• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Drugi wyjazd z Ujeściska będzie później?

Rafał Borowski
28 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Widok w kierunku końca ul. Piotrkowskiej od strony Szadółek. Widok w kierunku końca ul. Piotrkowskiej od strony Szadółek.

Wszystko wskazuje na to, że budowa przedłużenia ul. PiotrkowskiejMapka w kierunku Szadółek - czyli do ul. Lawendowe Wzgórze - oddali się w czasie. Do przetargu na budowę odcinka o długości 350 m stanęła jedna firma. Jej oferta opiewa na ok. 7,8 mln zł, jednak budżet inwestycji wynosi blisko 3 mln zł mniej.



Czy wyjazd z Ujeściska jest problematyczny?

Na początku roku rozpoczęła się budowa linii tramwajowej Nowa Warszawska na Ujeścisku. Wbrew pierwotnym założeniom sprzed lat inwestycja nie obejmuje zrealizowania wzdłuż torowiska dwujezdniowej ulicy.

Jak można było przekonać się, czytając komentarze pod naszymi artykułami, ta wiadomość zirytowała kierowców. I trudno im się dziwić. Główny wyjazd z dzielnicy stanowi bowiem zawsze zakorkowane w godzinach szczytu skrzyżowanie ulic Piotrkowskiej i Warszawskiej.

Aby udrożnić ruch drogowy w dzielnicy i udobruchać rozczarowanych kierowców, władze miasta zapowiedziały wybudowanie brakującego odcinka w innej części ul. Piotrkowskiej.

Mowa o odcinku, który połączy zachodni kraniec ulicy - tj. za skrzyżowaniem z ul. Nowosądecką, obok budynków TBS - z ul. Lawendowe Wzgórze na Szadółkach. Będzie to bajpas, który umożliwi szybki dojazd al. Adamowicza i obwodnicy.

Tylko jedna oferta i to znacznie za droga



Przetarg na dokończenie przebiegu ul. Piotrkowskiej został ogłoszony 30 września. Przeznaczony na inwestycję budżet wyniósł 4 876 660,80 zł. Zgodnie ze specyfikacją potencjalni wykonawcy zostali zobowiązani do zrealizowania zadania w ciągu 50 tygodni - czyli ok. 11,5 miesiąca od daty podpisania umowy.

- Ponadto w ramach zadania zostanie wybudowany fragment ul. Wieżyckiej. Oprócz budowy jezdni i chodników inwestycja przewiduje powstanie oświetlenia ulicznego i kanalizacji deszczowej, a także zagospodarowanie zieleni. Zadanie będzie częściowo realizowane w formule "zaprojektuj i wybuduj". Zadanie będzie współfinansowane przez spółkę Gdańskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego - czytamy w komunikacie Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, które nadzoruje inwestycję.
Przebieg planowanego odcinka ul. Piotrkowskiej na Ujeścisku. Widoczna na dole odnoga to nowy odcinek ul. Wieżyckiej. Przebieg planowanego odcinka ul. Piotrkowskiej na Ujeścisku. Widoczna na dole odnoga to nowy odcinek ul. Wieżyckiej.
Po otwarciu ofert pojawił się poważny problem, który stawia realizację inwestycji w zaplanowanym terminie pod znakiem zapytania. Okazało się bowiem, że wpłynęła tylko jedna oferta, która znacznie przekracza budżet inwestycji. Firma Budowlano-Drogowa MTM SA złożyła ofertę na 7 798 380,37 zł, czyli blisko 3 mln więcej niż zarezerwowana przez magistrat kwota.

To nie pierwsze rozczarowanie



Jak zawsze bywa w podobnych sytuacjach, magistrat informuje lakonicznie, że "oferta jest obecnie analizowana". Co to oznacza w praktyce? Pierwszy scenariusz to po prostu odłożenie inwestycji na bliżej nieokreśloną przyszłość. Drugi to nadzieja na to, że władze miasta dołożą brakującą kwotę, jak miało to miejsce niedawno przy okazji przetargu na budowę łącznika między ulicami Łuczniczą a Niepołomicką na Łostowicach.

Czytaj więcej: Dołożą pół mln zł do ważnego łącznika na Łostowicach

Na koniec warto wspomnieć, że w związku z budową linii tramwajowej został przebudowany przeciwległy kraniec ul. Piotrkowskiej, czyli przed skrzyżowaniem z ul. Warszawską. Drogowcy nie zdecydowali się wówczas na dobudowanie prawoskrętuMapka w kierunku al. Havla, co spotkało się ze sprzeciwem części mieszkańców Ujeściska.

Czytaj więcej: Bez prawoskrętu na Piotrkowskiej

Skrzyżowanie ul. Piotrkowskiej z ul. Warszawską. Część mieszkańców chce, by widoczną skarpę zlikwidować pod budowę prawoskrętu. Skrzyżowanie ul. Piotrkowskiej z ul. Warszawską. Część mieszkańców chce, by widoczną skarpę zlikwidować pod budowę prawoskrętu.
Jak informowali nas oni kilka tygodni temu, zamierzali rozpocząć zbiórkę podpisów pod petycją do władz Gdańska o dobudowanie wspomnianego prawoskrętu. Jednak biorąc pod uwagę, że jezdnia ul. Piotrkowskiej i biegnący wzdłuż niej chodnik zostały świeżo położone, trudno oczekiwać, by determinacja wnioskodawców zakończyła się sukcesem.

Miejsca

Opinie (157) 5 zablokowanych

  • Wjazd z Ujesciska

    A będzie jeszcze gorzej kiedy ul Piotrkowską przetnie linia tramwajowa gdzie pewnie będą światła wstrzymujące ruch przy przejeździe tramwajowym. Tragedia, prawoskręt byłby zamiast chodnika do nikąd dobrym rozwiązaniem. Brawo za "super planowanie" na desce kreślarskiej.

    • 10 3

  • Gdanszczanka

    Widać ze włodarze miasta nie zaglądają na Ujescisko i nie maja pojęcia co tu się dzieje zero dróg i wkoło osiedla

    • 12 2

  • Ta dzielnica powstała na polu. Dlatego trzeba zobaczyć, kto wydał zgodę na i**otyczne

    zagospodarowanie terenu i tego człowieka sponiewierać. Biurokraci niech w końcu zaczną odpowiadać za swoje decyzje!!! NIeroby, nie dość, że pracują za nasze pieniądze to jeszcze są bezkarni. Łapy do łapóek zawsze mają otwarte.

    • 8 3

  • stworzyć alteratywę (4)

    Proponuję aby kierowcy sami znaleźli tam przejazd i rozjechali ten teren. Może wtedy ktoś w UM pójdzie po rozum do zakutego łba.

    • 3 4

    • Nie pójdzie, zamiast tego będzie raport na trojmiasto.pl "Olaboga! Paczajcie jak te kierofczyki jeżdżą blachosmrodami!"

      • 1 1

    • tam są drzewa do wycięcia. I to dużo. Swoim golfem 2 nie wykarczujesz TBSiaku

      • 0 0

    • alternatywa powstaje. tramwaj będzie za chwile tam (1)

      • 0 1

      • Mam samochodem wjechać do tramwaju?

        Bo do mojego celu podróży tramwaj nie dojeżdża, a samochód tak

        • 0 0

  • Po co tramwaj (1)

    Zamiast drogi dla tramwajów mogli zrobić drogę dla aut. Wówczas autobusy oraz samochody nie blokowały by całej warszawskiej. Przemilczę te "ala" ronda na warszawskiej ...

    • 5 10

    • Bo tu wcale nie chodzi o mieszkanców, tu chodzi o kasę

      z drogi władze miasta nie miałyby kasy, a w ten sposób umacniają monopol GAiTu (który ma monopol, koneksje polityczne i podpisane długoletnie umowy) na transport mieszkańców Gdańska po ich własnym mieście, a władze Gdańska będą miały kasę z biletów (których cenę sami będą kontrolować) mieszkańców, którzy się poddadzą i zaczną jeździć tramwajem.

      Czyli: władze Gdańska utrudniają życie mieszkańcom i czerpią z tego profity.

      • 3 2

  • Horror

    To nie inwestycja to wielka pomyłka,przez osiedle Lawendowe wzgórze mkną prawie wszystkie pojazdy z racji .że tam łatwiej dostać się na skrzyżowanie.Utrudnia to życie mieszkańcom bloków 9.8.7 to istna katorga mieszkać przy tej ulicy .Ratunku bo idzie zwariować od natłoku samochodów od godz 4 rano do 24 w nocy kiedy mamy się wyspać do pracy.

    • 6 1

  • I bardzo dobrze

    Ludzie głosują w samorządzie politycznie a nie na zasadzie sprawnego menadżera i tak mają. Menadżer by przyjechał obejrzał cały ten bałagan na Ujeścisku i zdecydował robimy to i to żeby poprawić sytuację. Politycy samorządowi nie musza działać efektywnie bo wiedzą że i tak zostaną wybrani z uwagi na to że mieszkańcy głosują ideologicznie. Większość polityków samorządowych z wszystkich opcji nie pojęciu o zarządzaniu, nie ma również żadnych osiągnięć z tym związanych.

    • 8 2

  • Ile????

    7,8 mln za 350 metrów drogi????

    • 7 1

  • Kalafior (1)

    Póki układ drogowy w Gdańsku będzie jak kalafior to korki nigdy się nie zmniejszą :) Żeby dojechać pod adres, który widać z okna, często trzeba dojechać do zakorkowanej "głównej drogi" i przejechać przez kilka osiedli. Pełno jest miejsc gdzie parę metrów asfaltu by pomogło wszystkim :)

    • 9 1

    • Kalafior

      w takim Rzymie na ten przykład ;P

      • 0 0

  • Topografia kalafiora się kłania

    Nie budujemy miasta na siatce ulic, z budynkami blisko komunikacji, tylko oddalone od siebie deweloperskie wykwity z jednym wyjazdem (ogrodzone Płotem Prestżu). Tego nie da się skomunikować, i nie da się łatwo wyjechać. Drugi wyjazd też wiele nie poprawi, więc mieszkańcy będą skazani na korki.

    • 10 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane