• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Duży krok do budowy przejścia na Zaspie. Dwie oferty, obie mieszczą się w budżecie

Maciej Korolczuk
5 marca 2024, godz. 13:30 
Opinie (274)
Najnowszy artykuł na ten temat Tu strach o zawieszenie samochodu. Będzie remont
Dotychczas piesi, aby pokonać ruchliwą al. Rzeczypospolitej, musieli skorzystać z podziemnego tunelu. Dotychczas piesi, aby pokonać ruchliwą al. Rzeczypospolitej, musieli skorzystać z podziemnego tunelu.

Dwie oferty wpłynęły w przetargu na budowę naziemnego przejścia dla pieszych przy al. RzeczypospolitejMapka. Obie mieszczą się w zakładanym budżecie. Budowa przejścia ma potrwać pół roku.



Jesteś za budową naziemnych przejść dla pieszych?

Na budowę nowego przejścia na granicy Wrzeszcza i Zaspy miasto zabezpieczyło 4,7 mln zł.

We wtorek Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska otworzyła oferty na budowę przejścia. Realizacją inwestycji zainteresowane są dwie firmy:

  • Grupa Flize Gres sp. z o.o. - 3,2 mln zł
  • WPRD Gravel sp. z o.o. - 4,1 mln zł

Budowa nowego przejścia na głównej arterii łączącej Wrzeszcz z Zaspą i Przymorzem ma potrwać pół roku.

Nowe przejście to część większych zmian na głównej arterii między Wrzeszczem a Zaspą, Przymorzem i Żabianką. Nowe przejście to część większych zmian na głównej arterii między Wrzeszczem a Zaspą, Przymorzem i Żabianką.
Futurystyczny projekt nowych kładek na Zaspie Futurystyczny projekt nowych kładek na Zaspie


Planowane przejście będzie wyposażone w sygnalizację świetlną. Piesi będą mogli z niego wejść bezpośrednio na peron tramwajowy. W ramach zadania powstanie także przejazd rowerowy przez torowisko. Teren zostanie oświetlony, a także zyska odwodnienie. W pobliżu przejścia zostanie nasadzony nowy trawnik.

Nowe przejście to część większych zmian na głównej arterii między Wrzeszczem a Zaspą, Przymorzem i Żabianką. Nowe przejście to część większych zmian na głównej arterii między Wrzeszczem a Zaspą, Przymorzem i Żabianką.
Nowe przejście to część większych zmian, jakie w najbliższych latach mają zostać wprowadzone na al. Rzeczypospolitej. Docelowo urzędnicy chcą, aby powstało tam aż pięć naziemnych przejść. Poza skrzyżowaniem przy ETC naziemna zebra ułatwi poruszanie się pieszym i rowerzystom przy Żwirki i Wigury oraz Startowej. Dwa przejścia planowane są też po wyburzeniu kładki dla pieszych nad al. Jana Pawła II i budowie nowych kładek w poziomie jezdni.

Poza samymi przejściami, które w naturalny sposób uspokoją ruch na al. Rzeczypospolitej, urzędnicy chcieliby tam też docelowo zmniejszyć maksymalną dopuszczalną prędkość i dostosować ją do obowiązujących warunków jazdy na przedłużeniu alei, a więc ul. Chłopskiej i al. Legionów, gdzie nie łamiąc przepisów, możemy jechać maksymalnie 50 km/h.

Miejsca

Opinie (274) ponad 10 zablokowanych

  • Opamiętajcie się w końcu z tymi i**otyzmami.

    Władze kompletnie oderwane od rzeczywistości zajmują się głównie utrudnianiem życia mieszkańców.

    • 2 0

  • Władze Gdańska nie mają kompletnie wizji

    Wymyślają tematy zastępcze, napuszczają kierowców na pieszych, rowerzystów na kierowców, przeciwników dzików na obrońców zwierząt i tak dalej. Poza tym nie robią niczego co poprawiłoby życie w mieście.

    • 3 0

  • Bez sensu

    Super, chcą tego urzędnicy, a mieszkańcy nie!

    • 3 0

  • Po co w tej patodzielnicy przejścia ?

    • 0 1

  • Tak przegracie te wybory

    piesi i rowerzyści wam nie wystarczą

    • 0 1

  • Tragiczne decyzje miasta

    Miasto wydaje ogromne pieniądze na kolizyjne naziemne przejścia dla pieszych, nie remontując dróg które w Gdańsku są tragiczne. Mam nadzieję, że cała władza w Gdańsku w najbliższych wyborach zostanie zmieniona.

    • 2 0

  • Najwyższa pora

    Bardzo potrzebna zmiana, w końcu

    • 0 0

  • Czekam na budowanie przejść przez torowiska - miasto dla ludzi nie dla pociągów!

    • 0 0

  • No wreszcie ucywilizują tą autostradę i będzie bezpiecznie. Powinni zlikwidować też te estakady i zrobić normalne skrzyżowanie naziemne.

    • 1 2

  • Duży krok,

    czyli inaczej rozkraczenie.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane