• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Droższe bilety na komunikację miejską w Trójmieście

Szymon Zięba, Maciej Korolczuk
2 lutego 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Wybrane zmiany w biletach na komunikację. Niektóre "wypadną" z taryfy. Wybrane zmiany w biletach na komunikację. Niektóre "wypadną" z taryfy.

Wszystko wskazuje na to, że od 1 czerwca ceny przejazdów komunikacją miejską w Trójmieście pójdą mocno w górę. Za najtańszy bilet jednorazowy (czasowy) zapłacimy 4,80 zł, zmienią się także ceny biletów okresowych i metropolitalnych, a niektóre całkowicie znikną z taryfy.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Podwyżki cen biletów na komunikację spowodują, że:

Choć gdańscy urzędnicy niedawno deklarowali, że "staną na głowie", by przejazdy komunikacją miejską nie podrożały, wszystko wskazuje na to, że podwyżek cen biletów nie uda się uniknąć.

Jeszcze w przyszłym tygodniu decyzje w tej sprawie podejmie zgromadzenie Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej, które przygotowało projekty uchwał dotyczących nowych stawek dla pasażerów. Te mają zmienić się nie tylko w Gdańsku, ale także w Gdyni i Wejherowie oraz w przypadku biletów metropolitalnych.

Urzędnicy przyznają co prawda, że rozmowa o wysokości podwyżek będzie jeszcze przedmiotem dyskusji w ramach gmin zrzeszonych w Metropolitalnym Związku Komunikacji Zatoki Gdańskiej, ale plan zakłada, że uchwała o podwyżkach ma być głosowana na marcowej sesji rady miasta.

0,5 mld zł na komunikację



Podwyżki cen biletów w komunikacji. Ile zapłacimy?



Od 1 czerwca zmienią się ceny biletów:

  • 4,8 zł - tyle będzie kosztował 75-minutowy bilet jednorazowy. Zastąpi on dotychczasowy bilet godzinny, który kosztował 4,40 zł.
  • 109 zł - tyle będzie kosztował miesięczny bilet okresowy. Do tej pory pasażerowie płacili za niego 99 zł.

Zmienią się także rodzaje biletów:

  • nie będzie można kupić już biletów jednoprzejazdowych (dziś taki bilet kosztuje 3,8 zł);
  • nie będzie można kupić już biletów okresowych ważnych pięć dni w tygodniu (bez weekendów), dziś taki miesięczny bilet kosztuje 90 zł.

Co zmieni się dla pasażerów w Gdyni?



- Dla pasażerów korzystających z usług ZKM Gdynia, a przede wszystkim z biletów jednorazowych - będą one obowiązywać na jeden przejazd lub przez 75 minut, zastępując dotychczasowy podział na bilety jednoprzejazdowe i godzinne - mówi Agata Grzegorczyk z Urzędu Miasta w Gdyni. - Oznacza to, że pasażerowie będą mogli w ten sposób pokonać dłuższą trasę niż do tej pory.
Według taryfy normalnej bilety będą kosztowały:

  • 4,80 zł (linie zwykłe i nocne);
  • 5 zł (linie zwykłe, nocne i pospieszne);
  • 18 zł to proponowana od czerwca cena normalnego biletu 24-godzinnego (dobowego).

- Zmienią się też ceny biletów okresowych, choć zmiany stawek częściowo rekompensuje to, że będą one obowiązywać we wszystkie dni tygodnia, a nie jak do tej pory jedynie w dni robocze - mówi Agata Grzegorczyk.
Tym samym:

  • miesięczne obejmujące linie zwykłe i nocne w granicach Gdyni będą w normalnej taryfie kosztować 94 zł (imienny) lub 110 zł (na okaziciela),
  • a w przypadku biletu obejmującego także linie pospieszne - 106 zł (imienny) i 124 zł (na okaziciela).

Ile będą bilety na inne kursy, m.in. poza Gdynią i Gdańskiem?



  • Za bilet miesięczny obejmujący wszystkie linie w granicach jednej z gmin: Sopotu, Rumi, gminy Kosakowo, gminy Żukowo, gminy Szemud, gminy Wejherowo lub gminy Kolbudy pasażerowie zapłacą 74 zł (imienny) lub 86 zł (na okaziciela);
  • w granicach Rumi, Redy i Wejherowa lub gminy Wejherowo i Rumi - 96 zł (imienny) lub 112 zł (na okaziciela);
  • w obrębie całej sieci komunikacyjnej ZKM Gdynia będzie trzeba zapłacić natomiast 116 zł (imienny) lub 130 zł (na okaziciela).


Zmiany w biletach metropolitalnych



Zmiany obejmą również bilety metropolitalne, które umożliwiają przesiadanie się pomiędzy pojazdami ZKM w Gdyni, ZTM w Gdańsku i MZK Wejherowo.

  • Za zwykły bilet jednoprzejazdowy będzie trzeba zapłacić 4,60 zł lub 4,80 zł w wersji telefonicznej oraz 5 zł lub 5,20 zł w wersji papierowej.
  • Za bilety 75-minutowe - 5 zł (linie zwykłe i nocne lub zwykłe, pospieszne i nocne ZKM) lub 6 zł (linie zwykłe, pospieszne i nocne).
  • Dobowe - 20 zł za komunalny, 26 zł za kolejowo-komunalny dwóch organizatorów oraz 30 zł za kolejowo-komunalny wszystkich organizatorów.
  • Bilety 72-godzinne - 40 zł za komunalny i 60 zł za kolejowo-komunalny wszystkich organizatorów.
  • Bilet metropolitalny miesięczny komunalny ma kosztować 136 zł.
  • Bez zmian pozostaną natomiast ceny metropolitalnych biletów miesięcznych kolejowo-komunalnych.

Dlaczego drożeją bilety? Więcej za prąd i paliwo



Przyczyny wzrostu cen biletów to efekt podwyżek opłat za prąd, droższego paliwa, wyższych kosztów pracy i wysokiej inflacji. To też pokłosie odpływu pasażerów, których liczba sukcesywnie zmniejsza się z powodu pandemii: wiele osób wykonuje swoją pracę zdalnie.

- Ze względu na radykalne podwyżki głównie cen prądu i znaczne zwiększenie nakładów gminy na funkcjonowanie komunikacji miejskiej już w tym roku prognozowane wpływy z biletów pokryją zaledwie 26 proc. naszych potrzeb - tłumaczy decyzję o podwyżkach Piotr Borawski, wiceprezydent Gdańska.

Wiceprezydent Piotr Borawski tłumaczy przyczyny podwyżek.


Magistrat szacuje, że w drugiej połowie roku do budżetu miasta wpłynie ok. 7-8 mln zł więcej. W skali roku ma to być już ok. 15 mln.

Porównanie wydatków na komunikację miejską w Gdańsku. Porównanie wydatków na komunikację miejską w Gdańsku.
Jeszcze w listopadzie ubiegłego roku, władze miasta informowały, że tylko 31,3 proc. kosztów funkcjonowania publicznego transportu pochodzić będzie z dochodów z biletów.

Jakimi powodami wzrost cen biletów uzasadniają przedstawiciele Gdyni?

- Najważniejsze z nich to znaczne podwyżki cen energii elektrycznej i oleju napędowego, co przekłada się bezpośrednio na koszty utrzymania i eksploatacji taboru. Podwyżki tych kosztów względem poprzedniego roku według prognoz będą sięgać nawet 39 proc. (w zależności od operatora). Wyższe kwoty na fakturach za energię odczuje w Trójmieście szczególnie dotkliwie gdyńska komunikacja, w dużej mierze oparta na zeroemisyjnych trolejbusach. Zwiększyły się także koszty pracy czy usług zewnętrznych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania komunikacji - mówi Agata Grzegorczyk.

Bilety na komunikację w Trójmieście nadal nie najdroższe



Co ciekawe, nawet po podwyżkach ceny biletów trójmiejskiej komunikacji nie znalazły się w czołówce "najdroższych" pod tym względem miast.

Ile za bilet na komunikację zapłacimy w Warszawie, Poznaniu, Wrocławiu czy Krakowie? Trójmiasto nadal nie jest najdroższe. Ile za bilet na komunikację zapłacimy w Warszawie, Poznaniu, Wrocławiu czy Krakowie? Trójmiasto nadal nie jest najdroższe.
Za podstawowe bilety zapłacimy więcej np. w Krakowie czy Poznaniu. W Trójmieście komunikacja jest już jednak dla pasażerów droższa niż w stolicy. Oprócz Trójmiasta na podwyżki w tym roku zdecydowały się też władze Łodzi oraz Bydgoszczy.

Droższe bilety na kolejkę. Ile kosztuje bilet SKM?



Pod koniec ubiegłego roku ceny biletów podniesiono też na kolei. Oznacza to, że pasażerowie zapłacą za bilety w SKM nawet o 10 proc. więcej.

Czytaj więcej:

Ceny biletów na SKM i Polregio po podwyżkach



Urząd Marszałkowski potrzebę wprowadzenia droższych biletów argumentuje m.in. rosnącymi cenami energii elektrycznej i paliwa oraz skutkami pandemii.
20:29 2 LUTEGO 22

Podwyżki biletów komunikacji miejskiej (18 opinii)

Bilety drożeją a zwrotnice tramwajowe podgrzewane są cały czas, przynajmniej od października, a temperatura na zewnątrz nie zawsze jest ujemna
Generuje to przecież koszty.Czy nikt w ZKM nie kalkuluje? Najlepiej koszty przezucic na pasażerów.
Bilety drożeją a zwrotnice tramwajowe podgrzewane są cały czas, przynajmniej od października, a temperatura na zewnątrz nie zawsze jest ujemna
Generuje to przecież koszty.Czy nikt w ZKM nie kalkuluje? Najlepiej koszty przezucic na pasażerów.

Opinie (1348) ponad 50 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    odwrotny skutek podwyżki (80)

    przewiduje, ze ta podwyzka da odwrotny skutek. Czasami zdarza mi się podjechać gdzieś autobusem, żeby nie ciągnąć auta (2 przystanki), ale teraz to nie ma już ekonomicznego sensu. A w 2 osoby dojedziemy w tej samej cenie uberem ;)

    • 928 21

    • (64)

      Serio dwa przystanki musisz jechac? Nie ma juz nadziei dla tego kraju...

      • 32 113

      • (27)

        Jak z Odrzańskiej dostać się do Forum Gdańsk pieszo prostą drogą? Na serpentynach nie ma nawet pobocza.

        • 97 7

        • (23)

          LOL, to ze na konkretnym odcinku nie ma chodnika jest odstepstwem, a nie zasada.

          • 15 72

          • Tak jak normą jest to, (19)

            że ludzie jadą tramwajem czy autobusem kilka przystanków aby zrobić zakupy. 2-3 przystanki pieszo to nie problem. Ale kiedy nogi już tak nie noszą (kiedyś każdego to spotka), albo jest gorsza pogoda, albo po prostu masz tobołki do zabrania, to te 2-3 przystanki stanowią problem dla pieszego.
            Ludzie oceniają innych ze swojego punktu widzenia. Warto czasem spojrzeć na życie oczami innych. Tych słabszych, mniej zamożnych. Wystarczy ułamek sekundy i można podzielić ich los.

            • 152 10

            • (5)

              Mujborze, co za wyklad. Z tym ze nie rozumiesz, do czego sie odnosisz. Nikt nie kwestionuje potrzeby krotkiego przejazdu w pewnych, statystycznie rzadkich (w odniesieniu do ogolu przejazdow) okolicznosciach. Kompletnie nie tego dotyczy dyskusja.

              • 8 98

              • to nie są statystycznie rzadkie przypadki (4)

                ogarnij bombe

                • 20 4

              • Społeczeństwo (3)

                się starzeje... Czyli statystyka nie jest po twojej stronie!

                • 13 2

              • i biednieje....

                • 7 1

              • (1)

                Ale starsze osoby jezdza za darmo!

                • 6 3

              • Stare, nie starsze. Starsze płacą.

                • 7 1

            • metawersum.... (1)

              ....nie sadzilem ze to stanie sie tak szybko.... juz mamy prace zdalna, teraz w calosci zdalne beda zakupy.... bo jak ktos ma zaplacic np. 20 zl za przejechanie paru przystankow to zamowi w sklepie spozywczym przez internet z dostaw do domu...... za chwile wszystko bedzie online, cale zycie

              • 33 7

              • może i dobrze. Skończą sie jęki i stęki ekspedientek i kierowców autobusów, jacy to oni pokrzywdzeni.

                • 0 0

            • (1)

              Niepotrzebnie sie tlumaczysz. Jezdze samochodem bo tak mi sie podoba i nic nikomu do tego.

              • 30 7

              • I prawidłowo.

                • 5 3

            • (5)

              Nie, to nie jest norma zeby jechac dwa przystanki! Po drugie osoby starsze nie placa, a inwalidzi maja znizki, wiec nieoplacalnosc przejazdu odnosi sie tylko do niestarych nieinwalidow.

              • 4 43

              • Nie patrz tylko przez swój przymat (2)

                Dla matki z 2 dzieci, pieluchami, butelkami, zakupami te 2-3 przystanki po całym dniu to jednak sporo.
                Albo 60 latkowi po całym dniu fizycznej pracy.

                • 54 6

              • Ta sama matka będzie miała luźniej na drodze, jeżeli matka dwóch 18 letnich dzieci pojedzie autobusem.

                Małych dzieci nie ma się całe życie.

                • 6 19

              • Jeszcze z telewizorem i lodówką, że o teściowej ze złamaną nogą na SOR nie wspomnę.

                • 9 4

              • (1)

                Starsi tak od 70 lat nie płacą,ale niepełnosprawni w stopniu umiarkowanym nie mają żadnych ulg w Gdańsku.

                • 6 0

              • 75

                Od tylu lat chyba sa darmowe przejazdy. niewielki % klientow

                • 0 0

            • (2)

              Racja,z kijkami można przespacerowć się 2 lub 3 przystanki ,ale nie z zakupami.Powinny być z powrotem bilety tanie na 10 minut.

              • 6 1

              • (1)

                Wszyscy starsi ludzie chodza na zakupy z wozkami na kolkach, wiec chyba przesadzacie. Przytlaczajacej wiekszosci nic by sie nie stalo, gdyby poszli 2-3 przystanki. Przeciwnie, byliby zdrowsi. Mamy w Polsce szeroko rozpowszechniona awersje do jakiejkolwiek aktywnosci fizycznej, o sporcie nie wspominajac. To ma charakter kulturowy niestety.

                • 1 2

              • Dolicz

                Dolicz do tych 2-3 przystanków jeszcze odległość dojścia na ten pierwszy przystanek i z ostatniego do punktu docelowego. Nie każdy ma przystanek pod drzwiami klatki. Niektórzy mają jeszcze 10-20 minutowe dojście na ten pierwszy przystanek. Suma sumarum robi się już kawał drogi do przejścia.

                • 0 0

          • raz, że to zasada pomiędzy osiedlami, zwłaszcza nowymi. (2)

            dwa, nie każdy ma 30 lat i zdrowe nogi

            • 1 1

            • (1)

              Chore nogi biora sie z braku aktywnosci.

              • 1 2

              • No nie wiem mój od przeciążania kolan przy pracy fizycznej ma uszkodzone...

                • 0 1

        • Stoczniowców w dół i kawałek przy zaroślaku. Max 15 minut

          • 9 3

        • A Kolonia Studentów?

          Porządna ulica

          • 7 1

        • z Odrzańskiej w dół na skrzyżowaniu i przed kościołem w prawo lub prosto przez Biskupią

          • 3 0

      • A co ?? (8)

        Może jest inwalidą ! Nie oceniaj innych swoją miarą !!! Podobnie robi Tusek. .Wszędzie szuka przekrętów bo sami tak robili i nie mogą uwierzyć, że da się inaczej ! ;P

        • 26 29

        • Tak tak. I podwyższa ceny prądu

          • 18 6

        • (6)

          Chryste. Moze nie ma nog, a moze oczu, a moze wazy 300 kg! Myslenie nie jest specjalnoscia Wolakow. Nie chodzi o to, ze sa ludzie, ktorzy musza podjechac 2 przystanki (z dowolnego powodu), oczywiscie ze sa, tylko o to, ze wg niego jezdzenie na odleglosc 2 przystankow ma byc zasada determinujaca ksztalt cennika zbiorkomu. Uff.

          • 9 13

          • kształt cennika zbiorkomu determinuje wynik finansowy...

            • 5 3

          • (1)

            Ależ z ciebie prostak...

            • 6 3

            • Alez z ciebie nierozgarnięta postać.

              • 2 4

          • (2)

            Taka potrzeba nie musi być decydująca, ale totalne jej olanie i spuszczenie w kiblu jest tak samo głupie.

            Niezależnie od faktycznego wpływu monetarnego zmuszanie ludzi do kupienia biletu na 75 minut kiedy potrzebują 10-15 minut będzie budzić opór i poczucie ograbienia.

            • 19 1

            • (1)

              Tyle ze to jest tak naprawde stary bilet godzinny. Ten kwadrans to bonus.

              • 4 11

              • Tak, bonus za wyższą cenę. Wyższą niezależnie od tego, czy z niego skorzystasz. Plus dochodzi przymus skorzystania z tego biletu czasowego, bo wycofany zostaje dużo tańszy jednorazowy.

                • 4 0

      • nie mierz wszystkich swoją miarą - wyjdź odrobinę ze swojej strefy komfortu i spójrz na świat z perspektywy innego człowieka. (7)

        to nie boli!
        Autor może być inwalidą, seniorem, być chorym, mieć dzieci, mieć większe zakupy, robić w robocie 20 km pieszo, i wiele, wiele innych przypadków, dla których przejście nawet 1 przystanku to sprawa niewykonalna.
        inna kwestia jest odległość - ale tego już nie będę Ci tłumaczył - zastosuj to co w temacie...

        • 52 2

        • (6)

          Iluz myslicieli zdecydowalo sie wylozyc w tym watku rozmaite przyczyny potrzeby przejazdu na trasie 2 przystankow. Jestem wzruszona tym szturmem intelektualnym. Szkoda, ze mozliwosci umyslowe nie siegaja dalej, a mianowicie refleksji co do pierowotnej tezy, ze "teraz nie oplaca sie jezdzic dwa przystanki". Dwa przystanki nigdy nie powinno sie "oplacac" jechac. Taki przejazd zawsze powinien byc wynikiem jakiejsc mniej lub bardziej smutnej koniecznosci. Zasada powinno byc chodzenie 2 przystankow. Po drugie... senorzy placa? Oj chyba nie...

          • 4 29

          • (1)

            Pani sie nie oplaca,ale moze komus sie oplaca? Punkt widzenia zalezy od miejsca siedzenia droga Pani. To tak,jakby powiedziec, ze nie oplaca sie siadac na dwa przystanki w autobusie. Sugeruję wlaczyc do swojego zycia troche empatii, chociaż rozumiem, ze w dzisiejszych czasach to rzadka cecha,jak widac...

            • 22 3

            • Po prostu ekooszołom, który chce ustawiać innym życie według własnych przekonań.

              • 9 2

          • (3)

            Jazda 2 przystanki powinna być nieopłacalna? Potrafisz to uzasadnić? Bo tak Ci się przyśniło?
            Dla innych oznacza to użycie samochodu. To niby lepsze?

            • 10 4

            • (2)

              Nic takiego nie napisalam.

              • 2 2

              • (1)

                Ktoś to jednak napisał. "Dwa przystanki nigdy nie powinno sie "oplacac" jechac. Taki przejazd zawsze powinien byc wynikiem jakiejsc mniej lub bardziej smutnej koniecznosci. Zasada powinno byc chodzenie 2 przystankow."

                • 1 2

              • Nie zrozumiałeś/łaś.

                • 1 0

      • 7km

        z Osowy do Oliwy, to 7 km

        • 20 0

      • (5)

        nie ma nadziei bo mnóstwo ludzi bez wyobrażni. Ty co? Nie wiesz, że będziesz stary?

        • 5 5

        • (4)

          Starzy jezdza za darmo!!!!

          • 4 15

          • Tak, tak (1)

            Jeżdżą, ale po 70 roku życia.

            • 4 1

            • Ktos widzial starca przed 70-tka?!

              • 1 3

          • (1)

            Nie starzy ,tylko seniorzy.Kultury nie uczą teraz w szkołach i domach?

            • 3 1

            • Nie mnie pouczaj, tylko tego, który napisał "Nie wiesz, że będziesz stary?". Oszołomie.

              • 0 0

      • tak, czasem trzeba jechać 2 przystanki (8)

        jestem kobietą i czasem robię duże zakupy. weź nieś 1,5km takie 3 torby z zakupami, do tego proszek 5kg . powrót ze sklepu 2 przystanki to było normalne.
        inna sytuacja - wichura i ulewa. serio mam iść te 2 przystanki na pieszo?

        • 15 4

        • Jeszcze dwa bombelki, telewizor na raty pod pachą, 30kg żarcia dla puszka i hantle syna. (5)

          • 6 15

          • Widać, że matka cię nosiła (4)

            i upuściła kilka razy.

            • 11 7

            • Weź się Grażyna nie kompromituj, w dzisiejszych czasach możesz zrobić zakupy przez internet. (3)

              Z darmową dostawą do domu. A jak ty dźwigasz codziennie 5kg proszku i trzy torby z zakupami, to ty chyba masz cztery ręce po Czarnobylu. Może zamień ten defekt na dodatkowe nogi, to będziesz mieć lżej, dzisiaj medycyna działa cuda.

              • 3 10

              • Moze to zawodowa praczka? ;)

                • 3 2

              • (1)

                Chryste, przyszli internetowi miłośnicy robienia wszystkiego przez internet. Tak, przez jakiś czas kupowałem przez internet. Zawsze, powtarzam zawsze, coś było nie tak, czegoś brakowało, coś było przeterminowane. Aż w końcu mi się znudziło.

                • 5 2

              • Zakupy przez internet sa fajne, ale nie do zielska. Pakuja, jak leci, a sam człowiek w sklepie weźmie najładniejsze.

                • 1 0

        • Proszę się nie tłumaczyć,ma pani rację.Były kiedyś takie bilety,na krótsze przejazdy.Nie każdy ma np.sklep blisko.Blisko to tylko monopole i to w nadmiarze,bez biletu.

          • 4 0

        • Nie ma złej podgody. Sa tylko złe ubrania. W temperaturach, przy których Polacy uciekają pod kołdrę, Skandynawowie siedza w knajpach pod gołym niebem.

          • 0 0

      • Dzbanie to nie chodzi tylko o 2 przystanki ale nawet kilka wiecej sie nie oplaca!! (1)

        • 0 2

        • Opłaca się, opłaca. Dolicz wszystkie koszty utrzymywania samochodu, a nie tylko paliwo, to zobaczysz, jak się opłaca.

          • 0 0

      • Młody już byłem.

        • 0 0

    • no i dobrze, komunikacja miejska nie jest nastawiona na osoby, które jeżdżą autem (7)

      i raz na tydzień sporadycznie sobie gdzieś podjadą, jakbyś codziennie jeździł to różnicę ceny miesięcznego i paliwa byś widział od razu bo za sto złotych to możesz sobie na tydzień zatankować a nie na miesiąc

      • 6 13

      • (4)

        Bardzo trafna uwaga. Cennik zbiorkomu powinien promowac kupowanie biletow miesiecznych, a nie okazjonalne wycieczki do sklepu na trasie 2 przystankow. W naszym interesie jest, zeby ludzie przesiedli sie na zbiorkom na stale, wiec odniesienia do ceny jednorazowego przejazdu (nota bene gdzie w tym wyliczeniu amortyzacja auta, parking i ubezpieczenie?) sa nonsensowne.

        • 3 17

        • (2)

          Nie da się przesiąść na stałe. Trzeba np. wracając z pracy zrobić zakupy, czyli np. raz w tygodniu pojechać do pracy samochodem. Za niewykorzystany dzień nikt nie odda pieniędzy i w sumie wychodzi to drożej, niż jazda samochodem cały tydzień.

          • 10 2

          • Koszt biletu na miesiac to jest koszt benzyny na tydzien, wiec nie opowiadajmy banialuk.

            • 1 3

          • Ja się przesiadłam, więc da się. O ile oczywiście mieszkasz w mieście.

            • 0 0

        • Yyyyy taaaaaaaaak

          Nonsensowne to jest takie tłumaczenie za każdym razem gdy są podwyżki biletów. A myślisz, że jak ceny paliwa i prądu spadną to bilety też potanieją? Gdzie jest granica finansowa, gdy ludzie powiedzą dość?

          • 2 0

      • Żona do pracy chodzi pieszo (1)

        ale czasem po pracy chce podjechać po zakupy 3 przystanki, i specjalnie kupi miesięczny albo wyda na to 10 zł.... nie, podwioze ją samochodem, po 8 godzinach pracy fizycznej nie będzie chodziła pieszo albo płaciła złodziejskich cen za przejazd

        • 2 1

        • mam lepszy pomysł: ty rób zakupy, skoro żona taka biedna

          • 1 0

    • jak mieszkasz w miejscu z darmowym parkowaniem to pewnie (1)

      a jak pomyślą tak wszyscy to zaraz będzie SPP w całym mieście

      • 2 3

      • Przecież SPP w Gdańsku to fikcja. Ludzie parkują za darmo na trawnikach i chodnikach, a SM nic nie robi.

        • 9 3

    • Czasami tak bywa, ciężkie zakupy, pada , więc nie szydź, różnie bywa

      • 11 2

    • Szczurek zażyna gdyńską komunikację

      • 8 2

    • zdrowiej się przejść

      • 1 6

    • Kabaret

      Dlaczego podnosimy ceny? Bo paliwo podrożało.
      Ale przecież potaniało:D
      I dlaczego tego argumentu używa SKM- ka korzystająca z prądu?
      Ekonomicznego sensu nie ma korzystanie z usług nieudaczników z PO. Potrafią tylko podnosić podatki.

      • 0 0

    • Rozwiązaniem jest przywrócenie biletów ulgowych dla dzieci. W ten sposób nie będą konieczne podwyżki. Rodzice dostają na dziecko 500+ więc ich stać.

      • 0 0

  • To za te zlikwidowane połączenia i kursy ??? (6)

    Zostały skasowane np. linia autobusowa 188 i kursy co 10 minut na linii tramwajowej nr 5 w porannym i popołudniowym szczycie komunikacyjnym (są niestety są 20 minut, jakby codziennie było jakieś święto).

    • 87 0

    • Zlikwidowano w soboty i święta 283 również (5)

      • 5 0

      • zdaje się, ze linia tramwajowa nr 11 też została skasowana (3)

        i pewnie jeszcze inne połączenia, nie tylko te ww.

        • 7 0

        • (2)

          129, 139, 161....

          • 4 0

          • (1)

            212 też zabrany, ponieważ "nieopłacalny.. Dostaliśmy dodatkowy 112 rano ale od połowy trasy! ZTM na pytanie dlaczego nie od początku trasy to usłyszałam:
            -Może zawsze Pani podejść..
            7 km o 4 rano?
            -Jeszcze jakieś pytania? Zajęty jestem

            • 6 1

            • Bredzisz. Każdy 112 jedzie z Przegalina

              • 0 3

      • Zlikwidowano soboty i święta? To jednak ue postawiła na swoim.

        • 1 1

  • Jak wybraliście, tak macie swoje pis i po. (3)

    Nie biadolić i nie jęczeć. Teraz wielki lament?!

    • 48 31

    • Taaa tylko szkoda ze wybrała część a cierpią wszyscy.

      • 2 2

    • Sorry, ale całe 3miasto to po. Chyba rzadko bywasz? (1)

      • 4 1

      • i większość już ma dosyć !!!!

        • 4 0

  • Kiedy bedą wstawione tojtoje w autobusach? (1)

    • 52 2

    • Wal w pieluchę

      • 1 0

  • Brawo Oluś

    Już pędzę przesiąść się na zakorkowany buspas I spóźnione tramwaje

    • 88 3

  • Masakra (3)

    Takie podwyżki bilet masakra a mało zarabiamy jedzenie drogo i bilety to złe robią na Pomorzu

    • 68 4

    • Saszka?

      • 2 1

    • Wszystko po to "By żyło się lepiej"

      • 6 0

    • Wy to akurat mieszkacie w 10 na kupie, a zarabiacie 3x tyle co u siebie, więc nie narzekaj.

      • 0 0

  • Czym oni myślą? To zniechęca, a nie zachęca. (1)

    Czy może to jest jakaś fenomenalna oferta, którą my jako naród po prostu nie rozumiemy i nie doceniamy?

    • 71 0

    • My jako 3miasto.

      • 1 0

  • "Urząd Marszałkowski potrzebę wprowadzenia droższych biletów argumentuje m.in. rosnącymi cenami energii elektrycznej i paliwa

    Bull sh*t. Mam 57 lat i jak mnie pamięć nie myli praktycznie zawsze po 1 stycznia w tym kraju były jakieś podwyżki.

    • 113 4

  • Chyba żart!

    • 75 0

  • Żenada (1)

    Zamiast zwiększyć ilość biletów, zrobić 30 minutowe, żeby zamiast hulajnogi ludzie jeździli tramwajem, to nieeeee.

    • 140 1

    • Starsi pamiętają bilety czasowe na 10 i 20 minut.Jak coś dobre było,to zlikwidowali....

      • 13 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane