• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Drewniany przystanek SKM przy PGE Arena?

rb
4 kwietnia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Tak wygląda przystanek Gdańsk Kolonia. UEFA wskazała go jako ten, do którego powinni dojeżdżać kibice udający się na stadion w Letnicy. Tak wygląda przystanek Gdańsk Kolonia. UEFA wskazała go jako ten, do którego powinni dojeżdżać kibice udający się na stadion w Letnicy.

Przy stadionie PGE Arena mógłby powstać tymczasowy przystanek SKM z drewna. Prowizoryczny peron byłby sporo tańszy niż remont istniejących przystanków: Kolonia i Zaspa Towarowa.



Kibice nie mieli problemu z dostaniem się na PGE Arenę podczas dnia otwartego budowy. Ale wtedy było ich kilkadziesiąt razy mniej niż na meczu. Kibice nie mieli problemu z dostaniem się na PGE Arenę podczas dnia otwartego budowy. Ale wtedy było ich kilkadziesiąt razy mniej niż na meczu.
Gdy rozpoczynano budowę stadionu, okazało się, że by przywieźć kibiców do Letnicy trzeba by użyć połowy wszystkich gdańskich tramwajów. Komunikacyjny paraliż ogarnąłby więc całe miasto, a trzeba pamiętać, że mecze będą odbywały się także w dni powszednie. Dlatego remont zamkniętej przed sześcioma laty linii SKM do Brzeźna jest niezbędny.

Przedstawiciele miasta, kolei i koordynującej przygotowania do mistrzostw rządowej spółki PL2012 mają już analizę wariantów przebudowy.

Dwie pierwsze (za 16 i 25 mln zł) zakładają remont torów do przystanku Kolonia oraz peronu i ruch pociągów tylko podczas imprez masowych. Pozostałe dodatkowo remont torów od Zaspy Towarowej aż do Brzeźna (za 31 mln) lub nawet Nowego Portu (za 45 mln zł) i codzienny ruch kolejek SKM na trasie.

Jak rozwiązać problem dojazdu do PGE Areny?

- Wszystkie warianty mają jedną podstawową wadę. Są za drogie - mówi "Gazecie Wyborczej" Andrzej Bojanowski, zastępca prezydenta Gdańska.

Dlatego powstał nowy pomysł. Miasto może zbudować całkiem nowy przystanek. Drewniany peron mógłby stanąć przy torach towarowych Zaspy Towarowej. Koszt budowy to raptem kilka mln zł.

- Przy takim rozwiązaniu kibice wyjdą bezpośrednio z kolejki na teren przy stadionie. Unikniemy większości problemów związanych z użyciem przystanku Kolonia - przekonuje Bojanowski na łamach "Gazety".

Peron mógłby służyć także podczas koncertów czy meczów Lechii Gdańsk na PGE Arena, a nawet targów w powstającej obok stadionu siedzibie Międzynarodowych Targów Gdańskich.
rb

Miejsca

Opinie (220) ponad 10 zablokowanych

  • Drewniany Peron

    Spoko będzie skąd po przegranym meczu sztachety wyrywać !
    I wtedy tylko bojówki juz uzbrojone ruszą na miasto, a straty przekroczą koszt remontu obecnej lini

    • 3 0

  • A po co im przystanek jak po euro i tak bedzie chodzic tylko 2000 kibicow.

    • 4 2

  • jeski przeciez to jest ten przystanek koło tych garazy!

    pzrejscie po tymprzystankiem jest dla liliputów.1,50 w kapeluszu!!
    ło jessssu chyba ze sie myle
    nie no to ten przystanek co ostanio był artykuł taki dom z oknami plastikowymi kazde okno z innej parafii !??

    • 4 0

  • nihil novi sub sole-wioska patiomkinowska w Gdańsku!!!

    Po 20 latach rzekomego upadku komunizmu. Czeka nas powtórka z historii
    W 1980 odbyła się Olimpiada w Moskwie. Cały obóz postępu budował i dawał kasę na igrzyska i potem się z tego dobrobytu zawaliło. Teraz musimy jeszcze poczekać.
    Ale pierwsze oznaki już są-pełne biedronki, podwyżki za podwyżką, propaganda sukcesu i arogancja władzy jak dawniej.

    • 8 0

  • Czy ten stadion za parę lat też będzie trzeba odbudować z drewna...

    ...za komuny to był ruch. Te kolejki tylko śmigały w te i wewte i z powrotem, i nazad i jeszcze raz. A tu wszystko wyprzedane i na nic nas nie stać. To gdzie te pieniądze do jasnej ciasnej. W czyjej kieszeni, wiece coś. Co będzie dalej, jak ten mecz się skończy. Zarośnie ten stadion jak te przystanki do Nowego Portu.

    • 3 0

  • zrubmy inaczej

    karton jest tańszy, szkoda bo Bareja miałby co robic.

    • 4 0

  • Jedna szybka ekipa budowlana z Kartuz by to wam w 3 tyg odnowila.

    Wykosic to zielsko,moze dac nowa wylewke,odrdzewic i zabezpieczyc metalowe elementy konstrukcjii,odmalowac biala linie,wypieprdzielic ta stara,betonowa latarnie ,zamienic na jakas normalna, ,,troche kleju, troche gipsu '' i nie trzeba wydawac milionow na drewniany dworzec.Zastanawia mnie po co nam w URZEDZIE MIEJSKIM taka wielka grupa RADNYCH,zastepcow prezydenta jak nie potrafia w naszym miescie dopilnowac i przycisnac troche PKP aby zadbala troche o nasze wspolne mienie...niewierze ze nie ma nikogo kto by wiedzial jak zdobyc dofinansowanie do tego projektu z ue.

    • 9 1

  • z karotnu albo z OSB bylby tanszy ew. z palet EURO !

    w sumie byloby ekologicznie ? wytrzymale i haslo EURO 4u - PRAWA zastrzezone - chcesz uzywac ? pomysl moj - koszt 1 000 000 zł !

    • 8 0

  • Hmmm

    Czemu nie styropian, ekologiczny rzecz jasna?!

    • 2 0

  • Budować...

    ...takie prowizorki to stoją bardzo długo. A zwłaszcza z drewna. Na alei Zwycięstwa stały takie drewniane baraki od przed wojny, które przeżyły prawie wszystko. A nawet do dziś jeszcze jeden z nich stoi, a więc b u d o w a ć.

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane