• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwupasmówką do obwodnicy

PiF
2 marca 2004 (artykuł sprzed 20 lat) 
Jesienią 2004 roku ulicą Słowackiego aż do wjazdu na obwodnicę będziemy jechali już jezdnią dwupasmową. Przebudowa obejmie 1,6 km od górnej granicy lasu do węzła Matarnia. Koszt rozpoczętej wczoraj inwestycji to 56 mln zł.

Inwestycję sfinansują: gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (27 mln zł), który przebudowuje węzeł Matarnia, IKEA Polska (15 mln zł), która realizować będzie przebudowę ulicy od górnej granicy lasu do węzła i miasto Gdańsk (6 mln zł), które wykupiło nieruchmości na tym odcinku oraz zbuduje ekrany chroniące przed hałasem.

Przebudowa obejmuje na przykład wybudowanie wysepki na skrzyżowaniu ul. Słowackiego i ul. Złota Karczma, gdzie ruch sterowany będzie sygnalizacją świetlną. Usprawniony zostanie dojazd do Centrum Handlowego IKEA poprzez przebudowę odcinka ul. Złota Karczma.

Natomiast na skrzyżowaniu ul. Słowackiego z obwodnicą powstanie nowoczesne skrzyżowanie, zapewniające bezkolizyjność wszystkich kierunków ruchu. Będzie to możliwe dzięki budowie drugiego wiaduktu nad obwodnicą, przebudowie wiaduktów już istniejących, dobudowaniu brakujących łącznic oraz budowie i rozbudowie dróg serwisowych. Powstanie także bezpośrednie połączenie z obwodnicą wjazdu i wyjazdu z parkingu przy Centrum Handlowym IKEA.

Wzdłuż ul. Słowackiego powstaną nowe chodniki oraz ścieżka rowerowa.
Zakończenie tego etapu prac, wraz z samym węzłem Matarnia, planowane jest na wrzesień 2004 roku. Przygotowywana jest także dokumentacja przebudowy ul. Słowackiego od węzła Matarnia do ul. Budowalnych. Na inwestycję tę miasto przeznaczy 7 mln zł.

Kolejny etap związany będzie z przebudową skrzyżowania ul. Słowackiego z al. Grunwaldzką, budową drugiego wiaduktu nad torami kolejowymi oraz przebudową ul. Kościuszki. Koszt prac szacowany jest na około 150 mln zł. Przebudowę ul. Słowackiego rozpoczęto w 1999 roku. Do chwili obecnej zmodernizowano odcinek od nasypu byłej linii kolejowej Wrzeszcz - Kokoszki do górnej granicy lasu. Łączna długość odcinka wynosi 3,5 km. Koszt inwestycji wyniósł 49 mln zł.
Głos WybrzeżaPiF

Opinie (109)

  • Właściciele kont emailowych w WP

    Radze uciekać na inne serwery, nie wiadomo, czy za chwile nie zamkną interesu!

    • 0 0

  • Widzę, że Gallux poruszył tu temat WP

    WP od dłuższego czasu miała problemy finansowe, brak ciągłości, problemy z akcjonariuszami.
    Ale to jest nic, mało kto wie, taki operator, doskonale prosperujący jakim jest Plus GSM, NIE MA WLASCICIELA, upadłość ich nastąpiła już dawno, obecnie jest pod władaniem banków. I to jest ewenement na skale Europejska
    Niewątpliwie traci klientów, jest operatorem który działa całkowicie samodzielnie i niezależnie. Co prawda dąży się do poprawy sytuacji finansowej, ale cóż...takie jest życie, nikt nie chce polkomtela...

    • 0 0

  • Odnośnie WP

    Jednym słowem - znow zdrożeje abonament telefoniczny w TPSA
    Na czymś przecież muszą zarobić!

    • 0 0

  • Następny przekręt Kulczyka z Krauzem!

    Wirtualna Polska ma sie dobrze, tylko nie może sobie poradzić z założycielami tego portalu, którzy nie chcą oddać swoich udziałów Kulczykowi za grosze. Więc wymyślono sposób, aby ich wykiwać. A Onet się cieszy! A jutro akcje GRO i OPT do góry! I bardzo dobrze, bo akurat je mam. Jakoś wolę już ufać Wejhertowi niż doktorowi z Poznania...

    • 0 0

  • Telekomunikacja Polska - tylko z nazwy

    telekomunikacja zostala sprwyatyzowana
    przez nasz kochany rzad i wiekszosc udzialow
    w niej maja Francuzi.
    (przynosila najwieksze dochody ze wszystkich
    przedsiebiorstw panstwowych i przynosi ale nie nam)
    Dewiza TPSA jest (jak kazdy wie) -
    zarobic jak najwiecej i za wszelka
    cene.

    • 0 0

  • TP oszukala nas za nasze wlasne pieniadze - na pohybel

    Czy moze mi ktos wytlumaczyc po co TP odkupowala za ciezkie miliony od Prokomu akcje WP by za 1,5 miesiaca swoimi glosami doprowadzic spolke do bankructwa, Spojrzcie na komunikat TP po zakupie akcji WP od Prokomu - jest to wspaniala dlugookresowa inwestycja - chwalil sie zarzad TP. Panowie z TP - chyba powinniscie pogadac z prokuratorem!!!

    • 0 0

  • do Dacława

    moje uznanie

    • 0 0

  • dla inwestorow najwazniejszy jest wizerunek kraju

    Inwestorzy omijaja Polske na pewno nie z powodu bocznic kolejowych czy niewielkich roznic w placach
    lub podatkach.To sa drobnostki w porownaniu z bardzo wysokimi rozmiarami inwestycji.Taka inwestycja
    ma charakter strategiczny,jest obliczona na wiele lat.Bardzo wazny jest wizerunek kraju.Jesli
    istnieje obawa ze sprawy tego kraju ida w niedobrym kierunku to inwestycja jest kierowana gdzie
    indziej.Wielcy inwestorzy starannie przygladaja sie (przy wspoludziale swych ambasad) krajom
    kandydujacym.Korea jest daleko ale szefowie Hyundai'a doskonale orientuja sie w polskich realiach.
    Na pewno slyszeli o problemach z budzetem itp.To niedobry prognostyk dla Polski,byc moze niedlugo
    zacznie sie wycofywac obcy kapital.

    • 0 0

  • Sowa,

    masz rację, to są sprawy pierwszoplanowe, ale różnica w podatku jest też wyraźna: 19% a 40% to chyba nie to samo. Do tego ta cholerna korupcja na każdym kroku...nikt normalny nie wejdzie świadomie do bagna.

    • 0 0

  • I tak krol chipsow z Poznania wykosi drobnice...

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane