• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Parkometry receptą na auta zastawiające chodnik

Aleksandra Nietopiel
24 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (391)
  • Chodnik na ul. Piastowskiej w Oliwie zastawiony jest samochodami. Radni dzielnicy chcą, by to miejsce objęła strefa płatnego parkowania. Najpierw jednak ulica musi stać się drogą publiczną, bo w tej chwili jest drogą wewnętrzną.
  • Chodnik na ul. Piastowskiej w Oliwie zastawiony jest samochodami. Radni dzielnicy chcą, by to miejsce objęła strefa płatnego parkowania. Najpierw jednak ulica musi stać się drogą publiczną, bo w tej chwili jest drogą wewnętrzną.
  • Chodnik na ul. Piastowskiej w Oliwie zastawiony jest samochodami. Radni dzielnicy chcą, by to miejsce objęła strefa płatnego parkowania. Najpierw jednak ulica musi stać się drogą publiczną, bo w tej chwili jest drogą wewnętrzną.

Takich miejsc w Oliwie jest coraz mniej, a są plany, by i kolejne zniknęło. Radni tej dzielnicy chcą, by odnoga ulicy Piastowskiej Mapka, między McDonaldemHotelem Oliwski, nieopodal pętli tramwajowej, znalazła się w strefie płatnego parkowania. Dzięki temu uda się odzyskać dla pieszych chodnik, który dziś jest zastawiony autami. Najpierw jednak droga na tym odcinku musi zmienić swoją kategorię.



Czy plan wprowadzania opłat za parkowanie w takich miejscach ma sens?

Wydawać by się mogło, że bezpłatnych miejsc parkingowych, oprócz tych przy wejściu do Parku Oliwskiego, w centrum dzielnicy właściwie już nie ma. Są jednak lokalizacje, gdzie wciąż można zaparkować samochód bez opłat. Tak jest na fragmencie ulicy Piastowskiej za biurowcami, hotelem i McDonaldem.

- Miejsca bez opłat są tak cenne, że tutejsze chodniki są dosłownie "oblepione" samochodami parkującymi tu w dni powszednie - wskazują radni Oliwy. - Tracą na tym piesi, którzy nie mają jak przejść chodnikiem.

Potrzebna zmiana kategorii drogi



By zrobić z tym porządek i ukrócić parkowanie na chodniku, Rada Oliwy pod koniec ub. roku zwróciła się do miasta o wprowadzenie opłat za parkowanie na tym odcinku ul. Piastowskiej.

Takie rozwiązanie okazało się na razie jednak niemożliwe do realizacji. Dlaczego?

Fragment wskazany przez radnych jest bowiem drogą wewnętrzną, a opłaty w ramach SPP można pobierać jedynie na drodze publicznej. Pod koniec ubiegłego miesiąca rada Oliwy przyjęła więc uchwałę z wnioskiem o zaliczenie fragmentu drogi wewnętrznej w ciągu ul. Piastowskiej w Oliwie do kategorii publicznych dróg gminnych. To ma umożliwić wprowadzenie tam opłat i, w efekcie, oddanie chodnika pieszym.

Parkingowy pat we Wrzeszczu. ZTM zawiesza przystanek Parkingowy pat we Wrzeszczu. ZTM zawiesza przystanek

Do Oliwy najlepiej komunikacją



Samochodów parkujących na chodnikach na odnodze Piastowskiej najwięcej jest w dni powszednie. Mieszkańców tam raczej nie ma, ale - jak wskazuje przewodniczący Zarządu Dzielnicy Tomasz Strug - chodzi o uporządkowanie kwestii ruchu i parkowania.

- Chodzi o to, żeby można było korzystać z chodników w tym miejscu i żeby nie było dziury w systemie płatnego parkowania. Dążymy do tego, by jednak do Oliwy, która jest dobrze skomunikowana, dojeżdżać komunikacją miejską - zaznacza przewodniczący Strug.
Uchwała z wnioskiem radnych z Oliwy trafiła już do Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Miejsca

Opinie (391) 8 zablokowanych

  • I tak nie zrezygnuje z auta ,komunikacja niedługo będzie wychodziła drożej

    • 17 5

  • Parkingi automatuczne wielopoziomowe (9)

    Czemu nie worowadzic poprostu wszedzie parkingow automatycznych wielopoziomowych?

    • 12 12

    • Może jeszcze darmowe? (1)

      Bo jeśli nie będą darmowe to i tak będziesz parkował tam gdzie nie trzeba płacić.

      • 8 6

      • Oczywiście tylko tak wyeliminujesz parkujących.

        • 0 0

    • A kto to sfinansuje? (3)

      Bo ja nie mam zamiaru.
      Jeszcze policz ile w nich musiałoby kosztować parkowanie, żeby się zwróciły kiedykolwiek.
      Poza tym - parkingi kubaturowe w środku historycznej Oliwy? Po moim trupie.

      • 14 6

      • (1)

        Najlepiej to jeszcze kilka kamieniczek wyburzyć i zrobić betonowy sześcian do parkowania autek, oczywiście bezpłatnego, utrzymywany na koszt mieszkańców :D skąd się tacy ludzie biorą...

        • 7 5

        • Na co komu te stare rudery. Trzeba to wyburzyć i wybudować hale produkcyjne tak jak to było dawniej. Mieszkańcy nie musieli by daleko jeździć do pracy.

          • 4 3

      • A ja nie mam ochoty finansować

        rydwanów, łańcuchów, owiec od kumpla, warsztatów z darcia japy, wystaw aborcjonistek, podświetleń miejskich obiektów w barwach tęczy, czy przewalania kasy na Lechię.

        I co, mam na to jakiś wpływ?

        • 2 3

    • szczodre oferowanie miejsc do parkowania w pobliżu centrum miasta zwiększa korki na dojazdach do niego (1)

      • 1 6

      • Gdzie Oliwa i gdzie centrum miasta?

        • 3 0

    • Bo stoja puste gdyz kierowcy nie zaplaca

      • 1 0

  • czyli mieszkańcy będą teraz płacić (15)

    za parkowanie w tym miejscu, a chodnik i tak będzie zastawiony

    • 130 40

    • Mieszkańcy zaczną parkować auta na swych posesjach. (10)

      To też spowoduje zmniejszenie ilości samochodów na chodnikach.

      • 32 20

      • juz miasto zadba, aby sciagac haracz z kazdego miejsca (7)

        • 22 16

        • to nie jest haracz (6)

          to jest forma obciążania kosztami ludzi, którzy te koszty generują

          • 24 28

          • (5)

            Jakei koszty generuje postój samochodu osobowego na parkingu ? Puszke farby raz na kilka lat do odmalowania linii ? Od parkowania samochodu , którego masa nie przekracza 1.5 tony chodnik się nie zapadnie , no chyba że jest źle wykonany . Przepisy wyraxnie reguluja postój na chodniku . Należy je tylko bezwzględnie egzekwować. Do tego nie potrzeba wprowadzać opłat . Jest to tylko pretekst, aby ciągle rozszerzać strefe płatnego parkowania i łupic ludzi.

            • 24 22

            • Zapadnięty chodnik farbą naprawią? (1)

              To jest absolutna nieprawda, że chodnik się nie zapada. Poza tym inaczej nie da się zdyscyplinować kierowców zastawajacych chodnik. Dobre słowo nie działa, a można jeszcze tylko wyzwyiska usłyszeć.

              • 14 10

              • No i po co go tykasz? Ma zacząć jeszcze bardziej śmierdzieć.

                • 0 2

            • 1,5 tony

              W wiekszosci przypadków jest to więcej niż 1,5tony i chodniki nie sa wykonane aby tyle wytrzymywały dlatego się zapadają i niszczą.

              • 5 4

            • Używanie miejskiej przestrzeni o określonej powoerzchni. Oto koszt (1)

              Gdyby miasto nie pobierało opłat, to byłaby niegospodarność.

              • 5 2

              • Pisz do prokuratury, że są tereny należące do Gdańska, które od lat leżą odłogiem.

                Niegospodarność jak cholera.

                • 2 1

      • (1)

        A czytałeś artykuł? Problem jest w dni powszednie czyli to nie problem mieszkańców tylko tych co przyjeżdżają.

        • 23 1

        • Dokladnie. Tam wieczorem i w weekendy wiatr hula. Pustki.

          • 12 2

    • piszą że tam mieszkańców raczej nie ma, to jacy mieszkańcy?

      • 16 5

    • Będą placic (1)

      Za ten parking mamy z Ola 20 proc ogólnej sumy kosztów i już więc im ten parking jest droższy tym..koniaczek?

      • 5 2

      • Podwójny, Stać mnie.

        • 4 0

    • Z uslugi sie placi

      • 0 1

  • Widać kryzys nie dopada gastronomii

    Skoro pełno chętnych jest na tego typu jedzenie

    • 4 5

  • Z perspektywy ojca z wozkiem: chodnik na zdjeciu nie jest zastawiony (3)

    Mozna przejsc, mozna zaparkowac. Tworzycie (t.pl) i radni kolejny problem z d... brudnego palca.

    • 37 12

    • Ten wózek to na złom masz? (1)

      Bo na pewno nie jeździsz z dzieckiem.

      • 3 15

      • Jak ktoś jest ułomny jak ty to 3 metry chodnika będzie za mało, tak jak temu kierowcy z rejestracją GA - to pewnie twój kolega.

        • 5 0

    • A drugie zdjęcie widziałeś?

      • 1 4

  • Bujda

    Chca tylko kroic kierowcow.
    Nikomu tam to nie przeszkadza

    • 30 12

  • bezdury (2)

    Ale bzdury podają jako argument że obecnie piesi nie mają jak przejść chodnikami. Jeśli zaparkowane auto zostawiło mniej miejsca dla pieszego na chodniku niż przewiduje to kodeks ruchu drogowego to należy się mandat a jeśli nie ma powodów by wlepić mandat, to nie ma problemu aby pieszy mógł tamtędy przejść. Ewidentnie chcą wyłudzić kasę od kierowców wprowadzając płatne parkowanie i nie chodzi tu o jakieś dobro pieszych. Hipokryci

    • 37 8

    • A co pan myślał najpierw bzdurna fala i wyłudzanie kasy z pasażerów to teraz i to

      • 8 3

    • Szczególnie, że ruch pieszy jest tam znikomy

      • 2 2

  • (2)

    Czy Tomasz strug jeździ autobusem i tramwajem? Przecież gdansk jest taki dobrze skomunikowany

    • 22 4

    • tak, przypuszczalnie zdarza mu się nawet jeździć rowerem (1)

      każdy kierowca niekiedy porusza się pieszo.

      • 0 4

      • Na pewno nie po to, żeby coś załatwić, lub zdążyć gdzieś na czas.

        Na gdańską komunikację nie można liczyć.

        • 4 1

  • Żadne parkometry więcej parkingów, miejsc dla aut! (5)

    Ludzi przybywa, budujecie mieszkania...A parkingi w różnych miejscach? Nie, to że postawi sie parkomat Nie rozwiązuje sprawy

    • 34 7

    • miasto nie ma obowiązku zapewniania darmowego miejsca do parkowania każdemu nabywcy samochodu (4)

      • 8 9

      • (3)

        Ale ma służyc mieszkańcom, a ogromna większość posiada samochody

        • 8 6

        • Ale to nie są mieszkańcy z tymi rejestracjami (2)

          • 4 3

          • Bo ktoś tam otworzył biura? Postuluję aby wszystkie biznesy i sklepy przenieść do gmin ościennych. Nie będzie problemu.

            • 5 0

          • No i?

            Jak pieniązki od inwestora wcześniej miastu nie śmierdziały i chętnie się je przytuliło za sprzedaż gruntu i pozwolenie na budowę, to teraz trzeba zapewnić infrastrukturę. Można było wymóc na inwestorze budowę odpowiedniej ilości parkingów (także bezpłatnych)? Ano można było, ale się tego nie zrobiło, więc teraz trzeba za to płacić.

            Rozwala mnie tak naiwne myślenie, że jak pozwolą wybudować szklane domy na setki/tysiące pracowników, to zmuszą wszystkich do jazdy zbiorkomem. Podejście mieć ciastko i zjeść ciastko - mieć kasę z pracowników (także tych przyjezdnych z gmin ościennych jak i innych dzielnic), podatków z działalności oraz ze sprzedaży gruntów, ALE nie mieć żadnych zobowiązań co do podjętej decyzji, a ewentualny koszt przerzucić na mieszkańców/pracowników danego kompleksu.

            • 1 0

  • (1)

    Ani Rada Dzielnicy ani redaktorzy, nikt nie wypowie się, dlaczego tak się stało, ze postawiono lidzi pod scianą. Ja teoretycznie nie mam prawa zaparkowac na tylach domu rodzicow, nawet odplatnie, bo nie mam oliwskiego identyfikatora, a to jakims cudem jest droga publiczna. Gdyby nie OBC to pis z kulawa noga by im na podworko nie zaglądał. Ale temat tabu. Juz Rada, wladze, szkola, wszyscy jedzą z ręki panu Grabskiemu.

    • 21 4

    • Otóż to. Gdyby nie biura i sklepy nikt by tam nie parkował. Więc rozwiązanie jest banalne. A właścicieli firm zachęcam do przeniesienia biznesów do gmin ościennych.

      • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane