• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Parkometry receptą na auta zastawiające chodnik

Aleksandra Nietopiel
24 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (391)
  • Chodnik na ul. Piastowskiej w Oliwie zastawiony jest samochodami. Radni dzielnicy chcą, by to miejsce objęła strefa płatnego parkowania. Najpierw jednak ulica musi stać się drogą publiczną, bo w tej chwili jest drogą wewnętrzną.
  • Chodnik na ul. Piastowskiej w Oliwie zastawiony jest samochodami. Radni dzielnicy chcą, by to miejsce objęła strefa płatnego parkowania. Najpierw jednak ulica musi stać się drogą publiczną, bo w tej chwili jest drogą wewnętrzną.
  • Chodnik na ul. Piastowskiej w Oliwie zastawiony jest samochodami. Radni dzielnicy chcą, by to miejsce objęła strefa płatnego parkowania. Najpierw jednak ulica musi stać się drogą publiczną, bo w tej chwili jest drogą wewnętrzną.

Takich miejsc w Oliwie jest coraz mniej, a są plany, by i kolejne zniknęło. Radni tej dzielnicy chcą, by odnoga ulicy Piastowskiej Mapka, między McDonaldemHotelem Oliwski, nieopodal pętli tramwajowej, znalazła się w strefie płatnego parkowania. Dzięki temu uda się odzyskać dla pieszych chodnik, który dziś jest zastawiony autami. Najpierw jednak droga na tym odcinku musi zmienić swoją kategorię.



Czy plan wprowadzania opłat za parkowanie w takich miejscach ma sens?

Wydawać by się mogło, że bezpłatnych miejsc parkingowych, oprócz tych przy wejściu do Parku Oliwskiego, w centrum dzielnicy właściwie już nie ma. Są jednak lokalizacje, gdzie wciąż można zaparkować samochód bez opłat. Tak jest na fragmencie ulicy Piastowskiej za biurowcami, hotelem i McDonaldem.

- Miejsca bez opłat są tak cenne, że tutejsze chodniki są dosłownie "oblepione" samochodami parkującymi tu w dni powszednie - wskazują radni Oliwy. - Tracą na tym piesi, którzy nie mają jak przejść chodnikiem.

Potrzebna zmiana kategorii drogi



By zrobić z tym porządek i ukrócić parkowanie na chodniku, Rada Oliwy pod koniec ub. roku zwróciła się do miasta o wprowadzenie opłat za parkowanie na tym odcinku ul. Piastowskiej.

Takie rozwiązanie okazało się na razie jednak niemożliwe do realizacji. Dlaczego?

Fragment wskazany przez radnych jest bowiem drogą wewnętrzną, a opłaty w ramach SPP można pobierać jedynie na drodze publicznej. Pod koniec ubiegłego miesiąca rada Oliwy przyjęła więc uchwałę z wnioskiem o zaliczenie fragmentu drogi wewnętrznej w ciągu ul. Piastowskiej w Oliwie do kategorii publicznych dróg gminnych. To ma umożliwić wprowadzenie tam opłat i, w efekcie, oddanie chodnika pieszym.

Parkingowy pat we Wrzeszczu. ZTM zawiesza przystanek Parkingowy pat we Wrzeszczu. ZTM zawiesza przystanek

Do Oliwy najlepiej komunikacją



Samochodów parkujących na chodnikach na odnodze Piastowskiej najwięcej jest w dni powszednie. Mieszkańców tam raczej nie ma, ale - jak wskazuje przewodniczący Zarządu Dzielnicy Tomasz Strug - chodzi o uporządkowanie kwestii ruchu i parkowania.

- Chodzi o to, żeby można było korzystać z chodników w tym miejscu i żeby nie było dziury w systemie płatnego parkowania. Dążymy do tego, by jednak do Oliwy, która jest dobrze skomunikowana, dojeżdżać komunikacją miejską - zaznacza przewodniczący Strug.
Uchwała z wnioskiem radnych z Oliwy trafiła już do Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Miejsca

Opinie (391) 8 zablokowanych

  • W tekście jest taki fragment: (21)

    "Samochodów parkujących na chodnikach na odnodze Piastowskiej najwięcej jest w dni powszednie. Mieszkańców tam raczej nie ma, ale - jak wskazuje przewodniczący Zarządu Dzielnicy Tomasz Strug - chodzi o uporządkowanie kwestii ruchu i parkowania."

    Czyli skoro nie ma tam mieszkańców, to komu te samochody tam przeszkadzają?

    • 123 37

    • tutaj chodzi o mentalnosc polakow. Mieszkancy jada gdzie indziej, gdzie musza placic za parkowanie, to chca tez, aby inni (10)

      tez placili. Polak polakowi polakiem

      • 29 15

      • hahah (1)

        no i bardzo dobrze, przecież to jest pomysł rady dzielnicy --> czyli mieszkańców --> kto ma decydować o najbliższym otoczeniu jak nie mieszkańcy? wszystkie przyjezdne osoby z okolicznych gmin, bo muszą mieć parking za darmoszke? litości

        • 28 9

        • Do rad dzielnic idą najczęściej ludzie którzy mają "hopla". Widać to we Wrzeszczu Dolnym, gdzie nikt z rady dzielnicy chyba nie jeździ autem, wszyscy to rowerzyści.

          • 12 4

      • (6)

        Raczej mieszkańcy nie rozumieją że mieszkają w dzielnicy biurowej gdzie ludzie też pracują i ci parkujący niestety muszą dojeżdżać do pracy autami, bo mają wybor albo 20 minut autem albo 1.5h komunikacją.

        • 13 8

        • Jasne, ci z biurowców muszą znaleźć sobie parking, a nie zastawiać chodniki. (1)

          • 4 8

          • W każdym biurowcu jest parking, tylko trzeba wymóc na swoim pracodawcy, że ma go wykupić, a nie przerzucać koszta na pracownika.

            • 0 1

        • (3)

          A kto im tą "dzielnicę biurową" zafundował? Na ich życzenie się to nie stało. Kiedyś w tej okolicy dominowała zabudowa jednorodzinna, ale w Trójmieście wystarczy posmarować gdzie trzeba i plan zagospodarowania przestrzeni dopasowuje się pod zainteresowanego dewelopera.

          • 7 1

          • to nie jest problem pieszego (2)

            • 2 2

            • Jak widać jest.

              • 1 0

            • To jest problem wszystkich mieszkańców,

              zgotowany przez miłościwie nam panujących na urzędowych stołkach.

              • 1 0

      • polskość to nienormalność

        • 0 0

    • Pieszym przeszkadzają

      Poza tym niszczą chodniki, które nie są dostosowane do takich obciążeń. I jeszcze te plamy oleju.

      • 23 11

    • prosta odpowiedź: ludziom, ściślej: przechodniom

      • 12 8

    • Pieszym przeszkadzaja... (1)

      Myslales ze pochwalisz sie logicznym mysleniem, tak samo jak ci co dali plusy ale sloma wyszla z butow jak zwykle takim jak wy zapominajac ze sa piesi a wsrod nich dzieci kibiety z wozkami a ty smiesz pisac ze twoj grat ma miec miejsce.

      • 9 11

      • miales na mysli obecne kobiety, gapiace sie glownie w fejsika zamiast na wozek z dzieckiem

        • 2 0

    • Tam wogole nie ma mieszkancow. Tam nie ma ani jednego budynku mieszkalnego. Biura. McDonalds. Pare hurtowni. Wieczorem hula wiatr. I mieszkancow dalej nie ma.

      • 10 5

    • Zakładasz że jak nikt tam nie mieszka to nikt tamtędy nie chodzi? (2)

      • 8 4

      • Mam propozycję - jeśli nikt tam nie mieszka, to zrobić jednolitą drogę z dopuszczonym ruchem pieszych po całej powierzchni. (1)

        Ustatysfakcjonowani będą i piesi i kierowcy. Piesi - bo nie będą im zastawiane chodniki i poruszać się by mogli całą drogą, i kierowcy bo będą mogli normalnie parkować.

        • 5 2

        • I to jest bardzo dobry pomysł

          • 1 0

    • parkujących mieszkańców

      • 0 0

    • a to nie chodzi o pusty chodnik?

      • 0 0

  • Ile ludzi realnie tamtędy chodzi? (2)

    Tylko pracownicy korpo. Nie dajmy się zwariować

    • 22 6

    • Pracownicy korpo to już nie ludzie? (1)

      • 8 3

      • Ida z corpo do maka i wracaja.

        • 2 0

  • "Miejsca bez opłat są tak cenne, że zlikwidujemy kolejne" (3)

    Przecież to jest jakaś głupota. Jeśli brakuje miejsc bez opłat to trzeba zrobić ich więcej, a nie rozwiązywać problem przerośniętej SPP przez dalszy rozrost SPP.

    • 46 15

    • ale nie kumasz, że tam nie ma miejsc, jest tylko chodnik?

      • 7 5

    • szczodre oferowanie darmowych miejsc do parkowania w mieście (1)

      zwiększa korki na jego ulicach i drogach dojazdowych do niego

      • 3 4

      • Korki najbardziej zwiększają przejścia kolizyjne i zabieranie pasów kierowcom, celem budowy buspasów i pasów rowerowych

        W mieście, gdzie rowerzystów jest 100 razy mniej niż kierowców a autobusy jeżdżą tak rzadko, że przez większość czasu buspas jest pustym kawałkiem asfaltu.

        • 5 4

  • Może zamiast walki z kierowcami zrobić dla nich parkingi (2)

    • 32 6

    • i zmienić przestrzenie miejskie w parkingi komisów używanych samochodów? (1)

      Kierowcy stanowią największe źródło utrudnień życia innych kierowców.

      • 7 10

      • Nie kierowcy tylko aktywiści

        i lepszy komis samochodowy tętniący życiem niż opustoszałe ruiny, jak między Krewetką a Madisonem.

        • 7 5

  • jeżeli chcą, by ludzie tam nie parkowali, należy postawić znak zakaz postoju. Parkomaty to skok na kasę.

    • 20 1

  • A dlaczego radni pchają swoje rączki w nie swój teren? (1)

    Jest napisane wyraźnie : droga wewnętrzna. Czyli taka, która ma ścisły związek z tamtejszym kompleksem budynków. Gdyby ich nie było, nie byłoby też tej uliczki.

    Piesi mają do swojej dyspozycji główny ciąg ul. Piastowskiej i al. Grunwaldzkiej, dystans identyczny (patrz mapka w artykule). W uliczce parkują pracownicy budynków i raczej nie przeszkadza im zwężenie przestrzeni na chodniku.

    Reasumując - kolejny skok na kasę i pozorowane działania radnych, by nie można było mówić, że nic nie robią.

    • 37 5

    • No i to jest konstruktywna wypowiedź.

      • 5 0

  • Opinia wyróżniona

    Zmiana prawa i mentalności (24)

    Zakaz parkowania na chodniku nawet jednym kołem (nawet policja czy straż miejska potrafi tak parkować ) Malowanie linii przy chodniku jak na zachodzie. Brak - można parkować na ulicy. Jedna - można w pewnych godzinach np po 20.00. Podwójna linia - bezwzględny zakaz. Oczywiście miejsca parkingowe i opłaty w pewnych strefach ale dla większości miasta prosta informacja i trochę farby. Łatwe? Bardzo łatwe ale do tego potrzeba mądrych ludzi we władzach miasta a nie.

    • 110 43

    • (1)

      Czego wymagasz od ludzi, którzy mają styropian zamiast mózgu.

      • 12 6

      • jaki elektorat

        takie władze

        • 4 2

    • Jedyne wyjscie to zmienic te szkodniki władzy Gdańskiej na wyborach !!Kolejny zmiliona przykładów ze POwcy tylkoszkodzą (2)

      • 17 12

      • (1)

        Ale prawo o ruchu drogowym jest decydowane w Warszawie niestety. I PORD cały czas dopuszcza tę patologię z parkowaniem na chodnikach

        • 11 3

        • Pod warunkiem zachowania 1.5 m wolnego chodnika

          Na załączonym obrazku widać "jak na dłoni", że cały chodnik to półtora metra.

          • 5 3

    • brawa dla władz miasta, że tak tępią zmotoryzowanych mieszkańców (7)

      najbardziej śmieszy mnie wycie kierowczyków. Co się burzysz jeden z drugim? Jest komunikacja a jeżeli nie chcesz jeździć kolejką to kup se rower!

      • 13 20

      • Próbowałem i komunikacją i rowerem. (5)

        Nie udało mi się załatwić nawet połowy spraw. To są rozwiązania dla ludzi którzy kursują na relacji dom - praca - dom.

        • 17 13

        • Ależ nikt ci nie broni jeździć samochodem! Po prostu musisz zapłacić za parkowanie (4)

          • 12 6

          • Niby czemu? Jaka jest podstawa? (3)

            • 6 7

            • Trucie i zabieranie przestrzeni nie wystarczą? (2)

              • 4 7

              • ta przestrzeń należy do wszystkich mieszkańców a nie tylko dla rowerowych aktywistów (1)

                • 8 3

              • Czyli mogę z niej dalej korzystać po tym jak zaparkujesz?

                Na przykład przechodząc po dachu, bo innej opcji nie widzę?

                Czy "zaklepane, moje, już nie należy do wszystkich bo zaparkowałem"?

                • 6 4

      • Ze śmierdzącymi ludźmi i hałasującymi bachorami w late w komunikacji jeździć nie będę!

        • 6 5

    • jeżeli zlikwidujemy wszystkie parkingi to automatycznie pozbędziemy się aut z miasta. (3)

      W Warszawie rządzi ta sama opcja i podejmują wiele mądrych działań. Już niedługo ma być zakaz wjazdu do centrum, zwężają drogi, likwidują parkingi, całe miasto płatne i strefa tempo 30. Już niedługo tak będzie u nas. SUPER!

      • 10 23

      • Też uważam, że się powinno wykluczyć ludzi starszych, niedołężnych (1)

        czy niepełnosprawnych ... Czy nie widzicie, że takie ograniczenia to stwarzanie dla niektórych barier?

        • 11 10

        • Źle to rozumiesz

          Niepełnosprawnych większość zakazów nie dotyczy, więc będą mieli łatwiej gdy nie będzie pełnosprawnych zastawiających każdy trawnik

          • 8 5

      • Lecz się!

        • 1 2

    • Dumny Polski Naród

      Ciężko czegoś wymagać od posiadaczy cieknących olejem najlepszych na świecie niemieckich samochodów. Tylko kary.

      • 13 11

    • Brawa dla władz miasta

      To właśnie dzięki władzom miasta mamy krajowe przepisy, do których zobowiązani są się stosować. To krajowe przepisy decydują, czy dopuszczalne jest parkowanie na chodnikach, jakie obowiązują znaki, czym jest droga wewnetrzna, itp.

      • 4 3

    • (1)

      czego wymagać od posiadaczy 20-letnich aut klasy premium, które są wyznacznikiem statusu. Oczywiście to przytyk, bo wśród kierowców jest mnóstwo normalnych, którzy parkują tak, by nie przeszkadzać innym. Jednak jasny przepis, byłby tutaj bardzo pomocny. Zakaz parkowania na chodniku, nawet jednym kołem, jestem za, jako osoba mająca prawko od +15 lat

      • 8 7

      • Na zdjęciach powyżej widać nielegalne parkowanie na chodniku.

        A Twoim zdaniem kolejny zakaz uzdrowi sytuacje. Nie wiem czy się śmiać, czy płakać nad Twoja głupota.

        • 6 3

    • W co ty wierzysz? (1)

      Że jakaś farba pokona kierowczyków? Pojedź sobie na wycieczkę w niedeszczowy weekend do Brzeźna. Jest tam sezonowa pętla tramwajowa/plac egzaminacyjny dla motorniczych. Kilka lat temu prawie cała została otoczona drewnianymi słupkami, a nasi rajdowcy i tak robią tam parking, albo raczej spęd blaszanego bydła. I bym się nie dziwił, jakby to były blachy z Opola, Suwałk czy Grójca. Niestety GD/GDA to lekko licząc 80 procent tych dzbanów. Polacy, jako naród zsowietyzowany cierpi na samochodozowe prawo dżungli. To się da wyleczyc tylko ciężkimi karami, a bagiety i straż wiejska się nie palą do roboty.

      • 3 5

      • I bardzo dobrze.

        Na tej pętli, przy odrobinie dobrej woli ZTM/magistratu, już dawno powinien być normalny parking. Olbrzymi teren, tuż przy plaży, z 2-3 torami tramwajowymi, które są wykorzystywane przez 2 miesiące w roku...

        • 2 2

    • a jak dostawczak przywiezie towar do twojego sklepu?

      problem, to brak miejsc parkingowych wzdłuz chodników. Wszędzie powinna byc jezdnia + pas do parkowania + chodnik

      • 1 1

  • Kłamcy (7)

    Receptą byłyby pojemne parkingi np. kubaturowe, sprawna komunikacja miejska. Receptą byłoby wydawanie pozwoleń na budowę biurowców pod warunkiem budowy wystarczającej ilości parkingów dla pracowników. Receptą byłaby sprawna komunikacja zbiorowa w trójmieście i na dojazdach do trójmiasta. No ale do tego potrzebne jest długoplanowe myślenie, inwestycje i stanowcze działania a parkomaty są tanie, łatwe do wprowadzenia i jeszcze napychają kieszeń. Całe to gadanie o pieszych o sprawdzonych rozwiązaniach to śmiech na sali. Skąd się tam biorą te samochody? Skoro mieszkańcy wyjeżdżają do pracy a problem jest w dni powszednie to wiadomo, że to osoby które przyjeżdżają do pracy albo przesiadają się na pociąg.

    • 25 7

    • parkingi kubaturowe w Gdańsku jeśli są płatne stoją puste (2)

      dlaczego chcesz, by z pieniędzy podatników tworzyć kolejne szkieletory w mieście, które zwiększają korki na dojazdach do niego?

      • 6 5

      • Lepiej szkieletory niż ścieżki rowerowe

        • 2 4

      • Albo stoją puste, bo nikt do nich nie dojeżdża, albo zwiększają korki na dojazdach. Zdecyduj się.

        • 3 0

    • Są już w Gdańsku parkingu kubaturowe (3)

      Zobacz sobie jakie tłumy tam parkują...

      • 4 3

      • (2)

        Przy Urzędzie Wojewódzkim całkiem dużo

        • 5 1

        • Bo jest jeszcze za darmo (1)

          • 0 0

          • i powinno być za darmo

            wybudowano to z moich podatków, jako mieszkańca, więc czemu miałbym jeszcze raz płacić za coś, za co już zapłaciłem?

            • 6 0

  • Zadbaliście o to żeby radni dostali się do rady

    Teraz radni zadbają o was nakładając na was kolejną opłatę

    • 22 1

  • Dajcie spokój z tą gimnastyką przepychania parkomatów

    To jest żałosne

    • 15 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane