• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Droższe bilety na komunikację miejską w Trójmieście

Szymon Zięba, Maciej Korolczuk
2 lutego 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Wybrane zmiany w biletach na komunikację. Niektóre "wypadną" z taryfy. Wybrane zmiany w biletach na komunikację. Niektóre "wypadną" z taryfy.

Wszystko wskazuje na to, że od 1 czerwca ceny przejazdów komunikacją miejską w Trójmieście pójdą mocno w górę. Za najtańszy bilet jednorazowy (czasowy) zapłacimy 4,80 zł, zmienią się także ceny biletów okresowych i metropolitalnych, a niektóre całkowicie znikną z taryfy.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Podwyżki cen biletów na komunikację spowodują, że:

Choć gdańscy urzędnicy niedawno deklarowali, że "staną na głowie", by przejazdy komunikacją miejską nie podrożały, wszystko wskazuje na to, że podwyżek cen biletów nie uda się uniknąć.

Jeszcze w przyszłym tygodniu decyzje w tej sprawie podejmie zgromadzenie Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej, które przygotowało projekty uchwał dotyczących nowych stawek dla pasażerów. Te mają zmienić się nie tylko w Gdańsku, ale także w Gdyni i Wejherowie oraz w przypadku biletów metropolitalnych.

Urzędnicy przyznają co prawda, że rozmowa o wysokości podwyżek będzie jeszcze przedmiotem dyskusji w ramach gmin zrzeszonych w Metropolitalnym Związku Komunikacji Zatoki Gdańskiej, ale plan zakłada, że uchwała o podwyżkach ma być głosowana na marcowej sesji rady miasta.

0,5 mld zł na komunikację



Podwyżki cen biletów w komunikacji. Ile zapłacimy?



Od 1 czerwca zmienią się ceny biletów:

  • 4,8 zł - tyle będzie kosztował 75-minutowy bilet jednorazowy. Zastąpi on dotychczasowy bilet godzinny, który kosztował 4,40 zł.
  • 109 zł - tyle będzie kosztował miesięczny bilet okresowy. Do tej pory pasażerowie płacili za niego 99 zł.

Zmienią się także rodzaje biletów:

  • nie będzie można kupić już biletów jednoprzejazdowych (dziś taki bilet kosztuje 3,8 zł);
  • nie będzie można kupić już biletów okresowych ważnych pięć dni w tygodniu (bez weekendów), dziś taki miesięczny bilet kosztuje 90 zł.

Co zmieni się dla pasażerów w Gdyni?



- Dla pasażerów korzystających z usług ZKM Gdynia, a przede wszystkim z biletów jednorazowych - będą one obowiązywać na jeden przejazd lub przez 75 minut, zastępując dotychczasowy podział na bilety jednoprzejazdowe i godzinne - mówi Agata Grzegorczyk z Urzędu Miasta w Gdyni. - Oznacza to, że pasażerowie będą mogli w ten sposób pokonać dłuższą trasę niż do tej pory.
Według taryfy normalnej bilety będą kosztowały:

  • 4,80 zł (linie zwykłe i nocne);
  • 5 zł (linie zwykłe, nocne i pospieszne);
  • 18 zł to proponowana od czerwca cena normalnego biletu 24-godzinnego (dobowego).

- Zmienią się też ceny biletów okresowych, choć zmiany stawek częściowo rekompensuje to, że będą one obowiązywać we wszystkie dni tygodnia, a nie jak do tej pory jedynie w dni robocze - mówi Agata Grzegorczyk.
Tym samym:

  • miesięczne obejmujące linie zwykłe i nocne w granicach Gdyni będą w normalnej taryfie kosztować 94 zł (imienny) lub 110 zł (na okaziciela),
  • a w przypadku biletu obejmującego także linie pospieszne - 106 zł (imienny) i 124 zł (na okaziciela).

Ile będą bilety na inne kursy, m.in. poza Gdynią i Gdańskiem?



  • Za bilet miesięczny obejmujący wszystkie linie w granicach jednej z gmin: Sopotu, Rumi, gminy Kosakowo, gminy Żukowo, gminy Szemud, gminy Wejherowo lub gminy Kolbudy pasażerowie zapłacą 74 zł (imienny) lub 86 zł (na okaziciela);
  • w granicach Rumi, Redy i Wejherowa lub gminy Wejherowo i Rumi - 96 zł (imienny) lub 112 zł (na okaziciela);
  • w obrębie całej sieci komunikacyjnej ZKM Gdynia będzie trzeba zapłacić natomiast 116 zł (imienny) lub 130 zł (na okaziciela).


Zmiany w biletach metropolitalnych



Zmiany obejmą również bilety metropolitalne, które umożliwiają przesiadanie się pomiędzy pojazdami ZKM w Gdyni, ZTM w Gdańsku i MZK Wejherowo.

  • Za zwykły bilet jednoprzejazdowy będzie trzeba zapłacić 4,60 zł lub 4,80 zł w wersji telefonicznej oraz 5 zł lub 5,20 zł w wersji papierowej.
  • Za bilety 75-minutowe - 5 zł (linie zwykłe i nocne lub zwykłe, pospieszne i nocne ZKM) lub 6 zł (linie zwykłe, pospieszne i nocne).
  • Dobowe - 20 zł za komunalny, 26 zł za kolejowo-komunalny dwóch organizatorów oraz 30 zł za kolejowo-komunalny wszystkich organizatorów.
  • Bilety 72-godzinne - 40 zł za komunalny i 60 zł za kolejowo-komunalny wszystkich organizatorów.
  • Bilet metropolitalny miesięczny komunalny ma kosztować 136 zł.
  • Bez zmian pozostaną natomiast ceny metropolitalnych biletów miesięcznych kolejowo-komunalnych.

Dlaczego drożeją bilety? Więcej za prąd i paliwo



Przyczyny wzrostu cen biletów to efekt podwyżek opłat za prąd, droższego paliwa, wyższych kosztów pracy i wysokiej inflacji. To też pokłosie odpływu pasażerów, których liczba sukcesywnie zmniejsza się z powodu pandemii: wiele osób wykonuje swoją pracę zdalnie.

- Ze względu na radykalne podwyżki głównie cen prądu i znaczne zwiększenie nakładów gminy na funkcjonowanie komunikacji miejskiej już w tym roku prognozowane wpływy z biletów pokryją zaledwie 26 proc. naszych potrzeb - tłumaczy decyzję o podwyżkach Piotr Borawski, wiceprezydent Gdańska.

Wiceprezydent Piotr Borawski tłumaczy przyczyny podwyżek.


Magistrat szacuje, że w drugiej połowie roku do budżetu miasta wpłynie ok. 7-8 mln zł więcej. W skali roku ma to być już ok. 15 mln.

Porównanie wydatków na komunikację miejską w Gdańsku. Porównanie wydatków na komunikację miejską w Gdańsku.
Jeszcze w listopadzie ubiegłego roku, władze miasta informowały, że tylko 31,3 proc. kosztów funkcjonowania publicznego transportu pochodzić będzie z dochodów z biletów.

Jakimi powodami wzrost cen biletów uzasadniają przedstawiciele Gdyni?

- Najważniejsze z nich to znaczne podwyżki cen energii elektrycznej i oleju napędowego, co przekłada się bezpośrednio na koszty utrzymania i eksploatacji taboru. Podwyżki tych kosztów względem poprzedniego roku według prognoz będą sięgać nawet 39 proc. (w zależności od operatora). Wyższe kwoty na fakturach za energię odczuje w Trójmieście szczególnie dotkliwie gdyńska komunikacja, w dużej mierze oparta na zeroemisyjnych trolejbusach. Zwiększyły się także koszty pracy czy usług zewnętrznych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania komunikacji - mówi Agata Grzegorczyk.

Bilety na komunikację w Trójmieście nadal nie najdroższe



Co ciekawe, nawet po podwyżkach ceny biletów trójmiejskiej komunikacji nie znalazły się w czołówce "najdroższych" pod tym względem miast.

Ile za bilet na komunikację zapłacimy w Warszawie, Poznaniu, Wrocławiu czy Krakowie? Trójmiasto nadal nie jest najdroższe. Ile za bilet na komunikację zapłacimy w Warszawie, Poznaniu, Wrocławiu czy Krakowie? Trójmiasto nadal nie jest najdroższe.
Za podstawowe bilety zapłacimy więcej np. w Krakowie czy Poznaniu. W Trójmieście komunikacja jest już jednak dla pasażerów droższa niż w stolicy. Oprócz Trójmiasta na podwyżki w tym roku zdecydowały się też władze Łodzi oraz Bydgoszczy.

Droższe bilety na kolejkę. Ile kosztuje bilet SKM?



Pod koniec ubiegłego roku ceny biletów podniesiono też na kolei. Oznacza to, że pasażerowie zapłacą za bilety w SKM nawet o 10 proc. więcej.

Czytaj więcej:

Ceny biletów na SKM i Polregio po podwyżkach



Urząd Marszałkowski potrzebę wprowadzenia droższych biletów argumentuje m.in. rosnącymi cenami energii elektrycznej i paliwa oraz skutkami pandemii.
20:29 2 LUTEGO 22

Podwyżki biletów komunikacji miejskiej (18 opinii)

Bilety drożeją a zwrotnice tramwajowe podgrzewane są cały czas, przynajmniej od października, a temperatura na zewnątrz nie zawsze jest ujemna
Generuje to przecież koszty.Czy nikt w ZKM nie kalkuluje? Najlepiej koszty przezucic na pasażerów.
Bilety drożeją a zwrotnice tramwajowe podgrzewane są cały czas, przynajmniej od października, a temperatura na zewnątrz nie zawsze jest ujemna
Generuje to przecież koszty.Czy nikt w ZKM nie kalkuluje? Najlepiej koszty przezucic na pasażerów.

Opinie (1348) ponad 50 zablokowanych

  • 75 minutowa podróż w granicach miasta

    To, że potrzebny jest bilet na tak długą podróż w granicach jednej metropolii, nienajlepiej świadczy o systemie transportu publicznego. Jeszcze trochę i trzeba będzie wyposażyć pojazdy komunikacji miejskiej w obowiązkowe toalety właśnie ze względu na czas podróży.

    • 77 1

  • Paliwo potaniało

    To podnosimy ceny biletów

    • 48 2

  • Xyz

    Uważam, że to zły pomysł.. zniechęcanie ludzi do komunikacji miejskiej. Wycofanie biletów- tragedia ..

    • 45 0

  • Opinia wyróżniona

    Nowe rozwiązanie (77)

    Trochę słabe rozwiązanie z biletami czasowymi. Zeby przejechać 2-3 przystanki będzie trzeba zapłacić i tak za 75min jazdy aż 5zł. Powinno być rozwiązanie tak jak w niektórych zagranicznych miastach. Wsiadasz do tramwaju, odbijasz bilet i przy wysiadaniu odbijasz go ponownie, a koszt jest liczony za ilość przejechanych przystanków

    • 966 20

    • chłopie ! oni nie mogą się dogadać od wielu lat co do wspólnego biletu w ramach metropolii (7)

      a Ty z takimi cudami wyskakujesz

      • 179 5

      • (4)

        Jeśli mieszkańcy Wejherowa muszą płacić za bilety tyle samo co mieszkańcy Trójmiasta to nie dziwie się.

        • 11 0

        • (3)

          Na Slasku gmin chyba pod 30, a dogadali sie dawno!

          • 6 1

          • (2)

            Bo działają jak Sopot czyli brak własnej komunikacji?

            • 1 0

            • Poszczególne miasta nie mają własnej komunikacji, bo od lat mają wspólny tabor (1)

              • 1 0

              • Widocznie u nas tez tak powinno być.

                • 0 1

      • Bo nadchodzi

        ,,Fala,, i kolejne gęby do wykarmienia z tego samego koryta!

        • 6 0

      • Była kiedyś konkurencja Planetobus, ale ją Adamowicz zniszczył rzekomymi remontami

        to miasto to dno od dwóch dekad. A było naprawdę piękne i dla ludzi.

        • 5 1

    • Jest coś takiego? No to byłby idealny przejazd (7)

      • 40 4

      • Jest (4)

        Tak jest m.in. w Holandii, a ceny przejazdów niewiele wyższe niż w Gdańsku - z tym, że przy 3-4 krotnie większych zarobkach.

        • 62 3

        • (2)

          chłopie, tak jest np w tczewie, wktórym mieszkam, serio to nie treba szukac na drugim koncu swiata...oczywiscie mowa o przejazdach a nie o zarobkach ;)

          • 38 1

          • A juz myslalam ze zarobki tez :)

            • 13 1

          • Tak, tylko trzeba mieć specjalną kartę zasilaną stacjonarnie. Dla reszty tylko papierowy bilet na jeden przejazd.

            • 5 0

        • Te karty wydawane są na terenie Holandii

          przez różnych operatorów przejazdów, natomiast wszystkie są honorowane przez wszystkich

          • 4 0

      • Jest nawet w Poznaniu. (1)

        Nazywa się PEKA

        • 14 0

        • PEKA to miesięczny

          Ale tPortmonetka już jest tym, czego potrzeba ;)

          • 3 0

    • (1)

      No ale dzieki podwyzkom znowu miesieczny na skm umozliwiajacy przejazd nie tylko po Gdyni, ale i po Sopocie, jest tanszy od zkm na sama Gdynie ;)

      • 12 1

      • Miejski się zwie

        • 3 1

    • po co te komplikacje? jeśli jeździsz okazjonalnie to nie żal 5 zł (18)

      a jeśli regularnie to masz tani miesięczny, komunikacja jest przede wszystkim dla regularnie jeżdżących a nie osób co sobie dwa razy w miesiącu gdzieś chcą podjechać

      • 11 85

      • (2)

        jak dla ciebie przylozenie karty do maszyny przy drzwiach, a potem zrobienie tego raz jeszcze przy wysiadaniu to komplikacje, to musisz byc na prawde bardzo ograniczony

        • 54 7

        • A teraz policz ilu pasażerów wsiada i wysiada (1)

          z tramwaju lub autobusu w Poznaniu, a ilu z SKM w Gdyni lub Gdańsku. I jakie będą opóźnienia z tego powodu. Sensowniej by było zrobić bramki automatyczne, ale znając realia też by nie działały! A w MZK Wejherowo też kartę logujesz i wylogowujesz w autobusach.

          • 4 4

          • nie masz pojęcia o czym mówisz

            jakie opóźnienia? nie wypowiadaj się na temat jeśli nigdy nie korzystałeś, w Poznaniu to funkcjonuje super, nie ma żadnych opóźnień spowodowanych 'odbijaniem się'

            • 2 2

      • Kiedy kończy się "okazjonalnie"? (13)

        Jeśli ktoś nie jeździ codziennie, to bilet miesięczny raczej mu się nie opłaca.
        Na naprawdę okazjonalne przejazdy przy tej cenie, zwłaszcza na krótkie dystanse, lepszy będzie bolt, uber itp. A już we dwójkę to w ogóle.

        • 52 4

        • A jeszcze lepsze po prostu nie kasowanie biletu i patrzenie czy wsiada Renoma. (12)

          Wtedy ja wysiadam i podchodzę 1-2 przystanki z buta. Opcjonalnie czekam na następny tramwaj, w którym też nie kasuję biletu za 5 zł.

          • 30 14

          • Kraść to miliony.

            • 9 1

          • (10)

            Teraz od Marca wchodzi nowe prawo ,że konduktor będzie mogł sprawdzić ci bilet przy twoim wysiadaniu.W końcu skończy się okradanie uczciwie pracujących i kasujących bilety obywateli.Ja nie raz obserwowalem takich pasożyt.......ów co na pamięc znali już kanarow i gdy widzieli ich przezszybę pojazdu ,zaraz na następnym przestanku wysiadali ,a kanar nie mógł nic zrobić.Swoją drogą dlaczego od dawna konduktor nie sprawdzał tych przy wysiadaniu,przecież wiadomo że większośc takich nie posiada ważnego biletu.W Gdyni obserwuje się to notorycznie ,nie wiem jak w Gdańsku.A swoją drogą to tacy kanarzy chyba nie mają rozumu ,bo zamiast jeden czy dwóch już powinno siedzieć w autobusie i obserwować niekasujących a nie zawsze są na widoku przeważnie w grupie i wsiadają sprawdzać bilety zawsze razem.

            • 4 18

            • Jak (1)

              Tak każdego będą przy wejściu sprawdzać to chłopie w godzinę nawet nie dojedziesz do domu

              • 12 2

              • Dojedziesz na czas

                Spisywanie będzie odbywać się już po wyjściu z pojazdu z osobnikiem nie posiadającym ważnego biletu,tak jest w rozporządzeniu o nowym prawie wyłapywania gapowiczow.Po prostu pasażer przy wysiadaniu będzie musiał pokazać ważny bilet a to trwa sekundy.

                • 1 1

            • (4)

              Teraz jak będę wysiadał z tramwaju a bilet będzie wciąż ważny (trudno żeby nie był jak jest na 75 minut) to będę go zostawiał pod oknem, żeby następny pasażer mógł z niego skorzystać i nie musiał kasować swojego i wspierać pasożytów, czyli ZTM Gdańsk.

              • 22 5

              • I wy się dziwicie podwyżkom cen biletów? (1)

                • 3 9

              • A czego chcesz, wszak przejazd opłacony

                Skoro miasto leci w kulki z pasażerami, to niech liczy się z wzajemnością!

                • 7 3

              • Tak dię robiło w czasach dziurkujących kasowników.

                • 8 1

              • Tak się robi i teraz,za dużo jest nędzy.

                • 2 3

            • Przecież do patologii nie dociera, że okradając miasto okradają wszystkich mieszkańców. (1)

              • 5 10

              • Wyborcy wybrali - chcieli patologii okradającej miasto i mają.

                • 6 4

            • Kiedyś

              tak robili kierowcy linii 31 Wałbrzych - Świdnica na końcowych przystankach. Otwierali tylko drzwi obok kierowcy i sprawdzali bilety wysiadającym.

              • 6 0

      • Problem w tym, ze okresowy zawsze powinien byc konkurencyjny do sumy pojedynczych biletow. A teraz jest tak, ze nawet jak ktos robi hybrydowo tydzien na tydzien to po prostu nie oplaca sie kupowac inaczej niz placac osobno za kazdy przejazd.

        • 22 2

    • Zauważ, że w 60 minut można przejechać prawie każdą trasę w Gdańsku (11)

      więc de facto po prostu podnieśli cenę biletów o 26% (znacznie więcej niż inflacja), z 3,80zł na 4,80zł

      • 61 7

      • (1)

        chyba przestać w korkach ;)

        • 4 7

        • zdaje sie ze liczy sie nominalny czas przejazdu wg rozkladu a nie losowe sytuacje na drodze

          • 11 0

      • Dobrze, że mam samochód

        • 21 3

      • Inflacja w Polsce to około 30-50% (5)

        To, co podają to wartości znacznie zanizone. O tyle realnie więcej kosztuje tzw. Koszyk Dudy w porównaniu z wrześniem ubiegłego roku, wiele usług i towarów. Nawet mieszkania podrożały około 20-30%.
        Skąd w Polsce mowa o inflacji 9%?

        • 17 8

        • jesli piszesz o smieciach i innych miejskich podatkach to na pewno :)

          • 4 4

        • Skąd? Bo w koszyku inflacyjnym są takie kwiatki jak lokomotywy i lufy do czołgów. (3)

          A te nie podrożały, więc piszą prawdę. Tyle, że to dotyczy tylko koszyka inflacyjnego, bo realna inflacja na produkty pierwszej potrzeby już dawno przekroczyła 20%.

          • 9 1

          • (2)

            Podrożały, bo podrożała stal, i to bardzo ;)

            • 1 1

            • Materiał to może 5% kosztu wytworzenia, więc nie o drożały. (1)

              • 1 1

              • Stal przez 2 lata podrożała ponad 200%

                Więc z 5% kosztu zrobiło się 10% kosztu.

                • 1 1

      • dokladnie to chcialem napisac

        nie wiem tylko czemu tak skromnie - mogliby zrobic 150 minut i 9.60 ;)

        • 6 1

      • Każdą trasę?

        Co z trasami łączonymi, np. Kowale-Jelitkowo? Też 60 minut?

        • 5 3

    • Szczurek, Karnowski, Adamowicz/Dulkiewicz rządzą w tójmieście ponad 20 lat

      przez tyle lat nie byli w stanie uruchomić jednej, spójnej, taniej komunikacji.

      • 42 4

    • Ale z drugiej strony możesz coś załatwić w pół godziny i wrócić na tym samym bilecie (4)

      więc można z tego skorzystać

      • 5 23

      • Co załatwisz w pół godziny (a z dojściem to w 15-20 minut)? (2)

        W urzędzie, banku czy u lekarza po tym czasie będziesz wciąż czekać w kolejce. Na zakupy za krótko, chyba że wiesz co chcesz kupić i idziesz po jedną rzecz, ale to już taniej i wygodniej wyjdzie przez Allegro do Paczkomatu, albo przez jakieś Glovo czy inne Uber Eats. Na spacer też za krótko, można co najwyżej przebiec się i potem śmierdzieć w autobusie powrotnym.

        • 30 4

        • rejestrację samochodu hahah:)

          • 9 0

        • Jemu chodzi o to, ze podjechac przystanek, kupic piwo i wrocic. Taki sprytny!

          • 2 2

      • Słucham?

        Ty piszesz literaturę o tematyce science-fiction?

        • 0 3

    • bo w tych zagranicznych miastach komunikacja jest dla ludzi

      • 34 2

    • W Poznaniu

      W Poznaniu jest dokładnie takie rozwiązanie!

      • 20 1

    • Propozycja

      Jeżeli na bilecie można jeździć aż 75 min to proponuję zaczac sie nimi wymieniać :)

      • 46 2

    • Podobny system jest w trakcie wprowadzania

      W tramwajach w Gdańsku pojawiły się miejsca na czytniki systemu FALA, czy jakoś tak.

      • 3 5

    • Włodarze od lat nie potrafią przeskoczyć prostej sprawy jaką są biletomaty w komunikacji miejskiej a co dopiero system odbijania biletu hahaha

      • 14 1

    • (1)

      no przecież będzie od 2023 takie coś ...

      • 1 4

      • Ponoć...

        a miało działać w 2015!

        • 4 0

    • Prosty system

      Dziala juz w Poznaniu, mozliwe że gdzieś jeszcze. Wsiadasz skanujesz bilet lub apke, wysiadasz skanujesz raz jeszcze. Proste, pewnie zwiekszyloby to rowniez zyski, bo jedno przystankowcy nie ryzykowali by jazdy na gapę. No ale tu by trzeba juz pomyśleć, duzo latwiej spalic jakis zabytek w zamian za mieszkanie od dewelopera

      • 9 1

    • Tak jest w Poznaniu.

      • 3 1

    • za 75min jazdy aż 5zł (2)

      Minimalna stawka pracy netto za godzinę to 13,91 zł. Czyli za min.23gr. Cena jazdy za minutę to 6,6 gr. Wychodzi rozsądnie przy założeniu, że wykorzysta się te 75 minut. Ale jak trzeba jechać tylko np. 20 minut to traci się 3,48 zł.

      • 4 2

      • (1)

        A ja mam do pracy 3 przystanki,pieszo za daleko,z biletem za drogo.Pracuję na 3-4 etatu,niepełnosprawny w stopniu umiarkowanym.W Gdańsku zniżek PO nie daje takim ludziom.

        • 5 2

        • wtedy kupujesz miesięczny

          • 0 2

    • Oczywiście

      Ale to jest uczciwe rozwiązanie. A w Polsce wszelkie władze unikają uczciwych rozwiązań.

      • 6 0

    • Jest taka opcja np. w Poznaniu. Naprawdę ... to też jest w Polsce jak miasto Gdańsk.

      • 4 0

    • Nie tylko za granicą

      Takie rozwiązanie z powodzeniem funkcjonuje od paru lat np. w Łodzi

      • 2 0

    • Przecież właśnie o to chodzi - większość przejazdów jest krótsza niż 75 minut.

      Dzięki temu więcej przygarną.

      Następnym krokiem będzie likwidacja biletów innych niż miesięczne.

      • 9 0

    • Kiedyś były bilety na przejazdy 10 minutowe,jak ktoś np.chciał przejechać 2 lub 3 przystanki docelowo,a nie jechać 2 razy dziennie na wycieczkę krajoznawczą.

      • 9 0

    • Jak w Poznaniu

      Tam jest tak zwana tPortmonetka i to świetne rozwiązanie.

      • 4 0

    • Powinna powstać jakaś petycja do miasta żeby zrobili bilet 30 minutowy za np 3 zł normalny. Teraz jeśli miałbym zapłacić prawie 5 zł żeby podjechać 2 przystanki na zakupy i kolejne 5 zł żeby wrócić to wolę jechać samochodem.

      • 8 0

    • Popieram

      Takie rozwiązanie wprowadzono kilka lat temu w Poznaniu. Słabo więc porównywać ceny biletów do innych miast nie wspominając o innych sposobach jak na przykład tPortmonetka w Poznaniu, z którego korzysta większość mieszkańców. Bilety "papierowe" w znacznej mierze kupują jedynie przyjezdni.

      • 1 0

    • Przy zdrowych nogach 2-3 przestanki można przejść pieszo. Ale fakt, 4,80 to jest przesada.

      • 1 0

    • elo

      na taki system nie ma pieniedzy

      • 0 0

  • A moze prownajcie do tych tanszych miast, np warszawy

    Kpina z pasażerów! Likwidują bilety jednoprzejzodwe i ważne od pon do pt

    • 42 0

  • Kierowcom obniżyli paliwo, nam podwyższyli. To się nazywa zrównoważony transport po polsku :D (8)

    • 45 2

    • (1)

      Już ceny paliw rosną. Było 6 zł, potem 5.78 i wraca 5.99.

      • 2 1

      • ale państwo czyli my dostajemy z tego tytułu mniej

        i ktos (wszyscy podatnicy, piesi, rowerzysci ...)bedzie ten brak vatu pokryc innymi podatkami

        • 1 1

    • Nie, kierowcom cenę obniżył PiS, a pasażerom cenę o 26% podniosło PO (4)

      bo to PiS odpowiada za zmniejszenie akcyzy i VATu w paliwie, i to PO z synem Tuska odpowiada za komunikację miejską w Trójmieście.

      • 3 4

      • (3)

        Nie kłam, akcyza jest jaka była, a to jej obniżka a nie vatu spowodowałaby oszczędności przedsiębiorców

        • 3 2

        • (2)

          Co nie zmienia faktu, że w poniedziałek litr 95 był po 5,99, a we wtorek poniżej 5,30

          • 3 0

          • (1)

            Zobaczymy po ile będzie jak VAT wróci. 7 pęknie?

            • 2 1

            • To ceny na komunikację miejską znów wzrosną

              • 0 0

    • Wszystko dla miasta :)

      • 0 0

  • Brawo !!!

    Stolicę już pokonaliśmy, tera tylko Poznań i Kraków i bedziem na szczycie.

    • 33 0

  • No tańszych to się nie spodziewałem akurat

    • 18 0

  • Na rowery wsiadać Leszcze i dymać z Centrum na Pogórze

    I ładnie machać z uśmiechem urzędnikom w elektrykach na buspasach.
    Eko jest dla bogatych, a nie dla miernoty.

    • 34 4

  • A rano był artykuł o marnowaniu pieniędzy

    To znaczy kampanii, na którą zmarnowano pieniądze

    • 37 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane