• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Drogowcy już walczą z zimą

js
14 listopada 2007 (artykuł sprzed 16 lat) 
Oby w tym roku sroga zima drogowców i kierowców nie zaskoczyła. Oby w tym roku sroga zima drogowców i kierowców nie zaskoczyła.
Fatalna pogoda, opady śniegu i deszczu, ujemna temperatura i ogromna ilość aut - zima na drogach właśnie się zaczęła.

Jak reagujesz na zimową aurę na drogach?

Gdynia na zimowe utrzymanie ok. 291 kilometrów dróg przeznacza w tym roku prawie 6 mln zł. Jezdnie podzielono na trzy kategorie, z czego priorytet w odśnieżaniu mają te, po których jeżdżą pojazdy komunikacji miejskiej.

- Nie znaczy to jednak, że inne zostaną zaniedbane - zapewnia dyrektor gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni Maciej Karmoliński.

Za skutki usuwania przeszkód odpowiedzialne są trzy firmy posiadające łącznie 21 pługo-posypywarek i 7 ciągników do pracy na wąskich ulicach.

W Gdańsku na walkę z zimową aurą zarezerwowano w sumie ponad 9 mln zł. Zarząd Dróg i Zieleni odpowiada za utrzymanie prawie 850 km dróg, z czego 329 należy do tzw. podstawowego układu komunikacyjnego. To właśnie te trasy są najważniejsze, bo to na nich odbywa się największy ruch. Pozostałe to drogi gminne (poboczne) i drogi wewnętrzne.

Także w Gdańsku o stan dróg zadbają trzy firmy.

- Dysponują one ok. 90 sztukami maszyn (pługo-posypywarki, pługi, ciągniki, ładowarki). W pogotowiu czekają również dwa samochody interwencyjne. - wylicza kierownik działu oczyszczania ZDiZ w Gdańsku Rafał Jaworski.

W gdańskich magazynach składowanych jest prawie 5 tys. ton soli oraz 2,8 tys. ton piasku.

Około 800 kilometrów dróg województwa pomorskiego, w tym np. Obwodnicę Trójmiasta ma z kolei pod opieką gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad. Piotr Michalski informuje, że służby pracują już od października, a do wykorzystania mają 12,8 tys. ton soli.

- Zaczęliśmy sypać już w październiku. Było wilgotno, miał być mróz, więc istniało zagrożenie gołoledzią. Zresztą, zużycie soli z roku na rok wzrasta, bo dba się o przejezdność dróg z większą skrupulatnością - mówi Piotr Michalski.

Odśnieżanie i zwalczanie śliskości prowadzone jest przy użyciu 40 solarek, jednej piaskarki i 74 pługów.
js

Opinie (156) 7 zablokowanych

  • ostry107

    Auto na kołki? Oj to byłoby cudo. Niestety nierealne marzenie.

    • 0 0

  • Jedynymi skutecznymi metodami walki z oblodzeniem sa:

    Opony z chowanymi kolcami w kazdym domu i wystarczajace zapasy mocznika na zime.
    Przypuszczam, ze z tym pierwszym moga byc pewne klopoty, ale drugiego nie powinno zabraknac.
    W przeciwnym wypadku, pozostanie nam jedynie jezdzic pomiedzy koleinami.

    • 0 0

  • W RUMUNII CIEMNA MASO!!! (1)

    • 0 0

    • Ze w Rumunii to wiem.

      Tylko, ze nie zima, bo zima nie nawoza pol.

      • 0 0

  • ZASTOSOWANIE SELEKTYWNEJ REDUKCJI NOX
    AMONIAKIEM (NH3-SCR) DO POJAZDÓW NAPĘDZANYCH
    SILNIKIEM Z ZAPŁONEM SAMOCZYNNYM
    Streszczenie. Artykuł przedstawia podstawowe problemy i wyzwania związane z zastosowaniem
    NH3 lub mocznika –SCR w pojazdach. Omówiono zjawiska fizyczne i chemiczne prowadzące do
    obniŜenia emisji NOx w spalinach diesla.
    Słowa kluczowe: spaliny, zastosowanie w pojazdach, emisja
    WSTĘP
    Ze względu na nadmiar powietrza w spalinach silnika z zapłonem samoczynnym
    powszechnie stosowaną metodą redukcji NOx w rozwiązaniach stacjonarnych jest selektywna
    katalityczna redukcja amoniakiem (NH3-SCR). Jako reduktory mogą być stosowane
    oprócz amoniaku, równieŜ formaldehyd, mocznik i róŜne węglowodory.
    Redukcja NOx bez katalizatora z zadowalającą szybkością zachodzi w zakresie
    temperatur 1075-1175 K, w niŜszych temperaturach jest bardzo niska. Z kolei powyŜej
    1200 K (1325-1475 K) zachodzi utlenianie NH3 do NOx i skuteczność redukcji drastycznie
    spada. Zastosowanie katalizatora pozwala uzyskać zadowalającą skuteczność juŜ w
    temperaturach 355-425 K. .
    SELEKTYWNA REDUKCJA AMONIAKIEM (NH3-SCR)
    Mechanizm selektywnej redukcji amoniakiem (NH3-SCR) polega na względnie
    powoli zachodzącym katalitycznym przekształcaniu tlenków azotu w obecności tlenu
    (szybkość tej reakcji wyraźnie wzrasta od 200oC) według równania: :
    4NH 4NO O 4N 6H O 3 + + 2 → 2 + 2 (1)
    ∗ Dr inŜ. Andrzej Kojtych, Katedra Organizacji i InŜynierii Produkcji SGGW

    • 0 0

  • (1)

    A ja za "loda" dostałem bana od Moderatora.

    • 0 0

    • Nie chcesz chyba powiedzieć, że nie wiesz jak obejść bana? ;)

      • 0 0

  • oni nic nie robia

    wczoraj zjezdzalem slowackiego do matarni, przy malej predkosci zaczelem chamowac jakies 50 metrow od skrzyzowania, i co ...
    lecialem jak na lodzie, jeszcze pierwsi mi weszli na pasy, redukcja 1 i ich ominelem, ale zrobilo mi sie goraco!!!

    • 0 0

  • Cżetko nadmierny triumfalizm to twoje środowisko POkazuje dziś w Sejmie (1)

    stąd może te "emocje":),bo trudno utrzymać nerwy na wodzy jak widzi się wasze wodzowskie zapędy POpaprańcy,o które to tak chętnie i nienawistnie przerzucaliście na PiS,zaPOminając o jakże adekwatnych słowach Jana Pawła Drugiego
    "kłóćcie się,ale nie obrażajcie"
    widać jak trudno wam to przychodzi...:(
    Ty masz czelność POuczać czy POtrafię jeżdzić:(
    Rumun "bredzi ";) o moczniku...tia a "drogowcy walczą z zimą "PO swojemu "nio CUD MIÓD"na miarę PO!:D,byłoby śmieszno gdyby nie tak straszno:(
    PS Rumun jazda PO lodzie to wg Ciebie fantazja?,co ja POradzę jak w taborze tylko wozy kolorowe...?;)

    • 0 0

    • Ostry, wyluzuj, dobrze radzę, bo ci pompka siądzie ;)
      Wdech, wydech, wdech, wydech...

      • 0 0

  • Zima

    Ludzie popatrzcie na ilosc kilometrow drog, na korki na drogach i sie zastanowcie jak maja odsniezyc iles tam kilometrow drug jak stoja w korkach?? Wogole myslicie?? Pozatym pracuja 24 godziny na dobe ale w Gdansku nie ma tylko drogi na morene... Pozatym ilosc soli na aucie takiej piaskarki nie starcza na to by przez 8 godzin jezdzic bez przerwy wiec co jakis czs musza uzupelniac sol... NAJLEPIEJ ZWALIC NA DROGOWCOW... glupota

    • 0 0

  • Dlaczego.....

    .......piaskarki maja doczepiony z przodu pług i po co, dzisiaj rano na Chełmie jezdziła taka piaskarka / chyba z PRSP/ z pługiem podniesionym na jakies pół metra do góry nad ziemia , jedyne logiczne wytłumaczenie to aby nie spalic za duzo, przecież mozna ten snieg było zgarnać na pobocze.

    • 0 0

  • Kolego, kolezanko.

    ZASTOSOWANIE SELEKTYWNEJ REDUKCJI NOX
    AMONIAKIEM (NH3-SCR) DO POJAZDÓW NAPĘDZANYCH
    SILNIKIEM Z ZAPŁONEM SAMOCZYNNYM.
    Dzieki.
    To jest konkretna odpowiedz.
    Szkoda, ze nie na temat.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane