- 1 Kontrolerzy parkingów nie robią wyjątków (85 opinii)
- 2 Nowy projekt 120-metrowego wysokościowca (273 opinie)
- 3 Jaki powinien być nowy Manhattan? (91 opinii)
- 4 200 tys. zł odpraw wiceprezydentów (246 opinii)
- 5 Strzały podczas domowej awantury (98 opinii)
- 6 Protestowali ws. pyłu nad Gdańskiem (280 opinii)
Drewniany przystanek SKM przy PGE Arena?
Przy stadionie PGE Arena mógłby powstać tymczasowy przystanek SKM z drewna. Prowizoryczny peron byłby sporo tańszy niż remont istniejących przystanków: Kolonia i Zaspa Towarowa.
Gdy rozpoczynano budowę stadionu, okazało się, że by przywieźć kibiców do Letnicy trzeba by użyć połowy wszystkich gdańskich tramwajów. Komunikacyjny paraliż ogarnąłby więc całe miasto, a trzeba pamiętać, że mecze będą odbywały się także w dni powszednie. Dlatego remont zamkniętej przed sześcioma laty linii SKM do Brzeźna jest niezbędny.
Przedstawiciele miasta, kolei i koordynującej przygotowania do mistrzostw rządowej spółki PL2012 mają już analizę wariantów przebudowy.
Dwie pierwsze (za 16 i 25 mln zł) zakładają remont torów do przystanku Kolonia oraz peronu i ruch pociągów tylko podczas imprez masowych. Pozostałe dodatkowo remont torów od Zaspy Towarowej aż do Brzeźna (za 31 mln) lub nawet Nowego Portu (za 45 mln zł) i codzienny ruch kolejek SKM na trasie.
Dlatego powstał nowy pomysł. Miasto może zbudować całkiem nowy przystanek. Drewniany peron mógłby stanąć przy torach towarowych Zaspy Towarowej. Koszt budowy to raptem kilka mln zł.
- Przy takim rozwiązaniu kibice wyjdą bezpośrednio z kolejki na teren przy stadionie. Unikniemy większości problemów związanych z użyciem przystanku Kolonia - przekonuje Bojanowski na łamach "Gazety".
Peron mógłby służyć także podczas koncertów czy meczów Lechii Gdańsk na PGE Arena, a nawet targów w powstającej obok stadionu siedzibie Międzynarodowych Targów Gdańskich.
Miejsca
Opinie (220) ponad 10 zablokowanych
-
2011-04-05 12:35
Przystanek Kolonia
W\z tego przystanku po drugiej stronie były baraki drewniane przejsciowy dla powracających Zołnierzy Wyklętych ,skąd UBECJA wywoziła ICH DALEJ. Do dnia dzisejszego stoją tam ale otynkowane Dlatego nie wolno budować prowizorki drewnianej aby nie wrociły te okrutne ,ponure czasy. A tak przypominam sobie z jaką pompą i świtą zamykana byłA trasa GDAŃSK-Nowy PORT. Nie myśleli ,że potęzna pieniądze wrzucili w błoto .A teraz brakuje na wszystko.Jest juz PO paradzie.
- 2 0
-
2011-04-05 14:27
Czy tory też będą z drewna?
- 6 0
-
2011-04-05 17:46
wybudować drewniany peron?
no chyba że jest się udziałowcem w firmie która maiłaby to wybudować
i przy okazji budowy stadionu zarobić - ciekawy pomysł- 4 0
-
2011-04-05 18:44
Trzeba wybrać: albo remont dróg w Gdańsku albo tory i kolejka na stadion.......
głupota gdańszczan jest wielka i pewnie wydadzą kasę na tory hehe, a Trakt św Wojciecha dalej będzie gnił przez następne 20 lat.
- 1 2
-
2011-05-25 17:02
mistrzowie dymania, czyli wladze Gdanska
Proponuje przystanek dmuchany, czyli dymany, tanio i jak praktycznie.
- 0 0
-
2011-06-03 00:22
co kosztuje milon zlotych?
Peron?, 4 wywrotki piachu, jako nasyp, utwardzenie ze 2 dni robocze, kostka brukowa? Trochę wiaty z metalu? Daszek do wiaty ?, toć ja to zrobię 6 tyg. Po kasztach za ¼ ceny
To co jest takie drogie że za milion?- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.