- 1 Solorz otworzył stację wodoru w Gdańsku (83 opinie)
- 2 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (71 opinii)
- 3 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (425 opinii)
- 4 Nurkowie odkryli wrak z szampanem (38 opinii)
- 5 Rajska znowu deptakiem, ale tylko na chwilę (66 opinii)
- 6 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (83 opinie)
Drogowcy już walczą z zimą
- Nie znaczy to jednak, że inne zostaną zaniedbane - zapewnia dyrektor gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni Maciej Karmoliński.
Za skutki usuwania przeszkód odpowiedzialne są trzy firmy posiadające łącznie 21 pługo-posypywarek i 7 ciągników do pracy na wąskich ulicach.
W Gdańsku na walkę z zimową aurą zarezerwowano w sumie ponad 9 mln zł. Zarząd Dróg i Zieleni odpowiada za utrzymanie prawie 850 km dróg, z czego 329 należy do tzw. podstawowego układu komunikacyjnego. To właśnie te trasy są najważniejsze, bo to na nich odbywa się największy ruch. Pozostałe to drogi gminne (poboczne) i drogi wewnętrzne.
Także w Gdańsku o stan dróg zadbają trzy firmy.
- Dysponują one ok. 90 sztukami maszyn (pługo-posypywarki, pługi, ciągniki, ładowarki). W pogotowiu czekają również dwa samochody interwencyjne. - wylicza kierownik działu oczyszczania ZDiZ w Gdańsku Rafał Jaworski.
W gdańskich magazynach składowanych jest prawie 5 tys. ton soli oraz 2,8 tys. ton piasku.
Około 800 kilometrów dróg województwa pomorskiego, w tym np. Obwodnicę Trójmiasta ma z kolei pod opieką gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad. Piotr Michalski informuje, że służby pracują już od października, a do wykorzystania mają 12,8 tys. ton soli.
- Zaczęliśmy sypać już w październiku. Było wilgotno, miał być mróz, więc istniało zagrożenie gołoledzią. Zresztą, zużycie soli z roku na rok wzrasta, bo dba się o przejezdność dróg z większą skrupulatnością - mówi Piotr Michalski.
Odśnieżanie i zwalczanie śliskości prowadzone jest przy użyciu 40 solarek, jednej piaskarki i 74 pługów.
Opinie (156) 7 zablokowanych
-
2007-11-14 13:09
ostry107
Auto na kołki? Oj to byłoby cudo. Niestety nierealne marzenie.
- 0 0
-
2007-11-14 13:09
Jedynymi skutecznymi metodami walki z oblodzeniem sa:
Opony z chowanymi kolcami w kazdym domu i wystarczajace zapasy mocznika na zime.
Przypuszczam, ze z tym pierwszym moga byc pewne klopoty, ale drugiego nie powinno zabraknac.
W przeciwnym wypadku, pozostanie nam jedynie jezdzic pomiedzy koleinami.- 0 0
-
2007-11-14 13:22
W RUMUNII CIEMNA MASO!!! (1)
- 0 0
-
2007-11-14 13:24
Ze w Rumunii to wiem.
Tylko, ze nie zima, bo zima nie nawoza pol.
- 0 0
-
2007-11-14 13:29
ZASTOSOWANIE SELEKTYWNEJ REDUKCJI NOX
AMONIAKIEM (NH3-SCR) DO POJAZDÓW NAPĘDZANYCH
SILNIKIEM Z ZAPŁONEM SAMOCZYNNYM
Streszczenie. Artykuł przedstawia podstawowe problemy i wyzwania związane z zastosowaniem
NH3 lub mocznika –SCR w pojazdach. Omówiono zjawiska fizyczne i chemiczne prowadzące do
obniŜenia emisji NOx w spalinach diesla.
Słowa kluczowe: spaliny, zastosowanie w pojazdach, emisja
WSTĘP
Ze względu na nadmiar powietrza w spalinach silnika z zapłonem samoczynnym
powszechnie stosowaną metodą redukcji NOx w rozwiązaniach stacjonarnych jest selektywna
katalityczna redukcja amoniakiem (NH3-SCR). Jako reduktory mogą być stosowane
oprócz amoniaku, równieŜ formaldehyd, mocznik i róŜne węglowodory.
Redukcja NOx bez katalizatora z zadowalającą szybkością zachodzi w zakresie
temperatur 1075-1175 K, w niŜszych temperaturach jest bardzo niska. Z kolei powyŜej
1200 K (1325-1475 K) zachodzi utlenianie NH3 do NOx i skuteczność redukcji drastycznie
spada. Zastosowanie katalizatora pozwala uzyskać zadowalającą skuteczność juŜ w
temperaturach 355-425 K. .
SELEKTYWNA REDUKCJA AMONIAKIEM (NH3-SCR)
Mechanizm selektywnej redukcji amoniakiem (NH3-SCR) polega na względnie
powoli zachodzącym katalitycznym przekształcaniu tlenków azotu w obecności tlenu
(szybkość tej reakcji wyraźnie wzrasta od 200oC) według równania: :
4NH 4NO O 4N 6H O 3 + + 2 → 2 + 2 (1)
∗ Dr inŜ. Andrzej Kojtych, Katedra Organizacji i InŜynierii Produkcji SGGW- 0 0
-
2007-11-14 13:31
(1)
A ja za "loda" dostałem bana od Moderatora.
- 0 0
-
2007-11-14 13:31
Nie chcesz chyba powiedzieć, że nie wiesz jak obejść bana? ;)
- 0 0
-
2007-11-14 13:40
oni nic nie robia
wczoraj zjezdzalem slowackiego do matarni, przy malej predkosci zaczelem chamowac jakies 50 metrow od skrzyzowania, i co ...
lecialem jak na lodzie, jeszcze pierwsi mi weszli na pasy, redukcja 1 i ich ominelem, ale zrobilo mi sie goraco!!!- 0 0
-
2007-11-14 13:40
Cżetko nadmierny triumfalizm to twoje środowisko POkazuje dziś w Sejmie (1)
stąd może te "emocje":),bo trudno utrzymać nerwy na wodzy jak widzi się wasze wodzowskie zapędy POpaprańcy,o które to tak chętnie i nienawistnie przerzucaliście na PiS,zaPOminając o jakże adekwatnych słowach Jana Pawła Drugiego
"kłóćcie się,ale nie obrażajcie"
widać jak trudno wam to przychodzi...:(
Ty masz czelność POuczać czy POtrafię jeżdzić:(
Rumun "bredzi ";) o moczniku...tia a "drogowcy walczą z zimą "PO swojemu "nio CUD MIÓD"na miarę PO!:D,byłoby śmieszno gdyby nie tak straszno:(
PS Rumun jazda PO lodzie to wg Ciebie fantazja?,co ja POradzę jak w taborze tylko wozy kolorowe...?;)- 0 0
-
2007-11-14 13:46
Ostry, wyluzuj, dobrze radzę, bo ci pompka siądzie ;)
Wdech, wydech, wdech, wydech...- 0 0
-
2007-11-14 13:42
Zima
Ludzie popatrzcie na ilosc kilometrow drog, na korki na drogach i sie zastanowcie jak maja odsniezyc iles tam kilometrow drug jak stoja w korkach?? Wogole myslicie?? Pozatym pracuja 24 godziny na dobe ale w Gdansku nie ma tylko drogi na morene... Pozatym ilosc soli na aucie takiej piaskarki nie starcza na to by przez 8 godzin jezdzic bez przerwy wiec co jakis czs musza uzupelniac sol... NAJLEPIEJ ZWALIC NA DROGOWCOW... glupota
- 0 0
-
2007-11-14 13:44
Dlaczego.....
.......piaskarki maja doczepiony z przodu pług i po co, dzisiaj rano na Chełmie jezdziła taka piaskarka / chyba z PRSP/ z pługiem podniesionym na jakies pół metra do góry nad ziemia , jedyne logiczne wytłumaczenie to aby nie spalic za duzo, przecież mozna ten snieg było zgarnać na pobocze.
- 0 0
-
2007-11-14 13:48
Kolego, kolezanko.
ZASTOSOWANIE SELEKTYWNEJ REDUKCJI NOX
AMONIAKIEM (NH3-SCR) DO POJAZDÓW NAPĘDZANYCH
SILNIKIEM Z ZAPŁONEM SAMOCZYNNYM.
Dzieki.
To jest konkretna odpowiedz.
Szkoda, ze nie na temat.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.