• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Drugi lewoskręt na Armii Krajowej nic nie zmienił

Maciej Korolczuk
13 maja 2024, godz. 18:00 
Opinie (319)

Niewiele dała zmiana organizacji ruchu na skrzyżowaniu Armii Krajowej z HavlaMapka, gdzie drogowcy - chcąc zmniejszyć korki - umożliwili kierowcom skręt w lewo z dwóch, a nie jak dotąd z jednego pasa. W poniedziałek po południu, a więc pierwszego dnia obowiązywania dwóch lewoskrętów, korki były tak samo długie i uciążliwie jak przed zmianami.



Czy w kolejnych dniach korki na Armii Krajowej będą mniejsze?

Być może na efekt zmian trzeba będzie jeszcze poczekać, ale pierwsze popołudnie z dwoma, a nie jednym lewoskrętem na Armii Krajowej w al. Havla wyglądało tak jak wszystkie poprzednie - korki w godzinach szczytu zaczynały się już przy wyjeździe z Chełmu i ciągnęły po horyzont aż do zjazdu na Łostowicką i Havla.

Przypomnijmy - przed weekendem drogowcy umożliwili tam skręt w lewo z Trasy W-Z w kierunku Łostowic i Ujeściska dodatkowo ze środkowego pasa (dotychczas można nim było poruszać się tylko na wprost).


Nowa organizacja ruchu na razie niewiele zmieniła. Korki na Armii Krajowej w poniedziałek były tak samo długie i uciążliwe jak poprzednio. Nowa organizacja ruchu na razie niewiele zmieniła. Korki na Armii Krajowej w poniedziałek były tak samo długie i uciążliwe jak poprzednio.
Rozwiązanie wprowadzono, aby zminimalizować popołudniowe korki, zastrzegając jednocześnie, że to działanie tymczasowe i testowe. Na stałe pozostanie tylko wówczas, jeśli drogowcy uznają, że się przyjęło i rzeczywiście korki są mniejsze.


Pierwszy dzień bez efektów



Poniedziałkowe popołudnie tego nie potwierdziło. Niewykluczone, że na wyciąganie wniosków jest jeszcze zbyt wcześnie i kierowcy potrzebują czasu, by przyzwyczaić się do nowego udogodnienia. Podobnie uważają nasi czytelnicy, którzy swoimi spostrzeżeniami podzielili się w Raporcie.

- Organizacja ruchu została zmieniona, ale kierowcy nie potrafią z niej korzystać. Teraz z lewego skrajnego pasa mało kto skręca, co daje efekt jak przed zmianami. 10 pasów nie pomoże, jak tak jeździcie, moi drodzy użytkownicy dróg - napisał jeden z czytelników.

W korku na Armii Krajowej utykamy już od Chełmu (43 opinie)

Ciasno na Armii Krajowej w godzinach szczytu
Ciasno na Armii Krajowej w godzinach szczytu


Miejsca

Opinie (319) ponad 20 zablokowanych

  • Najprostszą rzeczą jest skorzystać z nasypów i zrobić wiadukt, nie będzie żadnych korków. Czy to ciężko zrozumieć specom z UM?

    • 10 0

  • Myślę, że miasto musi jeszcze zwęzić z z 2 pasów na jeden. Porobić slalomy jak na Hallera i wtedy będzie po urzędnicze mu.

    Dodatkowo musi być jeszcze więcej dziur i ruch także będzie spowolniony. Ale statystyki jakie będą cacy.. Ahh te urzędnicze babole

    • 7 1

  • (1)

    Coś słabo się inżynierzy spisują. Jakby wydłużyli lewoskręt i dołożyli kolejny dedykowany to MOŻE by pomogło, bo pewnie by się okazało, że jednak w lewo jedzie mniejszość. Tak samo inteligentnie jest rozwiązany dojazd od Chrzanowskiego obok Starego Maneżu. Wsadzili tam światełka, wyjeżdża minimum samochodów ale ruch wstrzymuje cały. A potem kolejne ze stara Słowackiego i zaraz kolejne światła z aleja. I 70% ludzi skręca tam w prawo blokując cały ruch na Chrzanowskiego. Bo prosto i w lewo jedzie mniejszość a pas do prawoskrętu jest krótki jak cholera i cała możliwą przepustowość tego odcinka blokuje ten jeden fragment.

    • 7 0

    • Dokładnie tak.

      Czasem mam wrażenie że ludzie projektujący takie cuda sami nie jeżdżą autami.

      • 2 0

  • Miał byc

    Tam wiadukt nasypy zrobili ponad 20 lat temu ,żeby do dziś miasto nie zebrało jeszcze funduszy wstyd

    • 9 0

  • #Estakada (17)

    Ile można dyskutować i proponować rozwiązania które nic nie dają. Korki w godzinach szczytu są takie że końca ich nie widać, ile ludzie tracą czasu i nerwów.Jedynym rozwiązaniem jest estakada którą przewidzieli projektanci węzła z czasów PRL- trzeba dokończyć budowę poprzez stworzenie estakady i po problemie , nie ma sensu stodsować półśrodków.

    • 188 23

    • Ale oni tego nie rozumieją... (1)

      I tak to już jest w Gdańsku

      • 13 5

      • Ale są uśmiechnieci i serdeczni i właśnie wybraliscie ich na kolejne 5 lat tego żeby robili wszystko dla naszego dobra.

        Wiec stójcie w tych korkach i uśmiechajcie sie do siebie

        • 19 7

    • Socjalisci, nieudacznicy i kombinatorzy jakich od lat wybieracie lokalnie do rządzenia robią eksperymenty społeczne (1)

      Od ponad 20 lat jest dyskusja o estakadzie gdy miasto zaczeło się rozrastać w kierunku południowym.
      Organizacyjnie, technicznie, kosztowo nie jest to wielki ciężar dla miasta, przez ten czas wydano w mieście setki milionów na infrastruktu i obiekty o znacznie większej skali.
      Brak estakady, co więcej brak nawet jakiejkolwiek chęci żeby zrobić coś w kierunku jej budowy to nic innego jak sprawa ideologiczna. Na całej trasie WZ wybudowano kilka bezkolizyjnych skrzyżowań z pomniejszymi arteriami i tylko ta jedna nie jest nawet w żadnych planach ani wyobrażeniach.

      • 21 7

      • Socjaliści to by chcieli

        aby zbudować im szerokie drogi wszędzie i jeszcze za to nie płacić.

        • 3 1

    • Dla kogo, chyba dla przyjezdnych (5)

      Bo dla mieszkańców Gdańska to raczej nie, bo uprzykrzy im tylko życie. Kupileś mieszkanie za grosze poza Gdańskiem to stój w korku. Ja nie potrzebuje aby wybudowano ten wadukt i doprowadzono abym ja stał w jeszcze większym korku na dole. Tak to ci przyjezdni stoją w korku, a ja mam spokojniejszy zjazd do centrum.

      • 12 19

      • a jeszcze "spokojniejszy" wyjazd... (3)

        chyba że tłumoku nigdy nie wychylasz nosa poza swoje uśmiechnięte miasto

        • 11 6

        • Zawsze możesz powrócić do swoich skwaszonych Bartoszyc. (2)

          • 9 9

          • o ! czekałem na tego tluka co tylko zna Bartoszyce (1)

            • 1 1

            • dopisał obrażony mieszkaniec Olecka

              • 0 0

      • przecież tu chodzi o wyjazd z miasta

        a nie wjazd...

        • 8 2

    • Estakada zmieni głównie to, że korki zamiast na AK będą od Świętokrzyskiej aż do Lidla przy Warszawskiej. Estada powinna być wybudowana już dawno temu, zanim południe się zaczęło tak rozbudowywać. Teraz już jest zbyt późno. Ale cóż, tak to właśnie się robi w tym mieście zarządzanym od lat przez te same niekompetentne osoby, które mimo tego, że Gdańsk (oprócz Śródmieścia i Oliwy) jest chyba najgorszym wojewódzkim miastem w kraju są wybierane przez mieszkańców.

      • 9 14

    • Korki w godzinach szczytu są wszędzie,

      w każdym mieście. Jakie by tam nie były szerokie drogi i ile tych dróg by nie było, zawsze są korki. Mamy zbudować tyle dróg aby dwa razy na dobę szybko przejechały auta? Kto za to zapłaci? Ile terenu trzebaby na to prz znaczyć?

      • 3 3

    • a po co ta estakada? jakiś autobus tamtędy jeździ? nie no więc niepotrzebna (3)

      chyba że chcecie sobie ją sami sfinansować to ok, stoicie w korku codziennie to zróbcie sobie zrzutkę i budujcie, zgaduję że taki mostek za jakieś 100mln, was może z 10tys w tym korku dziennie będzie to wyjdzie tylko jakieś 10tys zł na jednego użytkownika, stać was na fury to i na estakadę was stać, jaki to problem?

      • 1 10

      • (1)

        Chcemy ją sfinansować z podatków które płacimy

        • 7 1

        • Ale te podatki to płacisz

          W Gdańsku czy gdzie?

          • 2 1

      • Autobusy stoją w korku na Łąkowej

        Bo zablokowane jest skrzyżowanie AK/Łąkowa/Havla. Moim zdaniem nawet jedna estakada na jezdni północnej wyprowadzi auta z miasta, i o to chodzi. Poza tym AK była planowana jako droga szybkiego i bezkolizyjnego ruchu i od węzła Grodecka do skrzyżowania AK/Otomińska/Kalinowa to jedno nie spełnia tych warunków...

        • 3 0

    • Przeniesienie korki winne miejsca trasy.

      • 0 0

  • drugi prawoskręt na Hallera (1)

    podobne rozwiązanie powinno się wprowadzić na Hallera przy prawoskręcie w Płażyńskiego w kierunku tunelu. Teraz dwa pasy prowadzą prosto do plaży a tam mało kto jeździ, za to najwięcej samochodów skręca w prawo w stronę tunelu i korki robią się notorycznie

    • 24 4

    • tylko że tam nie ma jak dodać drugiego pasa do skrętu bo jest wysepka

      jak ty to sobie wyobrażasz jechałeś tam kiedyś czy tylko czytałeś?

      • 0 0

  • Farba nie dała skutku

    Niech zgadnę - kolejną próbą będzie więcej farby?

    • 6 1

  • W dni parzyste auta z rejestracją kończącą się parzyście, w nieparzyste - nieparzyście. Spadek ruchu o 50 %. Sukces! :) (1)

    • 3 2

    • Za komuny już tak było, z tankowaniem.

      Pamiętam jak ojciec się na to wkurzał, gdy nagle wypadł jakiś rodzinny pogrzeb a tu dzień w którym nie mógł zatankować.

      • 0 0

  • To nie jest tak, że przy takim rozwiązaniu korki magicznie znikną

    Nawet jeśli okazałoby się, że to rozwiązanie jest lepsze to korki nie znikną, bo ruch pojazdów z innych tras przeniesie się na tą.
    Jeżeli chcielibyśmy zmierzyć czy to na prawdę przynosi efekt to należałoby zmierzyć ile pojazdów przejeżdżało na jednym zielonym świetle przed wprowadzeniem zmiany i taki sam pomiar zrobić za kilka tygodni, gdy kierowcy się przyzwyczają do nowej organizacji ruchu. Tylko w taki sposób dowiemy się czy dzięki tej zmianie rzeczywiście przyjeżdża więcej pojazdów.

    • 2 0

  • Na godziny szczytu nie ma dobrych, mądrych rozwiązań i już. Korek jak nie tu to tam.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane