• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Drogowcy wyznaczyli buspas w centrum Gdańska

Maciej Naskręt
16 sierpnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Jeden czy dwa dodatkowe pasy na Spacerowej?
Ul. Podwale Przedmiejskie w Gdańsku. Korek występuje tu niemal zawsze w godzinach szczytu. Ul. Podwale Przedmiejskie w Gdańsku. Korek występuje tu niemal zawsze w godzinach szczytu.

Spora zmiana w organizacji ruchu czeka kierowców poruszających się po ul. Podwale Przedmiejskie w kierunku Węzła Unii Europejskiej w Gdańsku. Drogowcy z Gdańska w sobotę wyznaczą tam ok. 1,5-kilometrowy buspas. Autobusy, taksówki i pojazdy służb miejskich pojadą szybciej.



Czy buspasy usprawniają ruch w miastach?

21 sierpnia, w sobotę, drogowcy na ul. Podwale Przedmiejskie zobacz na mapie Gdańska wyznaczą nowy buspas. Będzie on umożliwiał swobodny przejazd autobusom, taksówkom, służbom miejskim, a także pojazdom uprzywilejowanym na odcinku od ul. Reduta Żbik zobacz na mapie Gdańska do ul. Słodowników zobacz na mapie Gdańska.

Kierowcy obawiają się zmiany w ruchu. - Dopiero teraz wszyscy postoimy w korkach. Na Podwalu Przedmiejskim i tak jest już ciasno, a ten pas jeszcze to pogorszy. Nie wyobrażam sobie tego. Zamiast ułatwiać sytuację kierowcom, komplikuje się ją jeszcze bardziej - komentuje pan Damian, kierowca z gdańskich Stogów.

Zadowoleni są jednak Ci, którzy na co dzień korzystają z publicznej komunikacji, bowiem autobusy miejskie zyskają nawet do 10 minut jadąc buspasem. - Wreszcie dojadę do centrum Gdańska autobusem zgodnie z rozkładem - bez opóźnień. Oby więcej takich pomysłów - cieszy się pani Dagmara, która każdego dnia podróżuje autobusem linii 112 do Śródmieścia.

Nie warto wjeżdżać autem na buspas. Dlaczego? Policja będzie dyscyplinować niefrasobliwych kierowców. - Przez dzień lub dwa będziemy pouczać kierujących pojazdami, którzy w sposób nieuprawniony będą korzystać z nowo wytyczonego buspasa. Później zaczniemy wręczać im mandaty w wysokości 100 zł i jeden punkt karny - wyjaśnia asp. Zbigniew Korytnicki, zastępca naczelnika wydziału ruchu drogowego KMP w Gdańsku.

W związku z wyznaczeniem buspasa nie zostanie przywrócony dawny przebieg - do pętli przy ul. Wałowej - linii autobusowych nr 106 i 111. - Limit kilometrów naszych autobusów w 2010 roku jest już bardzo napięty. Stąd w tej chwili o wydłużeniu linii w kierunku Stogów i Westerplatte nie może być mowy - wyjaśnia Jerzy Dobaczewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsk.

Ul. Podwale Przedmiejskie to część Trasy W-Z. Wąskie gardło komunikacyjne - Węzeł Unii Europejskiej - dławi ruch w stronę Obwodnicy Trójmiasta. W efekcie niemal każdego dnia w pobliżu powstają korki - widać to szczególnie na mapie lotniczej. zobacz na mapie Gdańska.

Zobacz, jak będzie odbywał się ruch na ul. Podwale Przedmiejskim. Pobierz projekt buspasa.

Opinie (436) 4 zablokowane

  • Taniocha nie popłaca (1)

    Najpierw rondo turbinowe skutecznie korkujące zjazd z obwodnicy i dojazd do Gdańska rano i w popołudniowym szczycie, bo się nie chciało dobudować drugiego pasa od ronda do Słowackiego, a teraz na wariata bus-pas na Podwalu Przedmiejskim.

    Ktoś słusznie zauważył wyżej, że można wykorzystać z powodzeniem torowisko tramwajowe dla autobusów. Rozwiązanie od lat stosowane w Europie i od paru lat w Polsce. Tylko trzeba sypnąć kaską na dostosowanie torowiska do ruchu autobusów, przebudowę przystanków i budowę śluz wyjazdowych. Ale przecież łatwiej i taniej namalować napis bus-pas, postawić radiowóz i cieszyć się, że Gdańsk został już kompletnie zakorkowany. Bo chyba nikt przy zdrowych zmysłach nie sądzi, że przy takiej jakości komunikacji miejskiej w Gdańsku znajdzie się kierowca, który przesiądzie się do autobusu lub tramwaju.

    • 3 0

    • jak sie nie znajdzie,

      to będzie jego problem.
      Pasażerowie komunikacji miejskiej czy karetki pogotowia bedą mieli problem z głowy. I super.

      • 0 0

  • SKANDAL !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (1)

    Autobusy i ZŁOTÓWY ????????? A my szare myszki w samochodach wracające przez godzinę czasu do domu przez zas.... korki !!!!!!!!!! Teraz będa jeszcze wieksze !!! Zajefajnie !!!! Pogratulować pomysłowości i jasności umysłów !!!!!!!!!!

    • 5 0

    • Gratuluję!

      W końcu coś dla nie-samochodziarzy

      • 1 0

  • Co to za cymbał to wymyślił? (1)

    W Gdańsku i tak są korki - dlaczego karze się zawsze kierowców? Przecież mieli inwestować w tramwaje. Jakaś paranoja!

    • 2 0

    • dlaczego karze się zawsze kierowców

      Pisze osoba wywodząca się z tych, przez których nie można przejść chodnikiem na Rajskiej, Heweliusza, Elżbietańskiej...

      • 0 0

  • Co to za wieczne chrzanienie o centrum ???

    Ludzie oprzytomniejcie !!!

    W Gdańsku nie ma i nigdy nie będzie Centrum !!!

    To nie New York City, London, Paris ani Amsterdam.

    Nie ta skala, nie ten plan miasta ...

    Reszta to bełkot nieudolnych urzędasów dobudowujących teorię do swych nieudolnych działań i chybionych pomysłów.

    • 3 0

  • I tak, i nie (1)

    Z jednej strony wydzielone pasy dla autobusów są rozwiązaniem, które umożliwia "normalne" funkcjonowanie komunikacji miejskiej. "Normalne", a nie normalne dlatego, że nawet tramwaje sie spóźniają i jeżdżą innaczej niż wskazywałby na to rozkład ( w ostatnim czasie pod tym względem nawalają 7 i 11, mimo, że wcześniej jakoś potrafiły wyjechać punktualnie z zajezdni!). Wydzielony pas i płynny przepływ autobusów jest szansą dla tych, który droga na uczelnie czy do pracy usłana jest przesiadkami. Niestety pojawia się wątpliwość czy szansa będzie wykorzystana, gdyż komunikacja gdańska nie należy do zdyscyplionwanych.
    Opcja kolejna i całkiem niegłupia to wspólny pas dla autobusów i tramwajów, zamiast budować kolejne lini tramwajowe na zielonej trawce, moznaby je wybetonować tak by jeździły nimi również autobusy. W niektórych częsciach miasta jest dość miejsca by takie rozwiązanie mogło być wprowadzone w życie. Oczywiście kosztowałoby to więcej i można myśleć, że kasa tworzy zaporę, ale patrząc na durne inwestycje (jak zwężenie Kartuskiej) można zwątpić czy na pewno zawsze chodzi o pieniądze.

    • 3 0

    • korki,korki,korki

      ludzie korki to sami sobie robimy.jak jeden z srugim musi,musi z moreny,chełmu,suchanina wrzeszcza..........itp.dojechac do gdanska samochodem choc ma idealny dojazd zkm.ale go te 5-7km.zabawi i musi byc fajny i samochodem jechac.na zachodzie ludzie do pracy swoimi pojazdami robia 70-120 dziennie!!!!ale polska to bogaty kraj-z***** sie a niedaj sie-

      • 1 0

  • CO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (1)

    Amy kierowcy osobówek to co skrzydła i co mamy latać nad bus pasem paranoja.

    • 0 3

    • paranoja

      to mieszkać przy SKM czy tramwaju i do miasta samochodem jeździć, a potem jeszcze chodniki zastawiać na całej szerokości

      • 1 0

  • Kierowcy zrzucą się na wszystko

    można doic dalej, postoją w korkach to spalą więcej paliwa a paliwo to VAT, akcyza, oplata paliwowa

    • 1 0

  • (1)

    Dojazd samochodem do centrum kiedy ma się spod domu komunikację zbiorową to egoizm i marnotrawstwo. Stoi sobie taki samochód w centrum 8 godzin i miejsce zajmuje tylko po to żeby jedną osobę dowieść do domu (nierzadko na astronomiczną odległość kilku kilometrów) a jeszcze ten kierowca woła o zalewanie miasta betonem żeby zamiast 40 minut dziennie w samochodzie spędzać tylko 30 minut.

    • 4 2

    • Do Jasona

      Jason w jakiej branży Ty pracujesz?

      • 0 0

  • Bus Pas

    U mnie tu w Szkocji BUS PAS działa 0d pon do sob w godz 0600 do 0830 i od 1600 do 1830.
    Więc można coś zrobić ale musi to mieć sens!

    • 5 0

  • A czy nie prościej

    A czy nie prościej, aby uniknąć nieuniknionych korków gigantów zrobić przesiadkę na tramwaj przy Bramie Żuławskiej przynajmiej do czasu oddania Obwodnicy Południowej. Tu chyba decydują ludzie z ZKM !!!

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane