- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (173 opinie)
- 2 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (326 opinii)
- 3 Okradała drogerie, zmieniając peruki (44 opinie)
- 4 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (217 opinii)
- 5 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (82 opinie)
- 6 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (73 opinie)
Drogowcy wyznaczyli buspas w centrum Gdańska
Spora zmiana w organizacji ruchu czeka kierowców poruszających się po ul. Podwale Przedmiejskie w kierunku Węzła Unii Europejskiej w Gdańsku. Drogowcy z Gdańska w sobotę wyznaczą tam ok. 1,5-kilometrowy buspas. Autobusy, taksówki i pojazdy służb miejskich pojadą szybciej.
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Kierowcy obawiają się zmiany w ruchu. - Dopiero teraz wszyscy postoimy w korkach. Na Podwalu Przedmiejskim i tak jest już ciasno, a ten pas jeszcze to pogorszy. Nie wyobrażam sobie tego. Zamiast ułatwiać sytuację kierowcom, komplikuje się ją jeszcze bardziej - komentuje pan Damian, kierowca z gdańskich Stogów.
Zadowoleni są jednak Ci, którzy na co dzień korzystają z publicznej komunikacji, bowiem autobusy miejskie zyskają nawet do 10 minut jadąc buspasem. - Wreszcie dojadę do centrum Gdańska autobusem zgodnie z rozkładem - bez opóźnień. Oby więcej takich pomysłów - cieszy się pani Dagmara, która każdego dnia podróżuje autobusem linii 112 do Śródmieścia.
Nie warto wjeżdżać autem na buspas. Dlaczego? Policja będzie dyscyplinować niefrasobliwych kierowców. - Przez dzień lub dwa będziemy pouczać kierujących pojazdami, którzy w sposób nieuprawniony będą korzystać z nowo wytyczonego buspasa. Później zaczniemy wręczać im mandaty w wysokości 100 zł i jeden punkt karny - wyjaśnia asp. Zbigniew Korytnicki, zastępca naczelnika wydziału ruchu drogowego KMP w Gdańsku.
W związku z wyznaczeniem buspasa nie zostanie przywrócony dawny przebieg - do pętli przy ul. Wałowej - linii autobusowych nr 106 i 111. - Limit kilometrów naszych autobusów w 2010 roku jest już bardzo napięty. Stąd w tej chwili o wydłużeniu linii w kierunku Stogów i Westerplatte nie może być mowy - wyjaśnia Jerzy Dobaczewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsk.
Ul. Podwale Przedmiejskie to część Trasy W-Z. Wąskie gardło komunikacyjne - Węzeł Unii Europejskiej - dławi ruch w stronę Obwodnicy Trójmiasta. W efekcie niemal każdego dnia w pobliżu powstają korki - widać to szczególnie na mapie lotniczej.
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Opinie (436) 4 zablokowane
-
2010-08-17 10:00
A morał z tego jest prosty i niektórym znany... (1)
przywiązanie ludzi do wygody osiąga poziom niesłychany.
Ogromne korki są miarą tego ile ludzie są w stanie przecierpieć dla doraźnej wygody i złudnego poczucia wyższego statusu społecznego z racji posiadania samochodu. Niestety, panuje u nas przekonanie, że z komunikacji miejskiej korzysta "motłoch".- 7 1
-
2010-08-17 10:09
to prawda
i minie jeszcze czasu, nim "geniusze" w autach to zrozumieją
- 1 1
-
2010-08-17 10:07
TAKSÓWKI TEŻ?!
- 0 0
-
2010-08-17 10:13
Nic to nie zmieni (1)
To nic nie zmieni . I tak grupa idiotów będzie jeździć buspasem ,bo mają przepisy głęboko gdzieś .
- 1 0
-
2010-08-17 10:20
Mam nadzieje, że jak kogoś złapią na pasie dla autobusów to nie tylko wlepią mandat, ale też drobiazgowo sprawdzą stan punktów, gaśnicę, apteczkę, światła i tak dalej - najlepiej bez pośpiechu i drobiazgowo, tak żeby po jednym razie się odechciało.
- 4 0
-
2010-08-17 10:20
(1)
Swietny pomysl. W norwegii tez sa zastosowane takie pasy dla busow i taksowek. Oprocz tego moga sie nimi poruszac motory, skutery i elektryczne samochody. Bardzo ulatwia to komunikacje i zniecheca do uzywania samochodow spalinowych. Podczas gdy samochody stoja w korku, transport publiczny i elektryczne samochodu sobe jada dalej:)
- 3 1
-
2010-08-17 16:01
Tylko jeszcze musi być prawdziwa komunikacja miejska, a nie nieudolna imitacja. Sprawdź kiedyś, jak kursują tramwaje na liniach 3 i 8 - to najgorszy złom w taborze ZKM. Psują się nagminnie, nie trzymają rozkładu. Autobus 111 ,ma obciętą trasę do Łąkowej, właśnie pod pozorem stania w korkach, ale jak tworzą pas dla autobusów to co, wydłużyli z powrotem do Wałowej? NIE!
- 1 0
-
2010-08-17 10:25
Więcej bus pasów w Trójmieście przydałoby sie :)
- 2 1
-
2010-08-17 10:29
kupie dachowe oznaczenie TAXI...
powód? a...
- 0 0
-
2010-08-17 10:37
półgłówek
następny półgłówek z urzędu miasta,będą nowe wybory to mieszkańcy wam bardzo podziękują z a takie udogodnienie
- 2 0
-
2010-08-17 10:39
rowerem do roboty (2)
Mam koleszkę który tez podrózuje do pracy rowerem. Niestety muszę z nim potem siedzieć w pokoju, spocony śmierdziel...
- 1 0
-
2010-08-17 11:05
jak o siebie nie dba
i się burak nie myje, to współczuję
- 0 0
-
2010-08-17 11:10
Ja też mam takiego kolegę
i nie śmierdzi w ogóle
- 0 0
-
2010-08-17 10:39
Mam nadzieje, że Gdańsk będzie pierwszym miastem z płatnym wjazdem do centrum dla samochodów. Nie jutro oczywiście, ale kiedy powstanie nowy przystanek SKM, Kolej Metropolitarna i tramwaj na Migowo - wtedy można spokojnie pobierać opłaty. Albo przynajmniej na serio zacząć egzekwować opłaty za parkowanie i karać mandatami.
- 4 1
-
2010-08-17 10:58
Ściema!!!
Buspas może mieć zastosowanie dla komunikacji miejskiej, by przyspieszyć transport ludzi w danym miejscu. A tu gdzie chcą zrobić buspas jest zdaje się linia tramwajowa. Nie dość, że zabrana jest przestrzeń drogi na tramwaj, to jeszcze zabiorą ją na autobusy.
A może jednak chodzi o ta "pojazdy uprzywilejowane" - ktoś ważny musi się szybko przemieścić...- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.