• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dodatkowy lewoskręt odkorkuje Armii Krajowej? Początek testów od piątku, 10 maja

Maciej Korolczuk
7 maja 2024, godz. 07:00 
Opinie (223)
Dodatkowy lewoskręt pojawi się na środkowym pasie, dotychczas służącym tylko do jazdy na wprost. Dodatkowy lewoskręt pojawi się na środkowym pasie, dotychczas służącym tylko do jazdy na wprost.

W piątek, 10 maja, w godzinach wieczornych zmieni się organizacja ruchu na skrzyżowaniu al. Armii Krajowej i al. Havla.Mapka Usprawni ona dojazd z centrum w kierunku Ujeściska i Łostowic oraz w kierunku Obwodnicy Trójmiasta. GZDiZ, na razie testowo, umożliwi skręt z al. Armii Krajowej w lewo w al. Havla z dwóch pasów, a nie jak dotąd tylko z jednego. Jeżeli rozwiązanie skutecznie poprawi płynność ruchu, obowiązywać będzie na stałe.



Dwa lewoskręty z Armii Krajowej w al. Havla to:

Poszukiwania rozwiązań, które miałyby ograniczyć korki na skrzyżowaniu Trasy W-Z z al. Havla, trwają od kilku lat. W 2022 r. drogowcy chcieli tam wprowadzić tzw. sztuczne pasy ruchu i umożliwić kierowcom ominięcie korka prawoskrętem w ul. Łostowicką.

I choć rozwiązanie było praktycznie bezkosztowe i możliwe do wdrożenia w ciągu kilku dni, to na przeszkodzie stanęła negatywna opinia policji. Według funkcjonariuszy ruchu drogowego przeploty pasów na trasie, gdzie można jechać nieco szybciej, mogłyby powodować zagubienie kierowców i niebezpieczne sytuacje na drodze.

Z pasa do skrętu w lewo będzie można zająć dwa wewnętrzne pasy od strony wyspy centralnej, natomiast ze wspólnego pasa do jazdy w lewo i na wprost należy ustawić się na zewnętrznym pasie wyspy. Z pasa do skrętu w lewo będzie można zająć dwa wewnętrzne pasy od strony wyspy centralnej, natomiast ze wspólnego pasa do jazdy w lewo i na wprost należy ustawić się na zewnętrznym pasie wyspy.
Policjantów nie przekonały argumenty, że analogiczne rozwiązanie od kilku lat z powodzeniem sprawdza się na zjeździe z ul. Kołobrzeskiej w al. Grunwaldzką.Mapka

I temat upadł.

Drugą koncepcją, która powróciła podczas niedawnej kampanii wyborczej, jest budowa estakad na istniejących nasypach w ciągu Armii Krajowej. Pomysł - choć popierany przez kierowców - ma niewielu zwolenników w magistracie.

Zdaniem urzędników estakady umożliwiające przejazd nad skrzyżowaniem nie zlikwidują korków, a przeniosą je albo na węzeł wjazdowy na obwodnicę, albo dociążą i tak korkujące się skrzyżowanie z 3 Maja i Okopową.

Aby ostatecznie rozstrzygnąć wątpliwości, w ubiegłym roku zlecono analizy ruchu w tej okolicy. Badania są jeszcze w toku, więc na razie jest za wcześnie, by mówić o ich efektach.

Przeszedł za to - ale na razie tylko testowo - trzeci wariant.


Zmiany zaczną obowiązywać od piątkowego wieczoru, 10 maja. Zmiany zaczną obowiązywać od piątkowego wieczoru, 10 maja.

W lewo pojedziemy z dwóch pasów, a nie tylko z jednego



- Gdański Zarząd Dróg i Zieleni umożliwi skręt z al. Armii Krajowej w lewo w al. Havla z dwóch pasów, a nie jak dotąd tylko z jednego. Jeżeli rozwiązanie skutecznie poprawi płynność ruchu, obowiązywać będzie na stałe - mówi Konrad Marciński z biura prasowego GZDiZ.
Z pasa do skrętu w lewo będzie można zająć dwa wewnętrzne pasy od strony wyspy centralnej, natomiast ze wspólnego pasa do jazdy w lewo i na wprost należy ustawić się na zewnętrznym pasie wyspy.

Dzięki temu w al. Havla będzie mogło zjechać podczas jednego cyklu zmiany świateł więcej pojazdów, a także zmniejszy się kolejka kierowców jadących w stronę trójmiejskiej obwodnicy. Do wprowadzonych zmian dostosowany bowiem zostanie także program sygnalizacji świetlnej.


Jeśli rozwiązanie się sprawdzi, zostanie wprowadzone na stałe. Jeśli rozwiązanie się sprawdzi, zostanie wprowadzone na stałe.

Zmiany zaczną obowiązywać przed weekendem



Zmiany zaczną obowiązywać od piątku, 10 maja, od godzin wieczornych, tak aby przez weekend kierowcy mieli czas przyzwyczaić się do nowej organizacji ruchu.

Pomysły czytelników na odkorkowanie Trasy W-Z Pomysły czytelników na odkorkowanie Trasy W-Z

Z racji tego, że zaproponowane rozwiązanie będzie miało charakter tymczasowy, nowe oznakowanie poziomowe wymalowane zostanie kolorem żółtym. Inżynierowie ruchu GZDiZ na bieżąco mają analizować, czy faktycznie przełoży się to na zmniejszenie zatorów drogowych i jak wpłynie na bezpieczeństwo oraz płynność ruchu na sąsiednich ulicach.

Warto przypomnieć, że podobny pomysł na odkorkowanie skrzyżowania zastosowano jesienią 2022 r. na skrzyżowaniu ul. Rakoczego z ul. Bulońską.Mapka Tam również dopuszczono możliwość skrętu z dwóch pasów ruchu, zamiast z jednego. Pozwoliło to upłynnić ruch nie tylko na ul. Rakoczego, ale także na ul. Potokowej czy ul. Piecewskiej.

Havla - zmiana organizacji ruchu (7 opinii)

Wiecie co się będzie dziać 10.05 na Havla? Jak się jedzie Armii to znak, że zmiana organizacji ruchu dnia 10.05 i wszystkie pasy zamknięte
Wiecie co się będzie dziać 10.05 na Havla? Jak się jedzie Armii to znak, że zmiana organizacji ruchu dnia 10.05 i wszystkie pasy zamknięte

Miejsca

Opinie (223) 2 zablokowane

  • wiadukt usprawni wszystko na tym skrzyżowaniu... bez testów...

    ... ktoś kiedyś pomyślał że ruch będzie wiekszy i przygotował plan... ale urzędnik jak to urzędnik chce zabyłysnąć czymś indywidualnym i tak mamy paraliż... bo nie ma planów rozwojowych arterii miejskich (jest tylko byle sprzedać developerom ziemie), a później będziemy się martwić i wydawać 10x tyle na plany, testy i wszystko inne... krótkowzroczność = niegospodarność... podążanie za modą też... zróbcie coś porządnie a nie bo tak będzie wizerunkowo dobrze teraz...

    • 13 3

  • Takich zatkanych miejsc w Gdańsku są setki !!! (6)

    Na korki jest jedna metoda - sprawny , szybki , o dużej częstotliwości kursów zbiorkom . Czy z tych trzech wymienionych warunków gdański zbiorkom spełnia chociaż jeden - sami sobie odpowiedzcie . Każdy przemieszczający się mieszkaniec trójmiasta potrafi liczyć tak złotówki jak i własny czas i wybierze dla siebie rozwiązanie najlepsze i dla tego komunikacja miejska przegrywa z samochodami osobowymi . A rozwiązania typu estakada na WZ przeniesie tylko korki o kilka kilometrów dalej . Budowa buspasów obecnie jest wyzwaniem drogim ale jedynym słusznym w celu usprawnienia poruszania się po Trójmieście i żadne rozwiązania inżynierii drogowej i dobudowywani obiektów drogowych tego ruchu nie usprawnią . Nowe rozwiązania o których wspomniałem tylko zmobilizują obecnych pasażerów komunikacji miejskiej do przesiadki na samochody osobowe , bo jak już wspomniałem społeczeństwo potrafi liczyć i oceniać co się bardziej opłaca !!!

    • 6 9

    • (5)

      wymień choćby jedną setkę takich zatkanych miejsc

      • 2 1

      • Wymienił bym ale i tak byś tego nie czytał . (4)

        Problemem nie jest czy tych miejsc w Gdańsku jest 99 czy 101 ale ilość samochodów która porusza się po Gdańsku tylko dlatego że mamy komunikacje miejską w powijakach . Przyjazna komunikacja to taka gdzie przychodzisz na przystanek i za 10 minut już jedziesz w autobusie lub tramwaju gdzie możesz przynajmniej stać swobodnie a nie czuć się jak korniszon wepchnięty do słoika . Przyjazna komunikacja to taka która nie stoi w korkach bo ma do dyspozycji buspasy i torowiska poprowadzone bezkolizyjnie i nie musi oczekiwać na zakorkowanych skrzyżowaniach . Przyjazna komunikacja to taka która proponuje siatkę połączeń bardzo urozmaiconą a jaką mamy w Gdańsku ? Przybyło zbudowanych torowisk a połączeń tramwajowych ubyło . Czy wiesz , że w latach dziewięćdziesiątych po Gdańsku kursowało 15 linii tramwajowych a trasy na Chełm ,Ujeścisko i Łostowice były dopiero w głębokich planach i były trzy zajezdnie tramwajowe a teraz są dwie ! Komunikacja w Gdańsku się nie rozwija ale się zwija . Przyjazna komunikacja to taka gdzie częstotliwość na poszczególnych liniach nie przekracza 15 minut a obecnie mamy nawet takie wynalazki że autobus jeździ co godzinę a linii z częstotliwością co 30 minut jest multum tak jak kiedyś jeździły PKS na prowincje . Może coś z tego zrozumiesz bo urzędnicy w Gdańsku są bardzo zadowoleni , bo mamy podobno najlepszą komunikację w kraju !!! Tak w latach 80 - 90 mieliśmy najlepszą komunikację w Polsce bo były nawet takie dziwa jak rezerwy trasowe w bardzo wielu punktach miasta co umożliwiało natychmiastowe wysłanie autobusu lub tramwaju za pojazd uszkodzony lub uczestniczący w kolizji lub wypadku . Ale to już jest historia .

        • 1 0

        • (3)

          Setki nie wymieniłeś a reszta to nieprawda zgorzkniałego człowieka .Mieszkam w tym mieście 75 lat a czytam ten twój opis Gdańska jak by czytał opis Opola Rzeszowa czy Płońska miast których nie znam . Jedno miasto dwie osoby i i tak różne o nim opinie . Może nie wszystko wyszło ci w życiu jakbyś chciał ale mnie również nie wszystko się udało ale umiem się cieszyć z tego co mam , rozgoryczenie wszystkim do niczego nie prowadzi

          • 0 2

          • Ja się do Twojego życia nie odnoszę !!! (2)

            I takie wycieczki osobiste tylko źle świadczą o Tobie . Dyskutować trzeba umieć i nie każdy argument adwersarza musi Ciebie satysfakcjonować - Twoje prawo . Jesteśmy w/g Twojego wpisu rówieśnikami i absolutnie nie czuję się swoim życiem rozgoryczony a w komunikacji przepracowałem prawie trzydzieści lat i co najważniejsze bardzo lubiłem tą pracę . Nigdy nie zachęci się do korzystania z komunikacji miejskiej jeżeli będzie się oferowało tak mizerną komunikację jaka jest obecnie w Gdańsku . Podsumowując - jeżeli miasto nie zainwestuje w porządną komunikację to korki i ślimacze tempo poruszania się będzie zwykłą codziennością tak dla indywidualnych kierowców jak i komunikacji miejskiej . Jest dużo możliwości organizacyjnych w komunikacji miejskiej aby autobusy i tramwaje poruszały się w miarę punktualnie ale to kosztuje a są to rezerwy trasowe które umożliwiają wysyłanie w trasę dodatkowych środków komunikacji w przypadku opóźnień . Ważne aby punktualnie wyjeżdżały z przystanków początkowych a tego nie osiągnie się planują minimalną ilość rezerwy trasowej która z reguły stoi na bazach daleko od miejsc w których są potrzebna !!!

            • 0 0

            • (1)

              trafiłem?

              • 0 1

              • Czy Ty potrafisz coś napisać oprócz zgryźliwości ?

                Nie stać Ciebie na merytoryczną dyskusje ? Odszczekiwanie się na argumenty nie jest dyskusją .

                • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Tylko estakady

    Wszystko inne to prowizorki które nie dadzą dużych efektów

    • 28 2

  • Tylko estakada

    Bzdurą jest sądzić, że to niewiele da... wręcz przeciwnie!!!

    • 19 2

  • budawoaq estakady ma przeciwników w magistracie (3)

    właśnie niedawno wybraliście sobie "nowy" magistrat (ten sam od lat) więc miejcie pretensje do siebie

    • 18 1

    • Mieszkańcy sa przeciwni (2)

      Kandydat PiS walczył jak lew o estakadę,a sromotnie przegrał.

      • 1 1

      • (1)

        Glosowalem na PiS pierwszy raz w zyciu... i dobrze

        • 1 0

        • to nie grzech.... ale wstyd

          • 0 0

  • To miasto nie będzie sie nigdy rozwijać. (21)

    Estakada upłynni ruch na tym skrzyżowaniu w zasadzie w centrum miasta. Co z tego że kotek będzie na dole ale Ci skręcający pojadą i korek na następnym skrzyżowaniu będzie mniejszy. Poza tym teraz stoisz w dwóch korkach a tak będzie jeden.
    Z takimi urzędnikami to powodzenia temu miastu.

    • 208 25

    • Kotów to nie mieszaj

      • 3 2

    • Niestety nikt w Gdańsku tego nie rozumie a władze od bardzo wielu lat tylko zmieniają światła i kolejne pasy asfaltu dolewają (7)

      Tak, tam jest specjalne miejsce na estakadę i za 40..60 milionów taka mogła by tam powstać i rozładować te codzienne korki. Nabudowali osiedli na wiszących ogrodach i jasieniu, kokoszkach, południu a nie dają dojechać. Skoro działki RODO są w centrum miast to sypialnie/bloki są budowane na ich obrzeżach i trzeba budować komunikację, drogi, estakady.... Ktoś nad tym panuje w trójmieście?

      • 35 8

      • Gdyby tylko dało się stamtąd dojechać PKMką... (1)

        • 7 1

        • i żeby jeszcze dało się do niej wejść ... marzenie.

          • 0 0

      • ja tam w korku nie stoję, weź czapkę, zrób zrzutkę jak sobie w korku stoisz (3)

        i jeśli potrzebujecie to sobie zbudujecie, niech w końcu zaczną za takie fanaberie płacić ci co ich potrzebują a nie wszyscy, w tym mieście brakuje przedszkoli, szkoły są przepełnione, autobusy jeżdżą jak na wsi a wam w głowie estakady? a proszę ale za swoje pieniądze a nie za wspólne, nikt normalny tą ulicą nie jeździ bo tamtędy żaden autobus nie jedzie więc nie wiem po co miasto miałoby się zajmować taką zbędną trasą

        • 3 10

        • (2)

          Tylko normalni ludzie jezdza autobusem wg Ciebie bolszewiku?

          • 7 0

          • (1)

            już wiem kim jesteś!

            • 0 4

            • Nie bój się ocen o sobie .....chyba że ......

              • 0 0

      • te estakady nic nie dadzą tylko przesuną korki w inne miejsce

        czego nie rozumiesz? no naprawdę matematyki w szkole nie miałeś?

        • 0 8

    • Sami sobie Gdańszczanie wybrali. (5)

      Jeżeli, ktoś był przy urnach i głosował na opozycję może marudzić, ale jeżeli ktoś wybrał dalej tych ludzi lub nie głosował to niech teraz zamknie otwór gębowy i się cieszy tym co włodarze wymyślą.

      • 38 4

      • Gdańsk, miasto marzeń pani Oli (4)

        Sami sobie zgotowaliście ten los, 58% w pierwszej turze

        • 31 8

        • I nam tu dobrze. (3)

          Nie potrzebujemy tych trzech kilometrów codziennego korka w mieście.

          Jak ktoś chciał mieszkać poza Gdańskiem - jego problem.

          • 8 19

          • (1)

            Mieszkam w Gdansku balwanie i codziennie w tym korku stoje. Poludnie to tez Gdansk

            • 10 1

            • no i kto tu jest bałwanem? kto w korku stoi?

              • 1 6

          • to chełm i havla są pod gdańskiem? xD

            co(do kunia)

            • 4 1

    • Jeden pas ruchu na Chełm (1)

      A kto to zrobił ?

      • 4 4

      • Dokladnie.

        Dzbany zamontowali wyzsze barierki, przez to nie bylo widac nic wiec zamkneli pas ruchu powodujac jeszcze wieksze korki. Te dzbany w magistacie sami powoduja problemy ktore pozniej dzielnie, po taniosci probuja naprawic szkodzac jeszcze bardziej. Do zwolnienia wszyscy.

        • 2 0

    • niestety masz rację

      Ciągle tylko półśrodki... Tu polepić, tam połatać, żeby tylko dotrwać do końca kadencji. Smutne, że są tacy ludzie u władzy. Człowiek człowiekowi wilkiem.

      • 31 6

    • Przejścia

      Nieee, lepiej dodajmy tam kilka dodatkowych przejść dla pieszych, spowolnimy ruch i będziecie płynnie xD

      • 32 0

    • To ty stoisz w 2 korkach (1)

      Obecnie mieszkańcy z poza Gdańska mają 2 korki oraz mieszkańcy dzielnic krańcowych. Budując estakadę w kierunku centrum zablokujesz tak naprawdę wyjazd z Chełmu, bo korek będzie się kończył na Sikorskiego. Do tego wtedy zacznie się rozjeżdżanie starego Chełma, bo zaczną uciekać przed korkiem tam tendy.

      • 8 24

      • Połowa jak nie większość samochodów z Gdańska do Żukowa rozjeżdża się na samej W-Z, więc wiadukt ułatwi im życie.

        • 0 0

  • A

    A co z zjazdem na matarni ,był prawo skręt bez kolizyjny jak remontowali most i było ok

    • 3 1

  • na bezużyteczną estakadę dla tramwaju na Brętowie znaleźli kasę

    a na potrzebną w ciągu AK już nie ma. A tam planowo miał też jechać tramwaj aż do Karczemek. Na pewno by korzystało z niego więcej osób niż z tej pustej dziesiątki.

    • 20 1

  • Ha,ha, ha!

    Dodatkowy!?

    • 5 0

  • Tam wiara życia traci, zamiast barany wydłużyć zielone na armii, każdy ślepy to widzi.

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane