• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwupasmówką do obwodnicy

PiF
2 marca 2004 (artykuł sprzed 20 lat) 
Jesienią 2004 roku ulicą Słowackiego aż do wjazdu na obwodnicę będziemy jechali już jezdnią dwupasmową. Przebudowa obejmie 1,6 km od górnej granicy lasu do węzła Matarnia. Koszt rozpoczętej wczoraj inwestycji to 56 mln zł.

Inwestycję sfinansują: gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (27 mln zł), który przebudowuje węzeł Matarnia, IKEA Polska (15 mln zł), która realizować będzie przebudowę ulicy od górnej granicy lasu do węzła i miasto Gdańsk (6 mln zł), które wykupiło nieruchmości na tym odcinku oraz zbuduje ekrany chroniące przed hałasem.

Przebudowa obejmuje na przykład wybudowanie wysepki na skrzyżowaniu ul. Słowackiego i ul. Złota Karczma, gdzie ruch sterowany będzie sygnalizacją świetlną. Usprawniony zostanie dojazd do Centrum Handlowego IKEA poprzez przebudowę odcinka ul. Złota Karczma.

Natomiast na skrzyżowaniu ul. Słowackiego z obwodnicą powstanie nowoczesne skrzyżowanie, zapewniające bezkolizyjność wszystkich kierunków ruchu. Będzie to możliwe dzięki budowie drugiego wiaduktu nad obwodnicą, przebudowie wiaduktów już istniejących, dobudowaniu brakujących łącznic oraz budowie i rozbudowie dróg serwisowych. Powstanie także bezpośrednie połączenie z obwodnicą wjazdu i wyjazdu z parkingu przy Centrum Handlowym IKEA.

Wzdłuż ul. Słowackiego powstaną nowe chodniki oraz ścieżka rowerowa.
Zakończenie tego etapu prac, wraz z samym węzłem Matarnia, planowane jest na wrzesień 2004 roku. Przygotowywana jest także dokumentacja przebudowy ul. Słowackiego od węzła Matarnia do ul. Budowalnych. Na inwestycję tę miasto przeznaczy 7 mln zł.

Kolejny etap związany będzie z przebudową skrzyżowania ul. Słowackiego z al. Grunwaldzką, budową drugiego wiaduktu nad torami kolejowymi oraz przebudową ul. Kościuszki. Koszt prac szacowany jest na około 150 mln zł. Przebudowę ul. Słowackiego rozpoczęto w 1999 roku. Do chwili obecnej zmodernizowano odcinek od nasypu byłej linii kolejowej Wrzeszcz - Kokoszki do górnej granicy lasu. Łączna długość odcinka wynosi 3,5 km. Koszt inwestycji wyniósł 49 mln zł.
Głos WybrzeżaPiF

Opinie (109)

  • Co z tego, że 1,5km do obwodnicy

    Będzie dwupasmówka, jak na wysokści Niedźwiednika pojawi się znowu wąskie gardło, które nie wiadomo kiedy zostanie usunięte.

    • 0 0

  • Marku

    czy wiesz dlaczego nie mamy niezbędnej infrastruktury ?
    Nie dlatego że nie mamy pieniędzy - lecz dlatego że wywalamy kasę w błoto. Na takie absurdy jak ten.
    Przypatrz się wiaduktowi w Bogaczewie - to powinna być afera drogowa stulecia !

    • 0 0

  • anonim

    ale ci sie dowcip wyostrzył ,że ho , ho

    • 0 0

  • a nasz minister Pol ma to w głębokiej pogardzie Arturze.

    • 0 0

  • A tak w kwestii tematu

    to ładnie ze strony władz Gdańska, że jadąc od strony Gdyni obwodową będzie niekolizyjny lewoskręt w Słowackiego. Lepiej nieco późno niż wcale. Ładnie, nie podniecająco, ale ładnie

    • 0 0

  • Moby Dick

    Nie rozumiem z czym jest Tobie trudno sie zgodzic.Pewne jest , ze gdyby fabryka powstala to ludzie mieliby prace , to zadne odkrycie Ameryki , tematem bylo -dlaczego nie powstanie w Polsce?

    • 0 0

  • Przebudowa ulicy Słowackiego

    HAha, żeby mieszkańcom Gdańska dobrze dojeżdżało się do międzynarodowego Walesa-Airpot a tam przesiąść się na samoloty Airpolonia i za 7 dych do Warszawy.
    HAHAHAHA bo mnie pokręci.
    A może po jakiś ładny mebelek do IKEI?
    Jest dobrze, ale w Polsce wszystko zaczyna się od końca szczególnie w gospodarce/. Wielopoziomowy węzeł uliczny Matarnia z wodotryskami,kwiatami,do którego dojazd będzie dalszym koszmarem.

    • 0 0

  • Do Artura

    Pieniadze sa niestety przez roznych urzednikow wywalane w bloto na calym swiecie. Ale ze stwierdzeniem , ze w Polsce jest wystarczajaca ilosc kapitalu to trudno mi sie jakos zgodzic.Taki poglad mial tez swego czasu L.Walesa mowiac , ze wolne zwiazki zawodowe znajda te ukryte przez komunistow pieniadze-tylko od samego przekonania , ze jestesmy bogaci produkt narodowy niestety nie rosnie.

    • 0 0

  • do Marka

    a czy dobrze przeczytałes co napisałam
    cyt" Trudno jest się nie zgodzic z tym co napisałeś" czyli cała infrastruktura jest do bani inaczej pisząc a dlaczego jest do bani to chyba kazdy wie. Nasz szanowny Minister Pol nam się nie sprawdził.

    • 0 0

  • re do Marka

    Pisałam tez o kosztach pracy bo nizsze w Słowacji to samo moge napisac o Siemensie w Berlinie. W zeszłym roku zredukowali sporo etatów bo wolą w Polsce otwierac fabrykę bo tańsza siła robocza.
    Acha Daewoo juz mielismy w Polse tyle ,że juz nikt nie chce tych ich samochodów.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane