• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwupasmówką do obwodnicy

PiF
2 marca 2004 (artykuł sprzed 20 lat) 
Jesienią 2004 roku ulicą Słowackiego aż do wjazdu na obwodnicę będziemy jechali już jezdnią dwupasmową. Przebudowa obejmie 1,6 km od górnej granicy lasu do węzła Matarnia. Koszt rozpoczętej wczoraj inwestycji to 56 mln zł.

Inwestycję sfinansują: gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (27 mln zł), który przebudowuje węzeł Matarnia, IKEA Polska (15 mln zł), która realizować będzie przebudowę ulicy od górnej granicy lasu do węzła i miasto Gdańsk (6 mln zł), które wykupiło nieruchmości na tym odcinku oraz zbuduje ekrany chroniące przed hałasem.

Przebudowa obejmuje na przykład wybudowanie wysepki na skrzyżowaniu ul. Słowackiego i ul. Złota Karczma, gdzie ruch sterowany będzie sygnalizacją świetlną. Usprawniony zostanie dojazd do Centrum Handlowego IKEA poprzez przebudowę odcinka ul. Złota Karczma.

Natomiast na skrzyżowaniu ul. Słowackiego z obwodnicą powstanie nowoczesne skrzyżowanie, zapewniające bezkolizyjność wszystkich kierunków ruchu. Będzie to możliwe dzięki budowie drugiego wiaduktu nad obwodnicą, przebudowie wiaduktów już istniejących, dobudowaniu brakujących łącznic oraz budowie i rozbudowie dróg serwisowych. Powstanie także bezpośrednie połączenie z obwodnicą wjazdu i wyjazdu z parkingu przy Centrum Handlowym IKEA.

Wzdłuż ul. Słowackiego powstaną nowe chodniki oraz ścieżka rowerowa.
Zakończenie tego etapu prac, wraz z samym węzłem Matarnia, planowane jest na wrzesień 2004 roku. Przygotowywana jest także dokumentacja przebudowy ul. Słowackiego od węzła Matarnia do ul. Budowalnych. Na inwestycję tę miasto przeznaczy 7 mln zł.

Kolejny etap związany będzie z przebudową skrzyżowania ul. Słowackiego z al. Grunwaldzką, budową drugiego wiaduktu nad torami kolejowymi oraz przebudową ul. Kościuszki. Koszt prac szacowany jest na około 150 mln zł. Przebudowę ul. Słowackiego rozpoczęto w 1999 roku. Do chwili obecnej zmodernizowano odcinek od nasypu byłej linii kolejowej Wrzeszcz - Kokoszki do górnej granicy lasu. Łączna długość odcinka wynosi 3,5 km. Koszt inwestycji wyniósł 49 mln zł.
Głos WybrzeżaPiF

Opinie (109)

  • mama

    Mam spotkanie na ul. Kolobrzeskiej w waszej firmie i wiesz jakos nawet nie pomyslałam o rozmowie na Twój temat bo sa wazniejsze sprawy.Pisałam tylko ,że zobaczę w jakich warunkach pracujesz. A o rozmowie na twój temat nawet nie pomyslałam.
    Nie przesadzaj.

    • 0 0

  • Jezdnia

    Zapomniałam dodac ,że przy rondzie na Słowackiego , droga w stronę Wrzeszcza jest fatalna, dojazd do Grunwaldzkiej to męka.

    • 0 0

  • ????

    a to mama gdzieś pracuje??? o Boze co to za firma??? Jak mozna pracować siedząc cały czas na necie i dodajac tu i ówdzie swoje 3 grosze???

    • 0 0

  • Rondo-Grunwaldzka

    Dojazd od ronda De La Salle do Grunwaldzkiej to męka,ale jakoś się na tym odcinku jedzie,nie stoi,ale powoli jedzie,zjazd zajmuje około 10 minut,mimo notorycznego korka.

    • 0 0

  • Tata

    Nie goraczkuj sie tak.Zdolni ludzie maja podzielnosc uwagi.

    • 0 0

  • ta inwestycja jest bardzo potrzebna
    tego co napisal arturek to szkoda nawet komentowac
    wreszcie bedzie sensowna droga do obwodnicy i na lotnisko
    dobrze ze miasto dogadalo sie z ikea ktora daje sporo kasy
    co do spacerowej ma zdaje sie w tym roku byc poszerzana
    czytalem o tym na portalu gazety wyborczej

    • 0 0

  • Alfer

    ja ci nie żałuję - niech będzie najpierw Wodnika
    tak czy owak trzeba najpierw stoczyc batalię z tymi co protestuja bo sa przeciw
    (że tez zawsze się znajda tacy co im nawet spiew slowikow zakłuca ciszę nocna...)

    • 0 0

  • Moby Dick

    jak już powtarzałam ja nie pracuje na Przymorzu, tylko mieszkam na Przymorzu a hosta mam takiego bo w DOMU mam założoną sieć administrowaną przez telewizje kablową satra
    (mam nadzieję że teraz wytłumaczyłam odpowiednio zrozumiale, a umiejscowianie mnie tam z pracą skojarzyło mi się z pewnym anonimem, ktory kiedys czynil sugestie ze zna satre i pogada sobie z moim "szefem")

    • 0 0

  • A co z najważniejszą Aleja AK

    Juz widac niebieska niespodziankę na końcu dotychczasowego odcinka przy ksryzowaniu z Jabłoniową. Ktos postwił nowiutki plot koloru niebeskiego na środku planowanej jezdni p[ewnie po to zeby drozej miasto zapłaciło za wykup terenu. Czy tego do cholery nikt nie widzi , ludzie a kto i kiedy pojdzie siedziec na takie olewanie. Infrastrukture tramwajowa przygotowano już w latach 70, troche tlucznia przywieźć polozyc tory i prewody wydzierżawić to jakiejś zachodno9ej prywatnej firmie i nareszcie zamiast stac w korku 30 minut wdychac spaliny tramawajem z Szadolek dojedzie sie w 10 min ut. Wszyscy narzekaja na węzel Hucisko, a juz w 70 latach przygotowanio rozwiazanie tunelem prowadzącym tramawaje z trasy AK do ul. Kartuskiej przez Malczewskiego. ile to roboty i pien iedzy żeb y to wresdzcie zakończyc.

    • 0 0

  • mama

    Nie tak nerwowo.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane