• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwupasmówką do obwodnicy

PiF
2 marca 2004 (artykuł sprzed 20 lat) 
Jesienią 2004 roku ulicą Słowackiego aż do wjazdu na obwodnicę będziemy jechali już jezdnią dwupasmową. Przebudowa obejmie 1,6 km od górnej granicy lasu do węzła Matarnia. Koszt rozpoczętej wczoraj inwestycji to 56 mln zł.

Inwestycję sfinansują: gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (27 mln zł), który przebudowuje węzeł Matarnia, IKEA Polska (15 mln zł), która realizować będzie przebudowę ulicy od górnej granicy lasu do węzła i miasto Gdańsk (6 mln zł), które wykupiło nieruchmości na tym odcinku oraz zbuduje ekrany chroniące przed hałasem.

Przebudowa obejmuje na przykład wybudowanie wysepki na skrzyżowaniu ul. Słowackiego i ul. Złota Karczma, gdzie ruch sterowany będzie sygnalizacją świetlną. Usprawniony zostanie dojazd do Centrum Handlowego IKEA poprzez przebudowę odcinka ul. Złota Karczma.

Natomiast na skrzyżowaniu ul. Słowackiego z obwodnicą powstanie nowoczesne skrzyżowanie, zapewniające bezkolizyjność wszystkich kierunków ruchu. Będzie to możliwe dzięki budowie drugiego wiaduktu nad obwodnicą, przebudowie wiaduktów już istniejących, dobudowaniu brakujących łącznic oraz budowie i rozbudowie dróg serwisowych. Powstanie także bezpośrednie połączenie z obwodnicą wjazdu i wyjazdu z parkingu przy Centrum Handlowym IKEA.

Wzdłuż ul. Słowackiego powstaną nowe chodniki oraz ścieżka rowerowa.
Zakończenie tego etapu prac, wraz z samym węzłem Matarnia, planowane jest na wrzesień 2004 roku. Przygotowywana jest także dokumentacja przebudowy ul. Słowackiego od węzła Matarnia do ul. Budowalnych. Na inwestycję tę miasto przeznaczy 7 mln zł.

Kolejny etap związany będzie z przebudową skrzyżowania ul. Słowackiego z al. Grunwaldzką, budową drugiego wiaduktu nad torami kolejowymi oraz przebudową ul. Kościuszki. Koszt prac szacowany jest na około 150 mln zł. Przebudowę ul. Słowackiego rozpoczęto w 1999 roku. Do chwili obecnej zmodernizowano odcinek od nasypu byłej linii kolejowej Wrzeszcz - Kokoszki do górnej granicy lasu. Łączna długość odcinka wynosi 3,5 km. Koszt inwestycji wyniósł 49 mln zł.
Głos WybrzeżaPiF

Opinie (109)

  • Witam, witam baju! :)
    Pamiętasz mam nadzieję o jutrzejszej wizycie? Tylko się nei spóźnij!

    • 0 0

  • ALE TU WIONIE NUDĄ, ŻE AŻ STRACH

    Myślałem że cóś się przez miesiąc poprawiło.
    Ale nic - poziom wypisywania się niezmienny.
    Faktycznie szkoda czasu.

    • 0 0

  • Hehe Citroen i Toyota to samochody snobistyczne? Ja nie mogę, moja idolka przechodzi sama siebie! Jesteś poprostu boska.

    Z każdym rodzajem ograniczenia trzeba walczyć.

    • 0 0

  • Michi,

    już parę razy namawiałam do uważniejszego czytania. Znów wlazłeś w maliny i znów się wymądrzasz niczym sołtys. Z litości przetłumaczę sens mojego posta, bo coś tych "tłuków" coraz więcej.
    Ktoś napisał:
    "Co do koreńskiego chłamu

    To już mieliśmy fabrykę daewoo i co ztego wyszło?
    Przy obecnym stopniu skorumpowania poslkiej i koreańskiej gospodarki - to szczęscie że nie doszło do budowy tego badziewia w Polsce, bo ludzie pracowaliby za wszawy grosz, a banda żółtków wywoziłaby kasę na daleki wschód.
    Koreńskie samochody tzn: wciąż pcham ten azjatycki chłam."

    Ja w odpowiedzi napisałam:
    "Pewnie, że to nic,

    że Koreańczycy się wypięli na nas. Tylko już nie pamiętają mądrale, że to TRZECI TAKI KONTRAKT, wcześniej wypiął się Citroen oraz Toyota, a nawet dla przemądrzałych snobów te marki to chyba nie jest chłam????..."

    Oznacza to, że NIE WYRAŻAM OPINII o markach samochodów, nie piszę które SĄ CHŁAMEM A KTÓRE NIE, tylko sobie zadrwiłam z tych, dla których Daewoo jest nic nie warte.
    Dla mnie marka samochodu nie ma żadnego znaczenia, gdybym miała wybierać między dojazdami ZKM a Maluchem, to wybiorę Malucha. Samochód jest DO JEŻDŻENIA, a nie drażnienia oczu otoczenia. Każdy jeździ tym, na co go stać i lekceważące opinie o Daewoo świadczą właśnie o snobiźmie.
    Szkoda, że tak ciężko ci było "załapać" właściwy sens mojego posta.

    • 0 0

  • A akurat nie masz racji, bo dla snobów wymienione przez Ciebie marki samochodów to chłam.
    Zwracam Ci honor. Za szybko przeczytałem co napisałaś i stąd moja pomyłka. Moją idolka nadal pozostajesz:P

    • 0 0

  • baja
    daj sobie spokoj
    on nie jest w stanie zrozumieć nawet prostego posta jesli pod spodem widzi nick którejś z nas
    to taka alergia co się rzuca na mózg

    • 0 0

  • mówisz to jako snob Michi?

    • 0 0

  • Ludzie, jak wy nic nie rozumiecie!

    Transport indywidualny (włąsny samochód)jest w mieście najmniej efektywny. Potrzeba rozwoju komunikacji zbiorowej, a nie wożenia własnego tyłka spod domu do pracy i z powrotem. A transport zbiorowy to nie tyko pojazdy samochodowe. Ale co zrobić, jak dajecie sobą manipulować motoryzacyjnemu lobby i nie dopuszczacie innej alternatywy komunikacji.

    • 0 0

  • W końcu coś się dzieje

    nareszcze zmieni się sytuacja mieszkańców dzielnic Gdańska położonych za obwodnicą. korki tworzące się w okolicy węzła Matarnia w godzinach rannych i ok godz 16 sa bardzo uciążliwe (nie raz już sięgały z jednej striny do Portu Lotniczego a zdrugiej Słowackiego aż do ronda na niedźwiedniku. Przebudowa tego odcinka docelowo to zmieni. a jak bedzie zobaczymy...

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane