• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Drugi wyjazd z Ujeściska będzie później?

Rafał Borowski
28 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Widok w kierunku końca ul. Piotrkowskiej od strony Szadółek. Widok w kierunku końca ul. Piotrkowskiej od strony Szadółek.

Wszystko wskazuje na to, że budowa przedłużenia ul. PiotrkowskiejMapka w kierunku Szadółek - czyli do ul. Lawendowe Wzgórze - oddali się w czasie. Do przetargu na budowę odcinka o długości 350 m stanęła jedna firma. Jej oferta opiewa na ok. 7,8 mln zł, jednak budżet inwestycji wynosi blisko 3 mln zł mniej.



Czy wyjazd z Ujeściska jest problematyczny?

Na początku roku rozpoczęła się budowa linii tramwajowej Nowa Warszawska na Ujeścisku. Wbrew pierwotnym założeniom sprzed lat inwestycja nie obejmuje zrealizowania wzdłuż torowiska dwujezdniowej ulicy.

Jak można było przekonać się, czytając komentarze pod naszymi artykułami, ta wiadomość zirytowała kierowców. I trudno im się dziwić. Główny wyjazd z dzielnicy stanowi bowiem zawsze zakorkowane w godzinach szczytu skrzyżowanie ulic Piotrkowskiej i Warszawskiej.

Aby udrożnić ruch drogowy w dzielnicy i udobruchać rozczarowanych kierowców, władze miasta zapowiedziały wybudowanie brakującego odcinka w innej części ul. Piotrkowskiej.

Mowa o odcinku, który połączy zachodni kraniec ulicy - tj. za skrzyżowaniem z ul. Nowosądecką, obok budynków TBS - z ul. Lawendowe Wzgórze na Szadółkach. Będzie to bajpas, który umożliwi szybki dojazd al. Adamowicza i obwodnicy.

Tylko jedna oferta i to znacznie za droga



Przetarg na dokończenie przebiegu ul. Piotrkowskiej został ogłoszony 30 września. Przeznaczony na inwestycję budżet wyniósł 4 876 660,80 zł. Zgodnie ze specyfikacją potencjalni wykonawcy zostali zobowiązani do zrealizowania zadania w ciągu 50 tygodni - czyli ok. 11,5 miesiąca od daty podpisania umowy.

- Ponadto w ramach zadania zostanie wybudowany fragment ul. Wieżyckiej. Oprócz budowy jezdni i chodników inwestycja przewiduje powstanie oświetlenia ulicznego i kanalizacji deszczowej, a także zagospodarowanie zieleni. Zadanie będzie częściowo realizowane w formule "zaprojektuj i wybuduj". Zadanie będzie współfinansowane przez spółkę Gdańskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego - czytamy w komunikacie Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, które nadzoruje inwestycję.
Przebieg planowanego odcinka ul. Piotrkowskiej na Ujeścisku. Widoczna na dole odnoga to nowy odcinek ul. Wieżyckiej. Przebieg planowanego odcinka ul. Piotrkowskiej na Ujeścisku. Widoczna na dole odnoga to nowy odcinek ul. Wieżyckiej.
Po otwarciu ofert pojawił się poważny problem, który stawia realizację inwestycji w zaplanowanym terminie pod znakiem zapytania. Okazało się bowiem, że wpłynęła tylko jedna oferta, która znacznie przekracza budżet inwestycji. Firma Budowlano-Drogowa MTM SA złożyła ofertę na 7 798 380,37 zł, czyli blisko 3 mln więcej niż zarezerwowana przez magistrat kwota.

To nie pierwsze rozczarowanie



Jak zawsze bywa w podobnych sytuacjach, magistrat informuje lakonicznie, że "oferta jest obecnie analizowana". Co to oznacza w praktyce? Pierwszy scenariusz to po prostu odłożenie inwestycji na bliżej nieokreśloną przyszłość. Drugi to nadzieja na to, że władze miasta dołożą brakującą kwotę, jak miało to miejsce niedawno przy okazji przetargu na budowę łącznika między ulicami Łuczniczą a Niepołomicką na Łostowicach.

Czytaj więcej: Dołożą pół mln zł do ważnego łącznika na Łostowicach

Na koniec warto wspomnieć, że w związku z budową linii tramwajowej został przebudowany przeciwległy kraniec ul. Piotrkowskiej, czyli przed skrzyżowaniem z ul. Warszawską. Drogowcy nie zdecydowali się wówczas na dobudowanie prawoskrętuMapka w kierunku al. Havla, co spotkało się ze sprzeciwem części mieszkańców Ujeściska.

Czytaj więcej: Bez prawoskrętu na Piotrkowskiej

Skrzyżowanie ul. Piotrkowskiej z ul. Warszawską. Część mieszkańców chce, by widoczną skarpę zlikwidować pod budowę prawoskrętu. Skrzyżowanie ul. Piotrkowskiej z ul. Warszawską. Część mieszkańców chce, by widoczną skarpę zlikwidować pod budowę prawoskrętu.
Jak informowali nas oni kilka tygodni temu, zamierzali rozpocząć zbiórkę podpisów pod petycją do władz Gdańska o dobudowanie wspomnianego prawoskrętu. Jednak biorąc pod uwagę, że jezdnia ul. Piotrkowskiej i biegnący wzdłuż niej chodnik zostały świeżo położone, trudno oczekiwać, by determinacja wnioskodawców zakończyła się sukcesem.

Miejsca

Opinie (157) 5 zablokowanych

  • Zamiast się złościć, należy pamiętać czcze obiecanki od lat przy urnie wyborczej.

    • 25 6

  • Prawie 8 mln za 350 m???

    Kosztorysant w tej firmie chyba musi zmienić dilera albo brać połowę. Druga sprawa, to że drożeje wszystko to wina źle zarządzanego państwa, ale czego się spodziewać po kolesiu co nawet zegarka poprawnie nie potrafi założyć....

    • 17 4

  • udobruchać rozczarowanych kierowców (2)

    po pierwsze to są mieszkańcy, po drugie wyborcy, "udobruchamy" obecną władzę przy urnach

    • 8 7

    • (1)

      Taa w każdym aucie jedna osoba i chcecie autostrade

      • 4 4

      • Ameryka normalnie. Sen się ziścił

        Jeszcze tylko dziesięciopasmowych autostrad brakuje. I tak by były zakorkowane.

        • 1 3

  • Opinia wyróżniona

    kwestia pawoskrętu na piotrkowskiej (10)

    Zamiast długiego prawoskrętu umożliwiającego wyjazd z osiedla zbudowali bezsensowny chodnik prowadzący wprost do nikąd. Po co komu chodnik prowadzący nigdzie? Chodnik kończy się przy drodze i nie ma kontynuacji w prawą stronę. W lewą tam nikt nie chodzi, bo przejścia są niżej. Z codziennego doświadczenie tą stroną absolutnie nikt nie chodził, dlaczego bo prowadzi do limbpo. cel Urzędu miasta to zapewne oszczędność kosztem mieszkańców, bo droga kosztuje więcej niż chodnik do nikąd. Skończy się to tak, że zbudują tę drogę po czasie i rozbiorą chodnik, za który już zapłaciliśmy. Zamiast zaplanować porządnie inwestycję i udrożnić ruch to robią sobie z ludzi ewidentne jaja. O 7:00 rano korek ciągnie się przez całą Piotkowską, bo nie ma alternatywnego wyjzadu w stronę Havla. Do tego zatamowali ruch na wyjeździe z Jabłoniowej na Havla, bo auta ponownie jadą z 2 stron. Korki zrobiły się horrendalne. Takie wesołe gdańskie lekkomyślne planowanie. No i bloki, nowe, wszędzie stawiają gdzie tylko się da, ale oczywiście bez nowych dróg. Brawa dla was mistrzowie planowania z Urzędu miasta. Mam nadzieję, że kolejne wybory przyniosą powiew świeżości i odspawanie 4 liter pewnych osób od stołków.

    • 141 14

    • Ja tam chodzę (2)

      • 8 9

      • (1)

        To się latać naucz

        • 3 6

        • Po co chodzić można latac

          • 0 3

    • Co za różnica czy będziesz stał na tych światłach w dłuższym i węższym korku, czy krótszym i szerszym? (5)

      Na zielonej strzałce i tak byś nie pojechał, bo ruch na Warszawskiej za duży...

      • 8 8

      • Ale gdyby byl pas do prawoskretu, wiecej aut by przejechalo w lewo. (4)

        Bo by nie byly tak blokowane przez skrecajacych w prawo w korek. Już zalapaleś ?

        • 5 3

        • Wszystko fajnie, tylko w prawo nie ma korka. (3)

          Korek tworzą właśnie mieszkańcy tego osiedla - z obu stron Warszawska jest zatkana w stronę Piotrkowskiej.

          • 2 3

          • (2)

            To nie są tylko mieszkańcy tego osiedla. Towarzystwo zjeżdza z Kowal, Łostowic i okolic starając się dostać albo Łostowicką i Armii Krajową dalej albo Adamowicza do Wrzeszcza i okolic.

            • 2 0

            • warto by choć część tych mieszkańców wybrało inną opcję niż przejazd samochodem (1)

              najbardziej terenochłonnym środkiem transportu, pasującym do warunków miejskich jak siodło do świni. Albo rozwój zrównoważony albo coraz większa liczba ludzi uzależnionych mentalnie od samochodów i coraz gorsze warunki ruchu wszystkich, w tym także kierowców, mimo prawoskrętów, lewoskrętów, estakad i pseudobezkolizyjnych skrzyżowań.

              • 0 0

              • Myśle że (prawie) darmowa komunikacja miejska rozwiazala by niejeden problem z korkami. Niestety aktualnie nie jest ani tania, ani szybka, ani wygodna juz nie wspomne o trans obwodnicznej bo przedostanie sie KM w ciagu obwodnicy to zadanie dla wybitnych milosnikow komunikacji ktorzy maja caly dzien na przejazd z punktu A do B i B do A.

                • 0 0

    • Nie wydaje mi się

      Moim zdaniem wyborcy w Gdańsku są wyjątkowo bezmyślni. Wystarczy, że politycy i kilku dziennikarzy POstraszą faszyzmem i kaczyzmem, a wolni gdańszczanie ( chyba od mózgu ) pójdą i zagłosują za demokracją ( śmiech na sali, ale oni w to wierzą), i znowu będą stali w gigakorkach, ale za to ze świadomością, że mają wolność. A przetargi i projekty będą po kilka razy robione, przebudowywane, a KOlesie Kolesi będą KOsili kasę za roboty drogowe i inne wałki. Wolność i demokracja w Gdańsku rządzą od latszczególnie to widać w KOrkach na drogach. Dla mnie Gdańszczanie to mega prości ludzie, którzy głosują jak chce klika rządząca tym miastem od lat. To jest sztuka.

      • 0 0

  • Ponad 22 000 za metr

    Hahaha tak dorabiamy się na publicznych pieniądzach

    • 9 2

  • Nowa Świętokrzyska (2)

    Nie długo będzie ćwierćwiecze wizji roztaczanej przed mieszkańcami.
    Opóźnienia dekadowe odbijają się czkawką.
    Zamiast odpowiedniej sieci dróg i zaplanowania rozwoju urbanistycznego.
    Mamy ręczne hamowanie inwestycji i robienie na siłę parku w obawie o wytrzymałość natężenia ruchu.
    Brak buspasów paraliżuje trójmiejską komunikację.

    • 14 3

    • Historia lubi się powtarzać

      Orunia czeka już drugie tyle na Nową Małomiejską.

      • 3 1

    • ruch na trójmiejskich ulicach paraliżuje od wielu lat nadmiar samochodów

      i niedostatek wyobraźni ich użytkowników mogących korzystać z mniej terenochłonnych pojazdów, znanych i używanych od dawna na całym świecie

      • 0 0

  • To efekt polskiego (nie)ładu, a będzie jeszcze gorzej

    • 8 3

  • Rondo

    A co z obiecanym na wrzesień rondem Jabłoniowa- Leszczynowa ? Ponoć wykupiono działkę prywatną by to śmieszne i niebezpieczne rondo powstało , a skończyło się na żółtym kółku ?

    • 8 3

  • W jaki sppsob niby nowa warszwska odkorkowalaby ujescisko?

    • 10 0

  • Opinia wyróżniona

    Kwestia petycji - Potrzeby mieszkańców są najważniejsze (8)

    Nie rozumiem, że petycja nie zadziała. To dla kogo jest w końcu jest urząd miasta? Chyba dla ludzi, którzy mieszkają w mieście i płacą podatki. Jak ludzie chcą prawoskrętu to władze mają to zrobić. Gdańsk to nie folwark pańszczyźniany Pani prezdentki. To wszystko idzie z naszych pieniędzy a nie z pieniędzy urzędników. Zbędne przejście dla pieszych naziemne przy forum to zrobią, a inwestycje potrzebne nie, bo położyli sobie chodnik. Coś tutaj się komuś pomyliło. Nie ja jestem dla urzędnika tylko urzędnik jest dla mnie. Kumuna się skończyła dawno przynajmniej w teorii. Płacimy to wymagamy. Ten prawoskręt to dobre i racjonalne rozwiązanie, o które należy walczyć i wymagać, żeby to zrobili. 20 minut wyjazdu z osiedla to nie jest zabawna sprawa, a ludzie do pracy muszą dojechać, żeby właśnie mieć z czego płacić podatki. Zamiast zwężać ulice, robić parkingi płatne na pasach jezdni jak an Grunwaldzkiej to powinni umożliwić normalny przejazd przez miasto. Wszystko dla ludzi nie odwrotnie.

    • 64 9

    • Niestety ta władza nie ma wizji miasta (6)

      i traktuje mieszkańców jak złośliwych petentów. Za brak infrastruktury drogowej na południu i zaniedbania w utrzymaniu dróg i przestrzeni publicznej w całym mieście dawno już powinni stracić władzę. Ta władza nawet nie potrafi zorganizować regularnego koszenia trawników a swoją nieudolność tłumaczą "kwietnymi łąkami". Chętnie za to maszerują z dewaintami, co ładnie oddaje ich priorytety. Ludzie na nich jednak głosują. Dawniej myślałem, że zmierzamy ku rozwojowi, miasto powoli zmieni się w cywilizowane, rozwinięte miejsce do życia. Kiedy obserwuję jednak codziennie od tylu lat te same dziury i zapadnięte studzienki oraz korki w tych samych miejscach co 30 lat temu to zdaję sobie sprawę, że tutaj już nic się nie zmieni, bo ani władzy ani głosującym na nich mieszkańcom na tym nie zależy.

      • 10 4

      • (1)

        Przesadzasz. Pojedź do Gdyni

        • 1 4

        • Meh, Gdynia to pikuś.

          Przejedź się do dowolnego miasta gdzie rządzi PiS. W Kraśniku mieli problem z WIFI w szkołach :D

          • 2 3

      • cywilizowane miasto to miasto dla ludzi, a nie głównie dla pojazdów (1)

        nie wszyscy mieszkańcy cierpią na samochodozę, panie Stefanie

        • 0 0

        • Miasta dla ludzi a nie pojazdów... ?

          Cierpią na samochodozę ? Ocknij się.

          • 0 0

      • Ta władza ma wizję miasta: zapisaną w dokumencie Strategia Rozwoju Gdańska 2030+ (1)

        tam jest wyraźnie powiedziane, że trzeba priorytetowo traktować działania prowadzące do poprawy przede wszystkim komfortu i bezpieczeństwa pieszych, następnie innych niezmotoryzowanych (głównie rowerzystów), następnie pasażerów transportu miejskiego, pojazdy dostawcze i na samym dole hierarchii potrzeby użytkowników samochodów prywatnych. Niestety ani ta wizja nie jest odpowiednio komunikowana mieszkańcom, ani nie jest konsekwentnie realizowana: buduje się kolejne duże inwestycje tramwajowe, ale komfort i bezpieczeństwo osób chcących docierać do przystanków SKM/PKM i innych środków komunikacji publicznej nie są poprawiane w wystarczającym stopniu. Po remontach wielu chodników są one natychmiast zastawiane przez parkujące samochody. Można by mnożyć więcej przykładów niekonsekwencji w działaniu decydentów miejskich.

        • 0 0

        • Strategia powinna mieć nazwę: "Nic nie zbudujemy 2030+"

          To strategia stworzona aby wytłumaczyć indolencję władz miasta i brak inwestycji. "Dbamy w pierwszej kolejności o pieszych, rowerzystów, pasażerów komunikacji miejskiej...". Bełkot. Czy zamierzają kupić mieszkańcom buty i kalesony na zimę żeby mogli komfortowo stać na przystanku w oczekiwaniu na autobus, który stoi w korku, bo nie zbudowali dróg ? Może puszczą muzykę w autobusie, aby zadbać o komfort pasażerów. Czy kupią hulajnogi, aby sprawnie dotrzeć na przystanek ? To pozorowane działania i bełkot dla naiwnych.

          • 0 0

    • całkowita racja tylko ryba psuje się od głowy

      a więc napisz do swych kolesi aktualnie rządzwących z warszawy a szczególnie do lokatora z Żoliborza. tam jest właściwy adres

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane