

    • 8 0

    • Gdańsk to stan umysłu.

      • 0 0

  • Taniej dorysowac strzalke na asfalcie

    Niz budowac wiadukt

    • 7 0

  • Wyjściem jest wydłużenie lewego pasa do skrętu na havla. To co teraz wymyślili to nic nie da i poblokuje drogę jeszcze bardziej.

    • 1 0

  • Po tej rezerwie powinna jechać kolej.

    Tymczasem roszczeniowi samochodowi raktywiści jak zwykle chcą wszystkiego dla siebie.

    • 1 1

  • witajcie kolizje !!!

    • 2 0

  • farba w tym mieście rozwiązuje wszystkie problemy :)

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane