• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dodatkowy lewoskręt ze Słowackiego w Potokową zmniejszy korki?

Szymon Zięba
16 lipca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Dodatkowy lewoskręt w ul. Potokową ze Słowackiego pomoże odkorkować skrzyżowanie widoczne na zdjęciu. Dodatkowy lewoskręt w ul. Potokową ze Słowackiego pomoże odkorkować skrzyżowanie widoczne na zdjęciu.

Powstała wstępna koncepcja budowy dodatkowego lewoskrętu z ul. Słowackiego w PotokowąMapka, który ma poprawić bezpieczeństwo i rozwiązać problem korków w godzinach szczytu. Miasto szuka na razie pieniędzy na sfinansowanie inwestycji.



Czy dodatkowy lewoskręt z ul. Słowackiego w ul. Potokową jest potrzebny?

Przypomnijmy: stworzenie podwójnego lewoskrętu z ul. Słowackiego w ul. Potokową i podwójnego prawoskrętu z ul. Rakoczego w Bulońską to sugestia gdańskiej radnej Agnieszki Owczarczak.

Do jej interpelacji odniósł się Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska. Samorządowiec przyznał, że w związku z rozwojem dzielnic górnego tarasu Gdańska (przez budowę nowych osiedli, powstawanie nowych połączeń drogowych) znacznie zmniejszyła się przepustowość skrzyżowania ulic Słowackiego, Potokowej i Góralskiej.

- Obecnie relacja do skrętu w lewo obsługiwana jest przez jeden wydzielony pas. Skrzyżowanie jest bardzo obciążone ruchem, w efekcie czego w godzinach popołudniowego szczytu komunikacyjnego występuje na nim długa kolejka pojazdów oczekujących na skręt w lewo (z ul. Słowackiego w ul. Potokową), która odkłada się na pasie służącym do jazdy na wprost - zauważa Piotr Grzelak.
Urzędnicy stoją na stanowisku, że w istniejącym układzie drogowym jedyną możliwością jest wprowadzenie zmian w organizacji ruchu, które miałyby polegać na przeznaczeniu sąsiedniego pasa do jazdy prosto na pas do jazdy prosto i w lewo. Niestety takie rozwiązanie nie przyniosłoby oczekiwanego rezultatu i powodowałoby dodatkowo blokowanie pojazdów jadących prosto ul. Słowackiego.

W związku z powyższym opracowana została wstępna koncepcja budowy drugiego pasa umożliwiającego skręt w lewo w relacji z ul. Słowackiego w ul. Potokową.

Jej zakres obejmuje:
  • ułożenie dodatkowej nawierzchni wraz z krawężnikami w obecnym pasie zieleni,
  • budowę azylu dla pieszych,
  • przebudowę chodnika.

- Z uwagi na wielobranżowość tego zadania konieczne jest zabezpieczenie środków finansowych na realizację inwestycji drogowej, wykonanie projektu, oznakowania, demontaż i montaż sygnalizatorów, przesunięcie masztów sygnalizacji świetlnej wraz z oświetleniem - twierdzi Grzelak.
Inwestycja została zgłoszona do Bazy Priorytetów Inwestycyjnych. Następnie zostanie określony możliwy termin realizacji projektu i zabezpieczenie na niego środków finansowych.

Będzie prawoskręt z ul. Rakoczego w Bulońską?



To jednak nie wszystko. Radna zwróciła bowiem uwagę także na potrzebę stworzenia podwójnego prawoskrętu z ul. Rakoczego w BulońskąMapka.

Miejscy urzędnicy przeprowadzili na tym skrzyżowaniu analizę ruchu drogowego wraz z symulacją ruchu, która zakładała wprowadzenie zmian w jego organizacji.

Ma to pozwolić na wybór optymalnego rozwiązania zapewniającego zwiększenie przepustowości w tej relacji z równoczesnym zapewnieniem bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów, przekraczających wlot ul. Bulońskiej.

- Gdański Zarząd Dróg i Zieleni przeprowadził analizę kilku wariantów zmian w pracy sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. Rakoczego-Bulońska pod kątem usprawniania relacji w prawo w kierunku ul. Myśliwskiej. Wariant dający bezinwestycyjną (bez przebudowy skrzyżowania) poprawę przepustowości zakłada realizację skrętu w prawo ze skrajnego prawego pasa oraz z pasa środkowego. Kolejnym krokiem jest opracowanie zmian w programach sygnalizacji świetlnej oraz zmiany na sygnalizatorach - tłumaczy Joanna Bieganowska z gdańskiego magistratu.
Z uwagi na zakres prac realizacja w terenie możliwa jest w 2022 roku w ramach kompleksowego zamówienia na modernizacje sygnalizacji, jakie GZDiZ ogłasza każdego roku.

Opinie (269) 7 zablokowanych

  • Kilka lat temu pisałem o tym, że potrzebny jest lewoskręt, bo 70% samochodów jadących Słowackiego skręca w Potokową.

    • 0 3

  • Ludzie, nauczcie się jeździć!
    Podobny przykład - skrzyżowanie słowaka i partyzantów, lewoskret w kier. Chrzanowskiego ma 2 pasy, ale Wy wszyscy i tak staniecie na skrajnie prawym, przez co blokuje się pas do jazdy na wprost w kier. Galerii Bałtyckiej.
    Jak Was tam widzę, to mam ochotę wysiąść i wszystkich Was pochlastać. Nie stanę na skrajnie lewym, bo ojejku jejku, potem będę musiał wykonać niezwykle skomplikowany manewr jazdy na zamek.
    Jazda w tym mieście to jakiś żart. Większość z Was powinna jeździć rikszą.

    • 2 2

  • kasujecie moja ciekawosc takimi naglowkami

    "powstala wstepna koncepcja budowy..."

    czy wszystkie dotychczasowe budowy drog i rozwiazan drogowych nie nauczyly nikogo, ze zawsze trzeba budowac wieksze niz jest obecnie potrzebne!

    cel jest na horyzoncie a nie pod nogami...

    wake up :D

    milego weekendu

    • 2 1

  • Dodatkowy lewoskręt ze Słowackiego w Potokową zmniejszy korki?

    Nie, nie zmniejszy. Tak jak żaden inny nigdy nie zmniejszył. Co najwyżej przesunie. Korki można zmniejszyć tylko zmniejszając ilość nadużywających auta kierowców.

    • 2 6

  • Pani

    Agnieszka pewnie mieszka w rejonie ulicy Myśliwskiej i potrzeba jej tego prawoskrętu

    • 4 0

  • Nie krytykujcie bo jak się nie uda to powie,że złe słowo Polaka zniweczyło plany.

    • 1 0

  • Jaki to ma sens jak potokowa ma po jednym pasie w obu kierunkach.Będą się przepuszczać?

    • 2 1

  • Samochody wypad z miasta!

    • 3 1

  • Wszystkie drogi w Gdańsku powinny być przemianowane na buspasy i dla rowerów - hulajnogi

    Oczywiście buspasy nie dotyczą urzędników z UM. Ta banda o siebie zadba - zawsze. A tak apropo, czy Dulkiewicz płaci za postój samochodem na parkingu?

    • 1 0

  • Tak, ale

    1. dodatkowy pas w stronę odwrotną, z Potokowej w prawo w Słowackiego,
    2. łącznik w Matarni z prawoskrętu z obwodnicy w Słowackiego do zjazdu w prawo na stację Amic i KFC.

    • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane