• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Drugi lewoskręt na Armii Krajowej nic nie zmienił

Maciej Korolczuk
13 maja 2024, godz. 18:00 
Opinie (319)

Niewiele dała zmiana organizacji ruchu na skrzyżowaniu Armii Krajowej z HavlaMapka, gdzie drogowcy - chcąc zmniejszyć korki - umożliwili kierowcom skręt w lewo z dwóch, a nie jak dotąd z jednego pasa. W poniedziałek po południu, a więc pierwszego dnia obowiązywania dwóch lewoskrętów, korki były tak samo długie i uciążliwie jak przed zmianami.



Czy w kolejnych dniach korki na Armii Krajowej będą mniejsze?

Być może na efekt zmian trzeba będzie jeszcze poczekać, ale pierwsze popołudnie z dwoma, a nie jednym lewoskrętem na Armii Krajowej w al. Havla wyglądało tak jak wszystkie poprzednie - korki w godzinach szczytu zaczynały się już przy wyjeździe z Chełmu i ciągnęły po horyzont aż do zjazdu na Łostowicką i Havla.

Przypomnijmy - przed weekendem drogowcy umożliwili tam skręt w lewo z Trasy W-Z w kierunku Łostowic i Ujeściska dodatkowo ze środkowego pasa (dotychczas można nim było poruszać się tylko na wprost).


Nowa organizacja ruchu na razie niewiele zmieniła. Korki na Armii Krajowej w poniedziałek były tak samo długie i uciążliwe jak poprzednio. Nowa organizacja ruchu na razie niewiele zmieniła. Korki na Armii Krajowej w poniedziałek były tak samo długie i uciążliwe jak poprzednio.
Rozwiązanie wprowadzono, aby zminimalizować popołudniowe korki, zastrzegając jednocześnie, że to działanie tymczasowe i testowe. Na stałe pozostanie tylko wówczas, jeśli drogowcy uznają, że się przyjęło i rzeczywiście korki są mniejsze.


Pierwszy dzień bez efektów



Poniedziałkowe popołudnie tego nie potwierdziło. Niewykluczone, że na wyciąganie wniosków jest jeszcze zbyt wcześnie i kierowcy potrzebują czasu, by przyzwyczaić się do nowego udogodnienia. Podobnie uważają nasi czytelnicy, którzy swoimi spostrzeżeniami podzielili się w Raporcie.

- Organizacja ruchu została zmieniona, ale kierowcy nie potrafią z niej korzystać. Teraz z lewego skrajnego pasa mało kto skręca, co daje efekt jak przed zmianami. 10 pasów nie pomoże, jak tak jeździcie, moi drodzy użytkownicy dróg - napisał jeden z czytelników.

W korku na Armii Krajowej utykamy już od Chełmu (43 opinie)

Ciasno na Armii Krajowej w godzinach szczytu
Ciasno na Armii Krajowej w godzinach szczytu


Miejsca

Opinie (319) ponad 20 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Jeszcze jeden pas (45)

    Trust me bro, jeszcze jeden pas, to już będzie ostatni, tym razem będzie super, wcale nie jest tak, że za każdym razem kończy się tak samo

    • 159 48

    • Na tym polega rozwój (38)

      Po co ci lepszy internet, jak przecież za jakiś czas się i tak się zapcha? Korzystaj z modemu :)
      Jak masz lepszą infrastrukturę, to więcej osób się osiedla i więcej z niej korzysta. Jak znów się powiększy pasy, to będzie kolejny etap rozwoju. Wiem, że niektórzy chcieli by pozamykać drogi i zakazać aut, żeby każdy sobie chodził piechotą wokół lepianki, ale nie na tym polega rozwój.

      • 37 39

      • Konkurs fałszywej analogii xd (13)

        Porównanie do ograniczonej przestrzeni do przepustowości sieci/kabli xdddd

        Polecam wrócić do szkoły i poczytać o induced demand

        Taka wizję rozwoju to masz w Moskwie. I zgadza się jak to mówią Czesi: Polak to taki Rosjanin, który myśli, że jest Francuzem

        • 28 20

        • Dlaczego zła analogia? (12)

          On dobrze mówi. Jak chcesz szybszy internet to wymieniasz kabel Ethernet na szybszy albo wchodzisz na kolejną częstotliwość. Jak jeden kabel nie wystarcza robisz agregację łącza(czyli więcej pasów). Jak już naprawdę brakuje ci wolnych portów ethernet to... nie podłączasz więcej komputerów! Czyli nie budujesz więcej domów. Ale jak już wydałeś zgodę na budowę domu, to teraz jako urzędnik musisz poszerzyć drogę albo zbudować skrzyżowanie bezkolizyjne, żeby "zielone" było przez 100% czasu a nie przez 40%.

          • 18 10

          • Guzik prawda! (2)

            "Ale jak już wydałeś zgodę na budowę domu, to teraz jako urzędnik musisz poszerzyć drogę albo zbudować skrzyżowanie bezkolizyjne"

            Budujesz PKM południe i tramwaj.

            • 6 14

            • ...i puszczasz PKM raz na godzinę a tramwaj z prędkością spacerową

              • 19 3

            • Ale kiedy? Ludzie juz tam mieszkaja od wielu lat a tramwaju i PKM ani widu ani słychu

              • 4 0

          • Poczytaj o induced demand w inżynierii transportu (5)

            Natężenie ruchu nie wynika bezpośrednio z ilości mieszkańców, ale m.in z zapotrzebowania na transport w ogóle oraz z wybieranych środków transportu.

            Zobacz, obecnie stworzyliśmy ujeścisko które jest niemal w 100% blokowiskami, doprowadziliśmy tam okropnej jakości i prędkości transport publiczny i jesteśmy niesamowicie zdziwieni że te okolice są kompletnie zakorkowane. Jeżeli mieszkańcy będą mieli usługi, szkoły czy miejsce pracy blisko miejsca zamieszkania to wpłynie to na ruch w mieście.

            Można to rozwiązać albo robiąc tzw "mixed use zone" czyli tak planować miasto żeby np. na południu gdańska było cokolwiek poza mieszkaniówką i żeby ludzie nie musieli tyle jeździć. Jeżeli już muszą jeździć, warto ulepszyć transport zbiorowy, który efektywniej wykorzystuje przestrzeń na drodze.

            Poszerzanie pasów to ślepa uliczka, są setki badań na ten temat a jeżeli taka forma jest nieprzystępna to zachęcam do wpisania w youtuba "why more lanes wont fix the traffic", zrobienia sobie popcornu, odprężenia się i pooglądania. Może to cię przekona

            • 17 16

            • Induced demand wynika bezpośrednio z większej liczby mieszkańców

              a nie z głupich teorii, że pusty asfalt rodzi samochody.

              • 16 12

            • Reklama bełkotu tego propagandzisty co wybiórczo sobie bierze to co mu pasuje.

              • 9 3

            • Doprowadzilismy?My doprowadzilismy czy pazerni deweloperzy z pazernymi babsztylami z Biura Rozboju Miasta? (1)

              • 4 1

              • A kto dał się nabrać na żałosny marketing big oil?

                "Mam samochód, to nie wypada mi poruszać się inaczej, bo ludzie pomyślą, że jestem biedakiem"?

                • 2 3

            • Przeciez to wszystko wynika z blaku planowania. Na wszystko bylo miejsce, ale nie bylo zadnych planow. a teraz sie nas raczy jakims teorami dla miast panstw jak Bangladesz z ogromna gestoscia zaludnienia

              • 1 0

          • (2)

            Ale jeden przewód (nie "kabel") zajmuje tyle samo miejsca, nieważne, czy to klasyczny miedziak czy światłowód. Natomiast dwa pasy ruchu zajmują więcej miejsca niż jeden. Dlatego analogia jest chybiona.

            • 7 11

            • W agregacji łącza nie (1)

              Poza tym chodzi o budowę skrzyżowania bezkolizyjnego, czyli dalej pozostają 2 pasy, tylko wykorzystywane przez 100% czasu a nie przez 40%, więc masz wzrost przepustowości jak w full duplex vs half duplex.

              • 7 6

              • A wiesz mój drogi, czemu sprzęt sieciowy odrzuca całkiem dobre pakiety, jak jest jeszcze daleko od 100% przepustowości?

                Tak samo rozłożenie korka na kilka miejsc sprawia że ruch jest płynniejszy.

                • 0 0

      • Postęp cywilizacji jest zdradliwy - trzeba go regulować niczym przycinanie drzewka (12)

        W latach 60-tych XX wieku 4 pasmowa autostrada w Meksyku, w latach 70-tych 6-pasmowa, w latach 80-tych 8 pasmowa, w latach 90-tych 12 pasmowa autostrada. Ludzie nie wytrzymują w Meksyku. Przez stolicę Meksyku jedzie się 14-16 godzin. Lata 20 XXI wieku 16 pasmowa autostrada ???

        • 16 17

        • (2)

          Tylko wiadukt i wyłącznie wiadukt, który już był planowany na samym początku planowania tego skrzyżowania.

          • 19 3

          • Ale to w Chinach

            U nas w XXI wieku wiadukt?
            Chin i tak już zachód nie dogoni(:

            • 4 5

          • tak i korek do gdanska od sikorskiego...

            • 8 10

        • To zadaj sobie pytanie (6)

          Co by było jakby zostali z 6 pasami tylko...

          • 10 9

          • (5)

            Byłoby dokładnie to samo, ani trochę lepiej ani gorzej. Ruch samochodowy jest funkcją ludzi mieszkających w danym mieście, a nie przepustowości ulic. Zwiększanie przepustowości powoduje proporcjonalne zwiększenie ruchu samochodowego. Nazywa się to prawem wymuszonego popytu. Ale jest jedna różnica: jeśli masz 6 pasów zamiast 12, to masz więcej miejsc choćby na parki, skwerki, chodniki...

            • 18 15

            • Nie gadaj bzdur (3)

              Właśnie to skrzyżowanie jest najlepszym przykładem, że jak nie rozbudowujesz dróg to korek wylewa się na okoliczne drogi osiedlowe, jak na Witosa i Sikorskiego. I daruj sobie ten pseudonaukowy ton, bo w podobny sposób można przekonywać do płaskiej ziemi. Coraz więcej badaczy odrzuca teorię o popycie indukowanym, bo korelacja to nie jest przyczynowość, a badania, które niby ją potwierdziły, powstały w oderwaniu od innych czynników, jak wzrost liczby mieszkańców, a to jest efektem urbanizacji miast, bo coraz mniej ludzi pracuje i mieszka na wsi a coraz więcej w miastach i centra miast sprzed rewolucji przemysłowej nie są w stanie pomieścić większej liczby mieszkańców, dlatego ludzie budują się dalej od centrum, dlatego jeżdżą samochodami i dlatego jest większy ruch, a nie przez szersze drogi. Szersze drogi to skutek potrzeby, a nie przyczyna

              • 17 10

              • za trudne dla ekologicznego bolszewika - ci biedni ludzie wierzą, że drogi indukują ruch samochodowy (1)

                a samochody mnożą się jak króliki.... ich po prostu trzeba leczyć

                • 15 5

              • Skoro samochody się nie mnożą, to nie będzie Ci przeszkadzała potężna opłata parkingowa za drugi i następny samochód na mieszkanie?

                • 0 2

              • Czas otworzyć mózg

                Nie każdy chce jeździć samochodem, a musi - brak alternatyw powoduje wylewy o których mówisz i żaden kolejny pas nie rozwiąże tego problemu

                • 2 1

            • Taa parki skwery i chodniki przy autostradzie ze spalinami.Gratuluje pomyslu.

              Tylko nie wyjezdzaj mi tu o elektrykach znowu pajacusiu...

              • 0 1

        • W latach 60-tych XX wieku lataliśmy na Księżyc (1)

          a teraz nas skazują na rowerki. Historia zatacza koło, bo już były czasy gdy wszystkie miasta były 15-minutowe i przyjazne pieszym. To tamte czasy, gdy co kilka lat była dżuma i cholera, szczury biegały po ulicach, wszędzie była bieda a sensem życia było przetrwanie. Ech piękne czasy.

          • 17 20

          • Akurat 15 minutowe miasta mamy teraz.

            Ameryka odeszła od nich w latach '50 przecinając miasta autostradami.
            Teraz bez samochodu nie da się tam zrobić głupich zakupów.

            • 1 0

      • to jest za trudne dla zaczadzonych ideologia ekologizmu (10)

        logiczne myślenie nie jest w cenie.

        • 21 25

        • Ta ideologia powoduje, że nie masz pod domem fabryki a kranu leci czysta woda. (9)

          Zaczadzony jesteś raczej ty, strachem przed czymś czego nie rozumiesz.

          • 29 14

          • Bolszewizm żywi sie teraz ekologiznem (5)

            Proletariusze wszystkich krajow łaczcie sie.

            • 16 14

            • A czym się żywi twój pseudo-prawicowy ekstremizm? (4)

              • 11 14

              • Zdrowym rozsądkiem, logicznym myśleniem i pragmatyzmem (3)

                • 15 8

              • Ciekawa nazwa na "zyski ruskich i arabskich koncernów naftowych". (2)

                • 1 1

              • Panel pv kupujemy w chinach, za chwile auta elektryczne z chin zaleja europe (1)

                • 0 0

              • Mamy niszę, którą można by wypełnić, budując fabryki w Polsce.

                Tymczasem, kupiliśmy bojowe ołtarze.

                • 0 0

          • Za brak fabryki pod domem odpowiada zoning (2)

            Tak, to właśnie ten sam zoning, którego tak hejtują rowerowi youtuberzy z USA i przez który nie ma szans na miasta 15-minutowe

            • 6 14

            • Zoning odpowiada za to, że pod domem nie ma nawet Żabki, a do sklepu masz 10km.

              • 0 0

            • to fajny zoning, gdzie jest zakaz budowania wielomieszkaniowych budynków i bez samochodu nie pójdziesz nawet po chleb.

              • 1 0

    • I tak będzie

      Pod warunkiem że ten teraz budowany dom będzie ostatnim budynkiem w mieście

      • 8 3

    • w monachium masz 8 pasow i korek w dwie strony (1)

      dolozysz 1 -2 pasy a korek przeniesie sie poprostu gdzie indziej nic to nie zmieni ,zmienic czestotliwosc swiatel tylko to nam pomoze

      • 9 16

      • Doradzam intensywniejsze mieszanie łyżeczką, wtedy herbata będzie słodsza.

        • 7 2

    • Wtedy marzyciele z Kaszub pracujący w Gdańsku zrozumieją że mają używać kolei

      I tak, korki się wtedy zmniejszą. To chyba oczywiste

      • 6 3

    • Bo otyłości

      nie leczy się popuszczaniem paska u spodni. W godzinach szczytu zawsze będą korki, jak nie w tym miejscu to w innym.

      • 3 0

    • Wracaj do korei płn, tam żadne pasy sa niepotrzebne

      • 0 2

  • Widukt (9)

    Czy ktoś w końcu zrozumie, że tam powinien być wiadukt !!!!!

    • 134 21

    • (1)

      To się zablokuje przy świętokrzyskiej i na warszawskiej

      • 4 15

      • A kogo obchodzi boczne dziadostwo typu warszawska?

        • 11 3

    • A także hyperloop na Zakoniczyn (1)

      Oraz teleport do Żukowa

      • 6 5

      • ty z tych co szczytem marzen jest kladka nad Wisla?

        • 0 1

    • Uchowaj Boże! (1)

      Za jedną taką estakadę można wybudować ze sześć linii tramwajowych pokroju Nowej Warszawskiej albo kupić 80 przegubowych autobusów elektrycznych.

      I to by był realny krok w kierunku usprawnienia transportu, a nie przewalanie ciężkich pieniędzy na większe korki na Karczemkach i na Węźle Groddecka.

      • 11 17

      • szlachta sie znudziła staniem w tym miejscu i dzięki estakadzie chcą zakorkować inne

        czego nie rozumiesz? im się po prostu to korkowanie miasta należy, tak jak parkowanie za darmo na trawnikach jest ich świętym prawem

        • 4 5

    • nikt myślący nie rozumie po co wysokim kosztem przenosić korki w inne miejsce

      tylko tramwaj i ograniczenia w ruchu samochodów mogą rozwiązać problem korków, czas zmienić Armii Krajowej w normalną ulicę miejską

      • 4 7

    • Może (1)

      by ktoś zrozumiał, jakby było to faktycznie uzasadnione. Wpierw przypatrz się uważnie sytuacji ruchowej z każdej strony i, zastanów się, co ten wiadukt - skąd i dokąd - miałby zapewnić.

      • 1 2

      • Sprawny dojazd do obwodnicy.

        Zrozumiałeś?

        • 1 1

  • tylko (4)

    wiadukt nad hawla i łostowicką armi krajowej górą rozwiąże ten problem

    • 96 10

    • No pewnie (2)

      Tym razem się na pewno uda. To nic że ten nad Galerią Bałtycką ciągle zakorkowany stoi. No to jest zupełnie inna sytuacja przecież :) :) :)

      • 6 5

      • Masz rację, to jest inna sytuacja, bez ironii.

        • 2 1

      • Przeciez bez wiaduktu kolo Galerii Baltyckiej kroki bylyby jeszcze wieksze....

        • 1 1

    • Tramwaj

      Przecież tam tramwaj jest. Ten lewoskręt jest przede wszystkim dla ludzi z tej okolicy. Czy oni muszą jeździć swoimi autami do centrum? Miasto zamiast im to ułatwiać powinno wspomóc ich w decyzji skorzystania z komunikacji miejskiej. Jestem spoza Gdańska i jak jadę do centrum to zawsze zostawiam auto na pętli na Jabłoniowej. Idealnie nie jest bo czasem od obwodnicy 20min ale pchać się do miasta... Rozwiązania na korki są proste - parkingi przy obwodnicy, tramwaj do obwodnicy, opłaty za wjazd do centrum. Na początku wszyscy będą lamentować, a po roku każdy będzie szczęśliwy:)

      • 3 1

  • AHA (9)

    No niesamowite, może problemem jest ilość aut a nie pasów ruchu? :))) Ciekawe kiedy to odkryjemy, może wtedy jak Gdańsk całkowicie stanie. Teraz uciążliwie jest przemieszczanie sie nawet poza godzinami szczytu i poza sezonem turystycznym... No nic... Serdeczności i do przodu!

    • 50 60

    • Ja bym tam wprowadził jednak przejście dla pieszych, jeszcze jedno (1)

      Wzorem tego przy Akademii Muzycznej czy Forum.
      Mają w centrum tunel ale miasto i urzednik wie lepiej. Muszą jednak pełzać góra a rano czy popołudniu zapomnij aby plynnie jechać, bo wszystko stoi na pseudo przejściach.
      P.S.
      Zapomniałem o Piramowicza, geniuszu miejskich urzędników. Nie pozdrawiam!

      • 21 15

      • Wystarczy

        Nie być zespawanym z samochodem, wtedy widzi się także inne potrzeby.

        • 10 10

    • A może nie aut tylko mieszkańców? (6)

      • 6 6

      • a to piesi zakorkowali te dodatkowe pasy ruchu? (4)

        czekam na więcej, śmiało

        • 9 9

        • No proszę

          Od kiedy wszyscy mieszkańcy to tylko piesi miszczu intelektu?

          • 7 3

        • Gość wali sarkazmem

          Inteligencja nie jest twoją mocną stroną prawda?

          • 4 0

        • dobra - jasna sprawa (1)

          nie stać cię na auto i wylewasz żale. Weź się do roboty nierobie to też sobie kupisz. Coś więcej niż codzienne tanie wino z socjalu

          • 4 6

          • Oho, uwaga, mamy tu bogola :)

            Nooo stary, ty to jesteś gość, stać ci na auto, a tak wielu ludzi nie stać bo po prostu nie wzięli się do roboty ;) Ty to pewnie zarabiasz chyba ze średnią krajową, a to nie byle co ;) :) :) 700 aut na 1000 mieszkańców. Do ciebie nie dociera, że przy tej liczbie absolutnie każdy ma dziś w rodzinie przynajmniej jedno auto, tytanie umysłu ? :)

            • 5 3

      • Może nie, skoro są miasta mające więcej mieszkańców i mniejsze korki.

        To nie są zatory z ludzi tylko z samochodow

        • 0 1

  • (3)

    ja wiem że to trudne do wymówienia słowo, estakada.

    • 96 11

    • niewiedza

      Estakada to raczej coś dłuższego (est. Kwiatkowskiego, est. obwodnicy południowej)

      • 2 6

    • mózgi wam się w tych puszkach lasują

      jaka to jest dla was różnica gdzie w tym korku stoicie? jak nie tu to gdzie indziej, estakada może tylko wydłużyć łączny czas przejazdu całej trasy zwiększając korki na innych węzłach

      • 2 3

    • Jest jeszcze trudniejsze słowo: pieniądze. Z jakich nowych ulic chcesz zrezygnować aby ją zbudować i utrzymać?

      • 1 1

  • (9)

    Polecam obejrzec sobie fajny dokument na yt w kwestii dodawania kolejnych pasow zeby minimalizowac korki. W USA tak zrobili w pewnym miejscu i z 2 zrobili 8. Efekt :D korki coraz wieksze.

    Trojmiasto juz jest na etapie, ze niewazne ile pasow by sie nie zrobilo,.albo zmodyfikowało tristar, nie bedzie juz szybciej tylko wolniej.

    I nawet nowa obwodnica metropolitalna (bardzo potrzebna) nie spwooduje ze bedzie szybcien, bo pojawia sie kolejne osiedla z setka albo 200 mieszkan kazde, co generuje ogromny ruch samochodowy.

    Takze nie liczcie na to ze np. z poludnia Gdanska nad morze pojedziecie w sezonie letnim autem 20-30 minut tylko 40 mint minimum, a za 2-3 lata bedzie to godzina

    • 44 33

    • No to srodkiem szybki tramwaj ...

      ... od srodmiescia po kokoszki albo wlaczany w linie pkp w Leznie. A tam parking na 500 aut ride&go.

      • 8 0

    • Bzdura (1)

      W USA jest specjalny pas (HOV) dla aut
      z co najmniej 2 osobami na pokładzie, Amerykanie są praktyczni

      • 3 12

      • lol

        • 2 2

    • Mało tego. W porannych godzinach szczytu obwodnica metropolitalną tylko zwiększy korki. Spowoduje, że więcej samochodów będzie się mogło dostać do miasta. Poza tym OMT spowoduje więcej osiedli w okolicach węzłów i jeszcze łatwiejszy dostęp do miasta samochodem, czyli jeszcze większe korki. W popołudniowych to po prostu zator przeniesie się w inne miejsce. Może będzie nieco mniejszy. Rozwiązaniem tylko kolej. Działająca i punktualna kolej.

      • 8 0

    • Powiedzmy (4)

      że tysiąc aut jedzie jednym pasem, ile potrzebują czasu na przejechanie tym pasem? Inna sytuacja, tysiąc aut jedzie tysiącem pasów, ile potrzebują na przejechanie? Ok, za trudne? Jeżeli tysiącem pasów przejedzie tysiąc samochodów to za rok ile ich będzie, milion? Skąd ten milion samochodów? Te całe założenie o kant zadka rozbić.

      • 1 7

      • wyjdź z puszki i zacznij wdychać świeże powietrze, może mózg wróci do normalnego działania (2)

        chcesz kolejne pasy po każdym pojedzie 1000 aut ale skoro na ich końcu jest wąsko i zmieści się tylko 800 pojazdów to co dają kolejne pasy? ten sam korek na kilku pasach zamiast na jednym, jest jeszcze rozwiązanie w postaci burzenia centrum i wysiedlania ludzi z budynków do rozbiórki w celu poszerzania dróg wszędzie... może tego chcesz, bo ty wyprowadziłeś się na wygwizdowie więc chcesz zniszczyć życie tym mądrzejszym co mieszkają w centrum i nie są jak ty uzależnieni od puszki

        • 7 0

        • Dlatego wiadukt, zeby nie było wąskiego gardła (1)

          • 0 2

          • wąskie gardło jest w centrum a nie tam, a drugie na Kokoszkach

            korki na skrzyżowaniu z Havla są o tyle dobre że nie zapychają ani centrum ani żadnej dzielnicy bo są na odcinku bez innych skrzyżowań

            • 1 0

      • I co na końcu tego 1000 pasów? Skrzyżowanie z 3 pasami?

        Ile razy jeszcze trzeba tłumaczyć, że przepustowość zależy od skrzyżowań a nie od ilości pasów między nimi

        • 1 0

  • Od dawna wiadomo, że dokładanie pasów na jezdni zwiększa korki i zatory. (4)

    Tylko ograniczenia i zwężenia są w stanie uratować tę chorą mentalność usługiwania kierowcom.

    • 27 71

    • w domu wszyscy zdrowi?

      • 9 9

    • Tyle że tam nie dołożono i dlatego są korki

      Ba! Ta droga jest idealnym przykładem co się dzieje, gdy NIE dokłada się pasów a buduje się domy - korek, który kiedyś dotyczył tylko AK i Łódzkiej/Havla, teraz rozlewa się na Witosa, Dragana i Sikorskiego, na których wcześniej nie było korków.

      • 4 7

    • (1)

      Kierowcy płacą podatki więc mają prawo wymagać udogodnień. Jest ich znacznie więcej niż rowerzystów to i podatki płacą większe niż rowerzyści zgodnie z efektem skali. Tego jeszcze nie było żeby ogon machał psem.

      • 1 0

      • Rajsopkarze i

        kalesonierze nie płacą podatków za używanie drogi, więc nie rozumiem skąd taka lew a cka postawa roszczeniowa. No ale taka już natura ko muszków

        • 0 0

  • (5)

    Przecież kazdy inteligentny dobrze wiedzial ze to nic nie zmieni. Tam sprawe zmieni tylko wiadukt. Ale nie bo przeciez zablokują sie karczemki. Co za chore myslenie w tym mieście.

    • 91 15

    • A co ma zmienić jak nawet jeśli szybko skręca to stają na kolejnych światłach (3)

      A zanimi za dużo aut się nie ustawi więc co to ma pomóc?

      • 3 4

      • (1)

        Nie zrozumiales przeslania. Skręt nie powoduje tu zatoru. Zator powoduja auta jadące na wprost armii krajowej. Wedlug mnie lepszy bylby zator na koncu miasta czyli Karczemki-Kokoszki niż w srodku miasta paralizujac wiecej niz w sumie jedna dzielnicę. To wszystko to jest ludnosc naplywowa ktora mieszka za miastem a w miescie pracuje. W godzinach szczytu Gdańszczanin i Gdańszczanka nie moze wrocic do domu normalnie gdyz gminy oscienne tez wracają z pracy i tworza korki.

        • 11 3

        • Gdynianie też tędy jeżdżą.

          • 0 0

      • na jakich kolejnych światłach?

        W Kokoszkach?

        • 0 0

    • Wiadukt nad skrzyżowaniem!!!

      Logicznym rozwiązaniem pozostaje jedynie budowa wiaduktu nad skrzyżowaniem!!! Reszta to tylko półśrodki.

      • 20 3

  • mniej samochodów zmieni wszystko!!!! Jak nie to zmiany klimatyczne wykończą upartych kierowców ;) (2)

    • 4 67

    • Czas zacząć się leczyć na poważnie ! szukaj sobie dobrego psychiatry puki jeszcze możesz !

      • 13 6

    • Jakaś propaganda weszła zbyt mocno, co? Doedukuj się w temacie zmian klimatycznych i nie pisz głupot.

      • 1 3

  • Opinia wyróżniona

    To niesamowite, kto by się spodziewał? (12)

    Może dołóżmy jeszcze ze dwa lewoskręty, przecież to niemożliwe aby korki powodowało nadużywanie samochodu

    • 97 102

    • czy jak zaprosisz zamiast jednej 5 kucharek do pieczenia ciasta to szybciej się upiecze ?

      • 10 1

    • jak będzie jeden pas w wielkim mieście to też powiesz że korek jest skutkiem "nadużywania samochodu"? (5)

      • 7 7

      • Tak. (3)

        Są wielkie miasta, gdzie na jednopasmowych drogach nie ma korków, bo jest tam świetnie działająca komunikacja.

        • 9 6

        • (1)

          to sie tam wyprowadz

          • 6 6

          • Ja nie muszę. Jeżeli w Gdańsku mieszkasz blisko tramwaju, też nie jest źle.

            Problem w tym, że tramwaj nie sięga do połowy mieszkańców, co jest chore.

            • 1 1

        • problem w tym, że w Gdańsku jest tragicznie działająca komunikacja

          • 0 1

      • On

        Ma problem z nadużywaniem głupoty bo tylko to może być tłumaczeniem jego wpisu

        • 7 3

    • Zatory powodują przede wszystkim kosmiczne pomysły urzędników od dróg! (3)

      Ewidentnym przykładem jest brak estakady w ciągu al. Armii Krajowej nad Łostowicką. Komu jej brak ma służyć? Bo chyba nie mieszkańcom.

      • 11 10

      • Większej głupoty dziś nie czytałem

        Powodzenia z dalszymi próbami zrozumienia swiata

        • 8 5

      • Zrozum gościu że nawet 10 estakad nic nie zmieni jeśli nie ograniczy się w końcu liczby samochodów

        • 6 3

      • zatory.... jechałeś kiedyś za rowerzystą? widziałeś co się dzieje w lusterku wstecznym?

        • 0 0

    • Miasta dla rowerzystów

      Auta do kasacji

      • 5 12

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane