• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Drogowcy wyznaczyli buspas w centrum Gdańska

Maciej Naskręt
16 sierpnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Jeden czy dwa dodatkowe pasy na Spacerowej?
Ul. Podwale Przedmiejskie w Gdańsku. Korek występuje tu niemal zawsze w godzinach szczytu. Ul. Podwale Przedmiejskie w Gdańsku. Korek występuje tu niemal zawsze w godzinach szczytu.

Spora zmiana w organizacji ruchu czeka kierowców poruszających się po ul. Podwale Przedmiejskie w kierunku Węzła Unii Europejskiej w Gdańsku. Drogowcy z Gdańska w sobotę wyznaczą tam ok. 1,5-kilometrowy buspas. Autobusy, taksówki i pojazdy służb miejskich pojadą szybciej.



Czy buspasy usprawniają ruch w miastach?

21 sierpnia, w sobotę, drogowcy na ul. Podwale Przedmiejskie zobacz na mapie Gdańska wyznaczą nowy buspas. Będzie on umożliwiał swobodny przejazd autobusom, taksówkom, służbom miejskim, a także pojazdom uprzywilejowanym na odcinku od ul. Reduta Żbik zobacz na mapie Gdańska do ul. Słodowników zobacz na mapie Gdańska.

Kierowcy obawiają się zmiany w ruchu. - Dopiero teraz wszyscy postoimy w korkach. Na Podwalu Przedmiejskim i tak jest już ciasno, a ten pas jeszcze to pogorszy. Nie wyobrażam sobie tego. Zamiast ułatwiać sytuację kierowcom, komplikuje się ją jeszcze bardziej - komentuje pan Damian, kierowca z gdańskich Stogów.

Zadowoleni są jednak Ci, którzy na co dzień korzystają z publicznej komunikacji, bowiem autobusy miejskie zyskają nawet do 10 minut jadąc buspasem. - Wreszcie dojadę do centrum Gdańska autobusem zgodnie z rozkładem - bez opóźnień. Oby więcej takich pomysłów - cieszy się pani Dagmara, która każdego dnia podróżuje autobusem linii 112 do Śródmieścia.

Nie warto wjeżdżać autem na buspas. Dlaczego? Policja będzie dyscyplinować niefrasobliwych kierowców. - Przez dzień lub dwa będziemy pouczać kierujących pojazdami, którzy w sposób nieuprawniony będą korzystać z nowo wytyczonego buspasa. Później zaczniemy wręczać im mandaty w wysokości 100 zł i jeden punkt karny - wyjaśnia asp. Zbigniew Korytnicki, zastępca naczelnika wydziału ruchu drogowego KMP w Gdańsku.

W związku z wyznaczeniem buspasa nie zostanie przywrócony dawny przebieg - do pętli przy ul. Wałowej - linii autobusowych nr 106 i 111. - Limit kilometrów naszych autobusów w 2010 roku jest już bardzo napięty. Stąd w tej chwili o wydłużeniu linii w kierunku Stogów i Westerplatte nie może być mowy - wyjaśnia Jerzy Dobaczewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsk.

Ul. Podwale Przedmiejskie to część Trasy W-Z. Wąskie gardło komunikacyjne - Węzeł Unii Europejskiej - dławi ruch w stronę Obwodnicy Trójmiasta. W efekcie niemal każdego dnia w pobliżu powstają korki - widać to szczególnie na mapie lotniczej. zobacz na mapie Gdańska.

Zobacz, jak będzie odbywał się ruch na ul. Podwale Przedmiejskim. Pobierz projekt buspasa.

Opinie (436) 4 zablokowane

  • Polskie zacofanie

    To co się dzieje na skrzyżowaniu łostowickiej i kartuzkiej to sie w głowie nie mieści. Paranoja made in Poland-Gdansk

    • 3 0

  • A może (1)

    takie pomysły powinny być podpisywane imiennie, aby każdy obywatel mógł poznać autora: pogratulować pomysłu lub pozwać za zaistniałe szkody itp

    • 5 0

    • a co ci sie smrodku nie podoba

      moze zacznij od siebie i podpisz się imieniem i nazwiskiem

      • 1 2

  • (1)

    Niech drogowcy wyremontują ulice a potem malują bus pasy.

    • 3 1

    • Ale argument

      Niech najpierw ludzie się wzbogacą, a potem zadbają o ochronę środowiska. Tak to brzmi.

      • 0 0

  • aa może tak czasem użyć mózgu panie prezydencie

    Argument miasta to wspomaganie i promowanie komun ikacji miejskiej ( brawo)
    Prawda jest taka że przecież jest to jedyna droga aby wjechać do gdańska z E7 więc się pytam grzecznie bo mnie chol...ra bierze: Czy kierowcy z poza gdańska zarówno aut osobowych i tirów mają się przesiadać na wysokości mostu wantowego w autobusy??????? jak mają wjechać do gd???? czy tak trudno wyobrazić sobie wlk korków skoro jużteraz na 3 pasach sięgają novotelu ( zawsze) a stadionu żużlowego( często), to walnijmy jeszcze bus pas przez cały trkt św wojciecha, hallera, od lotu do dworca, marynarki polskiej itd, a potem pochwalmy się jak to WLK PAWEŁ wymyślił i udrożnił........ po jednym pasie a drugi unieruchomił bo z pracy do domu to na piechotke chodzi i ma korki w d....ie

    • 6 2

  • od września piechotą będzie najszybciej.

    aktualne przebudowy:
    Węzeł karczemki
    węzeł obwodnicy gdańskiej i trójmiejskiej
    węzeł Jabłoniowa
    Nowe Ogrody
    przebudowa linii tramwajowej na kartuskiej
    przebudowa linii tramwajowej na przymorzu
    i jeszcze parę mniejszych inwestycji
    drogowcy szykują nam jeszcze Łostowicką
    (o słowackiego nic nie słychać)
    Imponujący rozmach. Jak na to wszystko wyjadą rodzice ze swymi pociechy do szkoły to aż strach wyobrazić sobie co to będzie.
    Osobiście chętnie przesiadłbym się na komunikacje miejską (gdyby takowa sprawna była) ale jak mam przewieźć towar 0,8T autobusem.

    Panie Adamowicz:
    Przed wyborami pewnie jak zwykle będzie Pan świętował oddanie kolejnych inwestycji. Będą fajerwerki, bankiety i wywiady. Przede wszystkim wywiady bo lansować się trzeba. To już niestety znamy z poprzednich lat. Sukcesy zbiera Pan na koniec kadencji, żeby pocukrzyć cztery lata robienia dobrego wrażenia.
    Ale niesmak pozostał.

    • 0 0

  • Witam! (1)

    To jest dobry pomysł z bus pasem... Tramwaje są nie wystarczające przy ogromnych potokach ludzkich, więc zawieszenie linii autobusowych 186, 112, 166 jest bez sensowne, jak tramwaje są naładowane. Czyli, jak poprawią jakość podróży tramwajem, bo na razie to nie da się do nich wejść, a tym bardziej usiąść i dojechać.

    Kolejną sprawą jest to że ludzie przez korki na tej ulicy nie mogą wrócić do domów, bo wszystkie autobusy stoją.... Dla ułatwienia baranom w puszkach powiem że autobusy nie zaczynają rano, wykonują kurs i dopiero powrót o 15-stej i już nie jadą jak wygodnisie z autem, tylko jeżdżą do nocy!

    W Warszawie też w pierwszych dniach połowa mieszkańców była przeciwna buspasowi na Trasie Łazienkowskiej, a ostatnio jak rozmawiałem z jednym Warszawiakiem, to napisał że nie opłaca się autem jechać w Warszawie! Pozdro... Jak powstanie obwodnica to wtedy można zdjąć buspas...

    • 1 1

    • Minusują

      Zgadzam się, ale jak powstanie Obwodnica Południowa to nie znikną korki. No może ruch trochę się przerzedzi, ale korki nie znikną. No może przez 2 lata będzie luźniej. Potem korki będą coraz większe, gdyż samochodów przybywa w postępie geometrycznym. Korki są na całym świecie pomimo nie wiadomo jakiej infrastruktury. Tak to już jest. Nie tędy droga. Bus-pasy są pierwszym elementem ograniczającym ruch samochodowy.
      Ciekaw jestem czy ludzie dojrzeją mentalnie do zmiany świadomości przed wyczerpaniem się zasobów ropy?

      • 0 0

  • Przesiąść się do autobusu?Powariowali.Mieszkam w centrum Gdańska,pracuję w Osowej.Autobusem jadę około godziny teraz w upale przy wyłączonej klimatyzacji .Samochodem pół.Gdy wracam wieczorem aby zdążyć na bezpośredni autobus musiałbym wcześniej zwalniać się z pracy.Następny za godzinę.Gdy jadę przez Oliwę autobus dojeżdża do pętli i w tym momencie odjeżdża tramwaj.Trzy następne jadą do zajezdni.Pół godziny czekania.Adamowicz nigdy nie doczeka się mojej przesiadki do komunikacji miejskiej.

    • 2 1

  • Ale czego się bulwersujecie? Sprawa jest przecież prosta: jest więcej chętnych do wjazdu do centrum, niż centrum jest w stanie pomieścić. Priorytet we wjeździe mają ludzie, nie samochody i tyle. A w miarę jak chętnych będzie przybywało, będzie coraz trudniej więc spodziewajcie się dalszych trudności. Kwik to się zacznie kiedy straż miejska się weźmie do roboty.

    • 4 1

  • Ze co!!!! chyba ze..

    Chyba ze zabierzemy chodnik ludziom to w tedy niech sobie budują buspas!

    • 0 0

  • (1)

    To już kiedyś było tłumaczone: czy na dwóch czy też na trzech pasach, kierowcy będą stali w korku tyle samo czasu. Przed samym skrzyżowaniem i tak są 3 i na nich zmieści się więcej samochodów niż zdąży przejechać na zielonym świetle. Przepustowość skrzyżowania się nie zmieni.

    A jeśli komuś przeszkadzają korki to niech zacznie jeździć autobusem a nie czeka aż to zrobią inni. Jeśli uważa, że tramwaje są przepełnione to niech pisze do ZTM o zwiększenie ich częstotliwości, albo wytyczenie nowej linii Stogi - Centrum. Zapewniam was, że urzędnicy nie mają kuli jasnowidza i nie znają wszystkich bolączek każdego mieszkańca miasta. Gdyby malkontenci poświęcili 5% czasu jaki poświęcają na marudzenie na przedstawienie odpowiednim osobom dobrych pomysłów, z pewnością przyniosłoby to lepsze efekty niż są teraz.

    Aktywność obywateli w komunikacji z samorządem jest tak niska, że czasami kilka konkretnych głosów może dużo zmienić.

    • 0 1

    • W chwili obecnej nie ma szans na przełużnie linii numer 9 na Stogi i zwiększenie częstotliwości jej kursowania "z powodu bralu wozokilometrów"- choć są wozokilkometry na utrzymywania linii, która na Chełm powietrze wozi. Nia ma szans na wydłużenie linni numer 111 do Wałowej, bo "Limit kilometrów naszych autobusów w 2010 roku jest już bardzo napięty. Stąd w tej chwili o wydłużeniu linii w kierunku Stogów i Westerplatte nie może być mowy".

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane