- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (456 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (43 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (192 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (66 opinii)
Dzielnica dworcowa za 140 mln zł
Sopot dogadał się z PKP w sprawie wspólnego przebudowania terenów wokół dworca kolejowego.
Wielofunkcyjny projekt zlokalizowany w Sopocie w okolicach dworca, a dokładnie otoczony ulicami Podjazd, Kościuszki, Chopina ma służyć podróżnym, usprawnić komunikację miejską, dostarczyć nowe miejsca parkingowe, handlowe, usługowe, biurowe i hotelowe.
Wspólne przedsięwzięcie zakłada budowę obiektów handlowych i usługowych, m.in. z pomieszczeniami dla pasażerów kolei oraz komunikacji samochodowej. Przy ul. Dworcowej, naprzeciwko Hotelu Rezydent miałby powstać trzygwiazdkowy hotel. - Bliskość torów kolejowych raczej nie pozwala na budowę bardziej prestiżowego obiektu - tłumaczy Zofia Kaszkur z sopockiego urzędu miasta.
Przy ul. Kolejowej oraz ul. Podjazd mają powstać parkingi podziemny (na ok. 240 aut) i naziemny. Wspólnymi siłami stworzona zostanie cała infrastruktura, czyli drogi dojazdowe, chodniki, tunel na przedłużeniu ul. Chopina w stronę al. Niepodległości. Przearanżowane miałyby zostać tereny zielone.
Sopot i PKP nie mają ambicji zrealizować tej inwestycji samodzielnie. Obie strony uznały, że lepiej jest zaprosić do współpracy doświadczonego partnera, który oprócz know-how wniesie także niezbędny kapitał.
- Szacujemy, że całe przedsięwzięcie będzie kosztować ok. 140 mln zł - ocenia Zofia Kaszkur. Zaraz jednak zaznacza, że koszt może się zmienić, gdyż wycenę przedsięwzięcia przeprowadzano już kilka miesięcy temu.
Trzeci partner miałby ostatecznie przejąć wybudowane obiekty pozostawiając miastu ciągi komunikacyjne i tereny zielone zaś PKP infrastrukturę okołodworcową.
wybór inwestora: koniec czerwca 2008 r
zawarcie umowy z inwestorem: koniec sierpnia 2008 r.
rozpoczęcie prac: marzec 2009 r.
zakończenie projektu: koniec 2011 r.
Opinie (100) 5 zablokowanych
-
2007-06-18 23:33
w końcu..
Rzeczywiście był obskurny, w końcu dobra zmiana....
- 0 0
-
2007-06-18 23:35
Paweł
Ciekaw jestem czy menele znikną. Jakoś na każdym dworcu w Polsce ich pełno, czy na staryn czy na nowym.
- 0 0
-
2007-06-19 00:08
spoko
menele przeniosa sie do gdanska - skoro w gdyni i sopocie remontuja to zostanie im tylko dworzec w gdansku, zamkniety czy otwarty - niewazne :)
- 0 0
-
2007-06-19 00:14
MM
Remonty nic nie dają. Przecież dworzec w Gdańsku był generalnie wyremontowany na początku lat 90-tych. Powalczono z menelami parę dni i dano sobie spokój.
- 0 0
-
2007-06-19 00:18
tlumaczenie
know-how - wie jak
kiepsko- 0 0
-
2007-06-19 00:23
Myśle ze moge wspomóc swoimi majątkiem tą inwestycje bo naleze do pracujących polaków ktorzy cos osiągneli
- 0 0
-
2007-06-19 00:49
Sprywatyzować dworzec
Właściciel sam będzie mógł zdecydować co zrobić z tym obiektem. Jak będzie chciał mieć dom publiczny to zrobi dom publiczny, jak Biedronkę to będzie miał Biedronkę, a jak będzie chciał dokładać do interesu i utrzymywać PKP, to jego sprawa. Takie są prawa rynku. Precz z komuną
- 0 0
-
2007-06-19 00:58
Kto za to płaci?
Z tekstu zrozumiałem, że miasto zapłaci za infrastrukturę, a inwestor zbuduje obiekty i zainkasuje. Dobry biznes. Podany na srebrnej tacy. Brakuje tylko słodkiego całusa po rączkach. Oto inwestor zlituje się nad miastem i zastane drewniane zostawi murowanem. Ciekawe kto jest tym wybrańcem?
Jak znam życie będzie "przetarg". Komu koperkę? Komu?- 0 0
-
2007-06-19 01:00
jestem ciekaw ile czasu będą tylko ględzić na temat tego syfiastego dworca... to już się autentycznie nudne robi - cykliczna porcja propagandy i tyle
ktoś mi powie gdzie są te gigantyczne pieniądze które dostaje sopot z dzierżaw i podatków? takie małe i takie drogie miasteczko a na większości dróg można sobie oberwać zawieszenie, wiekszość elewacji jest rodem z czeczenii, koślawe chodniki.. można tak wymieniać bez końca no ale dworzec to jest naprawde KONIEC ŚWIATA....- 0 0
-
2007-06-19 01:01
Dlatego należy niezwłocznie sprywatyzować dworzec. Nie ma wtedy korupcji, gdyż właściciel sam decyduje co zrobić z dworcem ,a nie miejski urzędnik socjalistyczno-unijny.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.