• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Duży krok do budowy przejścia na Zaspie. Dwie oferty, obie mieszczą się w budżecie

Maciej Korolczuk
5 marca 2024, godz. 13:30 
Opinie (274)
Najnowszy artykuł na ten temat Tu strach o zawieszenie samochodu. Będzie remont
Dotychczas piesi, aby pokonać ruchliwą al. Rzeczypospolitej, musieli skorzystać z podziemnego tunelu. Dotychczas piesi, aby pokonać ruchliwą al. Rzeczypospolitej, musieli skorzystać z podziemnego tunelu.

Dwie oferty wpłynęły w przetargu na budowę naziemnego przejścia dla pieszych przy al. RzeczypospolitejMapka. Obie mieszczą się w zakładanym budżecie. Budowa przejścia ma potrwać pół roku.



Jesteś za budową naziemnych przejść dla pieszych?

Na budowę nowego przejścia na granicy Wrzeszcza i Zaspy miasto zabezpieczyło 4,7 mln zł.

We wtorek Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska otworzyła oferty na budowę przejścia. Realizacją inwestycji zainteresowane są dwie firmy:

  • Grupa Flize Gres sp. z o.o. - 3,2 mln zł
  • WPRD Gravel sp. z o.o. - 4,1 mln zł

Budowa nowego przejścia na głównej arterii łączącej Wrzeszcz z Zaspą i Przymorzem ma potrwać pół roku.

Nowe przejście to część większych zmian na głównej arterii między Wrzeszczem a Zaspą, Przymorzem i Żabianką. Nowe przejście to część większych zmian na głównej arterii między Wrzeszczem a Zaspą, Przymorzem i Żabianką.
Futurystyczny projekt nowych kładek na Zaspie Futurystyczny projekt nowych kładek na Zaspie


Planowane przejście będzie wyposażone w sygnalizację świetlną. Piesi będą mogli z niego wejść bezpośrednio na peron tramwajowy. W ramach zadania powstanie także przejazd rowerowy przez torowisko. Teren zostanie oświetlony, a także zyska odwodnienie. W pobliżu przejścia zostanie nasadzony nowy trawnik.

Nowe przejście to część większych zmian na głównej arterii między Wrzeszczem a Zaspą, Przymorzem i Żabianką. Nowe przejście to część większych zmian na głównej arterii między Wrzeszczem a Zaspą, Przymorzem i Żabianką.
Nowe przejście to część większych zmian, jakie w najbliższych latach mają zostać wprowadzone na al. Rzeczypospolitej. Docelowo urzędnicy chcą, aby powstało tam aż pięć naziemnych przejść. Poza skrzyżowaniem przy ETC naziemna zebra ułatwi poruszanie się pieszym i rowerzystom przy Żwirki i Wigury oraz Startowej. Dwa przejścia planowane są też po wyburzeniu kładki dla pieszych nad al. Jana Pawła II i budowie nowych kładek w poziomie jezdni.

Poza samymi przejściami, które w naturalny sposób uspokoją ruch na al. Rzeczypospolitej, urzędnicy chcieliby tam też docelowo zmniejszyć maksymalną dopuszczalną prędkość i dostosować ją do obowiązujących warunków jazdy na przedłużeniu alei, a więc ul. Chłopskiej i al. Legionów, gdzie nie łamiąc przepisów, możemy jechać maksymalnie 50 km/h.

Miejsca

Opinie (274) ponad 10 zablokowanych

  • Świetnie

    Bardzo dobry krok w kierunku bezpieczeństwa pieszych. Napewno takie działania zmniejszą liczbę potrąceń.

    • 4 1

  • Większość opinii przy budowie genialnych przejść dulkiewiczowej jest na nie a oni dalej swoje. Potem wyjdzie do ludzi i będzie seplenić jak to ona jest z ludźmi. W miejscu gdzie płynnie się jechało z Wrzeszcza aż na Przymorze ona zrobi 20 przejść co 20 metrów i to będzie jej szczytowe osiągnięcie. Bez pojęcia i bez wyobraźni.

    • 5 1

  • Ludzie co wy robicie

    Ten pomysł przysporzy wiele nieszczęśliwych potrąceń i ofiar- tam są po dwa pasy w jednym kierunku. Żeby było bezpiecznie trzeba zrobić zwężenie do jednego pasa- więc korki. Krok do tyłu w rozwoju .

    • 3 4

  • Jak zakorkować miasto

    W okolicy Zaspy powstają bez żadnego umiaru nowe osiedla i już teraz ulice są zakorkowane. Nie dosyć, że nie planuje się rozbudowy istniejących dróg, to jeszcze urzędnicy chcą nam zafundować korki na całej długości Rzeczpospolitej! Korki oznaczają również większe zanieczyszczenie powietrza i wydłużenie czasu przejazdu (5 przejść naziemnych). Przez 50 lat tunele i kładka nad tą ulicą się świetnie sprawdzały. Jako pieszy wolę bezpiecznie i bez stania na światłach przejść tunelem, a jako kierowca lubię drogi umożliwiające szybki przejazd bez stania na światłach. Ta ulica aż prosi się o remont, a nie o zatkanie jej światłami co parę metrów.

    • 6 3

  • Nie ma nic bardziej roszczeniowego od kierowcy (2)

    Jak oni płaczą. Jacy oni poszkodowani. Najpierw zacznijcie podatki jakies płacić.
    Smrodzą, trują, paraliżują, niszczą i wszystko im się należy bo kupili sobie samochod

    • 3 3

    • Kierowcy płacą więcej podatków od pieszych (1)

      To twój problem jeśli jesteś za mało ogarnięty by zdobyć prawo jazdy. Nie ściągaj wszystkich do swojego poziomu, dlatego że mają lepiej od ciebie.

      • 0 1

      • i nie korzystają z komunikacji do której też dokładają.

        masz 3/4 ceny biletu fundowane przez miasto.

        • 0 0

  • wszelkie schody są nie do pokonania dla inwalidów, windy albo zepsute albo nietórym służą za szalet

    • 3 1

  • samochody do tuneli (1)

    • 2 1

    • tym bardziej że tam jest sporo miejsca na deptak z podziemnym tunelem.

      tylko trzeba chcieć.

      • 0 0

  • Dotychczas piesi, aby pokonać ruchliwą al. Rzeczypospolitej, musieli skorzystać z podziemnego tunelu - normalnie k.... dramat, musieli za miast górą to przejść dołem. To teraz trzeba wywalić kupę pieniędzy na widzimisię jakiegoś urz....

    • 3 1

  • opinia

    Czemu władze miasta nie zapytają o opinię na temat przejść naziemnych mieszkańców, np. referendum, a nie decydują za mnie. Jestem na nie, będą tylko korki i więcej spalin w dzielnicy. Mieszkaniec Zaspy.

    • 5 1

  • Super, ale

    może by tak Asy z Magistratu naprawiły nawierzchnię przy ul. Rzeczpospolitej przy ETC, bo z tego co wiadomo w 2012 położono trochę asfaltu a po 10 latach powinno zmienić się nazwę na Al Kraterów Uralskich.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane