- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (268 opinii)
- 2 Były senator PiS trafił do więzienia (329 opinii)
- 3 Dostał 5 mandatów naraz (71 opinii)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (208 opinii)
- 5 Winda, która wygląda jak kapliczka (52 opinie)
- 6 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (243 opinie)
Dwa razy zbudują te same zatoki postojowe
Robotnicy budujący na zlecenie DRMG Drogę Zieloną rozebrali zatoki postojowe przy ul. Rybackiej na Żabiance. Powstały rok temu, na zlecenie ZDiZ.
W marcu ruszyła budowa Drogi Zielonej, która ma połączyć al. Grunwaldzką z rondem przy Ergo Arenie . Częściowo pokrywa się ona z ulicami, które były remontowane w ubiegłym roku, w ramach budowy tzw. małej obwodnicy Żabianki. Wtedy, na zlecenie Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku, na ul. Rybackiej wykonano nową nawierzchnię oraz wydzielono zatoczki parkingowe. Teraz te nowe miejsca postojowe są rozbierane na zlecenie Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Dlaczego znika nawierzchnia, która ma zaledwie rok? Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor naczelny DRMG tłumaczy, że starano się tego uniknąć. - Przebudowa ul. Rybackiej i budowa Drogi Zielonej na Żabiance pierwotnie były zaplanowane w tym samym terminie - wyjaśnia.
- ZDiZ nie czekał z inwestycją, tym bardziej, że miała ona zapewnić dogodny dojazd do hali - tłumaczy Bartosiewicz.
Na szczęście budowa Drogi Zielonej przyspieszyła dzięki zdobyciu dofinansowania z Unii Europejskiej. Efekt jest jednak taki, że robotnicy wchodzą na teren, który rok wcześniej został już przebudowany.
Dodatkowy problem polega na tym, że rozebranie przez drogowców istniejących zatok parkingowych może sprawić, że ZDiZ utraci gwarancję, jaką na ich budowę dał wykonawca - firma Strabag. Taka groźba była, ale i na to udało się znaleźć rozwiązanie.
- Wykonawca Drogi Zielonej obejmie gwarancją przebudowaną część miejsc postojowych wzdłuż ul. Rybackiej. Nawierzchnia miejsc postojowych na ul. Rybackiej została zaprojektowana i wykonana z polbruku. Łatwo ją rozebrać i po wykonaniu sieci podziemnej odtworzyć - uspokaja Mieczysław Kotłowski, dyrektor gdańskiego ZDiZ
Mieszkańcy Żabianki odzyskają miejsca parkingowe przy ul. Rybackiej do końca sierpnia.
Budowa Drogi Zielonej na Żabiance pochłonie 61,6 mln zł. W tej cenie kierowcy i mieszkańcy zyskają dwujezdniową drogę o długości 800-metrów. Trasa pobiegnie tunelem pod torami kolejowymi i połączy się z al. Grunwaldzką. Wykonawcą drogi jest polsko-hiszpańskie konsorcjum Mostostalu Warszawa i Acciona Infraestructuras. Inwestycja ma być gotowa pod koniec 2012 r.
Jeszcze w maju poznamy zwycięzcę przetargu na budowę innego odcinka tej samej trasy, między al. Hallera a ul. Marynarki Polskiej (ten odcinek jest też fragmentem Trasy Słowackiego).
Zobacz, jak będzie wyglądała Droga Zielona na Żabiance.
Zmiany dotyczyć będą skrzyżowania al. Grunwaldzkiej, al. Niepodległości i ul. Czyżewskiego. Prace przeprowadzane będą w dwóch etapach i potrwają do 30 września.
ETAP I - termin realizacji: 21 maja 2011 - 30 lipca 2011
Założenia ruchu:
- z ruchu zostanie wyłączony 300 m odcinek jezdni w kierunku Gdańska (ok. 150 m na terenie Gdańska i 150 m na terenie Sopotu),
- ruch będzie się odbywał poszerzonym pasem jezdni w kierunku Gdyni (jezdnia zostanie poszerzona płytami),
- w każdą stronę ruch będzie się odbywał na 2 pasach ruchu - 2 i 3 m,
- na terenie całej przebudowy dozwolona prędkość zostanie ograniczona do 30 km/h,
- ruch na ul. Czyżewskiego w okolicach przebudowanego skrzyżowania będzie się odbywał jednokierunkowo - wyłącznie w kierunku al. Grunwaldzkiej i al. Niepodległości,
ETAP II - termin realizacji: 30 lipca 2011 - 30 września 2011
Założenia ruchu:
- z ruchu zostanie wyłączony 300 m odcinek jezdni w kierunku Gdyni,
- ruch będzie się odbywał nowym pasem jezdni w kierunku Gdańska,
- w każdą stronę ruch będzie się odbywał po 2 pasach ruchu - 2 i 3 m,
- na terenie całej przebudowy dozwolona prędkość zostanie ograniczona do 30 km/h,
- ruch ul. Czyżewskiego będzie możliwy w dwóch kierunkach
Zmiany w kursowaniu linii 117
Autobusy linii 117 z Sopotu do Jelitkowa pojadą trasą objazdową przez ul. Opacką i dalej stałą trasą do Jelitkowa. Na trasie objazdu obowiązują przystanki "Nadwodna" i "Górskiego". Przystanek "Tatrzańska" (Cm. Oliwski) zostanie przeniesiony z ul. Czyżewskiego na ul. Opacką (przed skrzyżowanie z ul. Czyżewskiego).
Trasa linii 117 z Jelitkowa do Sopotu pozostaje bez zmian.
Dodatkowo, przystanek "Czyżewskiego" na al. Niepodległości w kierunku Sopotu dla linii 117, 122, 622 i N1 zostanie przesunięty o ok. 100m w kierunku Sopotu.
Miejsca
Opinie (133) ponad 10 zablokowanych
-
2011-05-18 17:20
Droga Zielona (3)
Oby nigdy nie powstała! Marnotrawstwo gigantycznych pieniędzy i więcej korków! Pieniądze powinny iść na transport szynowy.
- 2 10
-
2011-05-18 17:34
Jeżeli Droga Zielona będzie dobrze i w całości wybudowana, to łącznie z Trasą Sucharskiego zmniejszy ruch we Wrzeszczu i centrum Gdańska. Wszyscy jadący z Sopotu, Żabianki, Przymorza, Zaspy, Wrzeszcza nie będę musieli przejeżdżasz przez centrum Gdańska aby dojechać na Stogi, do Przejazdowa, na wyspę Sobieszewską lub wyjechać na trasę w kierunku Warszawy
- 2 0
-
2011-05-18 18:53
co za głupoty!
- 0 0
-
2011-05-18 22:52
Droga zielona
zaczęli od wycięcia w pień drzew - wizualizacja oszustwo ze 100 letnimi drzewami.
Tam jest łyso - powiesiłbym za j...a tych durni od wycinania wszystkiego co żywe.
Banda betonem zalanych bezmózgów.- 1 0
-
2011-05-18 17:37
Tak samo jest na Marynarki Polskiej (4)
Rozkopuję to co zrobili 2 lata temu !!!!
- 17 0
-
2011-05-18 17:44
tam to dopiero początek, na skrzyżowaniu z Uczniowską i Wielopole to się będzie działo
- 3 0
-
2011-05-18 18:46
(2)
na marynarki polskiej roboty się już skończyły
- 0 2
-
2011-05-19 08:19
(1)
skończyły się przy Żaglowej ale zaczną na połączeniu Trasy Słowackiego i tunelu pod Martwą Wisłą z Marynarki Polskiej na skrzyżowaniu z Uczniowską i Wielopole.
- 2 0
-
2011-05-19 08:25
racja
- 2 0
-
2011-05-18 18:42
Pozdrowienia dla architektów tak to tylko w polsce sie buduje
Starsi ludzie, kobiety z dziećmi ,inwalidzi ,muszą się wspinać po schodach bo mamy architektów z epoki PRL-u . Kto w europie tak buduje, kto wydaje pozwolenia na takie buble architektoniczne.Żyjemy w XXI wieku a nie w XVIII wieku
- 8 0
-
2011-05-18 21:24
Jeżeli drogi
będą takiej jakości jak wizualizacja to są wyrzucone pieniądze
- 4 0
-
2011-05-18 21:27
tylko ze te patalachy robia to za nasze pieniadze... polskie dno
- 4 0
-
2011-05-18 21:40
Socjalizm wiecznie żywy !!!
Za komuny też tak robili, poza tym słuszna jest linia naszej władzy...
Łududubu, Łududubu niech nam żyje prezes( Budyń, DRMG i spółka) naszego klubu (Gdańska)- 5 0
-
2011-05-18 22:28
Kto najbardziej skorzysta na tym odcinku Drogi Zielonej? (1)
Oczywiście ten kto ja zbuduje ... bo zarobi, odstawi fuszerkę i po 10 latach jeśli droga wytrzyma będzie mógł znowu podejść do tej inwestycji i zbudować ją znowu od podstaw.
- 5 0
-
2011-05-19 06:03
Ten sam problem jest z projektowaną Koleją Metropolitalną. Kto będzie finansował tę nieekonomiczną inwestycję po uruchomieniu.
Znowu mieszkaniec Gdańska?
- 1 0
-
2011-05-18 22:47
Cholerni wandale
Nigdy się nie nauczą jak coś przebudować, żeby nie zniszczyć tego co już zrobiono i nie utrudniać życia innym
- 3 0
-
2011-05-18 23:33
wcale mnie to nie dziwi!
u nas to normalne!!
3 lata temu na uczniowskiej zrobili remont dachow,nowa dachowka,elewacja itp a 2 miesiace temu powiedzieli ze do wyburzenia idziemy ha!!!- 4 0
-
2011-05-18 23:38
ul.Rybacka, ul Łokietka
Pan Dyrektor opowiada dyrdymały. Pytanie było konkretne. To się nazywa"Polnische wirtschaft"
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.