- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (520 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (254 opinie)
- 3 Wstrzymany przetarg na obwodnicę Witomina (159 opinii)
- 4 3,3 mln zł dla Sopotu na zbiorniki (22 opinie)
- 5 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (104 opinie)
- 6 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (163 opinie)
Dwugłos mieszkańców w sprawie płatnego parkowania w dzielnicy
Czy płatne parkowanie w dzielnicach poza centrum ma sens, czy nie? Mieszkańcy na nim korzystają czy tracą? Poniżej prezentujemy argumenty dwojga mieszkańców Działek Leśnych w Gdyni, którzy pomysł oceniają zupełnie inaczej. Przykład z tej dzielnicy można jednak odnieść do wielu dzielnic Trójmiasta.
Czytelniczka: płatne parkowanie w części Działek Leśnych
Ankieta przy ostatnim artykule Trojmiasto.pl na temat płatnego parkowania na Działkach Leśnych pokazuje, jak bardzo uchwała Rady Miasta odbiega od oczekiwań mieszkańców. 74 proc. osób uważa, że parkowanie nie powinno być płatne lub strefa wystarczy w Śródmieściu. My także bez większych problemów zebraliśmy 181 podpisów mieszkańców, którzy mają podobne zdanie.
Treść protestu mieszkańców Działek Leśnych (plik PDF)
Zapłacimy za parkowanie, a miejsc będzie mniej niż teraz
Dla nas, mieszkańców Działek Leśnych, zwłaszcza z ul. Szczecińskiej
Nie ma tu biurowców ani nawet sklepów
Wprowadzenie Strefy Płatnego Parkowania w górnej części Działek Leśnych nie spowoduje, że samochody znikną, są to samochody osób mieszkających tutaj. Ta część Działek Leśnych to teren z zabudową rodzinną z kilkoma blokami, bez restauracji, hoteli, biurowców. Nie ma tu nawet większych sklepów spożywczych (jak Lidl czy Biedronka), więc żeby zrobić zakupy, musimy jechać autobusem lub samochodem kilka kilometrów dalej. Dla rodzin z dziećmi z tutejszych bloków samochód jest koniecznością.
Komunikacja publiczna? Jak na wsi
Strefa Płatnego Parkowania w tym miejscu nie zlikwiduje problemu nadmiaru samochodów w Gdyni. Propozycja zmian spowoduje znaczne zmniejszenie liczby miejsc parkingowych, a likwidacja choćby nieznacznej części miejsc parkingowych wpłynie jedynie na eskalację problemów z parkowaniem.
Nie rozumiemy, dlaczego miejsce, w którym częstotliwość jazdy autobusu jest jak na wsi (jeden autobus na godzinę między godz. 7:30 a 18:50), a przystanki autobusowe nie mają nawet wiaty chroniącej przed wiatrem/deszczem, nagle traktuje się jak ścisłe centrum miasta!
Rower? Te góry są wyzwaniem nawet dla sportowców
W mojej najbliższej okolicy w ostatnim czasie sprzedano kilka działek, wybudowano na nich budynki wielorodzinne, zupełnie nie biorąc pod uwagę, że przy większej liczbie budynków w tym miejscu należałoby pomyśleć o parkingach, więc wprowadza nam się płatne parkowanie, co niby ma przyczynić się do zmniejszenia liczby samochodów. Efekt będzie taki, że mieszkańcy Działek Leśnych będą płacić abonament, a nie będą mieli gdzie parkować. Nie ma sensu się łudzić, że opłata 25-30 zł miesięcznie za parkowanie spowoduje, że ludzie pozbędą się samochodów, żyjąc w miejscu, gdzie żeby dotrzeć z zakupami do domu, trzeba czekać godzinę na autobus lub iść pod górę na piechotę dobre 20 minut lub więcej. Nie ma w pobliżu nawet parkingu płatnego, który mógłby być alternatywą dla ograniczonej liczby miejsc parkingowych pod blokiem.
Mieliśmy spotkanie z przedstawicielem Zarządu Dróg i Zieleni, panem Andrzejem Ryńskim. Wysoce niestosowne były jednak jego uwagi podczas sesji rady dzielnicy, które sprowadzały się do tego, by korzystać z komunikacji miejskiej lub jeździć rowerem. Jak mamy korzystać z komunikacji miejskiej, która w tym miejscu prawie nie funkcjonuje, albo z rowerów, gdy górzyste ukształtowanie terenu jest wyzwaniem nawet dla zawodowych sportowców?
Czytelnik: płatne parkowanie na całych Działkach Leśnych
Odmienne zdanie ma pan Wojciech, inny mieszkaniec dzielnicy Działki Leśne. Oto jego argumenty:
Zacznijmy od sprawy finansowej. 30 zł miesięcznie nie jest kwotą, która zrujnuje budżet jakiejkolwiek rodziny. Taka opłata za parkowanie z pewnością przyczyni się natomiast do większej liczby miejsc parkingowych. Dlaczego? Już wyjaśniam.
W naszej dzielnicy - jak w każdej - stoją auta, które od miesięcy nie są używane. Nie są to wraki, ale przeważnie samochody o niewielkiej wartości. Gdy ich właściciele dowiedzą się, że będą musieli ponieść kolejną opłatę, to na pewno część z nich zmotywuje to do sprzedaży często kompletnie niesprawnych pojazdów, które tylko zabierają miejsce.
Druga sprawa to fakt, że po wprowadzeniu płatnego parkowania w jednym miejscu czy dzielnicy od razu jest więcej zaparkowanych samochodów tuż za jej granicami. I nie ma tu znaczenia, że na górnym tarasie Działek Leśnych nie ma biur czy hoteli. Jeśli granica strefy skończy się na bloku A, to siłą rzeczy więcej samochodów stanie przy bloku B. Będą to sami mieszkańcy, ich goście, opiekunki do dzieci czy osób starszych, ekipy remontowe i wielu innych, którzy na co dzień odwiedzają każdą z dzielnic. Przecież każdy sobie przekalkuluje, że lepiej stanąć 50 metrów dalej za darmo niż 50 metrów bliżej za 10 złotych.
Dlatego wprowadzenie płatnego parkowania ma sens na całej dzielnicy, bez żadnego podziału. Jestem pewien, że mieszkańcy Działek Leśnych z czasem docenią tę zmianę, bo będzie się nam żyło łatwiej i przyjemniej. A jeśli do tego niektórzy - choćby ci, którzy mogą - zrezygnują z auta, to będzie jeszcze lepiej.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Miejsca
Opinie (353) 10 zablokowanych
-
2021-04-29 16:53
problemem nie jest zbyt mała ilość miejsc postojowych...
problemem jest zbyt duża liczba samochodów...
- 5 9
-
2021-04-29 17:00
władcy Gdyni wymyślili sobie jak wprowadzić nowy podatek od mieszkańców i tylko temu to służy, żeby mieszkańcy płacili. Jak by się dało to by były opłaty za powietrze morskie. Nie znam miasta w którym były by droższe abonamenty parkingowe, przeważnie opłata wynosi 30-50zł na rok a nie miesiąc i to tylko w ścisłym centrum.
- 11 1
-
2021-04-29 17:37
Ulica
Cała ulica Warszawska a szczególnie chodniki z dwóch stron to jeden wielki parking nawet sięgający czasek klatek schodowych niektórzy tak mają najlepiej w samym wejściu. Ludzie wy się martwcie tym że w tam nie macie chodników dla pieszych. Przechodzeń musi tam często używać ulicy zamiast chodnika i to jest fenomen tej ulicy.
- 5 2
-
2021-04-29 18:26
(1)
Pani Joanna zrobiła mi dzień swoją wypowiedzią. Dowiedziałem się że mam lepszą wydolność niż nie jeden zawodowy sportowiec. Poruszanie się rowerem po naszej dzielnicy nie sprawia mi problemów. Czekam na powołanie do kadry.
- 4 7
-
2021-04-30 11:07
Nikogo nie interesuje twoja wydolnosc
- 0 0
-
2021-04-29 18:31
Dlaczego te czopy ze zdjecia zaparkowaly na chodniku?
Stac, chamy, na drodze, jak przykazano, a nie jeszcze prowokuje sie w ten sposob do uzycia chodnika po drugiej stronie i zorganizowania sobie trzeciego pasa ruchu.
- 1 6
-
2021-04-29 18:36
:]
100% popieram pana Wojtka z Artykułu np na ulicy Pomorskiej co dziennie ludzie zostawiają auta przechodzą przez tunel na Władysława do pracy 30zł opłaty abonamentowej to nie jest jakiś dramat a cwaniaczki albo będą musieli płacić za miejsce albo przesiąść sie na rower
- 2 5
-
2021-04-29 19:03
Xxx
Świnie
- 6 0
-
2021-04-29 20:19
Mieszkam w Gdyńskiej dzielnicy
Każdy ma garaż, ogród ale na osiedlowych ulicach samochodów zatrzęsienie , tak ze czasem przejechac nie można , czuje się jakbym mieszkał na miejskim parkingu. I co wy na to?
- 3 9
-
2021-04-29 20:29
W Gdyni jest jak w Korei północnej.
Samochody tylko dla urzędników państwowych. Reszta bydła na rowerkach.
- 13 0
-
2021-04-29 20:44
trojmiasto cenzuruje opinie (1)
to chyba um przejął ten portal
- 14 0
-
2021-04-30 11:01
Zdziwiony?
Przecież to już dawno, dawno temu... Trójmiasto.pl tuba propagandowa włodarzy Trójmiasta
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.