• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Drogowcy wyznaczyli buspas w centrum Gdańska

Maciej Naskręt
16 sierpnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Jeden czy dwa dodatkowe pasy na Spacerowej?
Ul. Podwale Przedmiejskie w Gdańsku. Korek występuje tu niemal zawsze w godzinach szczytu. Ul. Podwale Przedmiejskie w Gdańsku. Korek występuje tu niemal zawsze w godzinach szczytu.

Spora zmiana w organizacji ruchu czeka kierowców poruszających się po ul. Podwale Przedmiejskie w kierunku Węzła Unii Europejskiej w Gdańsku. Drogowcy z Gdańska w sobotę wyznaczą tam ok. 1,5-kilometrowy buspas. Autobusy, taksówki i pojazdy służb miejskich pojadą szybciej.



Czy buspasy usprawniają ruch w miastach?

21 sierpnia, w sobotę, drogowcy na ul. Podwale Przedmiejskie zobacz na mapie Gdańska wyznaczą nowy buspas. Będzie on umożliwiał swobodny przejazd autobusom, taksówkom, służbom miejskim, a także pojazdom uprzywilejowanym na odcinku od ul. Reduta Żbik zobacz na mapie Gdańska do ul. Słodowników zobacz na mapie Gdańska.

Kierowcy obawiają się zmiany w ruchu. - Dopiero teraz wszyscy postoimy w korkach. Na Podwalu Przedmiejskim i tak jest już ciasno, a ten pas jeszcze to pogorszy. Nie wyobrażam sobie tego. Zamiast ułatwiać sytuację kierowcom, komplikuje się ją jeszcze bardziej - komentuje pan Damian, kierowca z gdańskich Stogów.

Zadowoleni są jednak Ci, którzy na co dzień korzystają z publicznej komunikacji, bowiem autobusy miejskie zyskają nawet do 10 minut jadąc buspasem. - Wreszcie dojadę do centrum Gdańska autobusem zgodnie z rozkładem - bez opóźnień. Oby więcej takich pomysłów - cieszy się pani Dagmara, która każdego dnia podróżuje autobusem linii 112 do Śródmieścia.

Nie warto wjeżdżać autem na buspas. Dlaczego? Policja będzie dyscyplinować niefrasobliwych kierowców. - Przez dzień lub dwa będziemy pouczać kierujących pojazdami, którzy w sposób nieuprawniony będą korzystać z nowo wytyczonego buspasa. Później zaczniemy wręczać im mandaty w wysokości 100 zł i jeden punkt karny - wyjaśnia asp. Zbigniew Korytnicki, zastępca naczelnika wydziału ruchu drogowego KMP w Gdańsku.

W związku z wyznaczeniem buspasa nie zostanie przywrócony dawny przebieg - do pętli przy ul. Wałowej - linii autobusowych nr 106 i 111. - Limit kilometrów naszych autobusów w 2010 roku jest już bardzo napięty. Stąd w tej chwili o wydłużeniu linii w kierunku Stogów i Westerplatte nie może być mowy - wyjaśnia Jerzy Dobaczewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsk.

Ul. Podwale Przedmiejskie to część Trasy W-Z. Wąskie gardło komunikacyjne - Węzeł Unii Europejskiej - dławi ruch w stronę Obwodnicy Trójmiasta. W efekcie niemal każdego dnia w pobliżu powstają korki - widać to szczególnie na mapie lotniczej. zobacz na mapie Gdańska.

Zobacz, jak będzie odbywał się ruch na ul. Podwale Przedmiejskim. Pobierz projekt buspasa.

Opinie (436) 4 zablokowane

  • Pomysł nie na nasze stulecie (1)

    Szanowni Państwo! Kiedyś, jak wszyscy, ludzie w dawnych czasach, chodziłem do szkoły powszechnej (dziś podstawowej), w której, bardzo dawno temu, mój nauczyciel fizyki, przy okazji lekcji o rozpływie prądu elektrycznego, cieczy w instalacjach hydraulicznych i hydrotechnicznych, jako przykład opowiadał o"rurze, do której wbiegają myszy i że tyle myszy, ile wbiegnie z jednej jej strony, musi wybiec na drugim jej końcu!". Tak, to wiedział nauczyciel, to pamiętają jego uczniowie, ale nie wiedzą nasi drogowcy, nasz ukochany Prezydent Miasta, Rajcy Miejscy i wielu poważnych działaczy i urzędników!?
    Otóż nasz nowy buspass, to nic innego, jak opisana rura, przez którą biegną mysz (autobusy, samochody, karetki, służby miejskie, policja itp.
    Proponuję, by na jednym jej końcu, na przykład przy wylocie na skrzyżowaniu Okopowej i Podwala, stanęli Pan Prezydent, Pan Duch, Rajcy Miejscy i specjaliści od ruchu miejskiego (z Panem Nietupskim na czele) i wspólnie zastanowili się nad prostą prawdą, "już niektórym dawno znaną", że stracimy tylko trochę farby na malowanie pasów i zrobimy duże zamieszanie, a przepustowość Podwala, nie ulegnie zmianie!
    Dlaczego mają tam zebrać się wcześniej wymienieni "Urzędasy", a to dla tego, żeby zastanowili się kto wydał pozwolenie na rozbudowę byłego "Centromoru", na budowę Teatru Szekspirowskiego (zamiast na Ołowiance, obok Filharmonii) i odcięcie się od możliwości ominięcia ABW i zwiększenia przepustowości tego skrzyżowania!
    Na rozwiązanie doraźne, do wyboru nowych, roztropniejszych władz, proponuję wprowadzenie autobusów "piętrowych", pewnie jak "Dortmundy", będzie można je nabyć w Londynie i jak "Dortmundy', przerobić za drobną opłatą, do ruchu prawostronnego!?
    W miejsce "busspassa", niech służby miejskie, domalują dodatkowy most nad Motławą, co pozwoli równie realny wzrost przepustowości, jak busspass!?
    Szanowni Państwo, może znacie metodę przekonania naszych władz, że dla ratowania chorych, a więc dla karetek, straży pożarnej i Policji Państwowej, można uruchomić już dodatkowy pas przez kładkę dla pieszych przy moście nad kanałem Motławy. I tak tamtędy przejeżdżają co bezczelniejsi kierowcy no i oczywiście Straż Miejska, Trzeba przyznać, że Policja z tego skrótu nie korzysta. Są porządni i przestrzegają prawa!

    • 4 0

    • tyle myszy, ile wbiegnie z jednej jej strony, musi wybiec na drugim jej końcu

      i dlatego problemem nie jest Podwale, a skrzyżowanie z Okopową.
      Gdzie buspasa nie będzie.

      • 0 0

  • a ja mam pomysł

    w miejscu torów dołożyc asfalt i niech busy współdzielą sobie pas z tramwajami - te same przystanki w centrum dal busów i tramwajów a jaka przepustowość !

    • 4 1

  • Adamowicz! u mnie czerwona kartka w następnych wyborach!

    • 5 0

  • Tragedia !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (1)

    W jakim celu bus pas ? Jak autobusy jeżdżą zupełnie puste a poza tym jadą 3 na godzinę . Czy człowiek który wpadł na ten pomysł dobrze się do końca czuje .
    Od 2 miesięcy nie ma korków , to mam pytanie po co to zmieniać . Czy w tym kraju jak coś działa ok to zawsze trzeba to sp....... ? I z jakiej racji złotówy mają się tym poruszać , od kiedy to jest transport publiczny . Może ktoś zacznie w końcu odpowiadać na pytania mieszkańców .

    • 4 1

    • Założę się, że nigdy nie korzystasz z transportu publicznego

      • 1 1

  • buspas

    A może dla pogodzenia wypełnić torowiska w newralgicznych miejscach i puścić do świateł ZKM, oni się pogodzą a i karetki dostaną szybką linię do szpitali....

    • 0 0

  • (2)

    " Nie dość, że zabrana jest przestrzeń drogi na tramwaj, to jeszcze zabiorą ją na autobusy."

    Kardynalny błąd w rozumowaniu. Przestrzeń jest marnowana na samochody, a odzyskiwana dla tramwajów i autobusów a przede wszystkim dla mieszkańców.

    • 2 6

    • urzędas? (1)

      czy

      • 1 0

      • bo w samochodach

        siedzą nie mieszkańcy ale Ci z ZOMO

        • 0 0

  • (4)

    Ależ nikt nie twierdzi, że buspas zwiększy przepustowość odcinka liczoną w pojazdach, on ma zwiększyć przepustowość liczoną w ludziach, a tutaj każde ułatwienie dla autobusu bije na głowę ułatwienia dla pojedynczych osób w samochodach. A wypełnienie autobusu powinno się zwiększyć kiedy zwiększy się komfort podróży dzięki skróceniu jej czasu.

    • 3 1

    • Troll internetowy siedzący w samochodzie, stojący w korku i klnący pod nosem na wszystko dookoła nie rozumie związków przyczynowo-skutkowych swojego działania. On myśli, że jak płaci podatki, to powinni wybudować, mu autostradę do sypialni

      • 2 1

    • To autobusy muszą kursowąć częsciej, niż raz na godzinę. No i muszą dojeżdżać do centrum!

      • 0 0

    • ciekawe (1)

      to wez kalkulator i policz ludzi w 1 busie na 15 minut i ile samochodw przejdzie w 15 minut tą trasą... policzyleś ? to teraz przeproś i wyjdź...

      • 0 2

      • makaroniarz

        A Ty weź kalkulator i policz ilu ludzi może jechać autobusem, a ilu jeździ po jednym w samochodzie i ile zajmuje przestrzeni. O korzyściach (pardon: mniejszych stratach) dla środowiska nie wspomnę, bo to akurat ma każdy w dupie.

        • 2 0

  • Bus-Pas

    dosyć już tego ciekawe czy on nie będzie jeździł i jego świta czy dostanie też mandat i pkt karny ciekawe jak Panowie Funkcjonariusze będą się poruszać bez włączonych światełek

    • 0 0

  • Glupote to ja widze tylko czytajac wasze komentazre. W wielu krajach Unii Europejskiej i nie tylko to rozwiazanie sie sprawdzilo ale w Polsce wszyscy zawsze musza byc na NIE i negowac kazdy pomysl. A moze by tak wyskoczyc z samochodu i przesiasc sie na transport publiczny...ciekawe czy wtedy nie zmienicie zdania. W miescie jest i tak za duzo samochodo, dlatego sie tworza korki a busspasy sluza uswiadomieniu ludzi ze lepiej uzywac transport publiczny i ograniczaja uzycie auta. Wygodnickim tego sie nie wytlumaczy...

    • 2 2

  • Buspas to dobry pomysł

    Dużą część korków generują autobusy, które muszą zjechać do przystanków autobusowych i trzeba je stale puszczac. Te rozwiązanie jakby ktoś nie zauważył sprawdziło się na Morenie i nikt nie robił problemów, że wyłączono jeden pas i zrobiono rondo.

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane