• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwupasmówką do obwodnicy

PiF
2 marca 2004 (artykuł sprzed 20 lat) 
Jesienią 2004 roku ulicą Słowackiego aż do wjazdu na obwodnicę będziemy jechali już jezdnią dwupasmową. Przebudowa obejmie 1,6 km od górnej granicy lasu do węzła Matarnia. Koszt rozpoczętej wczoraj inwestycji to 56 mln zł.

Inwestycję sfinansują: gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (27 mln zł), który przebudowuje węzeł Matarnia, IKEA Polska (15 mln zł), która realizować będzie przebudowę ulicy od górnej granicy lasu do węzła i miasto Gdańsk (6 mln zł), które wykupiło nieruchmości na tym odcinku oraz zbuduje ekrany chroniące przed hałasem.

Przebudowa obejmuje na przykład wybudowanie wysepki na skrzyżowaniu ul. Słowackiego i ul. Złota Karczma, gdzie ruch sterowany będzie sygnalizacją świetlną. Usprawniony zostanie dojazd do Centrum Handlowego IKEA poprzez przebudowę odcinka ul. Złota Karczma.

Natomiast na skrzyżowaniu ul. Słowackiego z obwodnicą powstanie nowoczesne skrzyżowanie, zapewniające bezkolizyjność wszystkich kierunków ruchu. Będzie to możliwe dzięki budowie drugiego wiaduktu nad obwodnicą, przebudowie wiaduktów już istniejących, dobudowaniu brakujących łącznic oraz budowie i rozbudowie dróg serwisowych. Powstanie także bezpośrednie połączenie z obwodnicą wjazdu i wyjazdu z parkingu przy Centrum Handlowym IKEA.

Wzdłuż ul. Słowackiego powstaną nowe chodniki oraz ścieżka rowerowa.
Zakończenie tego etapu prac, wraz z samym węzłem Matarnia, planowane jest na wrzesień 2004 roku. Przygotowywana jest także dokumentacja przebudowy ul. Słowackiego od węzła Matarnia do ul. Budowalnych. Na inwestycję tę miasto przeznaczy 7 mln zł.

Kolejny etap związany będzie z przebudową skrzyżowania ul. Słowackiego z al. Grunwaldzką, budową drugiego wiaduktu nad torami kolejowymi oraz przebudową ul. Kościuszki. Koszt prac szacowany jest na około 150 mln zł. Przebudowę ul. Słowackiego rozpoczęto w 1999 roku. Do chwili obecnej zmodernizowano odcinek od nasypu byłej linii kolejowej Wrzeszcz - Kokoszki do górnej granicy lasu. Łączna długość odcinka wynosi 3,5 km. Koszt inwestycji wyniósł 49 mln zł.
Głos WybrzeżaPiF

Opinie (109)

  • Byłoby dobrze ,żeby jutro wnioski o upadłość zgłosiły inne firmy internetowe. Może wreszcie ktoś zrozumie ,że w tej branży liczy się duży obrót z małą marżą wtedy będzie zysk. Mamy dochody 10-krotnie niższe niż w Europie Zach. a ceny za usługi najwyższe w świecie. Proponuje więc jeszcze je podnieść i obciążyć jakim nowym podatkiem np. za „okno na świat"

    • 0 0

  • Słowackiego /tajny projekt/

    Ulica słowackiego bedzie 8 pasmowa, w 4 tunelami i 8 mostami. Średnia prędkość na tej trasie bedzie 90km/h. Narazie zbieramy pieniądze i jak kosmici nam pożyczą do wybudujemy ją do 2090 roku. więc głowy do góry, będzie lepiej /tajne/

    • 0 0

  • no to w deche

    • 0 0

  • Proponuję !

    Proponuję przedłużyć tę trasę aż do Krużewnik. Wtedy być może komunikacja będzie na tyle dobra, że czwarty wielki światowy inwestor, samochodowy koncern, nie bedzie miał żadnych wymówek, aby nie zainwestować choćby 10 złotych w tę naszą Ojczyznę bajowo-galuksińskom.

    • 0 0

  • Mireczku drogi,

    w tej ojczyźnie bajowo-galluxowej miałbyś szansę najwyżej na kopanie rowów, przykro....

    • 0 0

  • czy tłuki mieszkają w tłuczkowie?

    baja tłuku z tłuczkowa walnij się młotkiem w ten swój tłukowaty łeb.

    • 0 0

  • nie młotku
    baja nie jest twoją sąsiadką
    zawysokie progi na twoje nogi

    • 0 0

  • baja napisała

    Citroen i Toyota snobistyczne samochody hahahah snobistyczny to jest Bentlej albo Mercedes klasy S

    • 0 0

  • bo baja jest tłukiem portalowym, a dla tłuków są Trabanty, ewentualnie Wartburgi :)

    • 0 0

  • anonimie,

    radzę przeczytać jeszcze parę razy tekst posta, bo najwyraźniej nie rozumiesz jego sensu. Ciasny łepek, czy przymulony z rana?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane