- 1 Biegli zbadali list Grzegorza Borysa (115 opinii)
- 2 Wypadek w Gdyni. Potrącono trzy osoby (304 opinie)
- 3 Paragon grozy za kurs taksówką (450 opinii)
- 4 Osiedle zamiast KFC w Sopocie (90 opinii)
- 5 3 tys. miejsc pochówków za 18,5 mln zł (15 opinii)
- 6 W tej bibliotece wypożyczysz narzędzia (7 opinii)
Duchy artystów reklamują nowoczesne biurowce
Podczas kampanii promującej nowe biurowce budowane na terenie dawnych koszar we Wrzeszczu , wykorzystywane są nazwiska artystów z różnych państw, przeważnie już nieżyjących.
Czy to autentyczne postacie? I tak, i nie. Zdjęcia bohaterów kampanii reklamowej pochodzą oczywiście z zasobów agencji fotograficznych. Łatwo można więc odkryć, że piękna Rosjanka z plakatu reklamowego jest opisana w jednej z baz zdjęć jako "young businesswoman wearing glasses", a Iriną Wiertową została wyłącznie na potrzeby kampanii reklamowej, w czym nie ma nic dziwnego, ani zaskakującego.
Podobnie jest z innymi postaciami z plakatów. Dziwić może jedynie to, że niemal wszyscy z nich podpisani są jako mniej lub bardziej znane postacie ze świata kultury i sztuki. Dodajmy: w przeważającej mierze nieżyjące.
Osamu Tezuka był japońskim reżyserem, twórcą mangi, porównywanym w kraju kwitnącej wiśni z Waltem Disneyem. George Duning to amerykański kompozytor, w latach 40. i 50. sześciokrotnie nominowany do Oskara za muzykę filmową. Jan Lenica był polskim plastykiem, jednym z autorów polskiej szkoły plakatu. Z kolei Sophie Grimault to współczesna francuska wykonawczyni, pracująca w konserwatorium muzycznym w Cholet nad Loarą.
Mimo kilkudniowych starań, nie udało nam się zdobyć oficjalnego stanowiska Hossy w tej sprawie.
Czy ta kampania jest udana? Skoro wzbudza zainteresowanie mediów, to chyba tak. W Internecie można jednak już znaleźć komentarze, poddające w wątpliwość etyczną stronę takiej promocji.
Miejsca
Opinie (73) ponad 10 zablokowanych
-
2012-04-23 10:25
ten gdańsk jest po.ebany. kompromitacja za kompromitacją.
- 2 2
-
2012-04-23 13:19
w biurowcach też zaczną pracowac duchy
- 1 0
-
2012-04-25 22:17
Dobrze, że nie "Lech Kaczyński, Wolska"
- 0 1
-
2012-04-25 22:58
Ile razy jeszce będzie się zniemczać nazwę miasta Gdańsk?
reklamy z hitlerowskim Danzig powinny być zakazane
- 4 1
-
2012-04-25 23:13
Erikę Steinbach na plakaty:)
Proponuję "Gdańsk - moje miasto" i twarz Eriki Steinbach, chciałabym to zobaczyć:) To chyba lepiej Japończyka, przynajmniej nam Polakom nie kojarzy się źle... Ale Erika by straszyła.
- 1 2
-
2012-04-25 23:52
oficjalne stanowisko (1)
oficjalne stanowisko hossy można usłyszeć na stronach gw trojmiasto;p
- 1 0
-
2012-04-26 07:21
gdzieżby indziej...
- 0 0
-
2012-04-26 04:55
teren fajny
bo wszędzie blisko ale niestety za gęsto tych domów tam
- 1 0
-
2012-04-26 06:48
To Gdańsk-Strzyża
Garnizon to chyba Gdańsk-Strzyża, a nie Wrzeszcz ??
- 0 0
-
2012-04-26 07:21
nie reklama tylko kłamstwo
plastikowe twarze"modeli"
do których przypisano mniej lub bardziej wybitne nazwiska
na dodatek sugerujące że mają to swoje biura
zwykłe kłamstwo
i na dodatek całkowicie aetyczne- 1 0
-
2012-04-26 07:25
?
Pytanie: czy rodziny tych osób wyraziły zgodę na firmowanie nazwiskami nieżyjących członków ich rodzin kampanii reklamowej osiedla ? A warto byłoby zapytać. Moim zdaniem takie puszczanie oka to bardziej strzał w kolano. Słabo.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.