• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwupasmówką do obwodnicy

PiF
2 marca 2004 (artykuł sprzed 20 lat) 
Jesienią 2004 roku ulicą Słowackiego aż do wjazdu na obwodnicę będziemy jechali już jezdnią dwupasmową. Przebudowa obejmie 1,6 km od górnej granicy lasu do węzła Matarnia. Koszt rozpoczętej wczoraj inwestycji to 56 mln zł.

Inwestycję sfinansują: gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (27 mln zł), który przebudowuje węzeł Matarnia, IKEA Polska (15 mln zł), która realizować będzie przebudowę ulicy od górnej granicy lasu do węzła i miasto Gdańsk (6 mln zł), które wykupiło nieruchmości na tym odcinku oraz zbuduje ekrany chroniące przed hałasem.

Przebudowa obejmuje na przykład wybudowanie wysepki na skrzyżowaniu ul. Słowackiego i ul. Złota Karczma, gdzie ruch sterowany będzie sygnalizacją świetlną. Usprawniony zostanie dojazd do Centrum Handlowego IKEA poprzez przebudowę odcinka ul. Złota Karczma.

Natomiast na skrzyżowaniu ul. Słowackiego z obwodnicą powstanie nowoczesne skrzyżowanie, zapewniające bezkolizyjność wszystkich kierunków ruchu. Będzie to możliwe dzięki budowie drugiego wiaduktu nad obwodnicą, przebudowie wiaduktów już istniejących, dobudowaniu brakujących łącznic oraz budowie i rozbudowie dróg serwisowych. Powstanie także bezpośrednie połączenie z obwodnicą wjazdu i wyjazdu z parkingu przy Centrum Handlowym IKEA.

Wzdłuż ul. Słowackiego powstaną nowe chodniki oraz ścieżka rowerowa.
Zakończenie tego etapu prac, wraz z samym węzłem Matarnia, planowane jest na wrzesień 2004 roku. Przygotowywana jest także dokumentacja przebudowy ul. Słowackiego od węzła Matarnia do ul. Budowalnych. Na inwestycję tę miasto przeznaczy 7 mln zł.

Kolejny etap związany będzie z przebudową skrzyżowania ul. Słowackiego z al. Grunwaldzką, budową drugiego wiaduktu nad torami kolejowymi oraz przebudową ul. Kościuszki. Koszt prac szacowany jest na około 150 mln zł. Przebudowę ul. Słowackiego rozpoczęto w 1999 roku. Do chwili obecnej zmodernizowano odcinek od nasypu byłej linii kolejowej Wrzeszcz - Kokoszki do górnej granicy lasu. Łączna długość odcinka wynosi 3,5 km. Koszt inwestycji wyniósł 49 mln zł.
Głos WybrzeżaPiF

Opinie (109)

  • A Spacerowa

    A może by tak wreszcie nie stawiać shitmarketów tylko przebudować Spacerową. Zapraszam Adamowicza i innych niby polityków na przejażdzkę w godzinach 16-18.

    • 0 0

  • Ależ Hans

    Wszak Antoni Sz. zapowiadał budowę nowej spacerowej od strony Żabianki z przebiciem się tunelem przez wzgórza morenowe. Wizja godna świętego Antoniego, któremu zaginął rozum.

    • 0 0

  • co niby bez sensu

    Ten kto nie musi jezdzic od strony Złotej karczmy do Wrzeszcza zapewne nie wie ,że wybudowanie dodatkowej nitki duzo daje .Jeszcze gorzej jest ze spacerowa tam stale sa korki.

    A teraz do mamy
    W czwartek będe w tej waszej wielkiej blokowej firmie na Przymorzu chetnie zobaczę jak pracujesz mamusiu.

    • 0 0

  • A mnie się podobał prez. Adamowicz

    Machał kilofem niczym przodujący sztygar w kopalni.
    Z tego może cuś będzie????

    • 0 0

  • Moby Dick

    na Przymorzu to ja mieszkam skarbenku
    i odwalam tam raczej prace domowe typu ugotowanie obiadu, pranie, prasowanie itp. jak w kazdym domu
    nie przypominam sobie żebym cię zapraszala do domu na herbatke więc raczej będziesz musiała się zadowolic innymi widokami
    czy to nie ty przypadkiem sugerowałaś ze powiesz jakiemuś swojemu zanajomemu, ktory jest szefem satry (wybacz, ale go nie znam i nie zapamietałam imienia) o moim udzielaniu sie na portalu? :]

    • 0 0

  • Rozbudowa

    Moim zdaniem jest to całkiem dobra sprawa. Moze w koncu skoncza sie korki przy wyjezdzie spod IKEA ?? Jako mieszkaniec Osowy zdecydowanie wolałbym inwestycje w Spacerową lub Wodnika, ale każda inwestycja która choć troche poprawi poruszanie się po Gdańsku zyskuje moją przychylność.

    • 0 0

  • Alfer

    jasne ze poszerzenie Spacerowej by sie przydało
    ale najpierw musicie zwalczyc opór ekologow :(

    • 0 0

  • Super sprawa

    Wiele razy slychac glosy malkontentow na portalu, ze Gdansk staje sie powoli prowincja -promy odplywaja ,samoloty przestaja latac , polaczenia kolejowe sa likwidowane itp. W momencie jednak gdy sa planowane i realizowane nowe inwestycje , bez ktorych nie mozna mowic o rozwoju , to tez zle .Nie potrafie tego zrozumiec.Infrastruktura jest nie tylko w Gdansku , ale w calej Polsce w bardzo zlym stanie i bez zmian w tej dziedzinie nie przyciagnie sie nowych znaczacych inwestorow.Brawo , ze ojcowie miasta to rozumieja i nie mysla tylko kategoriami -te pieniadze dajmy potrzebujacym ( w domysle biednym , czyli na konsumpcje) .Oby wiecej takich wydatkow i rozsadnego wydawania pieniedzy z mysla o przyszlosci, a wtedy moze nastepne pokolenie bedzie moglo w Gdansku zyc na europejskim poziomie.Tego zycze mojemu miastu i jego mieszkancom.

    • 0 0

  • I Bogu Dzięki

    Bardzo dobrze, tylko wszystko to jesze mało, mało, mało...
    Szczególnie w stosunku do tempa przyrostu samochodów.

    A co do, delikatnie mówiąc debilnej, oceny skutków ekonomicznych inwestycji w podstawową infrastrukturę komunikacyjną (szczególnie w połączenia z lotniskiem) finansowanej ze środków publicznych i (znowu dzięki Bogu) właściciela marketu generującego tu dadatkowy ruch, to niejaki Arturowi nalezy przypomnieć choć odrobinę historii ekonomii. Wszystkie skuteczne przełamania kryzysów i depresji były efektem interwencji państwowych i zamówień publicznych generujących popyt na pracę, od Wielkiego Kryzysu w USA, przez polityke wojenną Hitlera, plan Marschalla (co prawda finansowany zewnętrznie) itd.

    Pozostaje pytanie, czy środki publiczne dla wykonawców na te remonty kierowane będą z należytą preferencją do firm krajowych, mam nadzieję, że tak. I niech mi tu nikt nie p.. szy, że lepiej zatrudnić Niemców, bo zbudują taniej i solidniej, bo jak o swoich trzeba dbać pokazują nam nasi idole zza oceanu w Iraku, przy rozstrzyganiu kontraktów.

    • 0 0

  • Mamo

    Jeśli chodzi o moje prywatne zdanie to wolałbym aby powstała ulica Wodnika ..... Ale jak zapewne pamiętasz z niedawnego artykółu trzeba w tej materii przekonać część niezadowolonych i opornych mieszkańców ....... :-((

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane