- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (467 opinii)
- 2 Czy opłata za wejście do kościoła ma sens? (53 opinie)
- 3 Szybko odzyskali skradzione auto (60 opinii)
- 4 Gdynia najszczęśliwsza. "Nie płaciliśmy" (43 opinie)
- 5 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (194 opinie)
- 6 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (204 opinie)
Droga Czerwona: kiedy ruszy budowa i kto za nią zapłaci?
Senat przyjął, ale Sejm odrzucił poprawki gdyńskiego senatora Sławomira Rybickiego dotyczące przeznaczenia środków na sfinansowanie projektu Drogi Czerwonej. Chodzi o 22 mln zł. Przypomnijmy, że pod koniec grudnia okazało się, że dokumentację projektową dla trasy opracuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, bo dokument przekazany przez Zarząd Morskiego Portu nie spełniał wymagań.
- Senat zaaprobował moją poprawkę w sprawie zabezpieczenia w budżecie państwa środków na projekt budowy Drogi Czerwonej po raz kolejny. Również w zeszłym roku moją propozycję zaakceptował Senat. Ta poprawka została wówczas niestety w procesie legislacyjnym odrzucona przez większość sejmową, również przez posłów z Prawa i Sprawiedliwości z Pomorza. Mówię "niestety", bo budowa tej drogi jest czymś oczywistym z punktu widzenia rozwoju portu, Gdyni, Pomorza, można powiedzieć szerzej - Polski - opowiada Sławomir Rybicki, senator Koalicji Obywatelskiej.
Poczytaj o poprawkach głosowanych w senacie
Senat przyjął poprawki, a Sejm odrzucił
Na projekt Drogi Czerwonej miało się znaleźć w 2022 r. dodatkowe 22 mln zł.
Zgodnie z zapowiedzią trafiły do Sejmu, ale tam na ostatnim posiedzeniu zostały odrzucone.
- Skandaliczne jest odrzucenie poprawek dotyczących naszych pomorskich spraw - budowy "Drogi Czerwonej" (mimo wielokrotnych obietnic obozu rządzącego o konieczności wybudowania tej drogi), dofinansowania Europejskiego Centrum Solidarności dbającego o dziedzictwo Solidarności oraz pieniędzy na nauczanie języka kaszubskiego - komentował w mediach społecznościowych Sławomir Rybicki.
Droga Czerwona: 2 mld zł na inwestycje do 2028 r.
W interpelacji na zapytanie dotyczące Drogi Czerwonej nadal jednak pojawia się determinacja dotycząca budowy drogi, ale o harmonogramie mówi się coraz mniej.
- Na obecnym etapie za wcześnie jest na określenie koncepcji przebiegu i harmonogramów realizacyjnych dla tej inwestycji - można przeczytać w odpowiedzi Rafała Webera, sekretarza stanu w Ministerstwie Infrastruktury, w której określono także maksymalny limit wydatków budżetu państwa na Drogę Czerwoną w latach 2019-2028 - na ok. 2 mld zł.
Droga Czerwona ma zagwarantować bezpośrednie połączenie z portem w Gdyni poprzez przedłużenie Obwodnicy Trójmiasta. Ma być dwupasmową w każdym kierunku ekspresówką, która połączy się także z planowaną Via Maris na Półwysep Helski. Ta będzie z kolei zaczynać się w Chyloni i połączy obwodnicę z Władysławowem.
GDDKiA przygotuje dokumentację
Finansowanie inwestycji wziął na siebie rząd, drogę włączono do inwestycji w ramach Centralnego Portu Komunikacyjnego, o czym informował premier Mateusz Morawiecki podczas pobytu w Gdyni. Według zapowiedzi z 2020 r. miała być gotowa w 2027 r.
Wiadomo, że dokumentację projektową dla Drogi Czerwonej opracuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Dlaczego, skoro jedna koncepcja już powstała? Ta przekazana przez Zarząd Morskiego Portu Gdynia nie spełnia wymogów, jeśli chodzi o przygotowanie inwestycji drogowej w zakresie dróg krajowych.
![Popularne obiekty Trójmiasta](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/69/2747/405x405/2747034__kr.webp)
Popularne obiekty Trójmiasta
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (289) ponad 10 zablokowanych
-
2022-02-02 07:02
Droga Czerwona to już zadanie przyszłej władzy.
Do wyborów PiS nie ruszy w tej sprawie palcem w bucie. Już same gadki o tym że koncepcja opracowana przez port jest słaba o tym świadczy. Ta koncepcja to swego rodzaju studium korytarzowe, w pełni do wykorzystania, bo nie ma rozsądnej alternatywy dla przebiegu tej drogi).
Poza tym jakoś cicho o sukcesach w poszukiwaniu partnera prywatnego do budowy portu zewnętrznego, a to jest warunek główny do podjęcia decyzji o budowie DC.- 3 0
-
2022-02-02 09:42
Pisuary
Gdyby pisuary nie rabowali Kraju ta droga z pewnością byłaby na ukończeniu. Gdzie ich rzekoma dewiza "wystarczy nie kraść". Tak wygląda kara dla Pomorza, nie tylko tu jest nader widoczna.
- 0 2
-
2022-02-08 05:54
jak zawze pis odrzuca XDDD
jako gdynianin zapamietam i dam znac w wynroach o soebie, moze i inni tez
- 0 1
-
2022-03-21 12:16
priorytety
Teraz 300tyś żołnierzy, czołgi, odrzutowce,niszczyciele min,mur na granicy,Mieczniki i śmigłowce (szt.4) są w modzie. Były Przekopy Mierzei, CPL, Elektrownia Ostrołęka, milion mieszkań i milion samochodów elektrycznych... a teraz wojsko. Grunt, że się podoba wyborcom !!!
Coś pomyliłem?- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.