- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (408 opinii)
- 2 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (248 opinii)
- 3 Piłeś? Nie włamuj się do auta (49 opinii)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (153 opinie)
- 5 Śmietniki będą tam, gdzie chcieli mieszkańcy (53 opinie)
- 6 Utrudnienia na al. Niepodległości od wtorku (61 opinii)
Duchy artystów reklamują nowoczesne biurowce
Podczas kampanii promującej nowe biurowce budowane na terenie dawnych koszar we Wrzeszczu , wykorzystywane są nazwiska artystów z różnych państw, przeważnie już nieżyjących.
Czy to autentyczne postacie? I tak, i nie. Zdjęcia bohaterów kampanii reklamowej pochodzą oczywiście z zasobów agencji fotograficznych. Łatwo można więc odkryć, że piękna Rosjanka z plakatu reklamowego jest opisana w jednej z baz zdjęć jako "young businesswoman wearing glasses", a Iriną Wiertową została wyłącznie na potrzeby kampanii reklamowej, w czym nie ma nic dziwnego, ani zaskakującego.
Podobnie jest z innymi postaciami z plakatów. Dziwić może jedynie to, że niemal wszyscy z nich podpisani są jako mniej lub bardziej znane postacie ze świata kultury i sztuki. Dodajmy: w przeważającej mierze nieżyjące.
Osamu Tezuka był japońskim reżyserem, twórcą mangi, porównywanym w kraju kwitnącej wiśni z Waltem Disneyem. George Duning to amerykański kompozytor, w latach 40. i 50. sześciokrotnie nominowany do Oskara za muzykę filmową. Jan Lenica był polskim plastykiem, jednym z autorów polskiej szkoły plakatu. Z kolei Sophie Grimault to współczesna francuska wykonawczyni, pracująca w konserwatorium muzycznym w Cholet nad Loarą.
Mimo kilkudniowych starań, nie udało nam się zdobyć oficjalnego stanowiska Hossy w tej sprawie.
Czy ta kampania jest udana? Skoro wzbudza zainteresowanie mediów, to chyba tak. W Internecie można jednak już znaleźć komentarze, poddające w wątpliwość etyczną stronę takiej promocji.
Miejsca
Opinie (73) ponad 10 zablokowanych
-
2012-04-26 07:42
CZEMU REKLAMA I DEWELOPER NIE INFORMUJĘ ŻE W KOSZARACH BYŁO MIEJSCE KAŻNI ????? TO BYŁABY LEPSZA REKLAMA
W KOSZARACH BYŁA PRZEZ DŁUGIE LATA WYKONYWANA KARA ŚMIERCI, ZABIJANO WROGICH ŻOŁNIERZY A TAKŻE I CYWILÓW ZAPRASZAM DO LEKTURY O GDAŃSKU... OSIEDLE Z DUCHAMI ... TO TAK JAKBY WYBUDOWAĆ OSIEDLE NA CMENTARZU, A REKLAMA ZE ZMARŁYMI PO PROSTU KOLEJNA KPINA DEWELOPERA
- 0 0
-
2012-04-26 07:50
Nawiasem mówiąc, dlaczego u nas azjatyccy artyści, naukowcy i politycy są praktycznie nieznani?
Przecież daleki wschód do rejon silnie zaludniony niezwykle ambitnymi i utalentowanymi ludźmi, czyżby jednak był zbyt daleko od Europy?
- 0 0
-
2012-04-26 07:59
a może Cichopek lub Karolak powinni reklamować :-)
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.