- 1 Schowek w samochodzie pełen narkotyków (49 opinii)
- 2 Poważny wypadek w Gdyni. Lądowało LPR (26 opinii)
- 3 Co kryje piasek sopockiej plaży? (72 opinie)
- 4 Sami złapali złodzieja katalizatorów (138 opinii)
- 5 Kiedy deszcz bywa groźny? (77 opinii)
- 6 Straciła 6 tys. zł, myśląc, że pomaga przyjaciółce (156 opinii)
Dwupasmówką do obwodnicy
![](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/21/300x0/21168__kr.webp)
Inwestycję sfinansują: gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (27 mln zł), który przebudowuje węzeł Matarnia, IKEA Polska (15 mln zł), która realizować będzie przebudowę ulicy od górnej granicy lasu do węzła i miasto Gdańsk (6 mln zł), które wykupiło nieruchmości na tym odcinku oraz zbuduje ekrany chroniące przed hałasem.
Przebudowa obejmuje na przykład wybudowanie wysepki na skrzyżowaniu ul. Słowackiego i ul. Złota Karczma, gdzie ruch sterowany będzie sygnalizacją świetlną. Usprawniony zostanie dojazd do Centrum Handlowego IKEA poprzez przebudowę odcinka ul. Złota Karczma.
Natomiast na skrzyżowaniu ul. Słowackiego z obwodnicą powstanie nowoczesne skrzyżowanie, zapewniające bezkolizyjność wszystkich kierunków ruchu. Będzie to możliwe dzięki budowie drugiego wiaduktu nad obwodnicą, przebudowie wiaduktów już istniejących, dobudowaniu brakujących łącznic oraz budowie i rozbudowie dróg serwisowych. Powstanie także bezpośrednie połączenie z obwodnicą wjazdu i wyjazdu z parkingu przy Centrum Handlowym IKEA.
Wzdłuż ul. Słowackiego powstaną nowe chodniki oraz ścieżka rowerowa.
Zakończenie tego etapu prac, wraz z samym węzłem Matarnia, planowane jest na wrzesień 2004 roku. Przygotowywana jest także dokumentacja przebudowy ul. Słowackiego od węzła Matarnia do ul. Budowalnych. Na inwestycję tę miasto przeznaczy 7 mln zł.
Kolejny etap związany będzie z przebudową skrzyżowania ul. Słowackiego z al. Grunwaldzką, budową drugiego wiaduktu nad torami kolejowymi oraz przebudową ul. Kościuszki. Koszt prac szacowany jest na około 150 mln zł. Przebudowę ul. Słowackiego rozpoczęto w 1999 roku. Do chwili obecnej zmodernizowano odcinek od nasypu byłej linii kolejowej Wrzeszcz - Kokoszki do górnej granicy lasu. Łączna długość odcinka wynosi 3,5 km. Koszt inwestycji wyniósł 49 mln zł.
Opinie (109)
-
2004-03-03 09:50
Witam, witam baju! :)
Pamiętasz mam nadzieję o jutrzejszej wizycie? Tylko się nei spóźnij!- 0 0
-
2004-03-03 13:30
ALE TU WIONIE NUDĄ, ŻE AŻ STRACH
Myślałem że cóś się przez miesiąc poprawiło.
Ale nic - poziom wypisywania się niezmienny.
Faktycznie szkoda czasu.- 0 0
-
2004-03-03 16:53
Hehe Citroen i Toyota to samochody snobistyczne? Ja nie mogę, moja idolka przechodzi sama siebie! Jesteś poprostu boska.
Z każdym rodzajem ograniczenia trzeba walczyć.- 0 0
-
2004-03-03 18:00
Michi,
już parę razy namawiałam do uważniejszego czytania. Znów wlazłeś w maliny i znów się wymądrzasz niczym sołtys. Z litości przetłumaczę sens mojego posta, bo coś tych "tłuków" coraz więcej.
Ktoś napisał:
"Co do koreńskiego chłamu
To już mieliśmy fabrykę daewoo i co ztego wyszło?
Przy obecnym stopniu skorumpowania poslkiej i koreańskiej gospodarki - to szczęscie że nie doszło do budowy tego badziewia w Polsce, bo ludzie pracowaliby za wszawy grosz, a banda żółtków wywoziłaby kasę na daleki wschód.
Koreńskie samochody tzn: wciąż pcham ten azjatycki chłam."
Ja w odpowiedzi napisałam:
"Pewnie, że to nic,
że Koreańczycy się wypięli na nas. Tylko już nie pamiętają mądrale, że to TRZECI TAKI KONTRAKT, wcześniej wypiął się Citroen oraz Toyota, a nawet dla przemądrzałych snobów te marki to chyba nie jest chłam????..."
Oznacza to, że NIE WYRAŻAM OPINII o markach samochodów, nie piszę które SĄ CHŁAMEM A KTÓRE NIE, tylko sobie zadrwiłam z tych, dla których Daewoo jest nic nie warte.
Dla mnie marka samochodu nie ma żadnego znaczenia, gdybym miała wybierać między dojazdami ZKM a Maluchem, to wybiorę Malucha. Samochód jest DO JEŻDŻENIA, a nie drażnienia oczu otoczenia. Każdy jeździ tym, na co go stać i lekceważące opinie o Daewoo świadczą właśnie o snobiźmie.
Szkoda, że tak ciężko ci było "załapać" właściwy sens mojego posta.- 0 0
-
2004-03-03 18:32
A akurat nie masz racji, bo dla snobów wymienione przez Ciebie marki samochodów to chłam.
Zwracam Ci honor. Za szybko przeczytałem co napisałaś i stąd moja pomyłka. Moją idolka nadal pozostajesz:P- 0 0
-
2004-03-03 18:33
baja
daj sobie spokoj
on nie jest w stanie zrozumieć nawet prostego posta jesli pod spodem widzi nick którejś z nas
to taka alergia co się rzuca na mózg- 0 0
-
2004-03-03 18:34
mówisz to jako snob Michi?
- 0 0
-
2004-03-04 13:01
Ludzie, jak wy nic nie rozumiecie!
Transport indywidualny (włąsny samochód)jest w mieście najmniej efektywny. Potrzeba rozwoju komunikacji zbiorowej, a nie wożenia własnego tyłka spod domu do pracy i z powrotem. A transport zbiorowy to nie tyko pojazdy samochodowe. Ale co zrobić, jak dajecie sobą manipulować motoryzacyjnemu lobby i nie dopuszczacie innej alternatywy komunikacji.
- 0 0
-
2004-04-05 12:53
W końcu coś się dzieje
nareszcze zmieni się sytuacja mieszkańców dzielnic Gdańska położonych za obwodnicą. korki tworzące się w okolicy węzła Matarnia w godzinach rannych i ok godz 16 sa bardzo uciążliwe (nie raz już sięgały z jednej striny do Portu Lotniczego a zdrugiej Słowackiego aż do ronda na niedźwiedniku. Przebudowa tego odcinka docelowo to zmieni. a jak bedzie zobaczymy...
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.