• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwugłos mieszkańców w sprawie płatnego parkowania w dzielnicy

Joanna, Wojciech
29 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Mieszkańcy martwią się, że po wprowadzeniu Strefy Płatnego Parkowania zmniejszy się - i tak niewielka - liczba miejsc parkingowych. Mieszkańcy martwią się, że po wprowadzeniu Strefy Płatnego Parkowania zmniejszy się - i tak niewielka - liczba miejsc parkingowych.

Czy płatne parkowanie w dzielnicach poza centrum ma sens, czy nie? Mieszkańcy na nim korzystają czy tracą? Poniżej prezentujemy argumenty dwojga mieszkańców Działek Leśnych w Gdyni, którzy pomysł oceniają zupełnie inaczej. Przykład z tej dzielnicy można jednak odnieść do wielu dzielnic Trójmiasta.



Czy mieszkańcy mają rację, protestując przeciwko strefie płatnego parkowania?

Czytelniczka: płatne parkowanie w części Działek Leśnych



Ankieta przy ostatnim artykule Trojmiasto.pl na temat płatnego parkowania na Działkach Leśnych pokazuje, jak bardzo uchwała Rady Miasta odbiega od oczekiwań mieszkańców. 74 proc. osób uważa, że parkowanie nie powinno być płatne lub strefa wystarczy w Śródmieściu. My także bez większych problemów zebraliśmy 181 podpisów mieszkańców, którzy mają podobne zdanie.

Treść protestu mieszkańców Działek Leśnych (plik PDF)

Zapłacimy za parkowanie, a miejsc będzie mniej niż teraz



Dla nas, mieszkańców Działek Leśnych, zwłaszcza z ul. SzczecińskiejMapka, Sztumskiej, Olsztyńskiej i Kwidzyńskiej, proponowane zmiany wydają się całkowicie nielogiczne, utrudnią nam codzienne życie, ograniczą liczbę miejsc parkingowych, a czasem nawet uniemożliwią wjazd do niektórych miejsc. Będziemy zmuszeni do zakupu abonamentu, a nie będziemy mieli gdzie parkować.

Nie ma tu biurowców ani nawet sklepów



Wprowadzenie Strefy Płatnego Parkowania w górnej części Działek Leśnych nie spowoduje, że samochody znikną, są to samochody osób mieszkających tutaj. Ta część Działek Leśnych to teren z zabudową rodzinną z kilkoma blokami, bez restauracji, hoteli, biurowców. Nie ma tu nawet większych sklepów spożywczych (jak Lidl czy Biedronka), więc żeby zrobić zakupy, musimy jechać autobusem lub samochodem kilka kilometrów dalej. Dla rodzin z dziećmi z tutejszych bloków samochód jest koniecznością.

Komunikacja publiczna? Jak na wsi



Strefa Płatnego Parkowania w tym miejscu nie zlikwiduje problemu nadmiaru samochodów w Gdyni. Propozycja zmian spowoduje znaczne zmniejszenie liczby miejsc parkingowych, a likwidacja choćby nieznacznej części miejsc parkingowych wpłynie jedynie na eskalację problemów z parkowaniem.

Nie rozumiemy, dlaczego miejsce, w którym częstotliwość jazdy autobusu jest jak na wsi (jeden autobus na godzinę między godz. 7:30 a 18:50), a przystanki autobusowe nie mają nawet wiaty chroniącej przed wiatrem/deszczem, nagle traktuje się jak ścisłe centrum miasta!

Rower? Te góry są wyzwaniem nawet dla sportowców



W mojej najbliższej okolicy w ostatnim czasie sprzedano kilka działek, wybudowano na nich budynki wielorodzinne, zupełnie nie biorąc pod uwagę, że przy większej liczbie budynków w tym miejscu należałoby pomyśleć o parkingach, więc wprowadza nam się płatne parkowanie, co niby ma przyczynić się do zmniejszenia liczby samochodów. Efekt będzie taki, że mieszkańcy Działek Leśnych będą płacić abonament, a nie będą mieli gdzie parkować. Nie ma sensu się łudzić, że opłata 25-30 zł miesięcznie za parkowanie spowoduje, że ludzie pozbędą się samochodów, żyjąc w miejscu, gdzie żeby dotrzeć z zakupami do domu, trzeba czekać godzinę na autobus lub iść pod górę na piechotę dobre 20 minut lub więcej. Nie ma w pobliżu nawet parkingu płatnego, który mógłby być alternatywą dla ograniczonej liczby miejsc parkingowych pod blokiem.

Mieliśmy spotkanie z przedstawicielem Zarządu Dróg i Zieleni, panem Andrzejem Ryńskim. Wysoce niestosowne były jednak jego uwagi podczas sesji rady dzielnicy, które sprowadzały się do tego, by korzystać z komunikacji miejskiej lub jeździć rowerem. Jak mamy korzystać z komunikacji miejskiej, która w tym miejscu prawie nie funkcjonuje, albo z rowerów, gdy górzyste ukształtowanie terenu jest wyzwaniem nawet dla zawodowych sportowców?

Czytelnik: płatne parkowanie na całych Działkach Leśnych



Odmienne zdanie ma pan Wojciech, inny mieszkaniec dzielnicy Działki Leśne. Oto jego argumenty:

Zacznijmy od sprawy finansowej. 30 zł miesięcznie nie jest kwotą, która zrujnuje budżet jakiejkolwiek rodziny. Taka opłata za parkowanie z pewnością przyczyni się natomiast do większej liczby miejsc parkingowych. Dlaczego? Już wyjaśniam.

W naszej dzielnicy - jak w każdej - stoją auta, które od miesięcy nie są używane. Nie są to wraki, ale przeważnie samochody o niewielkiej wartości. Gdy ich właściciele dowiedzą się, że będą musieli ponieść kolejną opłatę, to na pewno część z nich zmotywuje to do sprzedaży często kompletnie niesprawnych pojazdów, które tylko zabierają miejsce.

Druga sprawa to fakt, że po wprowadzeniu płatnego parkowania w jednym miejscu czy dzielnicy od razu jest więcej zaparkowanych samochodów tuż za jej granicami. I nie ma tu znaczenia, że na górnym tarasie Działek Leśnych nie ma biur czy hoteli. Jeśli granica strefy skończy się na bloku A, to siłą rzeczy więcej samochodów stanie przy bloku B. Będą to sami mieszkańcy, ich goście, opiekunki do dzieci czy osób starszych, ekipy remontowe i wielu innych, którzy na co dzień odwiedzają każdą z dzielnic. Przecież każdy sobie przekalkuluje, że lepiej stanąć 50 metrów dalej za darmo niż 50 metrów bliżej za 10 złotych.

Dlatego wprowadzenie płatnego parkowania ma sens na całej dzielnicy, bez żadnego podziału. Jestem pewien, że mieszkańcy Działek Leśnych z czasem docenią tę zmianę, bo będzie się nam żyło łatwiej i przyjemniej. A jeśli do tego niektórzy - choćby ci, którzy mogą - zrezygnują z auta, to będzie jeszcze lepiej.
Joanna, Wojciech

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (353) 10 zablokowanych

  • Frustracja rośnie

    Najważniejsze, że są pieniądze na napisy Akra Gdynia na Bulwarze czy na wsadzanie kasy w InfoBox, a następnie oddanie go deweloperom. Zróbcie jeszcze na Działkach leśnych z 30 kopert dla kurierów. Tam jest tyle biur, sklepów i restauracji, że kurierzy pracują w tej dzielnicy 24h na dobę. Zróbcie też płatne parkingi które należą do wszystkich szkół w tej dzielnicy. Po co mają być za darmo. Tak przy okazji, skoro miasto ma pieniądze na te wszystkie farmazony które wymieniłem oraz malowanie pseudo tras na asfalcie dla rowerzystów, to kiedy zostanie naprawiona dziura po ulewie na Janka Wiśniewskiego? W czerwcu czy lipcu mija 2 rok i nikt z tym nic nie zrobił. Wprowadzacie nowe opłaty, wydajecie na głupoty, wszystko oddajecie deweloperom, a nie ma kasy aby naprawić dziury? Znając życie ten odcinek drogi robił "niezawodny" MTM. Jak tyle dostaje pracy od UM to niech to naprawi w ramach gwarancji. Może niech Łucyk za te swoje durne pomysły, wyłoży z własnej kieszeni i zrobi w końcu coś pożytecznego?

    • 21 5

  • Hej

    Szczurkowi już trzeba podziękować czas z nim na zieloną trawkę

    • 18 2

  • zrobic strefę płatnego parkowania pod domem "naszego kochanego" prezydenta miasta. Niech płaci buc jeden!

    • 16 2

  • To niejest dwuglos

    To jest sprzeciw mieszkańców kontra zdanie urzędników i radnych... szkoda że nie ma żadnych danych które poparłyby ten wspaniały wpływ wprowadzenia SSP bo my jako mieszkańcy od 3 miesięcy domagamy się konkretów - cały czas tylko słyszymy że analizy trwają ale że wyjdą super...

    • 17 2

  • Jak Oliwa nie była strefą płatnego parkowania to przeżywaliśmy horror. (2)

    Od rana zakorkowana była przez pracowników korporacji.Trawniki zniszczone a czasami nawet z posesji czy garażu nie mogliśmy wyjechać.

    • 7 8

    • Porownywanie oliwy (1)

      O powierzchni biurowej 5x większej niż cała dzielnica działek leśnych jest delikatnie mówiąc nietrafionym argumentem

      • 10 2

      • Poczekaj jak skończą budowę biurowców na Kieleckiej, Świętojańskiej. Klepisko przed Silvą obok pętli autobusowej też nie zostanie dzikim parkingiem na wieki. Tam też powstaną obiekty biurowe i usługowe.

        • 2 2

  • A czego sie spodziewaliście?

    Łucyk to chory człowiek

    • 19 3

  • (2)

    przecież radni tłumaczyli, że głównym celem SPP jest rotacja. Więc niech ktoś mi wyjaśni jaki sens ma wprowadzanie tego na osiedlach?

    • 20 2

    • 30 pln

      miesiecznie. 360pln rocznie. razy powiedzmy 5 tys. mieszkancow daje 1800000pln.

      • 6 0

    • jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze.

      • 0 0

  • jestem sfrustrowana tym co wyprawia szczurek i jego ekipa. Ręce opadają. Szkoda naszej Gdyni.

    • 17 2

  • No i kogo wysłucha miasto tych co są w mniejszości czy tych co są w większości ?????

    SPP ma sens ale tyko w strefach ścisłego centrum czy starego miasta a na osiedlach gdzie zagęszcza się dodatkowo zabudowę i przy tym nie buduje nowych miejsc parkingowych jest po prostu pozbawiona jakiegokolwiek sensu i nie wiem czym kieruje się miasto chęcią zarobku ? A czy ktoś pomyślał gdzie ci wszyscy mieszkańcy mają parkować czy to kogoś w Urzędzie Miasta obchodzi ?
    No i najważniejsze pytanie kogo w tej sprawie wysłucha Magistrat tych co są w mniejszości którzy są za strefami SPP czy tych co są przeciw a są w większości choćby jak pokazuje ta ankieta !

    • 10 2

  • Lepszy bo bogatszy (1)

    A więc Wojciechu wnisoek z tego taki, że ci co "zajmują miejsce", bo sporadycznie używają auta - są mniej ważni od ciebie, i lepiej żeby auta nie mieli.

    • 15 1

    • Ja używam auta sporadycznie, częściej rower czy motocykl. Ale jak już chcę pojechać gdzieś samochodem to chcę go mieć zaparkowanego pod domem a nie kilometr albo więcej dalej. I za tą wygodę jestem w stanie zapłacić. I nie czuję się gorszy z tego powodu.

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane