• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwugłos mieszkańców w sprawie płatnego parkowania w dzielnicy

Joanna, Wojciech
29 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Mieszkańcy martwią się, że po wprowadzeniu Strefy Płatnego Parkowania zmniejszy się - i tak niewielka - liczba miejsc parkingowych. Mieszkańcy martwią się, że po wprowadzeniu Strefy Płatnego Parkowania zmniejszy się - i tak niewielka - liczba miejsc parkingowych.

Czy płatne parkowanie w dzielnicach poza centrum ma sens, czy nie? Mieszkańcy na nim korzystają czy tracą? Poniżej prezentujemy argumenty dwojga mieszkańców Działek Leśnych w Gdyni, którzy pomysł oceniają zupełnie inaczej. Przykład z tej dzielnicy można jednak odnieść do wielu dzielnic Trójmiasta.



Czy mieszkańcy mają rację, protestując przeciwko strefie płatnego parkowania?

Czytelniczka: płatne parkowanie w części Działek Leśnych



Ankieta przy ostatnim artykule Trojmiasto.pl na temat płatnego parkowania na Działkach Leśnych pokazuje, jak bardzo uchwała Rady Miasta odbiega od oczekiwań mieszkańców. 74 proc. osób uważa, że parkowanie nie powinno być płatne lub strefa wystarczy w Śródmieściu. My także bez większych problemów zebraliśmy 181 podpisów mieszkańców, którzy mają podobne zdanie.

Treść protestu mieszkańców Działek Leśnych (plik PDF)

Zapłacimy za parkowanie, a miejsc będzie mniej niż teraz



Dla nas, mieszkańców Działek Leśnych, zwłaszcza z ul. SzczecińskiejMapka, Sztumskiej, Olsztyńskiej i Kwidzyńskiej, proponowane zmiany wydają się całkowicie nielogiczne, utrudnią nam codzienne życie, ograniczą liczbę miejsc parkingowych, a czasem nawet uniemożliwią wjazd do niektórych miejsc. Będziemy zmuszeni do zakupu abonamentu, a nie będziemy mieli gdzie parkować.

Nie ma tu biurowców ani nawet sklepów



Wprowadzenie Strefy Płatnego Parkowania w górnej części Działek Leśnych nie spowoduje, że samochody znikną, są to samochody osób mieszkających tutaj. Ta część Działek Leśnych to teren z zabudową rodzinną z kilkoma blokami, bez restauracji, hoteli, biurowców. Nie ma tu nawet większych sklepów spożywczych (jak Lidl czy Biedronka), więc żeby zrobić zakupy, musimy jechać autobusem lub samochodem kilka kilometrów dalej. Dla rodzin z dziećmi z tutejszych bloków samochód jest koniecznością.

Komunikacja publiczna? Jak na wsi



Strefa Płatnego Parkowania w tym miejscu nie zlikwiduje problemu nadmiaru samochodów w Gdyni. Propozycja zmian spowoduje znaczne zmniejszenie liczby miejsc parkingowych, a likwidacja choćby nieznacznej części miejsc parkingowych wpłynie jedynie na eskalację problemów z parkowaniem.

Nie rozumiemy, dlaczego miejsce, w którym częstotliwość jazdy autobusu jest jak na wsi (jeden autobus na godzinę między godz. 7:30 a 18:50), a przystanki autobusowe nie mają nawet wiaty chroniącej przed wiatrem/deszczem, nagle traktuje się jak ścisłe centrum miasta!

Rower? Te góry są wyzwaniem nawet dla sportowców



W mojej najbliższej okolicy w ostatnim czasie sprzedano kilka działek, wybudowano na nich budynki wielorodzinne, zupełnie nie biorąc pod uwagę, że przy większej liczbie budynków w tym miejscu należałoby pomyśleć o parkingach, więc wprowadza nam się płatne parkowanie, co niby ma przyczynić się do zmniejszenia liczby samochodów. Efekt będzie taki, że mieszkańcy Działek Leśnych będą płacić abonament, a nie będą mieli gdzie parkować. Nie ma sensu się łudzić, że opłata 25-30 zł miesięcznie za parkowanie spowoduje, że ludzie pozbędą się samochodów, żyjąc w miejscu, gdzie żeby dotrzeć z zakupami do domu, trzeba czekać godzinę na autobus lub iść pod górę na piechotę dobre 20 minut lub więcej. Nie ma w pobliżu nawet parkingu płatnego, który mógłby być alternatywą dla ograniczonej liczby miejsc parkingowych pod blokiem.

Mieliśmy spotkanie z przedstawicielem Zarządu Dróg i Zieleni, panem Andrzejem Ryńskim. Wysoce niestosowne były jednak jego uwagi podczas sesji rady dzielnicy, które sprowadzały się do tego, by korzystać z komunikacji miejskiej lub jeździć rowerem. Jak mamy korzystać z komunikacji miejskiej, która w tym miejscu prawie nie funkcjonuje, albo z rowerów, gdy górzyste ukształtowanie terenu jest wyzwaniem nawet dla zawodowych sportowców?

Czytelnik: płatne parkowanie na całych Działkach Leśnych



Odmienne zdanie ma pan Wojciech, inny mieszkaniec dzielnicy Działki Leśne. Oto jego argumenty:

Zacznijmy od sprawy finansowej. 30 zł miesięcznie nie jest kwotą, która zrujnuje budżet jakiejkolwiek rodziny. Taka opłata za parkowanie z pewnością przyczyni się natomiast do większej liczby miejsc parkingowych. Dlaczego? Już wyjaśniam.

W naszej dzielnicy - jak w każdej - stoją auta, które od miesięcy nie są używane. Nie są to wraki, ale przeważnie samochody o niewielkiej wartości. Gdy ich właściciele dowiedzą się, że będą musieli ponieść kolejną opłatę, to na pewno część z nich zmotywuje to do sprzedaży często kompletnie niesprawnych pojazdów, które tylko zabierają miejsce.

Druga sprawa to fakt, że po wprowadzeniu płatnego parkowania w jednym miejscu czy dzielnicy od razu jest więcej zaparkowanych samochodów tuż za jej granicami. I nie ma tu znaczenia, że na górnym tarasie Działek Leśnych nie ma biur czy hoteli. Jeśli granica strefy skończy się na bloku A, to siłą rzeczy więcej samochodów stanie przy bloku B. Będą to sami mieszkańcy, ich goście, opiekunki do dzieci czy osób starszych, ekipy remontowe i wielu innych, którzy na co dzień odwiedzają każdą z dzielnic. Przecież każdy sobie przekalkuluje, że lepiej stanąć 50 metrów dalej za darmo niż 50 metrów bliżej za 10 złotych.

Dlatego wprowadzenie płatnego parkowania ma sens na całej dzielnicy, bez żadnego podziału. Jestem pewien, że mieszkańcy Działek Leśnych z czasem docenią tę zmianę, bo będzie się nam żyło łatwiej i przyjemniej. A jeśli do tego niektórzy - choćby ci, którzy mogą - zrezygnują z auta, to będzie jeszcze lepiej.
Joanna, Wojciech

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (353) 10 zablokowanych

  • Wojciech, kumpel Wojciecha

    • 7 0

  • ziemia pod budowę styropianowych domów jest za droga, by marnować ją na garaże. Lepszy zysk ma się ze sprzedaży mieszkań. Klient nasz pan- dopóki kupuje mieszkania bez garaży/miejsc parkingowych , to co za sens bawić się w garaże.

    • 6 0

  • Ns dzialkach (5)

    Na dzialkach ROD nie wolno mieszkac tak jest napisane w statucie skoro mieszkaja nich placa tak jak w miescie czynsz podatek od nieruchomosci i gruntu wtedy ucichna

    • 2 6

    • Chciales byc smieszny (1)

      Ale znów nie wyszlo

      • 4 0

      • Widać, że to słój z jakiejś Bydgoszczy czy innego Kętrzyna.

        Nawet nazw dzielnic Gdyni nie zna. Tacy jak zwykle mają tu najwięcej do powiedzenia.

        • 3 0

    • Posyp się brokatem jak już bardzo chcesz zabłysnąć.

      • 6 0

    • To nie są działki ROD (1)

      Działki Leśne to dzielnica Gdyni.

      • 5 0

      • Napływowe słoiki z Warmii i Mazur tego nie wiedzą.

        • 3 0

  • Gdynia bez parkowania (4)

    Następne wybory w Gdyni wygra ten co zorganizuje normalność w mieście. Normalne parkowanie w całej Gdyni, organizacja parkingów w centrum i dostępność miejsc parkingowych w miejscach atrakcji turystycznych ( plaża, bulwar itp ) W centrum chodniki szersze od jezdni, a przemykają się nimi nieliczni przechodnie. Miasto się wyludnia, a turyści w dzisiejszych czasach najczęściej zmotoryzowani będą omijać nasze miasto. Jedyną wątpliwą atrakcją Gdyni będą uliczne wyścigi pseudokolarzy. Podziękujmy p. prezydentowi i jego ekipie.

    • 18 4

    • (2)

      Jesteś pewien? Bo ja zagłosuję na tego który obieca wytępić nieprzepisowe parkowanie żelazem i ogniem.

      • 1 8

      • (1)

        A ja mam dylemat. Z jednej strony jestem za całkowitym zakazem wjazdu pojazdów spalinowych do centrum. Z drugiej, w takiej sytuacji bogacze (właściciele mieszkań w centrum) zyskają ciszę i czyste powietrze, których mieszkańcom pozostałych dzielnic (biedakom) się odmawia. Cena metra skoczy do 50k. Może choć na emeryturze dożyję elektrycznych aut autonomicznych, a ludzie nie będą mogli prowadzić, ehh :)

        • 2 3

        • Ale przecież "biedaki", którzy przeprowadzili się dalszych dzielnic (Chwarzno, Wiczlino, Pogórze itp), zrobili to właśnie dla ciszy i spokoju. Przynajmniej tak mówią, a nie że mieszkania są tańsze i nie stać ich na centrum. Tak mówią: cisza, spokój, bezpieczeństwo.

          • 0 2

    • Brawo!

      Dokładnie tak samo widzę,co ci włodarze zrobili z Gdyni!

      • 0 0

  • Z najdalszego krańca Szczecińskiej (2)

    Do przystanku przy Warszawskiej jest 800 metrów.

    • 9 1

    • 1100 m

      Z najdalszego krańca Elbląskiej jest 1100 m i ponad 60 metrów różnicy wysokości.

      • 4 0

    • To 10 minut pieszo

      Nie dasz rady tyle przejść?

      • 0 0

  • Wojciech (1)

    to prawdziwa osoba czy....

    • 4 0

    • "Wojciech" to inaczej Łukasz P., ten znany aktywista cierpiący na antysamochodową fobię.

      • 3 0

  • (1)

    Tam bez samochodu nie da się przeżyć. Pamiętam jak za g*wniaka czasem się miesiąc do miasta nie schodziło bo jak sypło śniegiem to wyprawa pół dnia w jedną stronę. Góry takie że więcej niż pół bochenka na raz wnieść się nie dało, nawet zawodowcy. Raz jak się furmanka zepsuła i nie było jak się po żywność udać to zjedliśmy najmłodsze z rodzeństwa. I tak by nie przeżyło bo po fleczera to dwa dni wyprawy w jedną stronę.

    • 9 7

    • Tak było. A zmarli z głodu tygodniami czekali na pochówek.

      • 3 0

  • Hahahahaha

    chcieliście to macie

    • 11 1

  • kazdy kandydat, nawet najwiekszy zlodziej ma moj glos jesli obieca przynajmniej zmniejszenie SPP (1)

    • 11 2

    • A mojego nie dostanie.

      • 0 0

  • Proponuje by każdy kierowca również płacił za korzystanie z drogi (4)

    Zapewniam że jak każdy kierowca zapłaci za korzystanie z drogi to za drugim razem zastanowi się czy tam wjechać. Mieszkańcy zaś zapłacą dodatkowo za parkowanie

    • 4 13

    • Drogi należą do miasta, więc o co chodzi? (1)

      • 2 0

      • A chodniki do kogo należą?

        • 0 0

    • (1)

      Z każdym przejechanym kilometrem płace. Podatek drogowy jest w cenie paliwa

      • 7 0

      • Zaś chodniki i ścieżki rowerowe są budowane z twoich podatków czyli też za nie płacisz?

        • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane