• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Drogowcy już walczą z zimą

js
14 listopada 2007 (artykuł sprzed 16 lat) 
Oby w tym roku sroga zima drogowców i kierowców nie zaskoczyła. Oby w tym roku sroga zima drogowców i kierowców nie zaskoczyła.
Fatalna pogoda, opady śniegu i deszczu, ujemna temperatura i ogromna ilość aut - zima na drogach właśnie się zaczęła.

Jak reagujesz na zimową aurę na drogach?

Gdynia na zimowe utrzymanie ok. 291 kilometrów dróg przeznacza w tym roku prawie 6 mln zł. Jezdnie podzielono na trzy kategorie, z czego priorytet w odśnieżaniu mają te, po których jeżdżą pojazdy komunikacji miejskiej.

- Nie znaczy to jednak, że inne zostaną zaniedbane - zapewnia dyrektor gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni Maciej Karmoliński.

Za skutki usuwania przeszkód odpowiedzialne są trzy firmy posiadające łącznie 21 pługo-posypywarek i 7 ciągników do pracy na wąskich ulicach.

W Gdańsku na walkę z zimową aurą zarezerwowano w sumie ponad 9 mln zł. Zarząd Dróg i Zieleni odpowiada za utrzymanie prawie 850 km dróg, z czego 329 należy do tzw. podstawowego układu komunikacyjnego. To właśnie te trasy są najważniejsze, bo to na nich odbywa się największy ruch. Pozostałe to drogi gminne (poboczne) i drogi wewnętrzne.

Także w Gdańsku o stan dróg zadbają trzy firmy.

- Dysponują one ok. 90 sztukami maszyn (pługo-posypywarki, pługi, ciągniki, ładowarki). W pogotowiu czekają również dwa samochody interwencyjne. - wylicza kierownik działu oczyszczania ZDiZ w Gdańsku Rafał Jaworski.

W gdańskich magazynach składowanych jest prawie 5 tys. ton soli oraz 2,8 tys. ton piasku.

Około 800 kilometrów dróg województwa pomorskiego, w tym np. Obwodnicę Trójmiasta ma z kolei pod opieką gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad. Piotr Michalski informuje, że służby pracują już od października, a do wykorzystania mają 12,8 tys. ton soli.

- Zaczęliśmy sypać już w październiku. Było wilgotno, miał być mróz, więc istniało zagrożenie gołoledzią. Zresztą, zużycie soli z roku na rok wzrasta, bo dba się o przejezdność dróg z większą skrupulatnością - mówi Piotr Michalski.

Odśnieżanie i zwalczanie śliskości prowadzone jest przy użyciu 40 solarek, jednej piaskarki i 74 pługów.
js

Opinie (156) 7 zablokowanych

  • a propos opon z kolcami.... (5)

    ...uważam , że opony z kolcami zwiększyłyby bezpieczństwo i byłyby po tysiackroc mniejszym złem , niz 95% TIRów , które jezdza ponaszych drogach przeciązone.

    • 0 0

    • Kierowca. (4)

      Jeden wazny aspekt tej sprawy uciekl jednak twojej uwadze:
      Z chowanymi kolcami!

      • 0 0

      • Rumun (3)

        Ile takie opony kosztują i kto by je kupił?

        • 0 0

        • Antypolityk (2)

          Tez najechalem kiedys na gwozdz, ktory sie schowal w opone.( nie bylo to w Ustrzykach)
          Niestety schowal sie on w powierzchnie boczna opony i pomimo, ze byla nowka, to wulkanizator rozlozyl rece.
          Zmuszony bylem nabyc droga kupna nowke, bez znikajacych gwozdzi.

          • 0 0

          • Rumun (1)

            Ja pytam jak najbardziej poważnie

            • 0 0

            • Antypolityk.

              Tak poważnie, nigdy o czyms takim nie slyszalem, co nie oznacza automatycznie, ze takowe nie istnieja.
              Ostatnim razem testowal je chyba James Bond, ale testy nie wypadly pomyslnie.
              Lord W.
              Tak na powaznie, to Niemcy uzywaja soli, piasku i w ostatnich latach tzw. Feuchtsalz, czyli wilgotnej, mokrej soli.
              Jest to mieszanka wody i jeszcze jakiegos swinstwa (mocznika?) z sola.
              Zawartosc soli dochodzi w niej do 30% i mozna ja plynnie regulowac w zaleznosci od temperatury.

              • 0 0

  • Rumun skoro chcesz się uczyć to POdPOwiadam:D (1)

    MOCZNIK jest tylko jednym z dwóch składników stosowanym do odśnieżania dróg w EUROPIE!:)
    ten drugi składnik POszukaj,nie ma "letko":)info za free?to było dobre ,ale na POczątku "transformacji ustrojowej"W III RP!:D
    dziś info drogo kosztuje!:D,o czym każdy broker informacji wie;),a Ty skoro taki pęd masz do wiedzy szukaj aż znajdziesz,to taki mały reweanż za Waszą "wykształciuchową inteligencję":D cieniasy POpaprańcy z POd sztandaru PO!:D

    • 0 0

    • Ostry

      " MOCZNIK jest tylko jednym z dwóch składników stosowanym do odśnieżania dróg w EUROPIE!:)
      ten drugi składnik POszukaj"

      Ales kurcze tajemniczy.
      Moglbys chociaz pierwsza literke podpowiedziec!
      Plaese!
      O ?
      Obornik ?

      • 0 0

  • w dupie mam ten temat

    co roku te same dziennikarskie pierdoły, co roku te same komentarze i co roku ta sam zima...
    i co roku 40% pieniędzy trafia do kieszeni zleceniodawców i zleceniobiorców, a odśnieżane są główne arterie i drogi pod domkami radnych, za rok będzie tak samo i za dwa i za trzy itd
    po co nam zawracacie dupę takimi artykułami???

    • 0 0

  • gdacity

    A z czego żyłyby media?

    • 0 0

  • Rumun i Cżetka

    Wasze pełne POgardy ,które kto umie odczyta POmiędzy wierszami świadczą,że nie PO drodze nam na tym POdwórku,zatem żegnam ozięble i bawcie się dobrze!:D
    historia lubi się POwtarzać;ten się śmieje kto się śmieje ostatni,ale komu ja to mówię?POrtalowym TUZOM? co to POzostałych mają za O_bornik...hmmm GRATULACJE!
    a co w konkretnym temacie?;)tu zabrakło weny?:D
    czy temat "niewygodny";)
    2POsty wyżej czarno na białym...
    OCZYWISTA OCZYWISTOŚĆ!:D

    • 0 0

  • mocznik?

    A ja bywam zimą poza granicami RP i faktycznie odśnieżone jest, chyba że burza śnieżna z pieronami, jak 2 lata temu pod Bayreuth. To mówicie, że mocznikiem zez czymś jeszcze sypią? Jestem sobie kompletnym laikiem w kwestiach chemicznych... taki mocznik nie śmierdzi? Bo mnie się wydaje, że np. nawozy na azotanach capią, aż miło. A szczerze powiem, że nigdy nie poczułem moczu w RFN na autobanie (no chyba że w WC przyautostradowym). Uprzejmie proszę o rzeczową odpowiedź.

    • 0 0

  • Boże, czytam te komenty i aż nóż się w kieszeni otwiera jak patrzę co wypisuje "Ostry107", widać po jego POprawnej PiSowni, że biedaczyna wciąż przeżywa wyniki wyborów. Oczywiście cały ten śnieg i to że jest ślisko to wina PO, gdyby rządził PiS było by ciepło i słonecznie, żaden śnieg by pewnie nie spadł. Cóż, na drodze kolego trzeba sobie radzić w każdych warunkach, kiedyś zimy były gorsze, a o pojęciu "opona zimowa" nikt nie słyszał, nie wspominając o ESP i tym podobnych wynalazkach pomagających kierowcy. A dzisiaj wszyscy płaczą "bo drogowcy to i tamto". Nauczyć się jeździć i tyle w temacie. A co do tego mocznika to gratuluję teorii. Brak słów.

    • 0 0

  • Rumun jednak Ci odPOwiem;obraza zależy od autorytetu obrażającego

    Ty akurat nim dla mnie nie jesteś,a to samo cały Wasz team baja i bajoPOdobne...;)
    Radek tia w '83 to tanki typu "rudy "PO drogach jezdziły...to też taka tam sobie teoria,nie POtrzebowały umiejętności jazdy ,ani MOCZNIKA!:D
    co najwyżej spritu i jechały jak ta lala .tralalala
    brednie POwiadasz?,no cóż każdy ma prawo do swoich
    jak kiedyś nauczysz się ,że teoria do praktyki to jak wirtual do realu to wtedy POgadamy oki?;)
    nic merytorycznie ;wszak zimą jest zima;)
    ,a drogowcy i "firmy"za naszą kasę mają się świetnie!:D POgratulować!"Miśku o małym rozumku":D

    • 0 0

  • zkm czy ztm

    dzisiaj pobilam rekord dojazdu do pracy z niedzwiednika do carrefour przed godzina 5 rano jechalam 40min (chyba male przegiecie) jak zwykle autobus spozniony i to wcale nie malo(20min) to jechal chyba 5km/h bo go zucalo na bogi bo drogi byly nie odsniezone a na kadym przystanku jeszcze kierowca sie zatrzymywal bo nie mogl zamknac drzwi!!
    a co do skm to jezdza jak chca bo w gdyni leszczynkach zostala zerwana trakcja

    • 0 0

  • do xtra

    Po 1 Drogowcy wiedza kiedy pada śnieg mają stały kontakt ze służbami meteorlogicznymi, po 2 trase morena chełm obsługiją 4 piaskarki jesli byli na chełmi to nie mogli być równocześnie na morenie - pomyśl człowieku i po 3 jesli pada intensywny śnieg to nikt nie jest wstanie odśniezyć tak by był czarny asfalt!! Troche wyrozumiałosci i przedewszystkim LUDZIE MYŚLCIE CO MÓWICIE O DROGOWCACH

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane