• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Droższe bilety na komunikację miejską w Trójmieście

Szymon Zięba, Maciej Korolczuk
2 lutego 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Wybrane zmiany w biletach na komunikację. Niektóre "wypadną" z taryfy. Wybrane zmiany w biletach na komunikację. Niektóre "wypadną" z taryfy.

Wszystko wskazuje na to, że od 1 czerwca ceny przejazdów komunikacją miejską w Trójmieście pójdą mocno w górę. Za najtańszy bilet jednorazowy (czasowy) zapłacimy 4,80 zł, zmienią się także ceny biletów okresowych i metropolitalnych, a niektóre całkowicie znikną z taryfy.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Podwyżki cen biletów na komunikację spowodują, że:

Choć gdańscy urzędnicy niedawno deklarowali, że "staną na głowie", by przejazdy komunikacją miejską nie podrożały, wszystko wskazuje na to, że podwyżek cen biletów nie uda się uniknąć.

Jeszcze w przyszłym tygodniu decyzje w tej sprawie podejmie zgromadzenie Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej, które przygotowało projekty uchwał dotyczących nowych stawek dla pasażerów. Te mają zmienić się nie tylko w Gdańsku, ale także w Gdyni i Wejherowie oraz w przypadku biletów metropolitalnych.

Urzędnicy przyznają co prawda, że rozmowa o wysokości podwyżek będzie jeszcze przedmiotem dyskusji w ramach gmin zrzeszonych w Metropolitalnym Związku Komunikacji Zatoki Gdańskiej, ale plan zakłada, że uchwała o podwyżkach ma być głosowana na marcowej sesji rady miasta.

0,5 mld zł na komunikację



Podwyżki cen biletów w komunikacji. Ile zapłacimy?



Od 1 czerwca zmienią się ceny biletów:

  • 4,8 zł - tyle będzie kosztował 75-minutowy bilet jednorazowy. Zastąpi on dotychczasowy bilet godzinny, który kosztował 4,40 zł.
  • 109 zł - tyle będzie kosztował miesięczny bilet okresowy. Do tej pory pasażerowie płacili za niego 99 zł.

Zmienią się także rodzaje biletów:

  • nie będzie można kupić już biletów jednoprzejazdowych (dziś taki bilet kosztuje 3,8 zł);
  • nie będzie można kupić już biletów okresowych ważnych pięć dni w tygodniu (bez weekendów), dziś taki miesięczny bilet kosztuje 90 zł.

Co zmieni się dla pasażerów w Gdyni?



- Dla pasażerów korzystających z usług ZKM Gdynia, a przede wszystkim z biletów jednorazowych - będą one obowiązywać na jeden przejazd lub przez 75 minut, zastępując dotychczasowy podział na bilety jednoprzejazdowe i godzinne - mówi Agata Grzegorczyk z Urzędu Miasta w Gdyni. - Oznacza to, że pasażerowie będą mogli w ten sposób pokonać dłuższą trasę niż do tej pory.
Według taryfy normalnej bilety będą kosztowały:

  • 4,80 zł (linie zwykłe i nocne);
  • 5 zł (linie zwykłe, nocne i pospieszne);
  • 18 zł to proponowana od czerwca cena normalnego biletu 24-godzinnego (dobowego).

- Zmienią się też ceny biletów okresowych, choć zmiany stawek częściowo rekompensuje to, że będą one obowiązywać we wszystkie dni tygodnia, a nie jak do tej pory jedynie w dni robocze - mówi Agata Grzegorczyk.
Tym samym:

  • miesięczne obejmujące linie zwykłe i nocne w granicach Gdyni będą w normalnej taryfie kosztować 94 zł (imienny) lub 110 zł (na okaziciela),
  • a w przypadku biletu obejmującego także linie pospieszne - 106 zł (imienny) i 124 zł (na okaziciela).

Ile będą bilety na inne kursy, m.in. poza Gdynią i Gdańskiem?



  • Za bilet miesięczny obejmujący wszystkie linie w granicach jednej z gmin: Sopotu, Rumi, gminy Kosakowo, gminy Żukowo, gminy Szemud, gminy Wejherowo lub gminy Kolbudy pasażerowie zapłacą 74 zł (imienny) lub 86 zł (na okaziciela);
  • w granicach Rumi, Redy i Wejherowa lub gminy Wejherowo i Rumi - 96 zł (imienny) lub 112 zł (na okaziciela);
  • w obrębie całej sieci komunikacyjnej ZKM Gdynia będzie trzeba zapłacić natomiast 116 zł (imienny) lub 130 zł (na okaziciela).


Zmiany w biletach metropolitalnych



Zmiany obejmą również bilety metropolitalne, które umożliwiają przesiadanie się pomiędzy pojazdami ZKM w Gdyni, ZTM w Gdańsku i MZK Wejherowo.

  • Za zwykły bilet jednoprzejazdowy będzie trzeba zapłacić 4,60 zł lub 4,80 zł w wersji telefonicznej oraz 5 zł lub 5,20 zł w wersji papierowej.
  • Za bilety 75-minutowe - 5 zł (linie zwykłe i nocne lub zwykłe, pospieszne i nocne ZKM) lub 6 zł (linie zwykłe, pospieszne i nocne).
  • Dobowe - 20 zł za komunalny, 26 zł za kolejowo-komunalny dwóch organizatorów oraz 30 zł za kolejowo-komunalny wszystkich organizatorów.
  • Bilety 72-godzinne - 40 zł za komunalny i 60 zł za kolejowo-komunalny wszystkich organizatorów.
  • Bilet metropolitalny miesięczny komunalny ma kosztować 136 zł.
  • Bez zmian pozostaną natomiast ceny metropolitalnych biletów miesięcznych kolejowo-komunalnych.

Dlaczego drożeją bilety? Więcej za prąd i paliwo



Przyczyny wzrostu cen biletów to efekt podwyżek opłat za prąd, droższego paliwa, wyższych kosztów pracy i wysokiej inflacji. To też pokłosie odpływu pasażerów, których liczba sukcesywnie zmniejsza się z powodu pandemii: wiele osób wykonuje swoją pracę zdalnie.

- Ze względu na radykalne podwyżki głównie cen prądu i znaczne zwiększenie nakładów gminy na funkcjonowanie komunikacji miejskiej już w tym roku prognozowane wpływy z biletów pokryją zaledwie 26 proc. naszych potrzeb - tłumaczy decyzję o podwyżkach Piotr Borawski, wiceprezydent Gdańska.

Wiceprezydent Piotr Borawski tłumaczy przyczyny podwyżek.


Magistrat szacuje, że w drugiej połowie roku do budżetu miasta wpłynie ok. 7-8 mln zł więcej. W skali roku ma to być już ok. 15 mln.

Porównanie wydatków na komunikację miejską w Gdańsku. Porównanie wydatków na komunikację miejską w Gdańsku.
Jeszcze w listopadzie ubiegłego roku, władze miasta informowały, że tylko 31,3 proc. kosztów funkcjonowania publicznego transportu pochodzić będzie z dochodów z biletów.

Jakimi powodami wzrost cen biletów uzasadniają przedstawiciele Gdyni?

- Najważniejsze z nich to znaczne podwyżki cen energii elektrycznej i oleju napędowego, co przekłada się bezpośrednio na koszty utrzymania i eksploatacji taboru. Podwyżki tych kosztów względem poprzedniego roku według prognoz będą sięgać nawet 39 proc. (w zależności od operatora). Wyższe kwoty na fakturach za energię odczuje w Trójmieście szczególnie dotkliwie gdyńska komunikacja, w dużej mierze oparta na zeroemisyjnych trolejbusach. Zwiększyły się także koszty pracy czy usług zewnętrznych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania komunikacji - mówi Agata Grzegorczyk.

Bilety na komunikację w Trójmieście nadal nie najdroższe



Co ciekawe, nawet po podwyżkach ceny biletów trójmiejskiej komunikacji nie znalazły się w czołówce "najdroższych" pod tym względem miast.

Ile za bilet na komunikację zapłacimy w Warszawie, Poznaniu, Wrocławiu czy Krakowie? Trójmiasto nadal nie jest najdroższe. Ile za bilet na komunikację zapłacimy w Warszawie, Poznaniu, Wrocławiu czy Krakowie? Trójmiasto nadal nie jest najdroższe.
Za podstawowe bilety zapłacimy więcej np. w Krakowie czy Poznaniu. W Trójmieście komunikacja jest już jednak dla pasażerów droższa niż w stolicy. Oprócz Trójmiasta na podwyżki w tym roku zdecydowały się też władze Łodzi oraz Bydgoszczy.

Droższe bilety na kolejkę. Ile kosztuje bilet SKM?



Pod koniec ubiegłego roku ceny biletów podniesiono też na kolei. Oznacza to, że pasażerowie zapłacą za bilety w SKM nawet o 10 proc. więcej.

Czytaj więcej:

Ceny biletów na SKM i Polregio po podwyżkach



Urząd Marszałkowski potrzebę wprowadzenia droższych biletów argumentuje m.in. rosnącymi cenami energii elektrycznej i paliwa oraz skutkami pandemii.
20:29 2 LUTEGO 22

Podwyżki biletów komunikacji miejskiej (18 opinii)

Bilety drożeją a zwrotnice tramwajowe podgrzewane są cały czas, przynajmniej od października, a temperatura na zewnątrz nie zawsze jest ujemna
Generuje to przecież koszty.Czy nikt w ZKM nie kalkuluje? Najlepiej koszty przezucic na pasażerów.
Bilety drożeją a zwrotnice tramwajowe podgrzewane są cały czas, przynajmniej od października, a temperatura na zewnątrz nie zawsze jest ujemna
Generuje to przecież koszty.Czy nikt w ZKM nie kalkuluje? Najlepiej koszty przezucic na pasażerów.

Opinie (1348) ponad 50 zablokowanych

  • To teraz całkowicie zrezygnuje z komunikacji miejskiej. (2)

    Korzystam z niej rzadko, bo wszędzie mam blisko. Czasem spotykam się w centrum Gdańska więc jadę tramwajem, żeby nie tracić czasu na parkowanie i martwić się czy przekroczę czas. Teraz jak wycofają bilet jednorazowy to dla mnie nie ma sensu już jeździć komunikacją miejską. Po co mam płacić 4.80 za bilet 75 minutowy, gdzie tak na prawdę jadę 20 minut. Sorry ale dla mnie to strata pieniędzy i wybiorę auto.
    Jakby była możliwość płacenia tyle ile jadę to bym z chęcią korzystał, bo płacę za to ile wykorzystam. Przyjąć np. stawkę 25 gr za kilometr to bym płacił za przejazd 2.30zł.

    • 121 0

    • Po wprowadzeniu "Fali" będziesz płacił za każdy przystanek lub km

      ale to nie oznacza, że zapłacisz mniej, bo gdyby tak było, to okazałoby się, że każdy jeździ max 20 minut i płaci za bilet 2 zł - co nigdy się nie wydarzy, bo hajs musi się zgadzać.

      • 7 0

    • dokładnie tak

      jedynie teraz szkoda osób, które naprawdę muszą korzystać z aut, bo większość teraz przesiądzie się z komunikacji zbiorowej na auta i korki tylko się zwiększą, nie wspomnę o problemach z parkingami

      • 0 0

  • i**otyczne podwyżki i likwidacja biletów!

    • 77 1

  • dlaczego gdańszczanie muszą płacić za jadące darmowo dzieci i młodzież? (11)

    Czego to uczy dzieciaków? Nie wiadomo. Nieodpowiedzialność. Gdańszczan - niesprawiedliwości.

    • 101 14

    • (6)

      masz dzieci?

      • 7 14

      • oczywiście że nie dlatego pisze takie głupoty (3)

        • 8 16

        • mam rodziców na emeryturze

          też powinni płacić full. Dostajecie 500+, niech to idzie na transport.

          • 9 5

        • (1)

          ale głupotą jest twierdzenie, że skoro dostajesz 500 zł to stać cię też na bilet miesięczny dla dziecka?

          • 4 8

          • za 50 zł miesięcznie

            bo przecież nie mówimy o full price. Oczywiście za drogo! Nawet bezrobotni bez zasiłków muszą płacić fulla

            • 2 0

      • Ja mam i dopóki córka nie poszła do liceum. Praktycznie nie korzystała z darmowej komunikacji.

        Syn nadal chodzi do podstawówki i dopóki jej nie ukończy, skorzysta może raz na kwartał. Trzeba zastanowić się jak GAiT to rozlicza. Gdzie dane ile dzieci ze szkół podstawowych korzysta z tego przywileju.

        • 6 0

      • Mam i biorę na nie 500 plus,więc stać mnie na bilety.

        • 0 0

    • A (1)

      A darmowe przejazdy dożywotnio dla posiadaczy karty dużej rodziny to są sprawiedliwe?

      • 15 1

      • Duża rodzina to przecież dożywotnio.

        • 1 1

    • a dlaczego mamy składać się na vat dla kierowców?

      no wlasnie

      • 4 3

    • Powinny zbierać butelki i jeść mirabelki.

      • 1 1

  • Szok, niedowierzanie (1)

    Miliony pytań bez odpowiedzi

    • 37 0

    • Po co komu odpowiedzi?

      • 1 0

  • A kiedyś jakieś nowe podwyżki płac dla władz naszych miast? 20 tys to trochę mało na tak drożejące bilety ZKM, powinni mieć z 30 tys co najmniej.

    • 58 0

  • Opinia wyróżniona

    (87)

    Odpływ pasażerów jest bo fatalnie zgrana jest komunikacja. Tramwaj np. z lawendowego wzgórza do centrum jedzie 30 min a auto w korku i tak jest szybciej . przejazd np 3 osoby z pętli Siedlce na stare miasto to teraz prawie 15 zł to taniej wychodzą ubery bolty.

    • 860 28

    • (24)

      bo to wina miasta, powinni jeszcze mocniej uspokajać ruch tak żeby wreszcie tramwaj był szybszy:) I do tego proponuje zacząć mijanki robić na drogach:)

      • 27 62

      • To wina miasta, że nie ma jaj. (8)

        Przecież ciągle brakuje chyba najważniejszej trasy tramwajowej w mieście.

        • 45 11

        • (7)

          O tak, głośny i niewygodny bruk, oraz trasa łup łup lup tramwajowa. Tego chcą mieszkańcy xD

          • 9 14

          • Mieszkańcy chcą parkować za darmo pod oknem i o to się cała sprawa rozbija. (5)

            W końcu spacer 50m mógłby ich zabić.

            • 25 20

            • (4)

              I co podnieśli opłaty za parkowanie to mogli dołożyć do komunikacji.. i co g..

              • 15 9

              • Kolejny któremu się zdaje (bo o myślenie nawet nie podejrzewam), że miejsce parkingowe dostał w pakiecie z autem. (3)

                Co byś chciał jeszcze za darmo? Paliwo? Ubezpieczenie? Części zamienne? Opony zimowe? Nie stać cię na parkowanie to cię nie stać na samochód, proste.

                • 22 25

              • dzień dobry, już czas otworzyć oczy! (1)

                a elektryczne autobusy za które dulczas przepłaca 2x które w mrozie staną na trasie sami będziecie spychać jak w stolicy -tam też są ci sami "znafcy świata"

                • 19 9

              • Spokojnie, weźmie się ten milion aut elektrycznych Morawieckiego i po problemie.

                Poza tym autobusy mają być ładowane prądem z elektrowni w Ostrołęce, a jak wiemy prąd z tej elektrowni jest bardziej kaloryczny, jakieś dwa miliardy bardziej.

                • 11 8

              • A rowerzyści dostają za darmo ścieżkę rowerową kosztem linii kolejowej. Skoro mieszkańcy nie mogą dojechać pociągiem to powinni mieć miejsca parkingowe za darmo.

                • 5 2

          • dojedź z Zaspy na Morenę cwaniaku... gdyby ktoś w "ratusza" myślał, był prospołeczny, nie był chciwy, to by miasto było pięknie skomunikowane... ale nie... prywata i deweloperka najważniejsza!

            • 1 0

      • (13)

        Przede wszystkim powinny redukować przepustowość na rzecz buspasów oraz dac priorytet zbiorkomowi. Jestem pewien, zę te najwolniejsze tramwaje w galaktyce z Gdanska są w stanie osiągnąć znośne prędkości handlowe tylko w końcu planiści musza przestać myśleć samochodami.

        • 33 53

        • a potem lament (6)

          ze smog i zanieczyszczenie.... nic dziwnego jak caly dzien auta stoja w korku

          • 30 17

          • (5)

            Jak jestes taki eko to czemu sie na zbiorkom nie przesiadziesz, obludniku?

            • 19 13

            • Pewnie szanuje swój czas i zdrowie (3)

              Już auta na minuty są bardziej opłacalne czasowo i finansowo niż zbiorkom.

              • 21 11

              • To niech nie używa pustych hasełek o smogu i zanieczyszczeniach.

                • 6 5

              • (1)

                Tak? auto kosztuje stowe na miesiac (paliwo+raty+ubezpieczenie+garaz i parking)? Ciekawe :))))

                • 5 1

              • Parking za darmo, auto kupione za bezcen (fuksiarsko od upadającej firmy, po 8 latach doszło do ceny kupna wiekowo), paliwo - pali strasznie mało, rat nie było, ubezpieczenie ostatnio 520 rocznie. i tak wychodzi taniej niż zbiorkom. Bezawaryjne do tego. Deal życia

                • 2 1

            • Bo nie lubię smrodu, niewygody i patologii

              • 0 0

        • (1)

          Powinni raczej zrobic odwrotnie. Zostawic tylko najwazniejsze polaczenia realizowane tramwajami i SKM a cala reszte zlikwidowac. Na odzyskanym miejscu mozna wyznaczyc parkingi i drogi rowerowe. Komunikacja publiczna dojezdzajaca do kazdej dziury to utopia, ktorej nikt nie potrzebuje. Polska powiatowa juz od kilkunastu lat daje sobie rade bez PKSow to i w miastach tez sie da.

          • 17 38

          • No właśnie nie daje sobie rady.

            Między innymi na tej obietnicy PiS kiedyś doszedł do władzy.

            • 20 5

        • Planiści tak planują trasy, że tramwajarze muszą lusterka składać.

          • 12 4

        • Przepustowość

          Jak redukować przepustowos na żecz zbiorkomu miszczu? Skoro 95 procent jezdni na przedmieściach ma tylko po jednym pasie ruchu w każdą stronę? Mało tego taka Świętokrzyska, która jest flagowym projektem wręcz świętym gralem urzędników planowanym od 10lat, majacym odkorkować południe Gdańska właśnie praktycznie trafiła do kibla na śmieci. Nagle okazało się że rezerwa terenu jest za mała i bus pas właśnie się tam nie zmieści. A dlaczego się nie zmieści bo w tej samej rezerwie chcą jeszcze upchnąć PKM która jak to w Polsce powstanie za pierdylion lat...

          • 7 2

        • gdzie skm na pogorze, obluze ? porazka totalna

          • 5 0

        • "redukować przepustowość na rzecz buspasów oraz dac priorytet zbiorkomowi"

          Czyli po prostu czysta komuna, żeby nie powiedzieć bolszewizm - wszyscy macie żyć źle, w syfie, być biedni, ale wszystkim po równo - nie będzie żaden burżuj mi się tu woził samochodem!

          • 0 0

      • za darmową komunikację dla młodzieży zapłacimy wszyscy he he he

        • 2 0

    • to to słynne osiedle (7)

      chowu klatkowego?

      • 30 10

      • Przejdź się tam kiedyś :D

        Taki chów klatkowy, że są większe odległości między blokami niż na Przymorzu...

        • 25 26

      • (5)

        Chów klatkowy to falowce i nowa Letnica. Tutaj mamy do czynienia z wątpliwym aromatem. Co lepsze? Wyjątkowo ciężko wybór ;)

        • 21 8

        • Bzdury gadasz. Jak idę zapalić na balkon to nawet nie biorę zapalniczki. (4)

          Sąsiad z szeregowca naprzeciwko zawsze chętnie użyczy. Szeregowiec, metr trawnika, metr chodnika, trzy metry ulicy, metr chodnika, metr trawnika, szeregowiec, a zobacz ile metrów od siebie stoją falowce.

          • 20 4

          • A tymczasem chów klatkowy to tak naprawdę Wrzeszcz :) (1)

            Odległości między blokami obok falowca to 30m.
            Na Lawendowym - 30m

            Bohaterów Getta Warszawskiego - 15m...

            • 9 5

            • Jak getto to powinna byc jeszcze mniejsza odległość od sąsiada

              • 0 0

          • (1)

            Falowce po prostu wyglądają jak masowe kurze klatki, w sumie to dokładnie tym są.

            • 7 4

            • Falowce pobudowano dawno temu.niektóre mają po 50 lat.Nowa Letnica jest w budowie i juz mieszkańcy narzekają,za ciasno.miała być SKM,itp.A w falowcu dobrze się mieszka,szkoły,sklepy ,wszędzie blisko,jak to w NP.

              • 10 5

    • To co publiczne, to z reguły nierentowne (9)

      Powinni podnieść ceny komunikacji na tyle, żeby miasto aż tylu pieniędzy nie dopłacało do tego nierentownego przedsięwzięcia

      • 13 23

      • (1)

        Jasne, wtedy nikt by już nie korzystał poza emerytami i młodzieżą, już teraz często jest drożej niż autem

        • 33 7

        • I tak korzystają głównie menele i biedota

          • 0 0

      • Szczerze mówiąc, komunikacja miejska powinna być wszędzie darmowa.

        I tak już sporo każde miasto dopłaca do zbiorkomu, a odeszłaby konieczność płacenia kanarom i zmniejszyłoby to korki. Tylko transport pomiędzy miastami powinien być płatny, żeby się nie żarli kto ma bulić z budżetu.

        • 37 2

      • Chyba lepiej zlikwidować komunikację miejską? (4)

        • 4 17

        • I zaorać wszystkie ulice. (3)

          • 7 4

          • (2)

            Jest to jakis pomysl :D Bylibysmy zdrowsi i nie mielibysmy czasu na glupoty, jak by sie do pracy szlo 5h ;)

            • 6 2

            • Bez presady (1)

              W 5h to z Gdyni do Gdańska dojdziesz. A jak ci za długo to weź rower i w 1,5h się wyrobisz (i jeszcze lepsze kardio). Jak masz do pracy około 10km (z przedmieści Gdańska do centrum) to spacer zajmie 2h a rowerem spokojnie 40-50min ;)

              • 2 1

              • Ale on(a) chce orać ulice, po wertepach to ci dłużej zejdzie rowerem ;)))

                • 0 0

      • Interesująca wypowiedź o pokrywaniu tylko 30% "potrzeb".

        To może przyjrzyjcie się tym "potrzebom"?
        30 spółek, spółeczek, zarządów itp?
        Dziesiątki o ile nie setki stołków do opłacenia.

        • 13 2

    • (12)

      Rowerem jest nawet szybciej, nie spieszać się rowerzysta dojedzie stamtąd pod Halę Oliwę w 40 minut, zbiorkomem z niewygodnymi przesiadkami ponad godzinę.

      • 21 16

      • (6)

        z 2 kg ziemniaków, pampersami i 2 dzieci?

        • 38 10

        • Tak, jeszcze z lodówką i teściową wiezioną do szpitala.

          • 14 2

        • Po co jedziesz z dwójką dzieci przez całe miasto? (3)

          • 10 5

          • Sport? Muzyka? Lekarzy? Robotyka?

            Milion przyczyn jeździć z dziećmi.
            A nie gnić w więzieniu domowym na kanapie przed TV oraz AGD

            • 11 8

          • (1)

            bo w miejscu zamieszkania nie dostał się do przedszkola mistrzu

            • 14 3

            • Za niskie IQ bombelka Brajanka?

              • 1 2

        • Kwestia organizacji. W Chinach ze szwagrem nie z takim ładunkiem jezdza ;)

          • 3 0

      • I szczególnie w deszczu lub zawieje śnieżnej

        • 31 7

      • Ojej (1)

        A jak trasa powrotna???

        • 2 2

        • Zbiorkomem, zabierając miejsce trzem pasażerom.

          • 3 2

      • A z powrotem autobusem, bo rowerzyści głównie "zjazdowi".

        • 5 2

      • rowerem, hehe trzeba miec drogi,
        ja mam zdalna robote , to jest najlepsze wyjscie!

        • 1 1

    • Szczurek Karnowski, Dulkiewicz niedawno przyznali sobie po 100 procent podwyżki.... (12)

      • 31 10

      • (5)

        to trochę uproszczenie co piszesz, nie przyznali sobie sami, to była odgórna podwyżka i zdaje się objęła też radnych

        • 14 12

        • zawsze moga przeznaczyc roznice w wynagrodzeniu na cel charytatywny (3)

          dla chcacego nic trudnego. tylko trzeba wpierw chciec....

          • 10 5

          • Na cele charytatywne? Jak PiSowcy na Caritas (kościół)? (1)

            Po pierwsze, to te nienależne premie i podwyżki powinny trafić spowrotem do Skarbu Państwa. Po drugie, taką darowiznę odpisują sobie od podatku i nic na tym nie tracą, więc Skarb Państwa traci podwójnie.

            • 7 5

            • Albo jak POwcy na ORMOwca Owsiaka

              • 0 0

          • Najpierw by musieli zarabiać sensowne pieniądze...

            • 5 5

        • Odgórne było tylko prawo do podwyżki, podwyżka nie była narzucona.

          W takiej Gdyni, gdzie z powodu zadłużenia i pustej kabzy 1.5 po zachodzie słońca na dzielnicowych drogach nadal wyłączone są latarnie.

          • 8 2

      • Dlaczego kłamiesz w żywe oczy? (4)

        Twoją kłamliwą informację można zweryfikować w minutę w internecie, więc nie wiem po co kłamiesz. Dostali maksymalnie 60% podwyżki, bo na tyle pozwalała ustawa napisana przez Panów z Nowogrodzkiej, którzy to sobie samym dali podwyżki rzędu 60-120% a jeszcze znaleźli 18tys zł na comiesięcznie na wypłatę dla niemowy Kornhauzer za noszenie obrączki.

        • 15 7

        • to chyba jedyna ustawa do której nie maja zastrzeżeń. Co?

          • 8 2

        • Czyli "Panowie z Nowogrodzkiej" zmusili prezydentów miast do przyzniania sobie sowitych podwyżek?

          Biedni ci prezydenci....

          • 4 1

        • Ale to było tylko pozwolenie na przyznanie sobie podwyżki

          nikt nie kazał najgorszemu prezydentowi w Polsce - Wojciechowi Szczurkowi przyznać sobie maksymalną podwyżkę. Za co? Za to że nam zniszczył i zdegradował Gdynię?!?

          • 0 0

        • Lepsza niemowa Kornhauzer (a co ma niby mówić, ktoś ją wybrał w wyborach?)

          niż wieprz płci żeńskiej z ruskiej budy

          • 0 0

      • Ci ludzie powinni być nie tylko wyrzuceni na zbity pysk

        ale odpowiedzieć za skandaliczną niegospodarność!

        • 0 0

    • zwiększamy ceny bo maleje liczba klientów - gdyby wolny rynek tak działał to by było dopieor wesoło (1)

      dlatego jest gospodarka oraz gospodarka społeczna (która pomimo podobnie brzmiącej nazwy nie ma z ta pierwszą wiel wspólnego). A gospodarką społeczną zajmuja się oczywiście urzędnicy bo oni obracają nie swoimi pieniedzmi.

      • 25 5

      • To teraz liczba klientów spadnie jeszcze bardziej

        naszymi miastami zarządzają idioci!

        • 0 0

    • nie tylko: Polska to kraj samochodu - i jeśli bilet na jeden przejazd kosztuje tyle co litr ropy.... (3)

      niedługo taniej będzie zamówić ubera niż pójść na przystanek...

      • 39 3

      • Jak jedziesz z kimś, to już jest. Już mi się zdarzało jeździć do domu boltem, bo z przystanku do domu kawałek, a cena ta sama.

        • 15 3

      • jesli nie jedziesz daleko i w 2 lub 3 osoby to juz sie oplaca (1)

        szczegolnie ze czasem sa konkretne promki typu -40%...
        czesto za ubera zdarza mi sie placic 9-14 zl.
        4.8x3 = 14.4

        • 9 3

        • Uber

          Ja już raz wracałam że starówki na Stogi za 6,90 w 3 osoby, i raz z Kowal za uwaga....3.80 bo była promka więc niech dulkiewicz sama sobie jeździ komunikacja miejska

          • 13 3

    • Jaki masz ból z Lawendowym Wzgórzem ? (6)

      Do Huciska jest 17 przystanków, co chwilę przystanek trzeba zabrać/wypuścić ludzi.
      Jak długo twoim zdaniem powinien jechać na takiej trasie?

      • 12 1

      • (3)

        1,5 godz tak żebyś skasował 2 bilety:)

        • 19 3

        • 76 minut.

          • 7 0

        • Merytorycznie potrafisz? (1)

          • 1 2

          • A ty?

            • 0 0

      • Nie mam bólu tylko pokazuje jak mało atrakcyjna jest oferta vs samochód.

        • 15 2

      • No tak za 20zł żebyś musiał kupić bilety, albo co tam! Bez kozery powiem pińćdziesiat złotych

        • 0 0

    • Ekstra, zawdzięczamy to Tuskowi... (1)

      Danke

      • 2 14

      • Fur Deutschland

        • 0 0

    • Od Marca wchodzi nowe prawo ,że konduktor będzie mógł ci sprawdzić bilet przy twoim wysiadaniu.teraz dopiero zaczną się łowy,trzymajcie się kieszeni gapowicze.

      • 6 3

    • mam zdalna prace, nie dotyczy mnie to, jak chcesz gdzies pojechac autobusem, to biore samochod , do centrum juz dawno nie jezdze , za drogie parkinigi wiec luzik moze drozec ile chce

      • 1 1

    • ale durniom z um nie wytlumaczysz

      • 2 0

  • Polski Wał w całej okazałości. (5)

    Podwyżki i inflacja to nas czeka w najbliższym czasie.

    • 45 33

    • Co Polski Ład ma wspólnego z komunikacją miejską w Trójmieście? (1)

      Od kiedy PiS odpowiada za ZTM? Michał Tusk albo Piotr Borawski albo Aleksandra Dulkiewicz są w PiSie? Od kiedy?

      • 10 4

      • polecam poszukać w necie haseł i poczytać: polski ład, ryczałt, samorządy

        • 3 2

    • Przesiądż się na wał austriacki, francuski albo niemiecki.

      • 3 3

    • ola dala sobie podwyzke to i gdanszczanom dala

      czego wyborco Platformy nie rozumiesz?

      • 3 0

    • Raczej POlski wałek

      • 0 0

  • Jak podwyższą ceny to 1 czerwca zrobię protest (2)

    Na przejściu dla pieszych bez świateł i zablokuję kilka autobusów.
    Droższe bilety i jeszcze nie przyjedzie im autobus o 7:00.

    • 55 3

    • My też będziemy protestowali. Zrobimy konwój.

      • 4 0

    • podwyżki cen biletów. ciekawe czy opozycja wyjdzie na ulice protestowac .

      • 0 0

  • Jakiś czas temu komunikacja miejska była promowana (1)

    w Gdańsku hasłem "nie jade do kiosku samochodem" czy coś takiego, dlatego były wtedy tanie 10-ciominutowe bilety, które były dobre na przejechanie 2-3 czy 5 przystanków, teraz, jeśli mam podjechać 3 przystanki, jazda komunikacją miejską mija się z celem, odpalam autko i jade taniej i wygodniej. Ktoś w strukturach miasta ma rozdwojenie jaźni, promowanie komunikacji miejskiej wraz z podwyżkami jej cen, miasto staje się coraz bardziej nieprzyjazne żeby w nim mieszkać, poczekajcie na koszmarek przejścia naziemnego koło lotu, zobaczycie jakie korki będą od strony Oruni i Stogów... bo ktoś miał wizję szalonego królika...

    • 126 0

    • Ale się rozmarzyłeś!

      • 1 6

  • Kaczy ład, ciąg dalszy.. (4)

    Obudźcie się ludzie. Tak się kończy wasze +, +, +, i trzynasta, i czternasta itd.

    • 48 38

    • Nie, tak się kończy zachęcanie kijem gdańszczan do komunikacji miejskiej

      Kierowcy od dawna o tym mówili, że należy zachęcać do przesiadki z samochodów do autobusów marchewką, przez rozwój zbiorkomu (na czym zyskaliby też pasażerowie zbiorkomu), a nie kijem, przez utrudnianie życia kierowcom, bo na tym też stracą pasażerowie zbiorkomu. Jak widać kierowcy mieli rację.

      • 9 0

    • Kaczo - Donaldowy ład masz na myśli ?

      Bo to tylko ryżego wina ! Tylko kaczor Donald nas w to zapakował

      • 3 3

    • POjęcia nie masz o czym piszesz.

      • 0 0

    • komu sie nie podoba może zawsze zmienic miejsce zamieszkania. kto krzyczy opozycja. co by nie bylo to zawsze zle . a wiecie w jakim miescie żyjecie . obudźcie sie

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane