• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dodatkowy lewoskręt odkorkuje Armii Krajowej? Początek testów od piątku, 10 maja

Maciej Korolczuk
7 maja 2024, godz. 07:00 
Opinie (223)
Dodatkowy lewoskręt pojawi się na środkowym pasie, dotychczas służącym tylko do jazdy na wprost. Dodatkowy lewoskręt pojawi się na środkowym pasie, dotychczas służącym tylko do jazdy na wprost.

W piątek, 10 maja, w godzinach wieczornych zmieni się organizacja ruchu na skrzyżowaniu al. Armii Krajowej i al. Havla.Mapka Usprawni ona dojazd z centrum w kierunku Ujeściska i Łostowic oraz w kierunku Obwodnicy Trójmiasta. GZDiZ, na razie testowo, umożliwi skręt z al. Armii Krajowej w lewo w al. Havla z dwóch pasów, a nie jak dotąd tylko z jednego. Jeżeli rozwiązanie skutecznie poprawi płynność ruchu, obowiązywać będzie na stałe.



Dwa lewoskręty z Armii Krajowej w al. Havla to:

Poszukiwania rozwiązań, które miałyby ograniczyć korki na skrzyżowaniu Trasy W-Z z al. Havla, trwają od kilku lat. W 2022 r. drogowcy chcieli tam wprowadzić tzw. sztuczne pasy ruchu i umożliwić kierowcom ominięcie korka prawoskrętem w ul. Łostowicką.

I choć rozwiązanie było praktycznie bezkosztowe i możliwe do wdrożenia w ciągu kilku dni, to na przeszkodzie stanęła negatywna opinia policji. Według funkcjonariuszy ruchu drogowego przeploty pasów na trasie, gdzie można jechać nieco szybciej, mogłyby powodować zagubienie kierowców i niebezpieczne sytuacje na drodze.

Z pasa do skrętu w lewo będzie można zająć dwa wewnętrzne pasy od strony wyspy centralnej, natomiast ze wspólnego pasa do jazdy w lewo i na wprost należy ustawić się na zewnętrznym pasie wyspy. Z pasa do skrętu w lewo będzie można zająć dwa wewnętrzne pasy od strony wyspy centralnej, natomiast ze wspólnego pasa do jazdy w lewo i na wprost należy ustawić się na zewnętrznym pasie wyspy.
Policjantów nie przekonały argumenty, że analogiczne rozwiązanie od kilku lat z powodzeniem sprawdza się na zjeździe z ul. Kołobrzeskiej w al. Grunwaldzką.Mapka

I temat upadł.

Drugą koncepcją, która powróciła podczas niedawnej kampanii wyborczej, jest budowa estakad na istniejących nasypach w ciągu Armii Krajowej. Pomysł - choć popierany przez kierowców - ma niewielu zwolenników w magistracie.

Zdaniem urzędników estakady umożliwiające przejazd nad skrzyżowaniem nie zlikwidują korków, a przeniosą je albo na węzeł wjazdowy na obwodnicę, albo dociążą i tak korkujące się skrzyżowanie z 3 Maja i Okopową.

Aby ostatecznie rozstrzygnąć wątpliwości, w ubiegłym roku zlecono analizy ruchu w tej okolicy. Badania są jeszcze w toku, więc na razie jest za wcześnie, by mówić o ich efektach.

Przeszedł za to - ale na razie tylko testowo - trzeci wariant.


Zmiany zaczną obowiązywać od piątkowego wieczoru, 10 maja. Zmiany zaczną obowiązywać od piątkowego wieczoru, 10 maja.

W lewo pojedziemy z dwóch pasów, a nie tylko z jednego



- Gdański Zarząd Dróg i Zieleni umożliwi skręt z al. Armii Krajowej w lewo w al. Havla z dwóch pasów, a nie jak dotąd tylko z jednego. Jeżeli rozwiązanie skutecznie poprawi płynność ruchu, obowiązywać będzie na stałe - mówi Konrad Marciński z biura prasowego GZDiZ.
Z pasa do skrętu w lewo będzie można zająć dwa wewnętrzne pasy od strony wyspy centralnej, natomiast ze wspólnego pasa do jazdy w lewo i na wprost należy ustawić się na zewnętrznym pasie wyspy.

Dzięki temu w al. Havla będzie mogło zjechać podczas jednego cyklu zmiany świateł więcej pojazdów, a także zmniejszy się kolejka kierowców jadących w stronę trójmiejskiej obwodnicy. Do wprowadzonych zmian dostosowany bowiem zostanie także program sygnalizacji świetlnej.


Jeśli rozwiązanie się sprawdzi, zostanie wprowadzone na stałe. Jeśli rozwiązanie się sprawdzi, zostanie wprowadzone na stałe.

Zmiany zaczną obowiązywać przed weekendem



Zmiany zaczną obowiązywać od piątku, 10 maja, od godzin wieczornych, tak aby przez weekend kierowcy mieli czas przyzwyczaić się do nowej organizacji ruchu.

Pomysły czytelników na odkorkowanie Trasy W-Z Pomysły czytelników na odkorkowanie Trasy W-Z

Z racji tego, że zaproponowane rozwiązanie będzie miało charakter tymczasowy, nowe oznakowanie poziomowe wymalowane zostanie kolorem żółtym. Inżynierowie ruchu GZDiZ na bieżąco mają analizować, czy faktycznie przełoży się to na zmniejszenie zatorów drogowych i jak wpłynie na bezpieczeństwo oraz płynność ruchu na sąsiednich ulicach.

Warto przypomnieć, że podobny pomysł na odkorkowanie skrzyżowania zastosowano jesienią 2022 r. na skrzyżowaniu ul. Rakoczego z ul. Bulońską.Mapka Tam również dopuszczono możliwość skrętu z dwóch pasów ruchu, zamiast z jednego. Pozwoliło to upłynnić ruch nie tylko na ul. Rakoczego, ale także na ul. Potokowej czy ul. Piecewskiej.

Havla - zmiana organizacji ruchu (7 opinii)

Wiecie co się będzie dziać 10.05 na Havla? Jak się jedzie Armii to znak, że zmiana organizacji ruchu dnia 10.05 i wszystkie pasy zamknięte
Wiecie co się będzie dziać 10.05 na Havla? Jak się jedzie Armii to znak, że zmiana organizacji ruchu dnia 10.05 i wszystkie pasy zamknięte

Miejsca

Opinie (223) 2 zablokowane

  • Jak zwykle urzędnicy wiedzą lepiej (1)

    Estakady przesuwające korek do wjazdu na obwodnicę? Przecież po drodze są jeszcze zjazdy na Adamowicza, Jasień i Auchan. Pełno ludzi jedzie tam a nie na obwodnicę. Gdyby postała estakada, to wszyscy kierowcy staliby tylko raz - przy swoim zjeździe, a że zjazdów jest kilka to rozłożyłoby to korki. No ale nie ma estakady, i nie ważne czy jedziesz na Chełm czy do Żukowa, i tak stoisz na tych światłach.

    • 49 6

    • Teoretycy ktorzy rowerami jezdza do urzedu i rozwiazuja problemy innych

      • 3 1

  • Estakada a nie żółta farba panowie z GDIZ

    • 30 4

  • Kompletna bzdura.

    Tylko wiadukt ten nie dokończony.

    • 20 3

  • Nonsens, niewiele to da. (8)

    Korki w tym miejscu robią się przez to że bez sensu kończy się lewy pas, t trzech robiąc dwa, a za chwilę po zwężeniu, do tych dwóch dochodzą krótkie prawo i lewo skręty.
    Wystarczy pociągnąć lewy pas tak aby połączył się z lewoskrętem. Kilka dni pracy drogowców i zrobione.

    • 275 20

    • zgadzam się w 100%

      • 8 4

    • . (2)

      Chłopie chyba nie zdajesz sobie sprawy że te nasypy to nie jest zwykła ziemia tylko tam jest beton itd. To kiedyś było przygotowane pod budowę estakad. Według Ciebie kilka dni i po sprawie? Chyba kilka miesięcy.

      • 22 4

      • Był pomysł poprowadzenia tego pasa między nasypami i chyba to byłoby najlepsze.

        • 5 2

      • można zrobić górkę

        nie wszystko musi być płaskie jak blat

        • 1 4

    • Był w BO projekt dołożenia brakującego kawałka asfaltu.

      Nikt go nie chciał.

      • 10 3

    • Korki biorą się

      stąd, że za dużo aut próbuje w tym samym czasie jechać w tym samym kierunku. Dobudowanie dróg i pasów tylko zwiększy ilość aut w średnim okresie; pomoże na rok albo trzy.

      • 6 9

    • jedyne co to da to kolizje przy skręcaniu i zapychanie skrzyżowania , a co jak prawy pas będzie cały zajęty a nadal ktoś z środkowego na WZ będzie chciał skręcić ? to co ? cały pas środkowy stoi i blokuje skrzyżowanie a odblokuje sie częściowo po zielonym na przelocie łostowickiej ... róbcie ten wiadukt zamiast kombinować jak zwykle z wiaderkiem asfaltu w ręce, czemu nie ma w prawo skrótu w starą łostwoicką jadąc w stronę Piotrkowskiej ??

      • 10 1

    • Korki się robią bo coraz więcej ludzi mieszka na południu, a infrastruktura nie jest (i nie będzie) przystosowana do takiej liczby pojazdów.

      • 0 0

  • Rondo

    jest pokaźne, więc dodajcie po trzy skręty w każdą dziurę osiedlową.

    • 4 0

  • nie odkorkuje.

    efekt będzie taki, że prosto nawet prawym pasem nie da się przejechać, bo zawsze znajdzie się pacan cisnący prawym do końca a potem niewiniątko i kierunek w lewo.

    • 20 1

  • Świetokrzyska-Havla

    Ale bzdura, jeszcze większy ruch odłoży się na Świetokrzyskiej/Havla gdzie już teraz dojechać na południowe dzielnice jest bardzo trudno w normalnym czasie.

    • 9 0

  • Wiadukty

    Ktoś kiedyś projektował tą trasę, znam osobę która uczestniczyła w projektowaniu wedłóg niej ta niedokończona trasa wylotowa z Gdańska dawno przewyższyła ruch projektowany dla niej , według niej budowa wiaduktów i wydłużenie zjazdów z AK może cokolwiek poprawić ,nie będzie to miało wpływu na obwodnicę, ponieważ 80 procent to są mieszkańcy osiedli,powiedział że symulacje komputerowe to bujdy

    • 20 2

  • a dlaczego tristar tam nie zarządza?

    taki inteligientny program powinien wiedzieć , że jak stoi dużo aut do skrętu to powinien wydłużać szczałkę .
    No proszę Państwa coś mi tu nie pasuje

    • 12 1

  • estakada (5)

    Kiedy budowano to skrzyżowanie widziałem tam usypaną hałdę ziemi. Sądziłem że to będzie estakada , most nad Armii Krajowej przedłużający ul Łostowicką tworząc bezkolizyjne dwupoziomowe skrzyżowanie .Wg mnie w tę stronę powinniśmy pójść , proponowane rozwiązanie niewiele zmieni.

    • 38 7

    • My budujemy skrzyżowania kolizyjne i przejścia naziemne

      • 13 0

    • (1)

      Ale mnie nie interesuje już ułatwianie wam życia, już po wyborach, więc liczą się tylko deweloperzy.

      • 12 0

      • a mnie nie interesuje co ciebie nie interesuje ...Olu

        • 3 0

    • dokładnie, zastanawiam się nad bara...i co minusują

      • 2 0

    • Badania

      Żeby odpowiedzieć na te problemy trzeba te badania ruchu zrobić.
      Można też przeprowadzić jak to się dzieje rozpoznanie bojem.
      W czerwcu będziemy wiedzieć czy działa, czy Havla blokuje i dalej stoimy...

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane