• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Drogowcy wyznaczyli buspas w centrum Gdańska

Maciej Naskręt
16 sierpnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Jeden czy dwa dodatkowe pasy na Spacerowej?
Ul. Podwale Przedmiejskie w Gdańsku. Korek występuje tu niemal zawsze w godzinach szczytu. Ul. Podwale Przedmiejskie w Gdańsku. Korek występuje tu niemal zawsze w godzinach szczytu.

Spora zmiana w organizacji ruchu czeka kierowców poruszających się po ul. Podwale Przedmiejskie w kierunku Węzła Unii Europejskiej w Gdańsku. Drogowcy z Gdańska w sobotę wyznaczą tam ok. 1,5-kilometrowy buspas. Autobusy, taksówki i pojazdy służb miejskich pojadą szybciej.



Czy buspasy usprawniają ruch w miastach?

21 sierpnia, w sobotę, drogowcy na ul. Podwale Przedmiejskie zobacz na mapie Gdańska wyznaczą nowy buspas. Będzie on umożliwiał swobodny przejazd autobusom, taksówkom, służbom miejskim, a także pojazdom uprzywilejowanym na odcinku od ul. Reduta Żbik zobacz na mapie Gdańska do ul. Słodowników zobacz na mapie Gdańska.

Kierowcy obawiają się zmiany w ruchu. - Dopiero teraz wszyscy postoimy w korkach. Na Podwalu Przedmiejskim i tak jest już ciasno, a ten pas jeszcze to pogorszy. Nie wyobrażam sobie tego. Zamiast ułatwiać sytuację kierowcom, komplikuje się ją jeszcze bardziej - komentuje pan Damian, kierowca z gdańskich Stogów.

Zadowoleni są jednak Ci, którzy na co dzień korzystają z publicznej komunikacji, bowiem autobusy miejskie zyskają nawet do 10 minut jadąc buspasem. - Wreszcie dojadę do centrum Gdańska autobusem zgodnie z rozkładem - bez opóźnień. Oby więcej takich pomysłów - cieszy się pani Dagmara, która każdego dnia podróżuje autobusem linii 112 do Śródmieścia.

Nie warto wjeżdżać autem na buspas. Dlaczego? Policja będzie dyscyplinować niefrasobliwych kierowców. - Przez dzień lub dwa będziemy pouczać kierujących pojazdami, którzy w sposób nieuprawniony będą korzystać z nowo wytyczonego buspasa. Później zaczniemy wręczać im mandaty w wysokości 100 zł i jeden punkt karny - wyjaśnia asp. Zbigniew Korytnicki, zastępca naczelnika wydziału ruchu drogowego KMP w Gdańsku.

W związku z wyznaczeniem buspasa nie zostanie przywrócony dawny przebieg - do pętli przy ul. Wałowej - linii autobusowych nr 106 i 111. - Limit kilometrów naszych autobusów w 2010 roku jest już bardzo napięty. Stąd w tej chwili o wydłużeniu linii w kierunku Stogów i Westerplatte nie może być mowy - wyjaśnia Jerzy Dobaczewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsk.

Ul. Podwale Przedmiejskie to część Trasy W-Z. Wąskie gardło komunikacyjne - Węzeł Unii Europejskiej - dławi ruch w stronę Obwodnicy Trójmiasta. W efekcie niemal każdego dnia w pobliżu powstają korki - widać to szczególnie na mapie lotniczej. zobacz na mapie Gdańska.

Zobacz, jak będzie odbywał się ruch na ul. Podwale Przedmiejskim. Pobierz projekt buspasa.

Opinie (436) 4 zablokowane

  • KRETYNIZM KONKRETNY... (1)

    ...JEST TO KOLEJNY KIERUNEK ROZWOJOWY MIASTA GDAŃSKA. TO JEST AKTUALNIE JEDYNA DROGA Z KIERUNKU ELBLĄGA I POZOSTAŁYCH MIAST NA TEJ TRASIE DO TRÓJMIASTA. LUDZIE OBUDŹCIE SIĘ! W AUTOBUSACH PRAWIE NIE MA TAM LUDZI. SAMOCHODÓW PRZEJEŻDŻA TAM SETKI NON-STOP!!! ZBUDUJCIE DROGĘ OMIJAJĄCĄ CENTRUM BO SIĘ ZDZIWICIE W CZASIE EURO 2012.

    • 6 1

    • A pomyślałeś o tym, że w autobusach na tym odcinku jest mało ludzi ponieważ przesiadają się oni wcześniej na tramwaj bo nie chcą stać w korku? Teraz będą mogli dojechać spokojnie autobusem do centrum nawet o 10 minut szybciej.

      • 1 1

  • A prawda jest taka, że nie (tylko) o czas chodzi (2)

    Bo chodzi głównie o źle pojęty prestiż:

    Najważniejsze to kupić samochód, a jak już się go kupi to jeździć nim wszędzie - bo co to by był za wstyd gdyby na przykład poprosić kogoś z pracy kto mieszka na tym samym osiedlu o podwiezienie a swój samochód zostawić pod domem. I teraz się zacznie: to weź spróbuj niech ktoś cie podwiezie a ty sobie zawieź czwórkę dzieci do przedszkola, zrób zakupy na cały tydzień po drodze, zajedź do szpitala na operację, odbierz współmałżonka z zakrapianej imprezy a teściów z lotniska tak dalej. Jasne, zdarza się. Ale 90% przejazdów to praca - dom bez przystanków po drodze.

    A przecież wystarczyłoby gdyby pracujący razem i mieszkający blisko siebie podwozili się od czasu do czasu i już by było mniej problemów z korkami i parkowaniem. Ale prawda jest taka: ludzie mają gdzieś to, ile czasu stoją w korkach, ile benzyny przy tym spalą, gdzie i jak zaparkują. Najważniejsze to pokazać światu: PATRZCIE DOROBIŁEM SIĘ SAMOCHODU! I choćbym miał stać na remontowanych drogach i parkować na trawnikach, to cały świat musi wiedzieć że ja mam samochód!

    Wybór komunikacji zbiorowej to kwestia świadomości a nie kalkulacji. Czy rzeczywiście chciałbyś, żeby miasto, w którym mieszkasz składało się w 90% z autostrad i parkingów (wcale nie taka utopijna wizja, bo tak jest na przykład w Los Angeles a i inne amerykańskie miasta nie pozostają w tyle)? Bo ja na przykład wolałbym parki, deptaki i kawiarenki.

    • 4 4

    • To autobusy muszą kursowąć częsciej, niż raz na godzinę. Muszą dojeżdżać do centrumm a nie tylko do Łąkowej (ale na to nie ma co liczyć=, już nas uprzedzono. Tramwaje muszą kursować zgodnie z rozkładem i być sprawne technicznie -a w co drugim dalej nie działają hamulce. Wyliczać dalej?

      • 0 0

    • Trzeba promować samochody...

      bo z tą twoją komunikacją, gdzie bilet kosztuje 3zł, to można tylko stracić.

      • 0 1

  • ok

    buspasy są świetnym rozwiązaniem w komunikacji miejskiej

    • 3 3

  • Teraz to jeszcze jest luz. Za 2 tygodnie ruszą szkoły i wtedy się zacznie! (2)

    znaczna część ruchu,w czasie który nas najbardziej dotyczy (ranek i popołudnie) generowana jest poprzez zawożenie i odbieranie naszych pociech z przedszkoli, szkół, zajęć pozalekcyjnych itd.
    od września powrót do szarej rzeczywistości, teraz to jeszcze jako tako się jeździ

    • 3 1

    • (1)

      Masz racje, wtedy się zacznie. Setki studentów Akademii Muzycznej będą się radować w wytyczenia bus-pasa.

      • 1 1

      • Raczej nie, beą wciąż stać w korkach, tylko w innym miejscu.

        • 0 0

  • Panie Wawrzonek!! Pana retoryka woła o pomstę do nieba!!! (1)

    Ja płacę na Pana pensję i te cholerne drogi podatki nie po to żebys mi pan argumentował że chcesz Pan promować komunikację publiczną zwężaniem przepustowości naszych dróg!!! To odrazu zamknijcie wszystkie pasy to ludzie faktycznie nie będą mieć wyjścia. Kraj debili.

    • 6 1

    • ajarl

      A ja muszę podatki płacić, żeby z nich budowano autostrady? Nie życzę sobie tego. Tylko co ja mam do gadania? Kraj debili

      • 1 2

  • W tych miejscach, pod sądem, pod nbp buspas jest zbędny!!!!

    Jeździłem trasą autobusem 5lat i mimo tego jestem przeciwny robieniu tam bus pasa. tam jest po prostu za gęsto żeby wyłączać cały jeden pas dla jadących od 8-10min autobusów

    • 3 0

  • O wszyscy swieci

    ci, ktorzy alfabet wymyslaliscie, gramatyke, stylistyke i takie tam rozne. Co za kretyn 'buspas' wymyslil?

    • 0 0

  • gratulacje zadzacym

    pan adamowi cz to sie nie nadaje do zadzenia miastem

    • 1 0

  • zgnijecie w korkach!

    • 2 0

  • 3 POZIOMOWE SKRZYŻOWANIE:/ (1)

    3 poziomy skrzyżowania i 3 poziomy głupoty organizatorów ruchu!!!.
    Jak to się dało zakorkować Mistrzowie????

    • 5 0

    • Głównie przez wpuszczenie tranzytu dop centrum miasta, kretyńską przebudową Węzła Unii Europejskiej, przez który nie można przejechać szybciej niż 30 km/h, bo jakiś idiota kazał wyprofilować tory na zjeździe w 3-go Maja, jakby TGV tam jeżdził, zlikwidowanie dojazdu do Bogusławskiego, bo teatr akutat tam trzeba było postawic.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane