• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwupasmówką do obwodnicy

PiF
2 marca 2004 (artykuł sprzed 20 lat) 
Jesienią 2004 roku ulicą Słowackiego aż do wjazdu na obwodnicę będziemy jechali już jezdnią dwupasmową. Przebudowa obejmie 1,6 km od górnej granicy lasu do węzła Matarnia. Koszt rozpoczętej wczoraj inwestycji to 56 mln zł.

Inwestycję sfinansują: gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (27 mln zł), który przebudowuje węzeł Matarnia, IKEA Polska (15 mln zł), która realizować będzie przebudowę ulicy od górnej granicy lasu do węzła i miasto Gdańsk (6 mln zł), które wykupiło nieruchmości na tym odcinku oraz zbuduje ekrany chroniące przed hałasem.

Przebudowa obejmuje na przykład wybudowanie wysepki na skrzyżowaniu ul. Słowackiego i ul. Złota Karczma, gdzie ruch sterowany będzie sygnalizacją świetlną. Usprawniony zostanie dojazd do Centrum Handlowego IKEA poprzez przebudowę odcinka ul. Złota Karczma.

Natomiast na skrzyżowaniu ul. Słowackiego z obwodnicą powstanie nowoczesne skrzyżowanie, zapewniające bezkolizyjność wszystkich kierunków ruchu. Będzie to możliwe dzięki budowie drugiego wiaduktu nad obwodnicą, przebudowie wiaduktów już istniejących, dobudowaniu brakujących łącznic oraz budowie i rozbudowie dróg serwisowych. Powstanie także bezpośrednie połączenie z obwodnicą wjazdu i wyjazdu z parkingu przy Centrum Handlowym IKEA.

Wzdłuż ul. Słowackiego powstaną nowe chodniki oraz ścieżka rowerowa.
Zakończenie tego etapu prac, wraz z samym węzłem Matarnia, planowane jest na wrzesień 2004 roku. Przygotowywana jest także dokumentacja przebudowy ul. Słowackiego od węzła Matarnia do ul. Budowalnych. Na inwestycję tę miasto przeznaczy 7 mln zł.

Kolejny etap związany będzie z przebudową skrzyżowania ul. Słowackiego z al. Grunwaldzką, budową drugiego wiaduktu nad torami kolejowymi oraz przebudową ul. Kościuszki. Koszt prac szacowany jest na około 150 mln zł. Przebudowę ul. Słowackiego rozpoczęto w 1999 roku. Do chwili obecnej zmodernizowano odcinek od nasypu byłej linii kolejowej Wrzeszcz - Kokoszki do górnej granicy lasu. Łączna długość odcinka wynosi 3,5 km. Koszt inwestycji wyniósł 49 mln zł.
Głos WybrzeżaPiF

Opinie (109)

  • Moby Dick

    Masz racje , umiejetnosc czytania moze ulatwic zycie.Ale nie zwalaj wszystkiego na pana Pola-zaniedban na tym polu nie da sie nadrobic w krotkim czasie bo i powstaly one poprzez zaniedbania i brak funduszy w dluzszym przedziale czasowym.

    • 0 0

  • Co do koreńskiego chłamu

    To już mieliśmy fabrykę daewoo i co ztego wyszło?
    Przy obecnym stopniu skorumpowania poslkiej i koreańskiej gospodarki - to szczęscie że nie doszło do budowy tego badziewia w Polsce, bo ludzie pracowaliby za wszawy grosz, a banda żółtków wywoziłaby kasę na daleki wschód.
    Koreńskie samochody tzn: wciąż pcham ten azjatycki chłam.

    • 0 0

  • każdy inwestor jest dobry

    bo rozwija nasz kraj, bez względu na jego kolor skóry. LG pieknie rozwija fabrykę w Mławie, ISUZU ma fabrykę w Wałbrzychu, FSO Daewoo nie miało kłopotów finansowych tylko PH Centrum - dystrybutor. Fabryka upadła dzięki przekrętom dyrektorów w azji, polska inwestycja szła pięknie.

    • 0 0

  • Najlepiej do jaskini...

    Pewnie po co. Lepiej ekologicznie zamieszkajmy w jaskiniach, chodujmy woły, żryjmy trawę, po co cokolwiek budować, bez sensu. Potem już tylko będziemy sprzedawać bilety do największego skansenu Europy. Widać, że gość nie ma paszportu i nie był nigdzie poza strefę czerwonego autobusu... Skąd tacy się biorą? Podobno głupich nie sieją.... Potrzebujemy nie takich "drobnych inwestycyjek" ale masowej rozbudowy infrastruktury, bo jeśli tego nie będzie to ostatni gasi światło... i zostaną tu tylko malkontenci i emeryci... Ciekawe tylko kto będzie na nich pracował?

    • 0 0

  • Masm

    albo fujarecke drewnianom i chodacki z drzewa hihihi

    • 0 0

  • Masm

    Polak troglodyta no fajnie hihihihihi ale nas oceniłes buuuuuu ;( to az tak zle z nami

    • 0 0

  • Przeciwko rozbudowie ulic

    Zwiększenie przepustowości tej ulicy dojazdowej spowoduje zwiększony ruch samochodów w centrum Wrzeszcza, zatem i większe korki.

    Ale niestety w Polsce jeszcze trochę trzeba poczekać, zanim ludzie zrozumieją że nie w motoryzacji indywidualnej tkwi przyszłość transportu.

    • 0 0

  • jak na razie to autobusy też tkwią w tych korkach

    • 0 0

  • tak ,tak to ja
    a że host inny - wszak kobieta zmienna jest... :P

    • 0 0

  • mama,kiedy ty zmadrzejesz?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane