- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (271 opinii)
- 2 Dostał 5 mandatów naraz (71 opinii)
- 3 Były senator PiS trafił do więzienia (329 opinii)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (208 opinii)
- 5 Winda, która wygląda jak kapliczka (52 opinie)
- 6 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (243 opinie)
Droga Zielona. Co jeszcze do zrobienia?
Zobacz postęp robót przy budowie Drogi Zielonej na Żabiance.
Zwiedziliśmy budowę Drogi Zielonej na granicy Gdańska i Sopotu. Udało nam się zejść do wykopu, w którym trzy ogromne ramy żelbetowe tunelu czekają na wsunięcie pod linię kolejową.
Pod nadzorem BHP weszliśmy do ok. 10-metrowego wykopu przy linii kolejowej na Żabiance by sprawdzić, jak od środka wyglądają ramy żelbetowe, które będą konstrukcją tunelu pod linią kolejową Gdańsk - Gdynia. Aktualnie trwa montaż ogromnych siłowników hydraulicznych, które będą przepychać żelbetowe konstrukcje w kierunku al. Grunwaldzkiej . Na czole ram instalowane są stalowe noże, które przetną grunt pod linią kolejową.
W czasie prac ziemia pod linią kolejową zachowa się niemal identycznie, jak ziemniak przeciśnięty przez krajalnicę do frytek. W trakcie wsuwania elementów, grunt wsypujący się do wnętrza tunelu będzie na bieżąco usuwany.
Co dzieje się w innych częściach budowy? Trwa wykańczanie muru oporowego przy północnej nitce Drogi Zielonej, między linią kolejową a Ergo Areną . W połowie maja na tym odcinku będą układane pierwsze warstwy nawierzchni bitumicznej. Gotowa jest już konstrukcja nośna kładki dla pieszych, która połączy ul. Rybacką z chodnikiem wiodącym do Ergo Areny.
W zeszłym roku zakończyły się też prace budowlane na skrzyżowaniu al. Grunwaldzkiej, al. Niepodległości i Drogi Zielonej . Ten splot dróg funkcjonuje już w układzie docelowym.
Droga Zielona na granicy Gdańska i Sopotu ma być gotowa w listopadzie. - Stopień zaawansowania inwestycji wynosi aktualnie 66 proc. - tłumaczy Sławomir Burczyk, kierownik kontraktu z Mostostal Warszawa.
Budowa Drogi Zielonej na terenie Oliwy i Żabianki kosztuje 61,6 mln zł. Za tę cenę kierowcy zyskają dwujezdniową drogę o długości 800-metrów. Trasa pobiegnie tunelem pod torami kolejowymi i połączy się z al. Grunwaldzką. Wykonawcą drogi jest polsko-hiszpańskie konsorcjum Mostostalu Warszawa i Acciona Infraestructuras. Inwestorem jest Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska.
Miejsca
Opinie (176) ponad 10 zablokowanych
-
2012-04-25 15:43
Budowac , budowac...! (6)
Im szybciej tym lepiej , ta droga na bank uplynni ruch. Aut przybywa z dnia na dzien , wiec drog musi tez byc coraz wiecej.
- 78 29
-
2012-04-25 16:34
A jak już wszystko zabetonujemy, to będziemy mogli zabetonować jeszcze raz (1)
- 25 14
-
2012-04-25 18:33
poszukaj dobrego psychologa
- 10 13
-
2012-04-25 18:09
im szybciej tym więcej będzie poprawek, a co to znaczy ??
taki lepszy korek bo na nowej drodze :)
- 2 6
-
2012-04-25 21:54
aut przybywa? mało dróg?
a idiotów?
- 5 2
-
2012-04-26 02:25
Mee-How
Dokładnie. Ja uważam, że Gdańsk to powinna być jedna wielka droga, ponieważ samochodów przybywa. Samochody to postęp i bogactwo. Dorze prawisz.
- 4 2
-
2012-04-26 11:30
no jeszce trzeba pomalowac ja na zielono ....
- 0 0
-
2012-04-25 15:43
oleee (5)
to teraz czas na tunel kolo C.H MANHATTAN i GALERIA BALTYCKA
- 46 23
-
2012-04-25 16:52
Dokładnie
to co dzieje się koło manhattanu dla skręcających w Jaśkową to jakaś żenada!!
- 9 6
-
2012-04-25 16:56
a niby gdzie zrobisz wyjścia?
na podwórkach kamienic?
- 4 3
-
2012-04-25 17:36
Ja jestem człowiekiem a nie kretem
Także dzięki, ale nie.
- 10 1
-
2012-04-25 18:20
mam nadzieję, że mówimy o tunelu dla samochodów. (1)
poszedłbym wtedy o krok dalej. mógłby się zaczynać zaraz za Miszewskiego i kończyć koło żaka. A górą tramwaj, po jednym pasie drogi w każdą stronę i szerokie chodniki...
- 11 0
-
2012-04-25 20:20
ja bym poleciał po całości
Tunel od Okopowej do Sopotu, z kilkoma zjazdami. Resztę oddajemy miastu: tramwaj, dwa pasy na ruch lokalny, ścieżki rowerowe po obu stronach, szerokie chodniki, z miejscami na ogródki lokali. To jest miasto dla ludzi. Niestety, zamiast tego snuje się piękne plany - albo ludzi spychamy pod ziemię, albo budujemy przejścia... między dachami (taka koncepcja padła jako zastąpienie przejścia przy Wysepce). W takim interesie rzeczywiście łatwiej jest siąść w benzynożłopa.
- 8 0
-
2012-04-25 15:46
Najlepszy jest ten magiczny guzik "FAJNE" na filmiku... (5)
...a co jesli nie podoba mi sie film?? Czemu nie ma guzika "SLABE"...?
- 32 13
-
2012-04-25 15:52
normalni ludzie tego nawet nie wciskaja, co to wogole ma byc ?
- 12 4
-
2012-04-25 15:55
wtedy po prostu nie klikasz (1)
kładziesz się na podłogę i udajesz martwego z ślinotokiem, tym najlepiej udowodnisz jaki słaby był ten film ;)
zwykła moda z facebooka.- 17 1
-
2012-04-25 16:02
Amz - haha , dobre!
Usmialem sie , nie ma to jak powazny temat guzika. A moda jest debilna.
- 6 2
-
2012-04-25 19:02
po to zebys mial zagwostke koleszko
po to wlasnie ten przycisk....cos ci nie pasi?! to po cholere ogladasz?
- 0 4
-
2012-04-26 15:07
Bo mamy AD 2012
gdzie mozesz mowic tylko TAK, a nie NIE.
- 0 0
-
2012-04-25 15:48
Ankieta jak zwykle magiczna...
...przeciez wiadomo ,ze trzy pierwsze odpowiedzi to oczywista oczywistosc! Wszystkie trzy sa poprawne bo ta droga spelni wszystkie te kryteria...!
- 25 9
-
2012-04-25 15:51
tej drogi bardzo brakowało
tu była 'dziura' komunikacyjna
- 23 8
-
2012-04-25 15:53
fajny pomysł na drogę w tym miejscu
- 18 8
-
2012-04-25 16:02
powinni się rozpędzić i PRZEWIERCIĆ PACHOŁEK. (10)
w planach zagospodarowania jest rezerwa gruntowa
- 45 4
-
2012-04-25 16:03
I Lysa Gore niech tez przewierca!
A potem tunel do Zakopca (przez Berlin)!
- 7 7
-
2012-04-25 16:12
(8)
Plany przekopu pod Pachołkiem leża od 10 lat zapomniane raczej nie ma co liczyc a dwu pasmowa spacerowa byla by calkiem fajna:P
- 15 4
-
2012-04-25 20:24
Plany leżą przez wody gruntowe (1)
w rejonie Pachołka wszelkie metody drążenia będą zbyt kosztowne, aby miasto mogło w najbliższym czasie sobie na to pozwolić. Odkrywka odpada, TBM się zagrzebie w mule... Przecisk nie wchodzi w rachubę, bo za długi odcinek. Modułowa konstrukcja górnicza - ryzykowna.
- 3 0
-
2012-04-25 21:55
Bob, ty się znasz!
- 1 2
-
2012-04-25 20:26
A dlaczego nie czteropasmowa?
- 2 3
-
2012-04-25 20:41
Spacerowa JEST dwupasmowa. (4)
Ale przydałaby się dwujezdniowa.
- 7 0
-
2012-04-25 20:42
Dwujezdniowa ale dziesięciopasmowa jak w USA (3)
Ech.. te lasy trójmiejskie
- 0 7
-
2012-04-25 21:57
dziesięciopasmowy korek! to jest to (2)
- 4 0
-
2012-04-26 02:28
Jeżeli będzie korek (1)
to należy poszerzyć do dwunasto- albo czternastopasmowej. Dodatkowo połączyć Sopot z Obwodnicą przez las. Im więcej pasów tym lepiej. Ech te lasy trójmiejskie i przyrodnicy.
- 0 2
-
2012-04-26 06:44
przy czternastu pasmach
można by już połączyć wszerz a nie wzdłuż, chyba?
- 1 0
-
2012-04-25 16:16
JEZU! Ten filmik jest tak fajny ,ze az musialem kliknac...!!! (2)
- 11 1
-
2012-04-25 19:54
klikator ha ha
- 1 1
-
2012-04-26 12:53
Ujęcie z łychy
Miałem w głowie jeszcze jedno ujęcie z łyżki, ale operotor kamery bał się nabrać.
- 0 0
-
2012-04-25 16:19
jedna wielka lipa. (4)
Zamiast zrobić gospody dwukierunkową to nie.teraz będą korki.w naszym mieście nic nie zrobią porządnie. i tyle w temacie.
- 21 24
-
2012-04-25 16:42
Do: jedna wielka lipa (2)
Gospody miała być dwujezdniowa , jednak sami to oprotestowaliście i teraz macie. Niech żyją debile !!!! Hurrrrrrrrrrra
- 32 10
-
2012-04-25 20:12
(1)
Nie pamietam zebym protestowal przeciwko poszerzeniu Gospody. Wladza nie ma jaj i zakrzyczalo ja paru pieniaczy - tak to wyglada wg mnie.
- 17 2
-
2012-04-25 23:36
od transformacji zawsze tak jest
paru pieniaczy pochwyciło niewielki tłum i zablokowało EJ Żarnowiec. Zablokowali odbudowę masztu RON Konstantynów. Paru rządowych idiotów uwaliło rozpoczęte inwestycje CMK północ i pierwotna A2. Paru podobnych im osobników zablokowało rozbudowę spacerowej i gospody. A teraz smaczek - na Migowie nie powstanie pętla tramwajowa... bo miasto oddało teren sukienkowym. Wiwat myślenie.
- 9 0
-
2012-04-25 20:42
Ostatnio (czyli wczoraj)
Gospody była DWUKIERUNKOWA. Cos się zmieniło...?
- 3 2
-
2012-04-25 16:24
droge buduje Mega (2)
na filmiku widać ze droge buduje Mega a nie jakis Mostostal
- 9 2
-
2012-04-25 19:02
pewnie jeden z kilkunastu podwykonawców Mostostalu... (1)
oto Polska właśnie
- 3 0
-
2012-05-28 15:09
no i co z tego?
co w tym złego, że część prac zleca się podwykonawcy?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.