- 1 Twórca Amber Gold pisze list do dziennikarzy (123 opinie)
- 2 Pierwsza maszynistka SKM w XXI wieku (169 opinii)
- 3 Zamkną przystanek SKM na pół roku (125 opinii)
- 4 700 stoisk i 1 mln gości w Gdańsku (43 opinie)
- 5 Sześciu poszukiwanych wpadło w dwa dni (69 opinii)
- 6 Woda w zatoce bezpieczna. Można się kąpać (101 opinii)
Dron szukał jej w wodzie, 8-latka przeszła 4 km
Co roku, jak bumerang, wraca kwestia opieki nad dziećmi na plaży. I jak co roku ratownicy mają pełne ręce roboty, gdy rodzice spuszczą z oka swoje pociechy. Tak było w sobotę w Sopocie. 8-letnia dziewczynka na szczęście znalazła się po 90 minutach poszukiwań, 4 km od miejsca zgłoszenia. Wcześniej jednak ratownicy WOPR uruchomili drona i szukali jej też w wodzie.
Wstępnie ratownicy ustalili, że raczej nie było możliwości, aby dziewczynka weszła do wody, więc zaczęto poszukiwania na plaży. Niemniej specjalistycznego drona do poszukiwań w wodzie również uruchomiono.
- Pomimo braku możliwości wejścia do wody zapadła decyzja, aby sprawdzić 200-metrowy odcinek za pomocą drona wraz z jednostką pływającą - informuje sopocki WOPR.
Po ok. 40 minutach poszukiwań jeden z plażowiczów poinformował o zauważeniu dziewczynki w Gdańsku-Jelitkowie, podążającej w kierunku Brzeźna. Ratownicy na quadzie Q4 natychmiast skierowali się w tamtą stronę.
- Po ok. półtorej godziny poszukiwań nasza jednostka Q4 odnalazła dziewczynkę na wejściu 58 w Gdańsku. Warto zaznaczyć, że zgłoszenie zostało dokonane na wejściu nr 27 w Sopocie. Okazało się, że 8-letnia dziewczynka przeszła samodzielnie dystans ok. 4 km - relacjonują ratownicy.
Korzystając z okazji, ratownicy apelują do rodziców.
- Ten incydent stanowił dla nas wszystkich przestrogę, że chwila nieuwagi może prowadzić do poważnych konsekwencji. Drodzy rodzice, chcielibyśmy przypomnieć wam o pilnowaniu swoich dzieci na każdym kroku! Dodatkowo sugerujemy wyposażyć dzieci w opaski z waszym numerem telefonu, aby ułatwić kontakt w razie potrzeby. Takie opaski można uzyskać za darmo bezpośrednio u naszych ratowników - informuje WOPR.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Mieszkania niedaleko plaży w Sopocie - sprawdź ceny
Opinie (175) ponad 10 zablokowanych
-
2023-07-10 10:49
Opinia wyróżniona
Fajnie widzieć w praktyce zastosowanie dronów w ratownictwie. (7)
- 114 2
-
2023-07-10 14:55
Sądząc po zdjęciu... (2)
...obszar, który zlatał ten dron, jest do ogarnięcia zwykłą lornetką.
A zanim taki dron się rozgrzeje, znajdzie satelity, zapdejtuje punkt startowy, to osoba poszukiwana dawno zdąży utonąć.
Gadżeciarstwo, nic więcej.- 0 2
-
2023-07-10 15:36
Lornetka obserwujesz z konta. Tylko powierzchnię obserwujesz (1)
A dron patrzy z góry. Widać co jest glebiej
- 0 2
-
2023-07-10 21:47
Z kąta, jeśli już.
Konto to w banku.
- 1 0
-
2023-07-10 12:37
czyli operator drona się nie popisał. (3)
4 km. gdzie on chciał ją znaleźć. Jeden dron to bajer dla zamydlania oczu i uśpienia czujności.
- 3 11
-
2023-07-10 13:36
poza tym co to znaczy "specjalistyczny dron do poszukiwań w wodzie"? (2)
co ma ten dron czego nie ma taki do poszukiwań na lądzie?
- 1 2
-
2023-07-10 14:07
może mieć termowizję
- 5 0
-
2023-07-10 14:03
Kolor
- 0 0
-
2023-07-10 10:44
Opinia wyróżniona
Opaska na rękę z numerem telefonu do rodzica. (14)
Tak poradził mi kiedyś jeden ratownik. I od tej pory zawsze na plaży moje dziecko miało taką opaskę na rączce. W tłumie stracić dziecko z oczu jest bardzo łatwo.
- 160 6
-
2023-07-10 14:08
Dzieciaki w wieku 8 lat są w tych czasach jak smartfony
Jak padnie bateria to po nich.
Kompletnie oderwani od rzeczywistosci.- 9 0
-
2023-07-10 13:23
W tłumie to dziecko trzyma się za rękę, bo na opaskę nikt nie zwraca uwagi gdyż często są to opaski hotelowe
- 1 3
-
2023-07-10 13:00
Wystarczy założyć okalizator,
taki jak psu.
- 6 0
-
2023-07-10 11:36
Opaska to pomoc w kontakcie, gdy dziecko jest już bezpieczne, więc w kwestii (1)
zagrożeń dzieci jest najmniej ważnym szczegółem.
Takie opaski w masowym użyciu co najwyżej dawałyby złudzenie bezpieczeństwa co mniej odpowiedzialnym i mniej ostrożnym rodzicom a ratownikom temat do wypowiedzi od rzeczy.- 8 7
-
2023-07-11 12:19
Nie wiem,czy "od rzeczy"
Oczywiście, że opaska nie zwalnia rodzica z opieki i uważności! To chyba jasne dla inteligentnych. Nie zapewni dziecku bezpieczeństwa, ale na pewno ułatwi odnalezienie rodziców. I taki jest jej sens.
- 0 0
-
2023-07-10 10:56
8 letnie dziecko i opaska na rękę? Pampersy też jeszcze trzeba zakładać? (8)
- 25 56
-
2023-07-10 12:17
o czym wy mówicie ! (1)
ja nawet żonie taką opaskę zakładam a co dopiero dziecku 8 letniemu
- 18 3
-
2023-07-10 13:27
Janusz me imię brzmi
A ja słyszałem, że jej chomonto zakładasz i każesz orać pole po brukwi...
W sypialni też z takim gadżetem się nią zabawiasz?- 0 7
-
2023-07-10 11:00
Jak widzisz,przydałaby się w tym przypadku. (5)
Ośmiolatek to wciąż jeszcze dziecko, które nie zawsze wie, jak reagować w trudnych sytuacjach.
- 44 8
-
2023-07-10 11:11
to je kuźwa naucz, a nie znakuj jak zwierzę (4)
- 25 71
-
2023-07-11 01:04
Kuźwa
uwierz, że wmieszać się w kolorowy tłum jest łatwo.Pewnie nie możesz sobie tego wyobrazić, ale tak się może zdarzyć nawet najbardziej uważnym rodzicom. Możesz uczyć dziecko, jak trzeba się zachować, ale w momencie, gdy zorientuje się, że jest samo wśród obcych, wszystkie nauki są na nic. Jest stres i strach i nie każde dziecko umie sobie z tym poradzić, bez względu na to, ile ma lat.
- 2 0
-
2023-07-10 12:34
(2)
Człowieku, że tak powiem, zluzuj majty. To tylko opaska z numerem telefonu a nie jakiś tatuaż...
- 35 2
-
2023-07-10 12:57
nie zluzuję, bo problem jest poważniejszy i gdzie indziej (1)
bo ci "rodzice" traktują taki wentylek bezpieczeństwa jako docelowy środek zaradczy i w du**e mają zwykłą edukację i wychowanie.
- 9 25
-
2023-07-10 13:13
ty internet traktujesz jako wentyl bezpieczeństwa, swoje frustrujące życie poprawiasz krytykowaniem innych w necie, nie wiedząc nic o nich
- 21 3
-
2023-07-10 13:07
Opinia wyróżniona
Fajne te opaski z numerami telefonu. (4)
Z tym, że jeżeli ktoś jest wystarczająco bystry żeby zapewnić taką opaskę, to zazwyczaj jest również na tyle przytomny, żeby dzieciaka dopilnować.
- 93 7
-
2023-07-10 13:18
Nie jest to chyba kwestia przytomności (2)
Ośmiolatek nie chce już chodzić za rękę. Wystarczy, że dwie, trzy osoby w tłumie wcisną się między rodzica i dziecko i to już wystarczy żeby zgubić dziecko.
- 10 1
-
2023-07-10 13:56
Gdzie ? Na plaży? (1)
Dawno nie byłem , ale teraz to już taki tłok na wejściu ?
- 0 4
-
2023-07-10 14:06
Iwona Wieczorek zagubiła się a tłumów nie było. Toć to dziecko po 40 min to już mogło prawie granicę przekraczać.
- 5 0
-
2023-07-10 13:15
Nie mówi hop. Obyś nie był w takie sytuacji. Nawet najbardziej ostrzonym to się może przydarzyć. Oby nie Tobie.
- 6 2
Wszystkie opinie
-
2023-07-10 10:33
Norma (8)
To nie dzieci się gubią tylko rodzice zaniedbują swoje obowiązki
- 64 18
-
2023-07-10 10:38
Nie norma
Wystarczy na sekundę stracić dziecko z oczu i w tłumie innych dzieci bardzo trudno je jest znaleźć. Życzę więcej wyrozumiałości dla rodziców.
- 11 16
-
2023-07-10 10:38
Dzieci (2)
Chyba sama /sam nie masz własnych !!! Niestety dzieci mają zawsze własne zdanie . I jak będą chciały pójść to i tak pójdą
- 7 12
-
2023-07-10 10:46
3-5 latek może... ale 8 to już pogadasz o filozofii
chyba że po kimś głupie.
- 13 6
-
2023-07-10 15:27
No właśnie nie mam
i jakoś mi nie jest przykro
- 1 0
-
2023-07-10 10:40
Spokojnie (2)
To te nowoczesne 'madre' kobiety, miała jedno zadanie i się pogubiła... Przyszedł mężczyzna i musiał za nią szukać jej dziecka...
Na szczęście nie będzie jej to przeszkadzać aby się nazywać mądra i silną kobietą.
"Nie potrzebuję mężczyzn"hahahahahabah- 14 12
-
2023-07-10 10:51
Odezwał się (1)
Niedouczony płatek śniegu, którego szczytem odpowiedzielności jest posiadanie cziłałły w torebce.
- 6 9
-
2023-07-10 11:13
chyba nie pojmujesz definicji "śnieżynek"
- 4 3
-
2023-07-10 10:45
Brednie
- 1 2
-
2023-07-10 10:36
(6)
Trzeba wiecej edukowac dzieci w tym zakresie w szkole. Jak sie zgubia by poprosily o pomoc ale przede wszystkim nie oddalac sie od rodzica.
- 85 4
-
2023-07-10 10:39
przy takim tłumie, parasolach, namiotach i parawanach dorosła zdrowa osoba może stracić orientację (2)
nie mówiąc o dziecku...
- 35 4
-
2023-07-10 10:50
No i dlatego trzeba dzieci edukować (1)
Dorosły sobie poradzi jak straci orientację, a dziecko może nie wiedzieć co zrobić. Wina rodziców, tylko i wylacznie
- 23 3
-
2023-07-10 10:54
nie kwestionuję, ale poza edukacją warto też coś zrobić z tym "plażowym Bangladeszem"
- 19 1
-
2023-07-10 11:29
w szkole? od tak elementarnych spraw są rodzice (1)
już pięciolatek powinien znać takie podstawy, to że ośmiolatka zrobiła taki numer to jest szok, dziecko w tym wieku powinno być na tyle samodzielne żeby poruszać się po plaży bez opieki i trafić na miejsce bez pomocy
- 13 1
-
2023-07-10 11:54
Może to dziecko sprawne inaczej
- 3 0
-
2023-07-10 11:32
dzieciom w szkołach potrzeba jest więcej edukacji seksualnej
w zakresie łażenia po plaży niech edukują rodzice!
- 2 0
-
2023-07-10 10:37
Jaki mandat dostała matka?
- 41 18
-
2023-07-10 10:38
Mając 8 lat na komunię podostawaliśmy rowery i cały Gdańsk był nasz. "Masz być na 15 bo obiad". (15)
Obecne POKOlenie dzieci to jakieś kaleki, a winne jest moje, jako rodziców.
- 85 15
-
2023-07-10 10:58
tylko, że w czasach jak miałeś 8 lat, wpadł byś pod tramwaj to mówili by "był nieuważny i się stało" (2)
teraz za takie coś rodzice byli by pociągnięci do odpowiedzialności karnej, pomijam już cały hejt, który by się na nich wylał z takich portali jak ten...
- 21 5
-
2023-07-10 11:06
nie przesadzaj, to właśnie telefony komórkowe i wszechobecna kontrola wychowuje nam właśnie takie ameby co idą 4 kilometry.
W naturze każdy rodzic wychowuje tak swoje dzieci aby potrafiły przetrwać w różnych sytuacjach. I tylko od rodziców zależy jak to wychowanie będzie wyglądało . Jak widać na załączonym obrazku wychowywanie pod kloszem, bo może mi grozić odpowiedzialność karna prowadzi do takich właśnie efektów.- 21 4
-
2023-07-10 11:10
bo mamy dwa światy, ten realny gdzie jeszcze większość ludzi uważa tak jak ja i ty
i świat medialny przeładowany negatywnymi treściami i sensacjami, gdzie liczy się tylko rozgłos i klikalność. Ludzie sami zamykają się w tej bańce, a efekty są takie jak piszesz.
- 14 0
-
2023-07-10 11:02
Odbiło Ci (4)
ze szkółki niedzielnej nadajesz politycznie.
- 2 9
-
2023-07-10 11:08
ruski trolu ty nadajesz ze szkólki teczowej (3)
- 4 7
-
2023-07-10 12:11
(2)
Nerwy puszczają..
- 1 4
-
2023-07-10 12:16
tobie pewnie tak (1)
- 2 3
-
2023-07-10 13:26
Twoje
obecne POKOlenie itd. itp co to ma do rzeczy. Idź na wiecówkę i nie drażnij.
- 2 1
-
2023-07-10 11:07
dokladnie tak niebyło telefonu nawet w domu i kazdy znał na pamiec własny adres i dane i wiedzial gdzie sie zgłosic
- 6 2
-
2023-07-10 11:09
w 1982r. 10 lat się miało (2)
kończyło się III klasę podstawówki.
Na komunię składaka flaminga (Wigry) się dostało.
Zaspę i inne dzielnice się objeździło , na plażach też się bywało.
Już za młodego wszystko się ogarniało.- 20 1
-
2023-07-10 12:19
Teraz jest mniej bezpiecznie, tylko ja zauważylam człowieka, kóry się onanizował ,,przez kieszeń" krótkich spodni stojąc (1)
brzegu przy wodzi (Jelitkowo). Dużo dzieci. rodzice w telefonach, piją piwo. zgłosiłam ratownikowi, przyjrzał się...ale był zdziwiony a ten człowiek stal już dobre pół godziny na brzegu przy wodzie.
- 3 7
-
2023-07-10 17:56
a niech sie onanizuje przez te kieszenie. poki nie porywa dzieci to uj z nim.
- 1 0
-
2023-07-10 17:51
Prawda, a opinie przeszła sama 4 km jakby miała 3 lata a nie 8
w wieku 8 lat przejście 4 km to nie problem
podobnie jak telefon do rodzica
te dzieci już znają swój adres, chodzą do szkoły i to nie do 1 klasy- 2 0
-
2023-07-10 17:54
Cos w tym jest. rower to byla wolnosc i zwiedzanie gdanska gdzie sie chce i kiedy sie chce. regularne trasy z wrzeszcza do gdyni na skwer kosciuszki. Wakacje, 12 lat na karku. wyjscie z domu po sniadaniu i powrot o 21. I nikt nawet nie slyszal o otylosci, depresji i innych chorobach cywilizacyjnych.
- 1 0
-
2023-07-10 21:49
Caps ci się zacina, kolego.
- 0 0
-
2023-07-10 10:39
Podstawowa zasada nad wodą (2)
Na plaży pilnowanie zawsze 1 do 1. Jeden dorosły na jedno dziecko. Bardzo łatwo stracić jedno z oczu pilnując więcej dzieci.
- 25 3
-
2023-07-10 11:30
Nie da się w takim tłumie pilnować dobrze dzieci (1)
to jest po prostu niemożliwe, zdecydowanie lepiej iść gdzie indziej.
I ten sam problem jest w obleganych galeriach, ktoś zapatrzony w najfona wpadnie na was, rozdzieli a potem weź szukaj wśród dziesiątek tysięcy ludzi.
Nad jeziorem gdzie osób na plaży z 50 nigdy nie miałem problemów z pilnowaniem dzieci.- 0 5
-
2023-07-10 11:49
Można
Linki na nadgarstkach, nawet takie z frędzelkami, kolorowe ;) taki protip
- 2 1
-
2023-07-10 10:40
wychowanie dzieci się kłania oraz ich zachowanie w sytuacjach kryzysowych (2)
dziecko powinno wiedzieć od 3 latka że gdy sie zgubi , staje tam gdzie się zgubiło i czeka , nie wpada w panię tylko cierpliwie czeka.
dwa to opaski czy bransoletki z numerem telefonu do rodzica.- 35 6
-
2023-07-10 11:39
odezwała się alfa i omega co by w pory narobiła w pierwszy lepszym nieznanym sobie lesie
- 1 6
-
2023-07-10 14:16
całkowicie się zgadzam
mam córkę 8 lat i wie ze stoi i czeka, wcześniej wyznaczamy charakterystyczny punkt. A tutaj to zawiodło
- 6 0
-
2023-07-10 10:43
Tak to jest jak dziecko jest bez telefonu komórkowego przy sobie ;-) (8)
- 29 104
-
2023-07-10 10:50
A może na czas plażowania odebrać telefony rodzicom,matkom.
- 51 3
-
2023-07-10 11:05
gdzie to dziecko ma mieć schowany telefon jak jest na plaży?
- 16 1
-
2023-07-10 11:58
A rozum to ty masz
- 2 0
-
2023-07-10 12:15
wodoodporny futerał jako opaska na reke lub do zawieszenia naszyi takie mozna kupic za grosze
- 0 3
-
2023-07-10 12:38
Tak w majtki sobie mogło wsadzić i najlepiej z nim do kąpieli chodzić. Błyskotliwy komentarz.
- 1 0
-
2023-07-10 14:41
I bez apki: znajdź swoj koc.
- 2 0
-
2023-07-10 15:48
Widzę, że część społeczeństwa nie załapała sarkazmu i puszczonego oczka. (1)
To ci którzy głosowali na obecnych ciemniaków.
- 1 1
-
2023-07-10 17:18
nie wymagaj zbyt wiele od fanów gdańskiej "serdeczności"
- 0 0
-
2023-07-10 10:44
Parawany powinny byc zabronione. (5)
Gdyż skutecznie zasłaniają nam widok na zatokę co za tym idzie na dzieci ale również na tonacych
- 78 13
-
2023-07-10 10:49
Parawan by nie przeszkadzał gdyby, (3)
Rodzice nie leżeli plackiem, tylko interesowali się dziećmi. Jakim trzeba być bezmózgim, żeby na plaży nie wiedzieć gdzie jest Twoje dziecko???
- 11 9
-
2023-07-10 10:53
Tylko bezdzietny (2)
Ignorant wypluwa z siebie takie głupoty.
- 9 12
-
2023-07-10 11:00
(1)
Czyli to ty nie wiesz gdzie na plaży jest twoje dziecko? Serio nie ma się czym chwalić.
- 6 4
-
2023-07-10 11:08
Wiem
Dopóki nie zastawisz mi widoku swoim m3 z parawanu, o którym tak skrycie marzysz, że codziennie o 5 rano lecisz rezerwować metraż.
- 6 3
-
2023-07-10 11:37
Przesada - gorsze są dmuchane zabawki w wodzie
Zobaczcie jakie tłumy były ostatnio w Orłowie, z parawanami czy bez i tak g... widać. Nawet jak znajoma twarz jest widoczna, to w tłumie setek/tysięcy ciągle przesuwających się twarzy jej wypatrzenie graniczy z cudem - to czysty fart.
Dlatego też najczęściej nikt nie zauważy, że ktoś tonie - bo musisz być skupiony na tym metrze kwadratowym przez jakiś czas - w takim tłumie, który ciągle nas rozprasza i się przemieszcza to nierealne.- 2 0
-
2023-07-10 10:44
Opinia wyróżniona
Opaska na rękę z numerem telefonu do rodzica. (14)
Tak poradził mi kiedyś jeden ratownik. I od tej pory zawsze na plaży moje dziecko miało taką opaskę na rączce. W tłumie stracić dziecko z oczu jest bardzo łatwo.
- 160 6
-
2023-07-10 10:56
8 letnie dziecko i opaska na rękę? Pampersy też jeszcze trzeba zakładać? (8)
- 25 56
-
2023-07-10 11:00
Jak widzisz,przydałaby się w tym przypadku. (5)
Ośmiolatek to wciąż jeszcze dziecko, które nie zawsze wie, jak reagować w trudnych sytuacjach.
- 44 8
-
2023-07-10 11:11
to je kuźwa naucz, a nie znakuj jak zwierzę (4)
- 25 71
-
2023-07-10 12:34
(2)
Człowieku, że tak powiem, zluzuj majty. To tylko opaska z numerem telefonu a nie jakiś tatuaż...
- 35 2
-
2023-07-10 12:57
nie zluzuję, bo problem jest poważniejszy i gdzie indziej (1)
bo ci "rodzice" traktują taki wentylek bezpieczeństwa jako docelowy środek zaradczy i w du**e mają zwykłą edukację i wychowanie.
- 9 25
-
2023-07-10 13:13
ty internet traktujesz jako wentyl bezpieczeństwa, swoje frustrujące życie poprawiasz krytykowaniem innych w necie, nie wiedząc nic o nich
- 21 3
-
2023-07-11 01:04
Kuźwa
uwierz, że wmieszać się w kolorowy tłum jest łatwo.Pewnie nie możesz sobie tego wyobrazić, ale tak się może zdarzyć nawet najbardziej uważnym rodzicom. Możesz uczyć dziecko, jak trzeba się zachować, ale w momencie, gdy zorientuje się, że jest samo wśród obcych, wszystkie nauki są na nic. Jest stres i strach i nie każde dziecko umie sobie z tym poradzić, bez względu na to, ile ma lat.
- 2 0
-
2023-07-10 12:17
o czym wy mówicie ! (1)
ja nawet żonie taką opaskę zakładam a co dopiero dziecku 8 letniemu
- 18 3
-
2023-07-10 13:27
Janusz me imię brzmi
A ja słyszałem, że jej chomonto zakładasz i każesz orać pole po brukwi...
W sypialni też z takim gadżetem się nią zabawiasz?- 0 7
-
2023-07-10 11:36
Opaska to pomoc w kontakcie, gdy dziecko jest już bezpieczne, więc w kwestii (1)
zagrożeń dzieci jest najmniej ważnym szczegółem.
Takie opaski w masowym użyciu co najwyżej dawałyby złudzenie bezpieczeństwa co mniej odpowiedzialnym i mniej ostrożnym rodzicom a ratownikom temat do wypowiedzi od rzeczy.- 8 7
-
2023-07-11 12:19
Nie wiem,czy "od rzeczy"
Oczywiście, że opaska nie zwalnia rodzica z opieki i uważności! To chyba jasne dla inteligentnych. Nie zapewni dziecku bezpieczeństwa, ale na pewno ułatwi odnalezienie rodziców. I taki jest jej sens.
- 0 0
-
2023-07-10 13:00
Wystarczy założyć okalizator,
taki jak psu.
- 6 0
-
2023-07-10 13:23
W tłumie to dziecko trzyma się za rękę, bo na opaskę nikt nie zwraca uwagi gdyż często są to opaski hotelowe
- 1 3
-
2023-07-10 14:08
Dzieciaki w wieku 8 lat są w tych czasach jak smartfony
Jak padnie bateria to po nich.
Kompletnie oderwani od rzeczywistosci.- 9 0
-
2023-07-10 10:44
I to ma być wiadomość? (1)
Buchachachacha!
- 1 11
-
2023-07-12 14:12
4 błędy ortograficzne w jednym wyrazie. Nieźle.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.